Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:30

Ben er gisteren even in geweest, om alle hooiresten uit het water te vissen (er was gemaaid bij ons in de buurt en wij hebben een hoekwoning), was nogsteeds een graad of 27.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:24

Neeeeeeee, vannacht is de onderste pomp-slang van het zwembad af geschoten. Zwembad is dus leeg. We hebben op de camera gekeken, er is niemand in de tuin geweest, ook geen dier, de slang is gewoon losgeschoten. Hoe dan, we hebben alles gewoon goed vastgemaakt bij het opzetten. Wat baal ik hier gigantisch van :\

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Balen zeg, zaten er wel klemmen om? Ik heb hem gisteren ook opgezet, zie ik nu dat ik de slangen verkeerd heb vastgemaakt en die doppen (in en uitlaat) niet goed staan. Nu alweer spijt van haha.
Even voor de mensen met zoutsysteem, je hebt dus eerst je zout en dan je filter toch? Zo heb ik hem nu, dus lage gat - zout- filter -hoge gat. Heeft iemand een duidelijke foto van welke dop aan de binnenkant van het zwembad nu in het hoge en lage gat hoort?
Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

Zo ver ik weet is laag waar hij (vies water) aanzuigt en hoog waar hij (schoon water) terug pompt. Dus op de lage aanzuig moet de dop die eruit ziet als een korfje, zodat er geen te grove dingen in gezogen kunnen worden hoog is de dop met het gat.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Cemlys schreef:
Balen zeg, zaten er wel klemmen om? Ik heb hem gisteren ook opgezet, zie ik nu dat ik de slangen verkeerd heb vastgemaakt en die doppen (in en uitlaat) niet goed staan. Nu alweer spijt van haha.
Even voor de mensen met zoutsysteem, je hebt dus eerst je zout en dan je filter toch? Zo heb ik hem nu, dus lage gat - zout- filter -hoge gat. Heeft iemand een duidelijke foto van welke dop aan de binnenkant van het zwembad nu in het hoge en lage gat hoort?
[ Afbeelding ]

Nee eerst de pomp dan het zoutsysteem.
Ik heb een skimmerop de aanzuigkant in het zwembad, echt aan te raden. Anders kun je er het korfje op doen. De hoge opening, waar het water het zwembad weer ingaat, komt het ronde opening die kan draaien.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Mijne gaat straks ook eindelijk op, ik had eindelijk hulp van vriend lief om de plek waAr die moest leeg te ruimen. Toen ik vorige jaar naar japan was had me vader schuurtje gebouwd. Maar alle restanten zijn blijven liggen, omdat er nog deur moet komen maar vaders had het druk of te warm of regen dus bleef maar liggen en liggen. En ik ben zelf half jaar uit de running geweest en nu pas bezig met jaar lange revalidatie omtrent onduidelijke knie problemen. Wat een peesblesure blijkt te zijn.
Dus morgen kan ik ook lekker weer genieten.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Ik vrees toch dat mijn zwembad niet op de goede plek staat. Ondanks dat we zo'n warmtespiraal hebben die wél de hele dag in de zon ligt, is mijn water nog steeds maar 21 graden :brr: , terwijl het bad van vrienden die een dag later is gevuld nu al 25 graden is ;(

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Afbeelding
Ons kleine badje staat ook!
De Kids maken er al dankbaar gebruik van en het water is steeds aangenaam warm door de zon :D heel anders dan zo'n bad van 3.66

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:34

Heerlijk!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:33

Wij hebben bij van cranenbroek geïnvesteerd in een betere pomp want er zaten vieze insecten in het water en dat nodigt niet echt uit. Manlief wilde graag zoon zwarteslang verwarmding. Stiekem heeft ie de mooiere variant gekozen de smiecht. Maar bon, water is 28/29 graden en schoon! Dus morgen eindelijk maar eens mn eerst plons wagen. Mn moeder komt ook afkoelen.