Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 19:42

MarjanB schreef:
Vind dit net met eerste Google rondje https://www.omgevingsweb.nl/nieuws/hobb ... estemming/

Dit is een specifieke uitspraak in een specifieke zaak.
Ik heb een onverkoopbaar paardenpand gehad omdat het bestemming "agrarisch met landschapswaarden" had en paarden hier dus echt niet mochten van de gemeente.
Echt per locatie bekijken en afstemmen met de gemeente

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:00

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:27

996981 schreef:
Brainless schreef:
En dan nog kan dat verkeerd gaan.
Vriendin had op mail staan dat iets mocht, nee hoor helemaal geen probleem.
Later een brief dat ze het toch moest verwijderen/aanpassen omdat het toch niet voldeed, met de mededeling dat degene van de mail niet gemachtigd/gerechtigd was daar over te beslissen.

Dan hadden ze bij mij toch echt wel een probleem gehad :o

Nee hoor. Er wordt simpelweg gehandhaaft. "U heeft nog xxx dagen/weken en anders zal de gemeente, op uw kosten, het herstellen" of iets van die strekking. Take it or leave it.

In tegenstelling tot mijn werkgever, heb jij geen wettelijke bescherming op basis waarvan je een gemeente kunt dwingen tot medewerking.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:37

ikke schreef:
996981 schreef:

Dan hadden ze bij mij toch echt wel een probleem gehad :o

Nee hoor. Er wordt simpelweg gehandhaaft. "U heeft nog xxx dagen/weken en anders zal de gemeente, op uw kosten, het herstellen" of iets van die strekking. Take it or leave it.

In tegenstelling tot mijn werkgever, heb jij geen wettelijke bescherming op basis waarvan je een gemeente kunt dwingen tot medewerking.

Op het moment dat ik schriftelijk toestemming hebt vanuit de gemeente, ga ik na een grote investering als het aanleggen van een rijbaan, mij er niet gewoon bij neerleggen dat ze een fout gemaakt hebben en de aanleg ongedaan maken.

Ik ga dan echt wel juridisch advies inwinnen over de rechten die ik heb.

Of je een poot hebt om op te staan, is wat anders. Maar in eerste instantie komen ze er niet zomaar mee weg.

Edit: jurisprudentie toegevoegd. Een gemeente komt echt niet per definitie weg met een falend informatiebeleid.

https://www.recht.nl/nieuws/staatsrecht ... edewerker/
Laatst bijgewerkt door 996981 op 22-02-21 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:40

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:49

996981 schreef:
ikke schreef:

Op het moment dat ik schriftelijk toestemming hebt vanuit de gemeente, ga ik na een grote investering als het aanleggen van een rijbaan, mij er niet gewoon bij neerleggen dat ze een fout gemaakt hebben en de aanleg ongedaan maken.

Ik ga dan echt wel juridisch advies inwinnen over de rechten die ik heb.

Of je een poot hebt om op te staan, is wat anders. Maar in eerste instantie komen ze er niet zomaar mee weg.

Edit: jurisprudentie toegevoegd. Een gemeente komt echt niet per definitie weg met een falend informatiebeleid.

https://www.recht.nl/nieuws/staatsrecht ... edewerker/

Succes. Ik geef je het advies mee om de gemeente niet uit te dagen.

manzano

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:09

@ikke: het ligt aan heel veel details, maar in sommige gevallen kan je als particulier weldegelijk vertrouwen op dergelijke uitspraken van de gemeente. Ligt er wel aan wie ze doet en hoe uiteraard, maar ik heb wel succesvolle voorbeelden gezien hoor dat de gemeente gewoon pech had door hun eigen fout.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:11

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:18

Het liefst wel. We wouden eigenlijk deze winter naar Italië om te zien hoe het er dan is in vergelijking met het naseizoen waarin we een aantal keer zijn geweest, maar dat ging helaas nu niet. We zijn er nog niet helemaal uit welk land, maar wel dat we beide weg willen naar een plek met bergen, meer groen, meer zon uren, meer ruimte en rust en plek voor dieren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:24

moonsparkle schreef:
Het liefst wel. We wouden eigenlijk deze winter naar Italië om te zien hoe het er dan is in vergelijking met het naseizoen waarin we een aantal keer zijn geweest, maar dat ging helaas nu niet. We zijn er nog niet helemaal uit welk land, maar wel dat we beide weg willen naar een plek met bergen, meer groen, meer zon uren, meer ruimte en rust en plek voor dieren.

Gave plannen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:28

Heel gaaf!! En spannend!!
Jammer dat het nu allemaal niet kon natuurlijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:40

Op zich willen we over ongeveer 5 jaar weg, dat klinkt nog lang maar de tijd gaat zo snel vooral als je in zo'n jaar als nu niet echt kunt gaan oriënteren :')

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 07:32

Heel gaaf Moonsparkle! Wij hebben ons vijf jaar georiënteerd op het verhuizen naar een andere provincie :') , dus ik snap heel goed dat je daar nu al mee bezig bent!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:20

En bevalt het, in het verre Gelderland, plukje ;) ?

Moonsparkle, ik ben altijd jaloers op mensen die uiteindelijk de stap nemen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:05

Fitzroy schreef:
En bevalt het, in het verre Gelderland, plukje ;) ?.

Echt super! Ik snap niet dat ik me daar zo druk over heb gemaakt. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:21

Plukje schreef:
Fitzroy schreef:
En bevalt het, in het verre Gelderland, plukje ;) ?.

Echt super! Ik snap niet dat ik me daar zo druk over heb gemaakt. :D

Hahahaha klinkt wel heel grappig :))

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:22

Frustrerend. Er staat ergens een object in de stille verkoop. Al een jaar ongeveer. Ik gedurende het meerdere malen contact gezocht met desbetreffende makelaar. Maar die man is vreselijk lastig bereikbaar. Belt en mailt nooit terug. Heb m 1x aan de lijn gehad waarin hij zei dat hij dacht het uit de verkoop te halen omdat huidige eigenaren twijfelden over verkoop. Dat is een half jaar geleden en nu staat het er nog op. Het is een bedrijf, wat we over zouden willen nemen. Onze dromen waar maken en hun dromen voort zetten

Ik heb zo de neiging om gewoon die eigenaren zelf contact mee te zoeken.
Maar kunnen we dat maken? Bedrijf staat niet met naam te koop maar beschrijving ia dusdanig dat het bijna niet kan missen...

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:24

JustMe8484 schreef:
Ik heb zo de neiging om gewoon die eigenaren zelf contact mee te zoeken.
Maar kunnen we dat maken? Bedrijf staat niet met naam te koop maar beschrijving ia dusdanig dat het bijna niet kan missen...

Ik begrijp je twijfel. Maar als het echt jullie droomplek is, zou ik zeker contact opnemen. Straks is het weg en heb je misschien wel spijt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:26

Gewoon doen! Als de eigenaren er een beter gevoel bij hebben het alsnog via de makelaar te laten lopen kan dat altijd nog, maar dan heb je in ieder geval contact

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:39

Doen.
Was hier ook met de verkoop van ons huis... raar verhaal, uiteindelijk mooie prijs en goede voorwaarden voor ons.
Dus gewoon contact zoeken want wie weet loop je anders je droom voorbij..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:41

Fijn dat de eerste reacties niet direct zijn niet doen. Haha.
Ik denk dat we dit serieus gaan overwegen.
Wat betreft het eventueel weg zijn: wij zijn heel erg van: dan moet t blijkbaar zo zijn. Laatst ook een droomplekje maar net verkeerde regio. Dus wat twijfel. Uiteindelijk wilden we toch kijken maar niet meer mogelijk. Prima, dan was t idd niet voor ona bestemd.
Dit staat iig een jaar er op, misschien langer, dat weet ik niet. Maar op dat moment waren qe zeker niet toe aan overname of wat dan ook.
Nu staat t er nog steeds op. Het blijft mij trekken en mijn vriend die eerst wat twijfels had begint er steeds vaker uit zichzelf over...

Ik denk idd dat we de gok moeten nemen. Evwntueel voor schut staan als het een heel ander bedrijf blijkt te zijn en erbij zeggen dat we uiteraard via makelaar verder willen handelen. Maar we het gevoel hebben hier echt iets mee te moeten en dat via makelaar niet voor elkaar te krijgen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:42

Ja idd gewoon doen en uitleggen dat de communicatie met de makelaar niet fijn loopt en dat je hem daarom persoonlijk benaderd.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:45

Er was hier toch ook een keer een bokker die een bezichtiging had gedaan, zo weg van de woning was en dicht bij ahar oma (?) kon wonen als ze deze woning kreeg..
Die heef toen een brief gestuurd naar de eigenaren toen... Ze had hem wel..
Ik weet niet meer precies hoe en wat, maar zoiets :) Helder verhaal dit..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:47

Ja, nou je weet nooit wat t gevoel van de verkoper doet natuurlijk.
En dit is wel een soort levenswerk. Wij zouden het op onze manier, maar vergelijkbaar voort willen zetten..dus wie weet dat dat de knoop doet doorhakken

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 13:49

En de bal bij hun leggen?
Stuur een kaart/brief, kort je uitleg en dan je ideeen.
Gegevens erbij en fingers crossed.

Dan overval je hun niet, en je legt de keus bij hun.