Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:22

het maken van de saus voor de lasagne ;)
maar daar ben ik misschien gewoon een trut in. Het kan ook heel gemakkelijk vanuit een honig zakje, en daar een berg groente aan toevoegen.

Maar ik ben een teut en wil niet van een pakje eten :o

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:25

Sheran: verse kippensoep met verse groentes. Gewoon kippenpoten uitkoken tot ze uit elkaar vallen. Kippenvlees eraf halen klein snijden terug in de pan. Bouillonblokje erbij. Verse groentes die op dat moment in de koelkast liggen erbij. Lekker veel. Afbakbrood, botertje erbij. Klaar.

Of zei ik een paar pagina's terug. Turks stokbrood door de helft doen. Tomatenpuree of pesto erover smeren. Beleggen met wat je op dat moment hebt liggen in de koelkast. Worst, kaas, groente etc etc. Wat knoflook erover en een piepje olijfolie. In de oven en je hebt een soort van pizza.

Of risottorijst maken met een fijngesneden uitje, knoflook en visbouillon (blokje) Daarin citroensap en een lekkere verse bieslook erdoor. Wat surimi erdoor fijngesneden. Vers gesneden tomaatje erbij. Klaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:29

Thanks, het wordt wel wat! :D

Saus maken voor de lasagne is nou ook weer niet zo heel veel werk, dat kan gewoon in een pan en dan ga je af en toe kijken :P. Maar misschien neem ik vandaag ook wel een zakje. O:)

Rhys

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:02

@Sheran misschien een keer bami maken? Je kunt er dan vlees doorheen doen maar reepjes omelet is ook lekker. Ik doe het met een bamipakket (voorgesneden groente) maar je kunt natuurlijk ook losse prei, kool, taugé etc. er door doen.

Risotto is ook een goeie idd, dat ga ik binnenkort ook weer eens maken! Is ook lekker met paddenstoelen en doperwtjes en kaas. Of eigenlijk kun je bijna alles er wel door doen...

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:50

Tomatenblokjes van de aldi! En klaar is je saus ;-)

Desnoods ga je eerst nog een uitje met wat plakjes knoflook en de steeltjes van basilicum opbakken, groenten erbij roerbakken, tomatenblokjes erbij kieperen en klaar is kees! ;-)

Laatst stond trouwens een errug lekkere lasagne in de allerhande:
50 gram boter smelten in de pan
50 gram bloem erbij.
Deze 'roux' gaar laten worden, iets lichtbruinig dus,
Melk erbij, volgens mij een liter? Weet ik niet meer zeker.
Melk aan de kook brengen en dan maakt de roux de saus dikker. Jumjumjum
In stukjes gesneden tomaten erbij kieperen en je hebt een heerlijk sausje.

Toen was het nog een paar uien opbakken met wat azijn, volgens mij.
En tuinboontjes en seranoham, maar dan kun je natuurlijk ook gewoon ontbijtspek gebruiken. Seranoham is wel veel lekkerder, maar als je niet weet hoe het 'hoort' te smaken is ontbijtspek ook lekker en goedkoper ;-).

En dan laagjes saus, ham, ui en tuinboontjes.

Edit: Met groenten kun je natuurlijk ook een hartige taart maken. Bladerdeeg op de bodem, groenten roerbakken, geitenkaas o.i.d. er doorheen, of spekjes, of gewoon hollandse kaas. Een paar eieren opkloppen, room erdoorheen. Groenten in de taartring, eiermengsel erover heen gieten in de oven en klaar is kees ;-).

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:59

Sharmila schreef:
Ja daar neem ik de tijd voor. Ik ben gek op koken, daardoor heb ik mezelf en mijn vriend een beetje verwend denk ik. Bij ons komt niet zomaar een simpel stamppotje op tafel. Ik moet er altijd wel een draai aan geven hahahaha. Ben nu ook al een uurtje bezig met mijn ovenschoteltje. Lekker ontspannend vind ik dat. Blijf er ook niet de hele tijd naast staan hoor.
En hij wordt helemaal gemaakt hoor inclusief serranoham en peterselie. Gewoon omdat ik het ook leuk vind als het er mooi uitziet. hahahaha

Enne mijn onderschrift.....ik heb een lange haren tik. Alles moet bij mij lang haar hebben. Mijn paarden, mijn hond, mijn vriend moet verplicht op onze trouwdag lang haar. Hij zit nu tot op zijn schouders.
Was vroeger ook verliefd op de gymleraar. Niet omdat hij zo knap was, maar omdat hij lang haar had. whhahaha echt simpel eigenlijk. :') Maar ja kweenie smelt er gewoon van weg ofzo.

Haha, ff offtopic, : ik heb dezelfde tic!! Ik heb zelf haar tot aan mn onderbroekrand, ik heb een poedel <3 , mijn vriend is druk bezig zn haar te laten groeien (kennen elkaar een half jaar ,hij had het 7 maand geleden afgeknipt }:0 ), alleen mijn arabiertje wil nog niet zo meewerken :+

Je hebt iedere keer wel erg lekkere recepten trouwens ,ga vooral zo door (ben namelijk ook niet zon verzinner van eten, dus misschien nog leuke ideeen voor vanaaf :D )

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:21

Hahahaha ja ik vind recepten verzinnen juist leuk.

Ik eet vanavond nog een restje van de witlof/aardappelschotel van gister met verse worst. Zat in mijn bio pakketje.

Uhm... Een lekker recept voor vanavond. Surinaams?
Uitje bakken met een paar teentjes knoflook. Tomatenpuree uit blik erbij en 1 tomaat in stukjes. Kerrie of massala erbij, liefst Surinaamse massala natuurlijk. Kippenpootjes meebakken. Bekertje water erbij. Eventjes laten pruttelen en op smaak brengen met peper en zout.
Om het pittiger te maken kan je eventueel een madame jeanette peper meekoken en die aan het eind eruit te halen en een beetje terug erin doen. Wel eerst proeven. Ene pepertje is heter dan de andere.

En voilà kipkerrie op z'n Hindoestaans.
Lekker erbij roti. Of eventueel een aardappel meekoken. Witte rijst. Kouseband of sperzieboontjes.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:22

Dit recept is niet verzonnen hoor. Is van mijn Surinaamse oma. Hihi

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:23

Vandaag de weekboodschapjes gedaan, was 40 euro kwijt, maar er zit deze week geen wasmiddel en luiers bij, en ook geen pakken sap. Heb ook nog voldoende in de vriezer. Zal na het weekend misschien nog wat bij moeten halen, totaal zal dus zo'n 60 euro zijn denk ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:48

Pffft is er bij jullie al meer bekend over wat er met de C1000 winkels gaat gebeuren? Hier wordt het meeste Jumbo, daar hebben we er al 3 van, maar er komen er nog 5 bij, dus straks hebben we in alleen Zwolle 8(!) Jumbo supermarkten. Een C1000 wordt Albert Hein en onze buurtsuper wordt jawel...Coop :( Baal echt als een stekker. Als er iets mijn minst favo supermarkt is is het wel de Coop. Er zit er hier één in Zwolle op dit moment, ben daar 2 of 3 keer geweest en vind hem vreselijk duur en grijp op vanalles mis in het assortiment. Ben er dus bepaald niet blij mee dat we die als buurtsuper krijgen :n Had zo gehoopt dat het een Appie of desnoods een Jumbo zou worden, maar daar zal het pand wel te klein voor zijn ofzo :(

In het kader van bezuinigen op de boodschappen heb ik vandaag maar weer eens opgelet, heb me de laatste tijd veel laten verleiden door 'kant en klaar' dus al gesneden enzo. Nu een krop sla gekocht bij de Lidl (daar 85 ct, bij de Jumbo waren ze 99ct scheelt niet zo veel maar toch) en bij de Jumbo een stuk Grana Padano meegenomen in plaats van al geschaafde vlokken. Die kaas was bij de Lidl nog wat goedkoper 3,19 per 200 gram in plaats van 3,49 bij de Jumbo, maar er zat een véél dikkere rand aan die van de Lidl, dus voor het stuk van de Jumbo gekozen. Altijd nog goedkoper dan vlokken die 1,99 per 100 gram zijn :) Andere dingen voor de sla had ik nog in huis, en dat met rosbief a la minute uit de aanbieding met tsaziki saus gaat het vanavond worden. Niet hoog culinair, maar wel lekker :))

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:53

Nou ik eet vanavond voor 55 cent! 8-)

Was even heel lui, ik eet wat restjes uit de koelkast: opgepimpte rijst en sla en daarbij nog een paar babao-broodjes van de aldi. Had ik zo'n zin in. :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:54

Alwiene, Geen idee maar ik denk voor 95% zeker te weten dat het een Jumbo wordt... AH zit 300m verderop al en we hebben een Supercoop op zo'n 1500m.
Coop vind ik persoonlijk een fijne winkel, maar niet in het kader van bezuinigingen :+

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:05

hier eten we vanavond voor 9,99 euro.
grote zak macaroni , 2 zakken italiaanse roerbakgroente (2e was gratis) ,2 pakken honig macaronikruiden (2e gratis) pond hoh gehakt ,pakje spekblokjes,zakje strooikaas.
had nog een pot met pastasaus liggen , dus die er aan toegevoegd , en zelf nog wat verse kruiden toegevoegd die ik in de keuken in potten heb groeien. (citroentijm , basilicum en had nog verse knoflook liggen)
ik kook overigens voor 4 personen.
even bedenken wat ik morgen ga maken met de zak roerbakgroente , miss soepje maken en dan de italiaanse groente verwerken in een grote omelet, en dan met broodjes, heb ook nog wat spekblokjes over dus die zouden er dan ook doorheen kunnen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:17

Hier wordt het een jumbo.
Niet bekend mee,maar volgens jullie wel fijn en goedkoop?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:21

Ik vind de jumbo echt verschrikkelijk, maar de mensen die hier werken zijn ook zo chagrijnig :)
Hier zit nu sinds gister de Dirk, is ook even wennen. En niet alles is echt goedkoper. Maar wel makkelijk een supermarkt, drogist en slijter ;) op nog geen 100 meter!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:31

Ik heb eigenlijk geen idee wat het hier wordt. Ben geen C1000 fan maar mijn konijnen eten alleen supermarkthooi van de c1000 en voor mijn vriend hebben ze muesli waar geen suiker aan is toegevoegd voor 2 euro een grote zak (in andere winkels ben ik voor de helft van die hoeveelheid minstens 3-4 euro kwijt). Zou heel fijn zijn als dat in het assortiment bleef.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:36

Hier wordt c1000 een Jumbo.. Een beetje een strop voor de jumbo (mijn werk tot 3 maanden terug) daar vlak in de buurt aangezien er hier ook al 1 was maar die in een noodpand zit en die volgende maand in een mega groot mooi nieuwpand openen dat zal al de klanten die in de buurt zitten trekken en dan die nu nog c1000 gaat ook weer veel klanten wegtrekken.. Aangezien uit beide buurten veel mensen bij de jumbo waar ik werkte kwamen.

Er word nu al bij 5 mensen het contract niet verlengd door de onzekerheid die ze gaan krijgen..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:55

Hier wordt de C1000 een Jumbo, en de Jumbo een AH.
(waarschijnlijk, volgens de laatste roddels)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:02

Net even google geraadpleegd en toevallig stond het vanaf vandaag op brabantsdagblad.nl. De c1000 hier vlakbij wordt een Jumbo. Ben benieuwd. Weet nog wel toen de super de boer waar ik eerst woonde een jumbo werd, toen kwam je ineens allemaal jumbo huismerk tegen bij de super de boer. En toen ze gingen verbouwen was een dag lang alles 50% afgeprijsd zodat ze snel de winkel leeghadden, dat zou nog eens mooi zijn als dat nu weer is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:26

asjemenou schreef:

Er is al gewoon een officiele lijst hoor voor de Jumbo-overname ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:31

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:52

Haha, ja die van ons was ook nog niet zo lang geleden een super de boer. Lekker efficient die wisseling van supermarkten!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:11

Relaxed schreef:
asjemenou schreef:

Er is al gewoon een officiele lijst hoor voor de Jumbo-overname ;)

Sorry, die heeft het roddelcircuit in ons dorp dan nog niet gevonden. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:14

Ik heb de link in mijn post staan, asjemenou :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:32

Oke, onze Jumbo gaat naar Ahold, en onze C1000 staat niet in de lijst.
Dus dan neem ik aan dat de Jumbo AH wordt, en de C1000 C1000 blijft?