Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indy_Mouse_9 schreef:Wil je nog even door met het motten determineren?
Ik kwam deze tegen, maar het was denk ik einde verhaal, hij was heel hard op de grond aan het fladderen en er kropen al mieren over het lijfje.
[ [url=m/nJNu1l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Solleke_Noah schreef:Haha je hebt ook nog schapenzuring, dat is meer iets voor zandgrond. Als je een blaadje van dichtbij kan fotograferen?
MirandaMalik schreef:Kan het ook nog zijn dat er vroeger iets stond?
Je hebt op oude plekken waar lang geleden een gebouwtje stond of misschien iets van landbouw vaak dat de begroeiing heel anders is.
Solleke_Noah schreef:Indy_Mouse_9 schreef:Wil je nog even door met het motten determineren?
Ik kwam deze tegen, maar het was denk ik einde verhaal, hij was heel hard op de grond aan het fladderen en er kropen al mieren over het lijfje.
[ [url=m/nJNu1l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Via de Vlinderstichting vind ik Hopwortelboorder, en die lijkt er toch wel sterk op! https://www.vlinderstichting.nl/vlinder ... ase=museum
Hilary schreef:We zitten op zandgrond, dus langdurig regenwater kan ik me haast niet voorstellen. Wel dat het wellicht wat overbegraasd is geweest op dat stukje. Of er zou regenwater vanaf het naastgelegen maisland naar die kuil toe gesijpeld moeten zijnAls ik veldzuring Google, kan ik de bodemkenmerken op dit moment niet helemaal rijmen met wat ik zie in die wei, maar wellicht had ik er in de winter wat vaker doorheen moeten lopen