Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:25

Klinkt als een goeie deal Varekaj! En ideaal zo’n grote vriezer.

Pittig schema Belsje!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:35

poes schreef:
Nee een master combineren met werken lijkt me echt heel pittig. Wel pittig schema ook. Wat studeer je bij als ik mag vragen?

Ik ben nog eens aan een psycho-therapie opleiding begonnen ;). Dat zijn redelijk chille postgraduaten eigenlijk vind ik. Nu wel eentje waar ik 100% achter sta ... Dus die ga ik ook effectief afmaken :+

Varekaj, ik krijg honger van het te lezen alleen al :+

Samantha_

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:22

Leuk al die studie en reis plannen!
Ik zou van de zomer graag Terschelling of een ander eiland met m’n kids willen bezoeken. Maar weinig te vinden voor een normale prijs zeg.
Ik zit altijd graag op funda te speuren. Nu zie ik echt een super leuk appartement, eigenlijk maisonnette. Maar eigenlijk te klein, maar 2 slaapkamers. En als ik het zo zie ook geen mogelijkheid om van 1 slaapkamer 2 te maken ofzo.
Mijn kids zijn al te oud om op 1 kamer te laten slapen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:40

Hier ook een studeerder! Ik ga een tweede bachelor doen zodat ik in mijn huidige werkveld ook door kan groeien en eventueel kan schakelen naar een master. Heb geen spijt van mijn eerste bachelor (rechten), maar mijn hart ligt er niet. Althans niet voldoende om mezelf door een master heen te zeulen.

Heb al eerder een opleiding gevolgd terwijl ik fulltime werkte, maar dat was 1x per week voor de duur van een jaar. Nu gaat het om 2,5/3 jaar. Ben al lang blij dat het geen vier jaar zijn haha (vrijstelling door reeds behaalde bachelor en stage lopen tijdens werktijd). Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren....! Ga nu wel minder werken. 3 dagen. 1 dag naar school en 1 dag stage-uren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:44

Samantha_ schreef:
Leuk al die studie en reis plannen!
Ik zou van de zomer graag Terschelling of een ander eiland met m’n kids willen bezoeken. Maar weinig te vinden voor een normale prijs zeg.
Ik zit altijd graag op funda te speuren. Nu zie ik echt een super leuk appartement, eigenlijk maisonnette. Maar eigenlijk te klein, maar 2 slaapkamers. En als ik het zo zie ook geen mogelijkheid om van 1 slaapkamer 2 te maken ofzo.
Mijn kids zijn al te oud om op 1 kamer te laten slapen.

Even out of the box denkend, check eens City Hub Hotel Rotterdam. Je maakt eigenlijk een soort stapelbed die dicht is in een kamer zodat je 2 kleine kamers hebt. Ik heb op tv ook een keer zoiets in een huis gezien, zag er erg leuk uit.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:44

Ik ben wel blij, dat ik mijn eigen cliënten als "stage" mag gebruiken. Mijn praktijk heb ik al 10 jaar en met voldoende externe supervisie kan dat zo. Anders denk ik niet dat het me zou lukken om dit te doen.

Vakantie ... *mijmer*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:49

O ja dat kende ik niet, wel gaaf idd.
Maar ze komen wel op een leeftijd dat ze meer ruimte nodig hebben. In zo’n kamer kan je dan geen kast en bureau kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:25

Omg omg omg omg! Etihad vliegt vanaf parijs weer naar kathmandu in oktober/november! *\o/* Dan kunnen we alsnog onze reis naar Nepal boeken :):)
Goddank hebben we daar dus al vouchers voor de vluchten en alles voor de reis zelf integraal terug gekregen maar dit is zoooooo veelbelovend! -gooit alvast een hoop spaargeld door de deur- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:31

Ik zou persoonlijk niet voor eind dit jaar Nepal boeken.. de laatste berichten vanaf daar zijn niet echt rooskleurig :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:33

We gaan sowieso afstemmen met de reisorganisatie wat die adviseren, goed opvolgen qua berichten via diplomatie etc, maar het zegt al wel wat dat het weer tussen de bestemmingen staat. Onze vouchers zijn geldig tot november 2022 in ieder geval, dus nog een jaar uitstellen is nog altijd mogelijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 18:23

BIj iedereen begint het te kriebelen zo grappig. Er over nadenken is ook al zo leuk! Hier dus paar dagen Vlieland achter de rug was zalig!

Lastig hoor huizen en kamers voor kinderen... is het een idee dat je zelf in een piepklein eventueel afgetimmerde ruimte gaat (of opklapmogelijkheid... zo heb ik zelf een jaartje doorgebracht... tja, kon niet anders, eigenlijk ging het best goed... }:0 ) en de kinderen dan in K1 en K2?

Ik zit weer in het laatste stukje week voor mijn salaris / toelagen etc binnenkomen. Is altijd weer ff afzien :7 :o :))

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:08

Ja dat is ook een optie. Of de woonkamer kleiner maken en zo een extra kamer.
Maar ik heb nu een huis met 4 slaapkamers, dus dan zoek ik liever verder naar iets groters.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:10

Was het leuk op Vlieland ondanks het weer?

Ik ook, en ik heb niet eerder zo krap gezeten. Geeft niet echt een lekker gevoel := Maar ik wil echt niets meer overboeken van de spaarrekening. Gelukkig vakantiegeld a.s. vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:12

Ik ga komend weekend naar Vlissingen (iemand nog tips qua terrasjes/eten, vakantiegeld is er dan toch precies haha) en daar moeten de kriebels het mee doen dit jaar _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:16

Ik ben allerlei dingen op marktplaats aan het verkopen, het enkele reis vliegticket van mijn man heb ik al verdiend :D

En de rest gaat tot nu toe ook wel aardig, nog een week te gaan. Wel mijn zakgeld uitgegeven vandaag aan 2 nieuwe slaap shirts van de Hema, want die waren zo heerlijk zacht. En ik bedacht me dat een paar van mijn huidige slaap shirts misschien wel al 20 jaar oud konden zijn := Wel duurzaam dus, zo lang kleding dragen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:54

Ik heb een handtas verkocht en al is het maar 3,5€ het is toch weer een cent extra op de vinted-rekening. En een hoofdstel verkocht, die gaat ook morgen of woensdagochtend op de post.
Ik heb geen flauw idee wanneer vakantiegeld hier gestort gaat worden maar hopelijk wachten ze er niet te lang mee := want ik heb begin deze maand wat enthousiast overgeboekt naar de spaar en wat uitgegeven met het idee "vakantiegeld volgt snel genoeg" maar dat valt nu ff tegen.
Naja, alle kosten zijn betaald en ik heb al gespaard, en van dat bedrag gaat ook nog een deel naar de spaar natuurlijk. Maar met €30 ren je niet ver :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 22:48

:))

Gelukkig in ieder geval zorgtoeslag de 21e :o :+ althans als je daar recht op hebt.

Ik ben een servies aan het bij elkaar sparen (zoek het op 2e hands sites) want dat is net als destijds mijn huwelijk uit elkaar gevallen }:0 ^) :+ vond vandaag weer wat dus nu is mijn budget voor morgen en overmorgen echt bijzonder beperkt :x

Dat is lang Prairy _/-\o_

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:50

idinn schreef:
Ik ga komend weekend naar Vlissingen (iemand nog tips qua terrasjes/eten, vakantiegeld is er dan toch precies haha) en daar moeten de kriebels het mee doen dit jaar _O-

Oh leuk! Ik zat afgelopen weekend wat zuidelijker in Zeeland, maar zijn wel even op een terrasje in Vlissingen geweest. Niet heel erg in het centrum en boulevard, want dat was echt heeeel druk.. dus maar een rustiger terrasje opgezocht. Wij zaten bij Anna en Chiel. En dat is een café, je komt niet bij mensen in de achtertuin :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:22

Het handige aan het huidige k*kweer is dat terrasjes doen niet bepaald interessant is, en daarmee bespaar je automatisch ook.
Morgen naar de DA voor controle met poes, benieuwd wat dat weer gaat kosten. Intussen gooi ik betere foto's van een jurkje op vinted en zet ik een ander jurkje er ook nog bij. Ruimt wel lekker op ook in de kast, want te verkopen kleding leg ik apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:33

Ja als het nu lekker weer was, vrees ik dat al m'n vakantiegeld naar terrasjes gaat _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:22

Ik kijk al heel lang uit naar mijn favoriete restaurant, die hebben geen terras -O- .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:16

Ik ben de laatste weken ook vooral veel geld aan het uitgeven. Heb in februari dubbel glas in mijn woning laten plaatsen en heb daarom een paar weken terug het houtwerk professioneel laten schilderen. Nu net geld naar de notaris overgemaakt voor het overstappen naar en het afkopen van eeuwigdurende erfpacht. Laatste grote uitgave gaat maatwerk gordijnen worden ergens in de komende weken en dan kan ik weer de spaarpotjes terug gaan aanvullen

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:20

Verbouwen/bouwen/decoreren en de hele rimram die erbij komt is onwezelijk duur .... Gisteren hebben ze eindelijk de tv geleverd, nu hoeven we even niets meer en kunnen we echt wonen :').

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:56

Whoei € 86,05 vakantiegeld gekregen *\o/* _O-

Gaat wel naar het potje vakantie. Is ook voor het eerst in jaren dat vakantiegeld ook daadwerkelijk aan vakantie wordt besteed _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:11

Prairy schreef:
Whoei € 86,05 vakantiegeld gekregen *\o/* _O-

Gaat wel naar het potje vakantie. Is ook voor het eerst in jaren dat vakantiegeld ook daadwerkelijk aan vakantie wordt besteed _O-

Jij zit pas net bij je huidige werkgever dan? :')
Hier is vakantiegeld gewoon 8% van het loon...