Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:21

vonneke schreef:
Je zult er vloerverwarming onder moeten leggen. Zowel bij mijn ouders als bij vrienden van me licht een tegelvloer waarvan steeds mensen vragen wat voor materiaal het is. Maar je moet daar wel het geld aan uit willen geven.

Hout vind ik echt vies, onvoldoende schoon te krijgen. Mooi is het inderdaad.

Mijn schoonmoeder heeft marmer tegels liggen, en vloerverwarming je krijgt dus geen koude voeten, maar ook. Niet het knusse huiselijke gevoel.
En dat vind ik dus wel belangrijk ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:24

@ Woepsie

Wij zijn afgelopen zomer nog op Ilse man geweest, het bekende race eiland ;)
We zijn een paar nachten bij Silly Moos' geweest, helaas veel dichte mist gehad.

Zijn jullie race fans?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:42

waxmeltsenzo schreef:
[naam] schreef:
Je zult er vloerverwarming onder moeten leggen. Zowel bij mijn ouders als bij vrienden van me licht een tegelvloer waarvan steeds mensen vragen wat voor materiaal het is. Maar je moet daar wel het geld aan uit willen geven.

Hout vind ik echt vies, onvoldoende schoon te krijgen. Mooi is het inderdaad.

Mijn schoonmoeder heeft marmer tegels liggen, en vloerverwarming je krijgt dus geen koude voeten, maar ook. Niet het knusse huiselijke gevoel.
En dat vind ik dus wel belangrijk ;)

Dat is ook heel wat anders dan houtlook............. :z

BeFunny

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:51

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:04

Waxmelt: PVC kan heel erg mooi zijn! Hebben mijn ouders sinds kort ook

BloemBloem schreef:
MarjanB schreef:

Ik kan je vertellen dat plinten op de vloer een nog groter drama zijn :') vooral bij een houten vloer die werkt.. Plinten komen los, staan omhoog of je hebt ineens kieren tussen de muur en vloer/plint in.

En het is geen gezicht, sorry dat ik het zeg :o

Yes ik ben niet degene die het gezegd heeft :') Zo eens, goedkope uitstraling! En zoveel werk is stofzuiger er even overheen nou ook weer niet
waxmeltsenzo schreef:
Sonja_vR schreef:
WME
Wat zijn je zorgen met katten en een houten vloer?

Dat de kotsplekken er in trekken vooral.
Wij hebben een kat met ziekte van crohn, hij heeft er prednison voor maar ja soms kotst hij, en de andere kat kotst soms haren ivm zijn lange vacht ook niet gek.

Maar daarnaast ook hun nagels.

Wij hebben momenteel marmoleum en dat vind ik wel echt heel makkelijk kwa onderhoud.
Alleen ik vind het wat kil net alsof je in een gymzaal of in het ziekenhuis bent daar ligt vaak marmoleum.
Dus marmoleum wordt het niet.

Maar zou je het niet lakken dan? Als wel, dan is het geen probleem hoor

Mooi geworden zeg Woepsie

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:10

Smaken verschillen gelukkig :) Ik ben ook niet van de tegels, ook niet met houtlook, en ook niet met vloerverwarming :)

Wij hebben nu ook voor het eerst vloerverwarming, moet er nog steeds aan wennen :j :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:11

Ik zou dan eerder olie aanraden
Als je eens vlekken heb
Even met scotchbrite opschuren
Drupje olie er op poetsen en klaar
Lak als dat beschadigd , kost een stuk meer moeite

Wij hebben twee honden (43 kg en 50 kg). En alle vlekken en dergelijke poets ik op die manier weg
Met lak ga je dat niet redden

Mijn Ouders hebben een gelakte vloer en 1 hond van nog geen 30 kg en twee katten, die zit vol beschadigingen en dat kan alleen opgelost worden door geheel terug te schuren en opnieuw te lakken)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:17

Daarom zitten wij ook zo te twijfelen over de vloer.
Nu is het een bij elkaar geraapt zooitje.
Hal liggen wit/gelige tegels.
Badkamer liggen witte tegels (zijn wel mooi)
Toilet ligt zwart mozaïek.
Keuken liggen nu zwarte rechthoekige tegels icm vloerverwarming.
Woonkamer ligt het aller goedkoopste laminaat wat er bestaat.
Achterkamer ligt oude boeren tegelvloer.
Kleine keukentje ligt laminaat.
Pc kamer en kleine halletje ligt een soort linoleum.
_O-

We zitten dus te denken wat we in de woonkamer en achterkamer gaan leggen.
ik wil het liefst 60x60 tegels ivm 3 kids en 2 honden maar ik wil geen vloerverwarming, dus dat is koud aan de pootjes.
Eikenhout vind ik erg mooi maar icm kids en honden dus geen succes.
Man wil geen laminaat.
Dus nu zijn we aan het twijfelen over pvc -O-

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:30

Sonja_vR schreef:
Ik zou dan eerder olie aanraden
Als je eens vlekken heb
Even met scotchbrite opschuren
Drupje olie er op poetsen en klaar
Lak als dat beschadigd , kost een stuk meer moeite

Wij hebben twee honden (43 kg en 50 kg). En alle vlekken en dergelijke poets ik op die manier weg
Met lak ga je dat niet redden

Mijn Ouders hebben een gelakte vloer en 1 hond van nog geen 30 kg en twee katten, die zit vol beschadigingen en dat kan alleen opgelost worden door geheel terug te schuren en opnieuw te lakken)

Oh dat is wel heel anders dan het huis waar ik opgegroeid ben zeg! Geen krassen of beschadigingen van de 2 honden en 3 katten, alleen door mijn hakken destijds :o Maar wel erg gevoelig met water, en inderdaad spuugduur om opnieuw te lakken.

Claudia dat PVC is echt heel erg mooi hoor! Zeker dat mooie kwaliteitspul. ALs je wilt kan ik een foto van mijn ouders hun huis maken? Ligt op hun (bovenstaande :P ) parket vastgeplakt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:42

ClaudiaHS schreef:
Daarom zitten wij ook zo te twijfelen over de vloer.
Nu is het een bij elkaar geraapt zooitje.
Hal liggen wit/gelige tegels.
Badkamer liggen witte tegels (zijn wel mooi)
Toilet ligt zwart mozaïek.
Keuken liggen nu zwarte rechthoekige tegels icm vloerverwarming.
Woonkamer ligt het aller goedkoopste laminaat wat er bestaat.
Achterkamer ligt oude boeren tegelvloer.
Kleine keukentje ligt laminaat.
Pc kamer en kleine halletje ligt een soort linoleum.
_O-

We zitten dus te denken wat we in de woonkamer en achterkamer gaan leggen.
ik wil het liefst 60x60 tegels ivm 3 kids en 2 honden maar ik wil geen vloerverwarming, dus dat is koud aan de pootjes.
Eikenhout vind ik erg mooi maar icm kids en honden dus geen succes.
Man wil geen laminaat.
Dus nu zijn we aan het twijfelen over pvc -O-

Bij jullie ook zo'n allegaartje dus, het is hier ook hetzelfde :') :')

Hal beneden ouderwetse bruine tegels, keuken iets modernere beige tegels, toilet beneden antraciet gekleurde tegels, woonkamer bruin-gelig parket met afschuwelijk patroon. Dan de trappen en overloop met bruine vloerbedekking. Kantoor zwarte vloerbedekking, badkamer witte en blauwe tegels, slaapkamer parket, tweede kamer witte tegels, over de twee zolderkamers ga ik het maar helemaal niet hebben -O- De ene kamer heb ik zelf al aangepakt, daar ligt nu wit/grijs laminaat. Maar echt elke ruimte heeft wat anders gekregen. In plaats van het parket uit de woonkamer te vervangen en de tegels uit de hal, ga ik het verven. Autentico (ik heb het al eerder genoemd) is de perfecte verf daarvoor: dekt op alles. Kan ik op een redelijk goedkope manier de hal en de woonkamer 1 gelijke mooie vloer geven zonder te breken. Misschien nog een motiefje er op in de hoeken ofzo, kan er alle kanten mee uit. Maar dat soort projecten (net als mijn muren aanpakken) moet echt wachten, heb het vreselijk druk en dat blijft voorlopig nog even zo. Heb niet eens tijd het hout in de hal te schuren... dus ik zit nog even wat langer in de rotzooi...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:55

vonneke schreef:
plinten vind ik zon ellende. Ligt zo snel vuiligheid op. Ga in het nieuwe huis iig niet voor plinten met een rechte bovenkant.

Ik heb bijna alle meubels al verkocht. Had niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Dat wordt behelpen de komende weken haha

Hahaha dat hadden wij vorig jaar. Heb 7 weken op tuinstoelen gezeten en gegeten aan een ikea kindertafeltje :Y

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:01

Hallo dames, had eventjes terug al een keertje gereageerd dat mijn vriend en ik ons eerste huis gekocht hebben. Nu kregen we te van het weekend te horen dat we de sleutel al eerder krijgen op 6 maart.

Nu hebben we al heel erg veel (en we moeten vast nog heel erg veel), maar ben heel erg benieuwd wat voor lampen jullie aan het plafond hebben. :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:18

Op het marmoleum zijn er ook plekken ingetrokken, dus met hout gaat dat helemaal gebeuren ook gelakt hout. In kattenkots zit een soort zuur, dat moet je direct verwijderen of het vergalt je lak. Als het snacht's gebeurd zie je het pas de volgende ochtend.

Bij marmoleum kun je nog wel zelf in de olie zetten maar op een gegeven moment niet meer, deze lag er al en ligt er al 20 jaar dus was al niet mooi meer. Maar wij willen echt een vloer die gewoon iig goed blijft.

Maar het is gewoon best lastig.
We hebben een kennis die in houten vloeren zit en zouden dus hem ook gunnen om de vloer te regelen, maar ik ben gewoon echt bang dat dat verschrikkelijk zonde is. Ook dweilen met een stoomreiniger is er dan niet meer bij bijv.

En met pvc-laminaat-marmoleum-travertine is het reinigen wel echt piece of cake.

Dus gewoon goed na denken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:20

BloemBloem schreef:
Smaken verschillen gelukkig :) Ik ben ook niet van de tegels, ook niet met houtlook, en ook niet met vloerverwarming :)

Wij hebben nu ook voor het eerst vloerverwarming, moet er nog steeds aan wennen :j :D

Wat voor vloer heb je dan?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:18

Wij hebben ook een pvc vloer beneden en als ik het overnieuw mocht doen dan kwamen er bij mij tegels met houtlook.
In het begin vond ik pvc geweldig,makkelijk in onderhoud.
De laatste paar maanden baal ik van mijn pvc vloer.
Er zitten grote krassen in de vloer,achter bij de tuindeuren is de vloer aan het vergelen en dit krijg ik niet weg.
Ook zijn er al hele kleine stukjes pvc beschadigd,gewoon kleine stukjes toplaag weg.
Ik zal binnenkort maar eens naar de winkel gaan die het mij hebben verkocht en gelegd.
Kijken wat hun zeggen van die vergelIng en krassen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:45

Wij hadden eerst marmoleum. Ik vind de uitstraling wel mooi, maar niet glanzend waxen, maar mat. Helaas vlekken en eigenlijk moet je het een keer per jaar helemaal schrobben en opnieuw in de was zetten. Dat klinkt onderhoudsvriendelijk, maar in de praktijk doe je het niet. Wij kregen er oom vlekken in (hond met diaree). Nu betonlook tegels 60x60 en ik ben er erg blij mee. Mooie uitstraling enmakkelijk in onderhoud. Zowel bij de marmoleumvloer als bij deze vloer hebben we vloerverwarming. Heerlijk! Wil nooit meer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:00

Ceetje heb je een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:01

Ik wil straks wat opgezette vlinders in een lijstje aan de muur... Maar hoe weet ik dat het geen illegale vangst is?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:03

Ik zat ook al na te denken om een lijstje met vlinder te halen. Hier in de stad (Nijmegen) zit de museumwinkel en heb ze daar gezien.

Staat bij dat ze van kwekerijen komen http://demuseumwinkel.com/Vlinders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:07

Cool thanks! Ik wil er graag 3. Ga ik ze daar bestellen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:08

Die kans is nihil, geloof ik. Ook bij kwekerijen worden ze zodra ze de cocon uitgekomen zijn, levend verpakt.
Toevallig dat Keuringsdienst van Waarde er afgelopen week een item over heeft uitgezonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:09

Mmmm dat is natuurlijk geen goed ding...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:09

Over vloeren:Met kinderen en huisdieren kun je inderdaad het beste olie als afwerking nemen. Ik heb zowel lak als olie gehad en de olievloer hield zich veel beter.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:19

lovemyhorse1 schreef:
Wij hebben ook een pvc vloer beneden en als ik het overnieuw mocht doen dan kwamen er bij mij tegels met houtlook.
In het begin vond ik pvc geweldig,makkelijk in onderhoud.
De laatste paar maanden baal ik van mijn pvc vloer.
Er zitten grote krassen in de vloer,achter bij de tuindeuren is de vloer aan het vergelen en dit krijg ik niet weg.
Ook zijn er al hele kleine stukjes pvc beschadigd,gewoon kleine stukjes toplaag weg.
Ik zal binnenkort maar eens naar de winkel gaan die het mij hebben verkocht en gelegd.
Kijken wat hun zeggen van die vergelIng en krassen.

Waar komt je vloer vandaan, kan me eigenlijk niet voorstellen dat het een kwaliteidsvloer is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:26

Ik houd nog steeds alles en iedereen in de gaten wat Ze kiezen qua vloer en hoe die Zich houd

Wij hebben nu geolied naturel eiken( vloer zat er al in , zag er niet uit, kaal geschuurd en opnieuw in de olie en zag er weer uit als nieuw)
Maar wil straks na verbouwen iets anders
Ik wil een stroef genoege vloer voor de honden(maatje groot en flink actief)
Want de houten vloer vind ik toch nog vrij glad
Maar ook iets wat super onderhouds vriendelijk is
En een warme uitstraling
Want dat vind ik wel erg mooi van onze vloer

Maar ik heb een hekel aan poetsen
En ondanks dat de vloer zich best goed houd, als teefje loops is ren je je rot met een doekje en dettol etc
Als we nog eens een nestje fokken zal het helemaal een drama worden :=