[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dodyg

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:21

wij zijn nog steeds in afwachting van onze hypotheek zouden eind deze week of volgende week iets horen
wel het voorlopige koopcontract zaterdag getekend, wel onder voorbehoud van goedkeuring hypotheek! Maar volgens de hypotheekwinkel ( zoiets als de hypotheker in nederland) zou dit geen probleem mogen zijn!!

ALs het goedgekeurd wordt kunnen we eind augustus begin september al verhuizen *\o/* *\o/*

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:23

Mag ik jullie iets vragen?

Een woning waar meerdere mensen intresse in hebben(veel bezichtigingen nog gepland staan), met een prijsklasse van 150/180.000 hoeveel % onder de VP zouden jullie dan bieden als openingsbod.

Wat is aantrekkelijk voor een verkoper om op in te gaan met een tegenbod?

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 19:32

_Daniella schreef:
Mag ik jullie iets vragen?

Een woning waar meerdere mensen intresse in hebben(veel bezichtigingen nog gepland staan), met een prijsklasse van 150/180.000 hoeveel % onder de VP zouden jullie dan bieden als openingsbod.

Wat is aantrekkelijk voor een verkoper om op in te gaan met een tegenbod?

wij hebben hetzelfde meegemaakt, wij hebben als ervaring dat ze wachten tot al de mensen bezichtigingen gehad hebben om al de boden te vergelijken of je moet de vraagprijs bieden mocht je het huis echt willen..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:08

Sassy schreef:
Foto's van de rotonde, tankstation en aan een drukke weg zouden voor mij ook een reden zijn niet naar een woning te gaan kijken.
En de balkons zou ik persoonlijk met wat groen aankleden.
De foto vanuit de keuken vind ik er netjes uitzien, maar de muur van het balkon dan weer een afknapper.
Die zou ik even netjes verven, evt. wat kunstgras op dat balkon leggen, en een mooie grote plant erop, dan oogt het al heel anders.

Hij is inmiddels geverfd. Helaas pas na de foto's voor Funda gedaan. (Niet eerder over nagedacht helaas) ook hangt er een plantenbak voor het balkon wat het gezelliger maakt.

Heb na diverse tips toch besloten om het te restylen/opknappen en opnieuw op de foto te laten zetten. Gezakt in prijs zijn we inderdaad al. Er is een trappenhuis geen lift. Het is een hoekappartement, middelste balkon (echt in de hoek, makelaar deed niet aan pijltjes :+ )
De drukte vd weg wordt goed gedempt door het dubbele glas. Daar verbazen de meeste kijkers zich gelukkig over. Vanaf de bank kijk je niet naar de rotonde. Als je staat uiteraard wel. Scheelt wel dat je op de 2e woonlaag zit.
Bedankt voor alle tips! Heel erg fijn om de diverse meningen te lezen :)!

_Danielle hoe graag wil je het huis? En is het huis in goede staat voor die prijs? Staan er soortgelijke huizen te koop? Ik denk ook dat ze wachten tot diverse kijkers een bod gedaan hebben en die vergelijken..

Dodyg en JenniferU, spannend! Zal voor jullie duimen :)!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:21

Angelaa2 schreef:
_Danielle hoe graag wil je het huis? En is het huis in goede staat voor die prijs? Staan er soortgelijke huizen te koop? Ik denk ook dat ze wachten tot diverse kijkers een bod gedaan hebben en die vergelijken..

Dat ligt er maar net aan waar het huis ligt... hier in de omgeving werkt dat (gelukkig) nog lang niet zo.
Ons vorige huis hebben we gekocht in 2007... na de 2e bezichtiging een bod uitgebracht en meteen die avond nog een reactie terug gehad van de verkopers. Dag later waren we er uit.
En dat was ook hier in de goede tijd, maar niet te vergelijken met Amsterdam oid natuurlijk.

Qua bieden onder de vraagprijs? Tja, wat is het jullie waard? Wat is de prijs waar je op uit zou willen komen? Daar ga je dan onder zitten.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:34

Wendy schreef:
Angelaa2 schreef:

Dat ligt er maar net aan waar het huis ligt... hier in de omgeving werkt dat (gelukkig) nog lang niet zo.
Ons vorige huis hebben we gekocht in 2007... na de 2e bezichtiging een bod uitgebracht en meteen die avond nog een reactie terug gehad van de verkopers. Dag later waren we er uit.
En dat was ook hier in de goede tijd, maar niet te vergelijken met Amsterdam oid natuurlijk.

Qua bieden onder de vraagprijs? Tja, wat is het jullie waard? Wat is de prijs waar je op uit zou willen komen? Daar ga je dan onder zitten.

Ik ga ervanuit dat het gewild is gezien de vele bezichtigingen die er gepland zijn. Maar ik vind het persoonlijk te weinig info om er echt antwoord op te kunnen geven.
In sommige plaatsen gaan de huizen als warme broodjes en in de andere gaat het heel rustig. En het ligt er ook aan hoeveel aanbod er in de omgeving is. Als er weinig te koop staat zullen mensen misschien sneller een (hoger) bod doen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:07

Hier gaan de huizen ook als warme broodjes over de toonbank.. Maandag werd er een huis online gezet, maandag eind van de ochtend gebeld en mochten al niet eens meer bezichtigen ivm de interesse. Het huis is al 'on hold' gezet. Inmiddels wordt er al behoorlijk boven de vraagprijs geboden. Wel jammer, want het was wel echt ons droomhuis. -O-

Donderdagmiddag gaan we een ander huis bekijken: http://www.funda.nl/koop/borne/huis-497 ... rdlaan-98/

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:12

Julia schreef:
Hier gaan de huizen ook als warme broodjes over de toonbank.. Maandag werd er een huis online gezet, maandag eind van de ochtend gebeld en mochten al niet eens meer bezichtigen ivm de interesse. Het huis is al 'on hold' gezet. Inmiddels wordt er al behoorlijk boven de vraagprijs geboden. Wel jammer, want het was wel echt ons droomhuis. -O-

Donderdagmiddag gaan we een ander huis bekijken: http://www.funda.nl/koop/borne/huis-497 ... rdlaan-98/

Jeetje, en ik dacht dat het hier snel ging :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:13

Nogmaals, hier worden niet eens bezichtigingen ingepland.
Alle huizen worden aangeboden dmv een open huis .....

Wat een onwijs leuk huis Julia, zeker voor dat geld. Dan is boven de VP bieden toch
niet erg :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:15

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:16

BloemBloem schreef:

Wat een onwijs leuk huis Julia, zeker voor dat geld. Dan is boven de VP bieden toch

Haha, dit huis staat al iets langer te koop. :D Maar we vinden het inderdaad een heel leuk huis.
Hoop vooral dat de grootte van de tuin ons een beetje aanstaat. :o

Het huis dat we heel graag zouden willen bekijken en op zouden bieden was deze: http://www.funda.nl/koop/borne/huis-498 ... straat-45/

Stom dat daar helemaal geen persoonlijke bezichtigingen worden gedaan.. Lijkt me echt 3x niks..
Hoe staat het er nu voor bij jullie, Bloem?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:19

Julia schreef:
BloemBloem schreef:

Het huis dat we heel graag zouden willen bekijken en op zouden bieden was deze: http://www.funda.nl/koop/borne/huis-498 ... straat-45/

Stom dat daar helemaal geen persoonlijke bezichtigingen worden gedaan.. Lijkt me echt 3x niks..
Hoe staat het er nu voor bij jullie, Bloem?

Oooooooowwwww wat een schatje! Als zo'n huis hier had gestaan voor dat geld had ik 250 geboden, opzeker :') _O- <3 !!!!!!!

Nou zeg maar niet .... we komen er gewoon niet tussen, moet wel zeggen dat ik er bovenop zit en korte lijntjes heb met zo'n beetje alle makelaars hierin de buurt, maar voorlopig geen huis voor ons. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:33

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:35

Ik! Heel graag zelfs :D :)), maar niet voor dat geld, wetende dat
er nog zeker voor 30K verbouwingskosten aan zitten ;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:36

Ja.. Dat wilden wij ook wel. _O- Beetje klussen, wat neutralere kleuren op de plinten e.d. Echt een beeldig huis. Omdat ze geen bezichtiging wilden doen, ben ik gewoon zelf voorbij gereden en stiekem naar binnen gegluurd. :') Beter niet kunnen doen, in het echt is het mooier dan op de foto.

Maar oliebol zeg, wat zuur dat het maar niet opschiet.. Frustrerend allemaal. Hoop van harte dat er binnenkort wat moois op jullie pad komt! Vind Truus nog wel duur ook.. Jullie willen echt in Leiden blijven?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:38

Truus is zeker duur, maar hij gaat er voor weg, let maar op .... O:)

Maar I LOVE TRUUS _O-

Ja, in Leiden, in dezelfde wijk als waar wij nu nog wonen :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:42

Ah oké, wel fijn dat jullie al helder hebben waar jullie willen wonen. Alleen kan me voorstellen dat het daardoor ook langer duurt. Er moet in die wijk wel wat moois beschikbaar komen voor een acceptabele prijs.. -O-

Ik vond de prijzen hier al achterlijk, maar ik zie net een huis in Leiden en een soortgelijk huis in Oldenzaal (heeft onze voorkeur) en dan is het prijsverschil echt wel shocking.. :=
http://www.funda.nl/koop/leiden/huis-49 ... straat-22/ Leiden vergeleken met Twente.. http://www.funda.nl/koop/oldenzaal/huis ... slaan-148/

Kan maar beter niet die kant op gaan verhuizen zie ik al. :') Tenzij je ook 2 keer zoveel verdient met dezelfde baan, maar dat zal niet zo zijn vermoed ik.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:47

Julia... daarom voel ik mij constant ^) ... en vind ik het niet EERLIJK!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:50

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:39

Die mensen hielden wel van dressoirs en kastjes :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:48

Sammie schreef:
Die mensen hielden wel van dressoirs en kastjes :=

Yep.....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:58

Wordt net gebeld, er komt weer een huis vrij in een straat waar wij
graag willen wonen, maar er zitten zonnepanelen op het dak .... en als er iets is
wat ik afschuwelijk vind ..... :o :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:59

Joh die zitten aan de buitenkant, hé!

Je kan eisen dat ze ze er afhalen trouwens, maar of je daar het huis meekrijgt :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:02

VRESELIJK ... echt ik vind het geen porem! En we willen graag aan de voorkant een dakkapel en drie keer raden waar die krengen zitten :x :x

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:45

Dan haal je ze er toch af af?
Ik zie t probleem niet zo....