[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:54

Ah dus hij ligt aan beide kanten aardig vol. Ik dacht al dat krijg je toch nooit allemaal maar aan 1 kant gestopt, maar soms sta je er verbaasd over / kan een gebouw vertekenen :P

Poeh gelukkig nog wat verspreid want 2 van die karren, màn daar moet je sowieso al niet aan denken als je dat allemaal met 2 man (?) moet doen, laat staan tijdens zo'n idioot warme dag :(:)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:55

Ik kan me nog wel herinneren dat we op stal waar ik werkte een keer 3 vrachtwagens hooi op een dag kregen, dat was aardig afzien met 35 graden buiten (dus binnen onder de dakpannen was het helemaal niet uit te houden). Alle hulp droop 1 voor 1 af door de warmte dus ik heb alles zeker wel 1 keer in mijn handen gehad..
Ben blij dat ik nu alles met de trekker kan doen :+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:31

Is een buiten luik in een gevel niet handiger dan kan je de wagen er onder rijden en is het misschien makkelijker op zolder te krijgen.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:55

Wauw, wat leuk..ik volg ook . Heel verschil al.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:03

pmarena schreef:
Ah dus hij ligt aan beide kanten aardig vol. Ik dacht al dat krijg je toch nooit allemaal maar aan 1 kant gestopt, maar soms sta je er verbaasd over / kan een gebouw vertekenen :P

Poeh gelukkig nog wat verspreid want 2 van die karren, màn daar moet je sowieso al niet aan denken als je dat allemaal met 2 man (?) moet doen, laat staan tijdens zo'n idioot warme dag :(:)

Haha ja, het had wel nog iets meer gecomprimeerd gestapeld kunnen worden, maar ook weer niet zó effectief :D

Veruit het grootste deel hebben we inderdaad met z'n tweeën gedaan.

palousa_boy schreef:
Ik kan me nog wel herinneren dat we op stal waar ik werkte een keer 3 vrachtwagens hooi op een dag kregen, dat was aardig afzien met 35 graden buiten (dus binnen onder de dakpannen was het helemaal niet uit te houden). Alle hulp droop 1 voor 1 af door de warmte dus ik heb alles zeker wel 1 keer in mijn handen gehad..
Ben blij dat ik nu alles met de trekker kan doen :+

Oef dat klinkt ook goed heftig :+
Hier onder isolatiedak viel het nog mee, al was mijn kleding nadien nog steeds zo ongeveer uit te wringen :D

marga1 schreef:
Is een buiten luik in een gevel niet handiger dan kan je de wagen er onder rijden en is het misschien makkelijker op zolder te krijgen.

Dat buitenluik is er wel, maar de opzet van de oprit op dit moment maakt het onmogelijk om er met zo'n grote wagen te komen. Hooiboer heeft overigens nog een zeer dappere poging gedaan :D Maar was echt onmogelijk. Met de aanpassingen die we gaan doen, gaat het waarschijnlijk wel lukken. Dat gaat flink schelen!

------

Ik heb een klein aantal paaltjes klaar staan :D :+ (70 stuks).

Huidige plan ermee:
Alleen het pad van de roundpen naar beneden toe komt er nu nog niet. Die ga ik pas plaatsen wanneer de achterste hoek verder is (waar die vervallen schuilstal staat).
Afbeelding

En zo ziet het er nu geplot met prikpaaltjes en strotouwtjes uit:

Verder vandaag die ene paal die te diep en scheef stond vervangen. Klein verschil maar :+ . Alleen de biels nog even een keer vervangen door een kastanjepaal. Maar dat heeft op zich geen haast.
Afbeelding

Ook nog een ronde plastic weggehaald. Het einde begint zo waar in zicht te komen.... Ik gok nog ongeveer 6 ~ 8 van die volle kruiwagens. Hoop een beetje om dat dit weekend af te krijgen.
Afbeelding

En terwijl ik met het plastic bezig was hebben de peerdies ongeveer 8 ere-rondjes over de andere track helft gedaan :D

Dit weekend krijgen komt schoonmoeder met vriend langs om twee dagen te helpen klussen en waarschijnlijk komt zaterdag ook nog een vriendin helpen. Dus hopelijk kunnen we dan mooi echt even wat stappen zetten weer!

Heb die laatste hoek in de woonkamer inmiddels ook twee keer met laag schoonmaak gedaan, dus die kan ook geverfd worden *\o/* . En dan kan dit weekend eindelijk de eettafel de woonkamer in!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:06

Dat Bonkie heeft er nog aardig de vaart in :)

En wat een plastic zeg.. ik zie nog wat platen eronder liggen ook. Hopelijk geen asbest ??

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 22:10

DubbelDun schreef:
Dat Bonkie heeft er nog aardig de vaart in :)

En wat een plastic zeg.. ik zie nog wat platen eronder liggen ook. Hopelijk geen asbest ??

Mijn merrie traint hem goed :D :D

De platen zijn gelukkig geen asbest *\o/* *\o/* Was ik ook gelijk bang voor toen de eerste tevoorschijn kwam. Maar het zijn metalen platen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:12

Misschien kun je die nog eens ergens voor gebruiken :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:17

Haha wat leuk om ze zo gebruik te zien maken van de track.

En jeeeetje dat plastic blijft ook maar komen he...?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 00:30

Jeetje wat een plastic!
Pas goed op met die platen bij je paarden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 01:35

Leuk om dat slingertje je lopen en dan de camera te wijzen naar de richting naar keuze die ze straks hebben.
Weleens aan een doorgang als deze gedacht? 4 paaltjes slaan, mensen kunnen altijd doorlopen, draad hoeft niet per sé open als je iets in je handen hebt. De paarden kunnen niet er doorheen mits je de palen hoog genoeg maakt en de doorgang niet te wijd maakt.

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 09:13

DubbelDun schreef:
Misschien kun je die nog eens ergens voor gebruiken :)

Nah, die zijn zo enorm verroest dat die niet meer bruikbaar zijn. Gaan dus mooi weg voor oud ijzer.

Nummus schreef:
Haha wat leuk om ze zo gebruik te zien maken van de track.

En jeeeetje dat plastic blijft ook maar komen he...?

Leuk he :D Broemmmmmmmmm :D :D
Vind het vooral zo leuk hoe ze zo om de bochten heen crossen.

Jes schreef:
Jeetje wat een plastic!
Pas goed op met die platen bij je paarden.

Ja dat plastic blijft maar komen... Echt bizar hoeveel ik er al weggehaald heb! Hoop dat ik aankomende week eindelijk alles weg kan hebben...

Ja, die platen zijn naar! Het stuk is afgezet en hoop die dus dit weekend er ook weg te hebben.

balance schreef:
Leuk om dat slingertje je lopen en dan de camera te wijzen naar de richting naar keuze die ze straks hebben.
Weleens aan een doorgang als deze gedacht? 4 paaltjes slaan, mensen kunnen altijd doorlopen, draad hoeft niet per sé open als je iets in je handen hebt. De paarden kunnen niet er doorheen mits je de palen hoog genoeg maakt en de doorgang niet te wijd maakt.

[ [url=m/jXA9jz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel heel slim bedacht zo'n doorgang! Vind het wel een gaaf idee. Weet alleen niet of ik dat aandurf met mijn lopende sloopkogels :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:40

Kijk ze lekker scheuren dan, galopwisseltje zus, galopwisseltje zo.... :D

Je ziet wel meteen het nadeel van paden: het wordt een wirwar van palen en draad om tegenaan te kijken :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 12:12

pmarena schreef:
Kijk ze lekker scheuren dan, galopwisseltje zus, galopwisseltje zo.... :D

Je ziet wel meteen het nadeel van paden: het wordt een wirwar van palen en draad om tegenaan te kijken :=

Ja echt zo leuk! Fuchs is ook echt soepeler geworden sinds hij hier is! Deels training, maar ook zeker door het lekker veel bewegen en samen met Vi rond crossen :D

Nu met alle prikpaaltjes en strotouwtjes lijkt het echt heul rommelig. Maar als de kastanjepalen staan en het terra cord zit er op zal het al heel anders lijken. En als het de begroeiing eenmaal staat toont het ook al weer heel anders :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:56

Ik blijf het hier wat rommelig vinden bij ons. Ondanks bruine palen en bruin lint / draad dat je bijna niet ziet. Maar alleen al die wirwar aan palen joh dat is best jammer. Maargoed als dat het enige nadeel is ;)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:36

Wat een tof gezicht zeg, zo lekker scheuren over die paden! :):) Echt heel leuk!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:38

Wij hebben zaterdag ook het hooi van het land gehaald, jeetje wat een hitte.
Ziet er goed uit TS>

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 19:14

pmarena schreef:
Ik blijf het hier wat rommelig vinden bij ons. Ondanks bruine palen en bruin lint / draad dat je bijna niet ziet. Maar alleen al die wirwar aan palen joh dat is best jammer. Maargoed als dat het enige nadeel is ;)

Ja je hebt natuurlijk (zeker met van die kronkelpaadjes) snel wel veel paaltjes. Ik heb hier tot dusver natuurlijk vooral 'hoofdtracks' gehad. Ben wel benieuwd hoe het er hier uiteindelijk (over een paar jaar) uit ziet.

Maar ook als het wel "paaltjes paradijs" blijft, is het mij ook ruim waard als je ziet hoe de paarden er gebruik van maken :D

Birdie60 schreef:
Wij hebben zaterdag ook het hooi van het land gehaald, jeetje wat een hitte.
Ziet er goed uit TS>

Wij hadden dan nog de mazzel dat het bezorgd werd :D :D Dus vanaf het land opstapelen hoefden wij dan gelukkig weer niet te doen. Maar vond dit ook al wel meer dan genoeg werk :+

--

Vandaag die laatste hoek van de woonkamer in de primer gezet. Man wat een rotwerk met al die buizen en hoekjes. Blij dat ons tijdelijke woongebeuren straks klaar is.

De "voor"
Afbeelding

Na twee lagen schoonmaakspul tegen de nicotine
Op de foto misschien moeilijk te zien, maar na de twee lagen schoonmaak was het wederom al veel meer oranje/geel
Afbeelding

En nu met de laag primer er op.
Afbeelding

Dat toont gelijk al enorm anders :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:50

Leuk die paadjes met kronkels en dat er door heen geraced wordt,
had ik niet verwacht (alleen racen op de lange rechte stukken)
En als het straks begroeid is zie je ook veel minder paaltjes en draad neem ik aan.

En een groot verschil met de primer heb je ook gelijk eer van je werk :j

Groet Karin.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:53

Zo dat oogt gelijk een stuk prettiger met die primer erop! :j

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:25

Super leuk die track zo, paarden genieten echt volgens mij!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 19:48

Énorm veel werk verzet dit weekend _/-\o_
We zijn allebei bekaf, dus uitgebreidere update volgt later. Maar wilde deze vast even delen :D

*\o/* Troephoek in de wei is eindelijk klaar *\o/*
Ongeloveloos hoeveel plastic daar (in totaal) uit is gekomen...
En een stapel zwaar verroeste ijzeren platen.
Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:49

Bizar gewoon, hoeveel zooi er overal ligt. Nu zal alles wel bijna weg zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:50

Idd, heel bizar... hadden die mensen geen 'plastic' kliko ??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:06

DubbelDun schreef:
Idd, heel bizar... hadden die mensen geen 'plastic' kliko ??

Daar mag geen landbouw/kuil plastic in volgens mij.