Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:23

Hahaha ik ben voor! (Alleen niet deze zaterdag want dan ben ik er net niet. :') )

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:27

Groente kopen is een kwestie van de prijzen ongeveer in je hoofd hebben (van de supermarkten) dan kun je op de markt kijken wat goedkoper is. Verder helpt het om vrijwel alleen seizoensgroenten te kopen; ze zijn niet alleen goedkoper in het seizoen, maar ook lekkerder.
Vervangen van groente helpt ook. Voorbeeld: 's zomers gebruik ik lente-ui in Oosterse gerechten, 's winters prei. Sommige groenten zijn altijd goedkoper in blik of diepvries en even goed, zoals diepvriesdoperwten en bliktomaten en -mais. Overigens koop ik verder vrijwel alles vers.
Voor mensen die dicht bij de Duitse grens wonen: als je toch in Duitsland moet zijn... De Duitse Aldi en vooral Lidl hebben echt veel meer keus in groente en fruit en zijn absoluut goedkoper dan in Nederland, dat geldt gek genoeg soms zelfs voor producten die uit Nederland komen :)

Chanen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:41

Jaaa, markt-meeting in Groningen! :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:38

Op welke dag komt de mail van Robs Budget Menus binnen? Ik heb me aangemeld, ben wel benieuwd :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:40

Zo, ik heb weer een lijstje gemaakt voor komende week, morgen eindelijk weer naar de Lidl!

Over voorgesneden groenten.. Ik vind dat niet altijd goedkoper hoor. Soms heb je voor 1 euro al een zak, de paprika kost alleen al 1 euro :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 00:05

Rob's Budget menu's meestal op dinsdagen

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 01:17

Ik hoef de komende week alleen yoghurt en fruit te halen. En iets van sultana voor tussendoor op school. Hoop onder de 10euro te blijven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 08:30

Dat moet makkelijk lukken met 10 euro!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 08:42

Hier word het een wat duurder weekje... Koffie voorraad aanvullen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:22

Of... je vult gewoon geen koffievoorraad aan, dat is ook veel gezonder! :D

Bij mij is de verhouding geld voor avondeten/geld voor rest van het eten ongeveer 50/50. Een tientje (of iets minder) voor het avondeten en een tientje (of iets meer) voor de rest. Per week.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:31

Koffie is gezond hoor!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:53

Roxyi schreef:
Ik hoef de komende week alleen yoghurt en fruit te halen. En iets van sultana voor tussendoor op school. Hoop onder de 10euro te blijven

Dat moet wel lukken hoor :)

Nog een vraagje aan de dames. Binnenkort komen de lekker in het leven boekjes weer (1 maart). Nou weet ik van vorige keer dat er bokkers waren die ze niet gebruikten. Als je er niks mee gaat doen maak je mij er heel erg blij mee. Graag een pbtje dan :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:05

Wat zijn dat voor boekjes?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:07

Sheran schreef:
Of... je vult gewoon geen koffievoorraad aan, dat is ook veel gezonder! :D

Bij mij is de verhouding geld voor avondeten/geld voor rest van het eten ongeveer 50/50. Een tientje (of iets minder) voor het avondeten en een tientje (of iets meer) voor de rest. Per week.

zeg, engerd :oo geen koffievoorraad aanvullen , foei...
wil je me zo maar mijn cafeïne ontzeggen ~~}>
zolang ik het in de bonus aanvul is het goed te doen, denk dat er toch een pond per week door gaat :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:12

Als het past vind ik niet dat je je alles moet ontzeggen hoor ;)

Hier zo weer een boodschappenlijstje gaan maken, maar ben eigenlijk inspiratieloos wat ik voor deze week avondeten zal halen.. -O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:24

In de nieuwe AllerHande staan weer super lekkere recepten! Sommigen zijn wel wat aan de prijs, maar met wat aanpassingen hier en daar kan je er prima een budget maaltijd van maken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:03

Even naar de Lidl geweest, 60 euro armer, maar wel veel voorraad aangevuld.

Erwtensoep pakket staat nu te pruttelen, veel groente gekocht, wat lekkere dingen voor de kids ivm vakantie (poffertjes, worstenbroodjes) en veel vlees.

Het zijn de Amerikaanse weken dus lekkere hamburgers gescoord :D

Nu genoeg in de koelkast en vriezer voor de komende week minimaal. *\o/*

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:34

Jannepauli schreef:
Wat zijn dat voor boekjes?

Is een boekje wat je krijgt als je in een geselecteerd adressen bestand zit (bv bij aanvraag blije doos of meedoen met enquetes) daar zitten van allerlei kortingsbonnen in voor amerk producten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:35

Blegh, vorige week toch nog hoger uitgekomen dan geplanned... We hebben €68,75 uitgegeven ipv de €50,- die we voor ogen hadden. Kwam door de neven/nichtendag bij ons thuis, want niemand had bier meegenomen en iemand was vergeten om stokbroden mee te nemen, dus daar ging onverwacht €12,- aan op. Anders waren we een stuk dichter in de buurt van die €50,- gekomen!

Maar goed, gister kwamen vrienden van ons eten en die hadden voor het eten gezorgd en onze voorraad is flink aangevuld, dus deze week zullen we waarschijnlijk maar weinig hoeven halen.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:49

Hier is de Lidl momenteel dicht in verband met een verbouwing. Gelukkig gaat ie morgen gewoon weer open, dus ik heb alleen het hoognodige en wat aanbiedingen bij de AH gehaald. Voor €6,35 heb ik alvast:

2L melk
6 vrije uitloop eieren
blik kikkererwten
blik chilibonen
1kg aardappelen
3 tomaten
5 appels

En bij de Lidl haal ik morgen nog brood, halvarine, ijsbergsla, fetakaas, kiwi's en wortel. Wordt alles bij elkaar dus iets meer dan €10,- aan boodschappen gok ik, maar dan eet ik vanavond elders en ben ik het weekend bij mijn ouders. Dat scheelt een hoop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:20

Is dat dan voor de hele week Chanen, of voor een paar dagen?

Ik ben deze week bij een vriend, en die heeft een voorraad, dat scheelt wel echt veel met boodschappen doen :). Maar aan de andere kant moet je die voorraad wel ooit aanleggen en dat kost ook veel geld. Nu blijf ik voor de hele week makkelijk onder een tientje (hij heeft al pasta, rijst, boter en broodbeleg). Hij heeft zelfs nog wat reservegroenten in de vriezer!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:27

Ik doe deze week weer helemaal geen boodschappen, behalve drinken en brood. Ik heb vorige week nauwelijks thuis gegeten, en deze week eet ik ook een paar keer niet thuis. En ik heb nog steeds een voorraad.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:31

Ik dacht geen boodschappen te hoeven doen maar het voerregime bij het paard is veranderd dus ik moet even zonnebloemolie halen (paard gaat van 50mL per dag naar opgebouwd 150mL per dag).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:34

Sheran schreef:
Is dat dan voor de hele week Chanen, of voor een paar dagen?

Ik ben deze week bij een vriend, en die heeft een voorraad, dat scheelt wel echt veel met boodschappen doen :). Maar aan de andere kant moet je die voorraad wel ooit aanleggen en dat kost ook veel geld. Nu blijf ik voor de hele week makkelijk onder een tientje (hij heeft al pasta, rijst, boter en broodbeleg). Hij heeft zelfs nog wat reservegroenten in de vriezer!

klopt, voorraad kost ook geld :j maar het voordeel is dat je bij hele goede aanbiedingen gewoon wat extra inslaat en dat in de voorraad gooit, op die manier werkt het op de lange duur toch wel besparend :j
mijn voorraadkast bevat alleen dingen die uit de bonus of andere aanbiedingen komen en ook allemaal zaken die ik toch wel moet kopen op een bepaald moment. dan maar liever voorraad uit aanbiedingen ipv het nodig hebben en volle mep moeten betalen :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:39

Hier ook iemand die weer koffie in moet slaan, kwam er gister achter dat die op was, en we hadden onaangekondigde visite op de stoep :+

Verder kooppatroon aanpassen naar onze kleine meid. (= verse groenten op de zaterdagmarkt)

Heb vrijdag van collega's de Beaba Babycook gekregen http://www.beaba-webshop.nl/babycook.html
Heb zaterdag worteltjes gehaald en klaar gemaakt, nou de kleine meid vond het heerlijk! 10x beter dan rijstebloempap.

Ik heb een pond klaargemaakt en de rest ingevroren in een ijsklontjesvorm, zo kan ik 2 a 3 klontjes per dag opwarmen voor haar :Y)

Tip voor meer moeders? :o