Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 15:41

Ja inderdaad. Ik heb in ieder geval de politie agente even gebeld, en die zei dat ze hem nog wel een belletje ging geven dat ik vandaag of morgen gebeld word. Dus wie weet.

Net nog even door Liander gebeld dat ze de zaak serieus gaan nemen en kijken wat de mogelijkheden allemaal kunnen zijn om uit te zoeken waar het probleem ligt. Of er evt ook andere stappen naast een ijking zijn die mogelijk zijn of hoe ze het voor mij makkelijker kunnen maken.

De enige reden dat ik de ijking niet meteen heb gedaan is omdat het een vrij groot risico is dat als er niks gevonden word alle kosten voor mij worden, en gezien het feit dat ik nu momenteel even geen werk heb en ik niet zeker weet wanneer ik kan beginnen is het gewoon een vervelende situatie. Ik weet iig zeker dat het niet aan mijn apparaten ligt, of het aan de binneninstalatie ligt durf ik niet te zeggen, omdat tijdens het doormeten van de electricien niks is gevonden. De meter lijkt mij dan het meest voor de hand liggende maar omdat het nu gewoon constant 10 kwh per dag is ongeacht wat ik doe, maar nog steeds geen verklaring voor de rest van het verbruik (van 10 x 365 is 3650 kwh per jaar, en nu zit ik er ruim 9000 kwh overheen) Het is gewoon een ontzettend vreemde situatie en het feit dat de vorige bewoners er niks mee hebben gedaan maar gewoon verhuisd zijn maakt het er voor mij niet makkelijker op.

Jolliegirl

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:07

En het duurt en het duurt en het duurt...

Hier schiet je ook niets mee op..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:12

Pfff politie ook weer. Zeggen dat er de volgende dag wordt gebeld door de fraude inspecteur, maar dat gebeurd, natuurlijk, niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:14

Jolliegirl schreef:

Ik vind je maar vervelend doen,snap niet waar jij je druk om maakt.is toch niet jou zorg.
laat iedereen het toch doen zo als die wilt,nee hier op bokt moet alles zoals andere het altijd willen.
ts fijn dat de politie en liander nu met je mee kijken succes ik volg je mee

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:23

Batlow schreef:
Pfff politie ook weer. Zeggen dat er de volgende dag wordt gebeld door de fraude inspecteur, maar dat gebeurd, natuurlijk, niet.

Nee, dit was buiten de politie om. Zij zei tegen mij dat ik zo snel mogelijk gebeld word en hem (inspecteur) kennende kan dit morgen (donderdag) zijn. Inspecteur staat dus officieel los van de politie. Zij vond het ook jammer dat ik nog niks gehoord had.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:28

keona schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik vind je maar vervelend doen,snap niet waar jij je druk om maakt.is toch niet jou zorg.
laat iedereen het toch doen zo als die wilt,nee hier op bokt moet alles zoals andere het altijd willen.
ts fijn dat de politie en liander nu met je mee kijken succes ik volg je mee

Ehhh... Ook ik vind t vervelend voor Renee... Meer niet..
Ik zeg nu helemaal niet dat ze het anders moet doen...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:28

Maar ze zei toch vorige week woensdag dat het donderdag zou worden? Of volg ik het nou niet meer?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:38

Ja ik spreek ook in verleden tijd :)) Zij dacht dat ik donderdag (vorige week dus) wel gebeld zou worden. Zij neemt nu weer contact met de betreffende persoon op of die mij vandaag of morgen kan bellen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:58

Mijn god wat een stelletje ongeregeld... -O-

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:47

Helaas heb ik ook zoiets gehad, was enkel de gas rekening bij Essent. De hele strijd over de rekening (1900 euro) heeft 3 jaar (!) geduurd terwijl ik zwart op wit had dat ik gelijk had.

Na 3 jaar de strijd alsnog opgegeven en dus verloren en de rekening mee laten nemen in een faillissement.
En dan ging het om een type-cijfer-foutje in hun computer......
Kastje- muur naar met je rug tegen de muur.

Ik volg je verhaal al vanaf het begin en wens je alle sterkte en succes ! Hoop dat jij verder komt dan ik.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:16

lifaya schreef:
De meter lijkt mij dan het meest voor de hand liggende maar omdat het nu gewoon constant 10 kwh per dag is ongeacht wat ik doe, maar nog steeds geen verklaring voor de rest van het verbruik (van 10 x 365 is 3650 kwh per jaar, en nu zit ik er ruim 9000 kwh overheen) Het is gewoon een ontzettend vreemde situatie en het feit dat de vorige bewoners er niks mee hebben gedaan maar gewoon verhuisd zijn maakt het er voor mij niet makkelijker op.

Ik begin steeds meer te denken dat je in tussen tijd bent afgetapt, misschien door de muur heen, of misschien via een elektra onder de grond (kruipruimte) of misschien een elektra aansluiting schuur of buiten het huis. En dat dat aftappen nu gestopt is.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:30

En ben je al wat wijzer.
Ben wel nieuwsgierig

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 21:39

Nog geen update?
Heb je nog niets gehoord of zijn ze er nog mee bezig?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 04:55

Van geen enkele partij iets vernomen helaas..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:05

Maandag maar weer bellen dan he en desnoods eisen dat je niet eerder ophangt dan dat je met diegene gesproken hebt. Of kan je niet langs het kantoor gaan met je vader?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:14

lifaya schreef:
Van geen enkele partij iets vernomen helaas..

Zijn er inmiddels Kamervragen gesteld dan ?....LOL...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 12:21

Enige wat trouwens wel gebeurd is dat ik oxxio had gebeld omdat ik een uitstel van betaling voor 1 maand heb gekregen, en dat ik voor 29 juli opeens alles moet betalen. Ik heb meteen met oxxio gebeld en gezegd dat dit gewoon niet kan want het is nog steeds niet duidelijk wat de oorzaak is en ik zou uitstel krijgen tot dat rond is. Krijg ik te horen dat het te lang duurt dit dat. Ja hallo, ik heb ook niet alle touwtjes in handen en ik heb ook niet stilgezeten. Ik heb de medewerken van oxxio een hele hoop mails toegstuurd met de stand van zaken zodat er duidelijk is welke stappen ik heb (geprobeerd) te ondernemen en Liander zit nu in elk geval op deze "zaak" en zouden gaan overleggen zus en zo. Ik kan wel blijven bellen maar dat fokt mensen alleen maar op en ik merk de irritatie ook. Hoe je het ook wend of keert, het enige wat overblijft is de ijking maar Liander is dus nu aan het kijken of er ook andere opties mogelijk zijn omdat dit dus inderdaad al even aan de gang gaat en gewoon heel vreemd is. Maar volgens die dame van Oxxio had ik gewoon meteen de ijking aan moeten vragen. Ja je bent lekker, dan zit ik met een dubbelhoge rekening omdat er wellicht iets over het hooft is gezien ofzo waardoor er niks uit de ijking komt :+

God... geld zou op dit moment mij heel gelukkig maken :=

Meterstand is momenteel; 88672 als ik het goed heb.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:25

Hier was ik al bang voor eerlijk gezegd. Niet om banketstaaf te doen maar vanuit Oxiio bekeken zijn ze al heel soepel geweest ze wachten al vanaf eind april op hun geld.
Maandag maar weer contact opnemen met die politie agente en anders toch zelf een ijking aanvragen. Je zit ook niet op een deurwaarder op je stoep te wachten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 12:28

Nouja, niet zo begrijpelijk want mij was beloofd dat ik pas hoefde te belaten als alles uitgezocht was ;)
En wat is 3 maanden in vergelijking met de tijd dat dit al aan de gang is? De vorige bewoners zijn allemaal niet voor niets verhuisd....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:30

Probleem is vaak dat je dat afspreekt met iemand en de volgende keer spreek je weer iemand anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 12:31

Heb je dat ook op schrift en ondertekend? Anders is het jouw woord tegen dat van hun..
Moet zeggen dat ik hier ook een beetje bang voor was. En zo onredelijk zijn ze natuurlijk ook niet. Op deze manier gaat het nog maanden duren en ook Oxxio wil zijn centjes.. Andersom zou jij natuurlijk ook niet eeuwig wachten.
Onvoorstelbaar dat er nog steeds geen ijking is gedaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 12:34

wat is er onvoorstelbaar aan? Ik ben opgezadeld met iets wat de vorige bewoners ook allemaal hadden en op de volgende bewoner weer hebben verschoven. Ik wil dus zeker zijn dat alle opties open staan. Liander waar dus het ijken uiteindelijk word gedaan die is nu nog aan het overleggen over hoe en wat. IJken kunnen ze allemaal wel voorstellen, maar als een meter kapot is lijkt mij dat die onregelmatig en heel rare sprongen maakt. Ik zit telkens rond de 10 kwh per dag sinds ik het heb bijgehouden en dat verklaard dus nog niet die ontzettende piek die overblijft.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:02

Maar de bewijslast ligt toch bij jou?

Ik snap dat het heel vervelend is. Maar anders ga ik ook hard roepen bij oxio om onder mijn rekening uit te komen. Als dat het enige is dat ik daarvoor hoef te doen. Dan ga ik ook mailtjes sturen dat het niet klopt. En dat hun fout zitten. En dan mogen hun het verder lekker uitzoeken en hoef ik niets te betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:05

lifaya schreef:
wat is er onvoorstelbaar aan? Ik ben opgezadeld met iets wat de vorige bewoners ook allemaal hadden en op de volgende bewoner weer hebben verschoven. Ik wil dus zeker zijn dat alle opties open staan. Liander waar dus het ijken uiteindelijk word gedaan die is nu nog aan het overleggen over hoe en wat. IJken kunnen ze allemaal wel voorstellen, maar als een meter kapot is lijkt mij dat die onregelmatig en heel rare sprongen maakt. Ik zit telkens rond de 10 kwh per dag sinds ik het heb bijgehouden en dat verklaard dus nog niet die ontzettende piek die overblijft.

Omdat het eigenlijk de enige overgebleven optie is :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:06

lifaya schreef:
Enige wat trouwens wel gebeurd is dat ik oxxio had gebeld omdat ik een uitstel van betaling voor 1 maand heb gekregen, en dat ik voor 29 juli opeens alles moet betalen. Ik heb meteen met oxxio gebeld en gezegd dat dit gewoon niet kan want het is nog steeds niet duidelijk wat de oorzaak is en ik zou uitstel krijgen tot dat rond is. Krijg ik te horen dat het te lang duurt dit dat. Ja hallo, ik heb ook niet alle touwtjes in handen en ik heb ook niet stilgezeten. Ik heb de medewerken van oxxio een hele hoop mails toegstuurd met de stand van zaken zodat er duidelijk is welke stappen ik heb (geprobeerd) te ondernemen en Liander zit nu in elk geval op deze "zaak" en zouden gaan overleggen zus en zo. Ik kan wel blijven bellen maar dat fokt mensen alleen maar op en ik merk de irritatie ook. Hoe je het ook wend of keert, het enige wat overblijft is de ijking maar Liander is dus nu aan het kijken of er ook andere opties mogelijk zijn omdat dit dus inderdaad al even aan de gang gaat en gewoon heel vreemd is. Maar volgens die dame van Oxxio had ik gewoon meteen de ijking aan moeten vragen. Ja je bent lekker, dan zit ik met een dubbelhoge rekening omdat er wellicht iets over het hooft is gezien ofzo waardoor er niks uit de ijking komt :+

God... geld zou op dit moment mij heel gelukkig maken :=

Meterstand is momenteel; 88672 als ik het goed heb.

Ik snap dat het heel vervelend is, maar je kan niet zeggen dat je dit niet hebt zien aankomen. Hoeveel mensen in dit topic hebben je hier wel niet voor gewaarschuwd?