Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:56

Wordt mooi ketly! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:00

Mooie badkamers zeg!

@kletskoekje: zo laten of doortrekken ( :+ ) zoals earth zegt!

Pff nou het badkamer fiasco krijgt een vervolg.. hadden de knoop doorgehakt en voor casco oplevering gekozen. Komen ze er nu mee aan ‘oh ja dat hadden we nog niet verteld maar daar lopen twee grote buizen dus de hele voorzetwand voor de wc doen we lekker niet plaatsen en je moet zelf de schacht maken, succes ermee’ _-:(

Het is niet iets mega groots en verandert niks aan de wens voor casco, maar het voelt wel echt als een schop na. %)

Wel afspraken met sanitairzaken gepland dus hopelijk verlopen die beter :')

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:19

@KletsKoekje, ik ben ook niet zo van het wit met wit, dus ik snap je gevoel! Het ziet er heel netjes uit, zo met de onderkant donker, maar misschien nog net wat leeg. Wat je ook kunt overwegen is om het verder aan te kleden met decoratie. Een kunstwerk of houten paneel aan de muur. Of juist een hoge vaas, beeldje of sculptuur op het richeltje zetten.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:09

IMANDRA die voorzetwand was er anders ook geweest. Wij hadden het ook. Voordeel: we konden zelf de schacht aan laten sluiten op het bad en douche, en het toilet wat meer in de schacht plaatsen ten opzichte van badkamers vanuit het project. Buren hebben bijvoorbeeld een nis van 10 cm tussen de schacht en de douche, heel onhandig.

@Ketly wordt heel mooi! Ik vind de indeling van jullie badkamer echt zo gaaf!
@Kletskoekje ik zou het zo laten, wat mooie dingen op het plankje zetten en het geheel blijft dan mooi en rustig

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:59

KletsKoekje schreef:
Mag ik ook advies voor toilet vragen? Vorige week heb ik wandje achter toiletpot geschilderd. Ik twijfel of ik het stuk erboven ook zal doen, de wc oogt nog vrij wit, maar wil ook weer niet dat het te donker wordt. Jullie mening?

[ [url=m/pE3yK6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fJqQx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie toiletpot kletskoekje! Wat voor merk en type is deze? Randloos? Waar heb je hem gekocht?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:06

Niello schreef:
KletsKoekje schreef:
Mag ik ook advies voor toilet vragen? Vorige week heb ik wandje achter toiletpot geschilderd. Ik twijfel of ik het stuk erboven ook zal doen, de wc oogt nog vrij wit, maar wil ook weer niet dat het te donker wordt. Jullie mening?

[ [url=m/pE3yK6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fJqQx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie toiletpot kletskoekje! Wat voor merk en type is deze? Randloos? Waar heb je hem gekocht?

Volgens mij heb ik dezelfde of in elk geval 1 die erop lijkt
Keralux Lavant wandcloset rimfree 37x50cm wit randloos
INCLUSIEF softclose en quick release closetziting met
Geberit inbouwreservoir UP320 en bedieningspaneel
173652 1 € 469,00

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:21

Dank je. We zijn ook heel tevreden over toilet keuze. Hebben een tlinbouw toiletblok houder in bedieningspaneel, en pot is inderdaad randloos (zo fijn!)

De inbouw toiletrolhouder vind ik ook echt een aanrader!
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:29

Heb je daar ook een foto van?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:32

Dat heeft m'n moeder ook al 20 jaar in de badkamer en wc. Nadeel vind ik wel dat je vast zit aan een bepaalde borstel, en die wil je toch na een tijd een keer vervangen.

*edit*
Verkeerd gelezen :')
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 11-03-21 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:36

Suzanne F. schreef:
Heb je daar ook een foto van?

Je kan er een stuk of 8 in kwijt, je duwt ze omhoog als het ware

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:45

Wat knap dat jullie het verschil zien. Wij moeten 2 nieuwe toiletten hebben incl inbouw blokken. Ik heb er zeker 100 bekeken, maar zie niet echt grote verschillen. Mijn man wel, maar ik heb echt geen idee waar ik naar kijk.

Ja, sommige zijn iets ronder, andere iets hoekig. En mijn man ziet verschil in de onderkant. Dat zie ik nu ook wel een beetje, maar ben het daarna ook zo weer kwijt.

En die inbouw reservoirs zie ik al helemaal geen verschillen in. Je hebt dunner, groter en kleiner, maar verder? Ja, je moet de bediening kiezen. Ook geen idee, heb daar niet echt een voorkeur in??

Ben echt niet geboren om zulke keuzes te maken en het is knap als je specifieke wensen hebt. Ik doe maar wat.
Zag in de showrooms ook wel mooie dingen, maar nooit; o wat geweldig ofzo.

Was trouwens in ons vorige huis wel klaar en er super tevreden mee. Maar was wel erg saai allemaal.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:50

Nog even een gratis tip over randloze toiletten :D mijn vriend plaatst ze regelmatig en ziet wel echt verschil per merk. Die van Grohe zijn top, maar hij heeft er zelfs een keertje eentje gehad die zo enthousiast spoelde dat het zo nu en dan over de rand kwam. := Weet even niet of dat ook kan liggen aan het inbouwdeel of alleen aan het model pot, maar hij zweert bij goed merkspul als het om dit soort vernieuwingen gaat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:36

Kirstenn schreef:
IMANDRA die voorzetwand was er anders ook geweest. Wij hadden het ook. Voordeel: we konden zelf de schacht aan laten sluiten op het bad en douche, en het toilet wat meer in de schacht plaatsen ten opzichte van badkamers vanuit het project. Buren hebben bijvoorbeeld een nis van 10 cm tussen de schacht en de douche, heel onhandig.

@Ketly wordt heel mooi! Ik vind de indeling van jullie badkamer echt zo gaaf!
@Kletskoekje ik zou het zo laten, wat mooie dingen op het plankje zetten en het geheel blijft dan mooi en rustig

Hoe bedoel je?

Ja hebben vandaag met de projectbegeleider gebeld en weten nu iig wel wat we krijgen. Voordeel is inderdaad dat we bijv een nisje voor de douche en een plateau boven het toilet kunnen maken, die waren er anders idd niet geweest. Gelukkig kan de zwager van mijn vriend dat wel :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 03:15

shirleyp schreef:
Nog even een gratis tip over randloze toiletten :D mijn vriend plaatst ze regelmatig en ziet wel echt verschil per merk. Die van Grohe zijn top, maar hij heeft er zelfs een keertje eentje gehad die zo enthousiast spoelde dat het zo nu en dan over de rand kwam. := Weet even niet of dat ook kan liggen aan het inbouwdeel of alleen aan het model pot, maar hij zweert bij goed merkspul als het om dit soort vernieuwingen gaat.

Ligt dat niet ook aan je waterdruk?

Wij hebben een oude wc apart nog met ouderwetse grond pot, plateau en rand. Wel spoelbak met lange en snelle spoel.
Bij beiden, spettert het er ook wel over of naast. Gaat weg, dus nemen het nog voor lief. Zullen er met slopen wel achterkomen hoe en wat en bij de nieuwe er rekening mee houden, want in de badkamer komt een douchewc.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:13

shirleyp schreef:

Ja bedankt. Had ook al iets daarover gehoord.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 09:36

superpony schreef:
shirleyp schreef:

Ligt dat niet ook aan je waterdruk?

Wij hebben een oude wc apart nog met ouderwetse grond pot, plateau en rand. Wel spoelbak met lange en snelle spoel.
Bij beiden, spettert het er ook wel over of naast. Gaat weg, dus nemen het nog voor lief. Zullen er met slopen wel achterkomen hoe en wat en bij de nieuwe er rekening mee houden, want in de badkamer komt een douchewc.

Dat lijkt me sterk. Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij spoelt je wc door met water uit het reservoir en gaat dan via de vlotter weer bijvullen. Dus je zou met je waterdruk niets te maken moeten krijgen bij het doorspoelen. Hooguit met hoe snel hij bijvult.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:09

Ligt niet aan de waterdruk maar aan het ontwerp denk ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:08

pol013 schreef:
Dat lijkt me sterk. Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij spoelt je wc door met water uit het reservoir en gaat dan via de vlotter weer bijvullen. Dus je zou met je waterdruk niets te maken moeten krijgen bij het doorspoelen. Hooguit met hoe snel hij bijvult.

Onze stortbak vult heel snel, al tijdens het spoelen, dus vandaar.

En het is gewoon een oude pot die er al stond, maar spettert dus wel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 14:30

De randloze toiletten zijn heel duur toch? :o Vind het wel echt gaaf. En de toilethouder in de muur ook! Hebben we ook over getwijfeld.

Onze vloer zit er ook in!

Afbeelding
Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:03

mooi hoor. zo heerlijk "niet wit" :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 15:37

Ik heb het even gemist, wat is er zo bijzonder aan randloze toiletten? :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:08

Ik wil een (losse) brilloze toilet, maar die schijnen (nog) niet te bestaan..

Ziet er goed uit Ketly, die vloer is nog best licht eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:53

Earth schreef:

Geen rand waar allemaal gorigheid onder gaat zitten :+ makkelijker schoonmaken dus..

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:54

Hier ook iemand die voor een donkere badkamer gaat. Ketly heb je het plafond ook donker?

Hier komt eind april de stucadoor... dan kan het feest echt beginnen :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:57

Relaxed schreef:
Earth schreef:

Geen rand waar allemaal gorigheid onder gaat zitten :+ makkelijker schoonmaken dus..

Ah op die fiets.