Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:41

Ik ben blij!!
Net de tuintegels besteld, op naam van mijn oom.
Die haalt daar vaker spullen dus kregen we 25% korting op de totaalprijs :D
En we hoeven ook nog eens gewn btw te betalen :))
Dus nu voor 900 euro alle tegels, opsluitbanden, opsluitbanden voor de borders, borderstenen en tegellijm!
We hebben betontegels met een topcoating genomen :)

Mootje

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:42

Mooie meevaller, Destino!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:51

Das super!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:16

Jaaa ben er ook echt blij mee! We hadden verwacht minstens het dubbele kwijt te zijn!

Op de vorige pagina stond zo'n scherm met die palen.
Vriendje zat in de zonneschermen en die zei net dat dat doek niet zo'n goede kwaliteit is..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:17

Goeie deal!!!!!

Ik zou zo'n set met scherm ook niet bij de bouwmarkt halen eignelijk (weet niet waar deze van was, maar zag hem gister bij de Gamma staan).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:38

Dat zou ik idd ook niet doen en als je het bij een zonweringsfabrikant gaat halen zal het wel een stukje duurder zijn denk ik :=

Afbeelding
Deze tegels hebben we besteld, ze zijn antracietkleurig en kleurvast, dus ze vervagen niet zoals erg normale betontegels doen, maar worden wel ietsje lichter in de loop der jaren.

Afbeelding
En dan deze stenen voor de borders, die zijn iets lichter dan de tegels zelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:07

Mijn vriend gaat zo'n scherm zelf maken. Tenminste, het frame maakt hij zelf (timmerman) en doek haalt hij via een werkkennis met korting die in de zonnenschermen zit. Kunnen we hem wat meer onze stijl maken en toch wat goedkoper :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:36

Hai allemaal!
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen? :o

Heb het topic een beetje doorgelezen, maar nog niet helemaal tegengekomen wat ik zoek. Ik heb een balkon, redelijk ruim, maar niet gigantisch. De hele dag in de (volle) zon, dus ik kan niet alles zomaar neerzetten.
Vorig jaar had ik 3 hangbakken met 1 jarige campanula, die heb ik nu weer maar dan vorstvast/meerjarig. Ook had ik een Oleander (waar ik helemaal weg van ben), Solanum en Clematis staan. Solanum is weg, Oleander/Clematis staan er nog. ALLEEN heb ik sinds eind vorig jaar 2 katten en beide planten zijn helaas giftig voor ze. Ik wil dus geen risico lopen en wil dus andere planten hebben.

Hebben jullie tips voor een plant, vergelijkbaar aan een Oleander (lange bloei, veel en mooie bloemen en die ook elk jaar weer terugkomt. In principe kan ik de plant bij mij binnen, of in de schuur dus vorstvrij laten overwinteren) qua kleur wil ik eigenlijk alleen blauw/paars/paarsroze tinten.

Mijn balkonhek heb ik vorig jaar met een wilgenschutting afgeschermd, dat wil ik dit jaar weer gaan doen. Aangezien ik regelmatig op mijn balkonnetje in de zon lig en liever niet de hele straat mee wil laten genieten ;)
Hebben jullie ideeën of ik evt een klimop of andere (dekkende) klimplant tegen het hek kan laten groeien? Liefst wintergroen ;)
Of misschien een combinatie van klimop en iets van bloemen erbij?

Ik moet er wel bij vermelden dat het in een smalle bak moet passen, die op het "richeltje" staat.

Zo zag het er vorig jaar uit:

Afbeelding
Afbeelding

Bedankt!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:11

Ik wil ook schilderijen gaan schilderen voor in de tuin. Dus heb je een leuk idee voor je tuin neem dan even contact op bv met een koe of iets anders leuks!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:14

In een kuip gaan de katten toch niet aan oleander knagen? Je moet alleen niet met dezelfde schaar takjes afknippen en daarna het zakje kattenvoer :=
Ik heb ook sinds net een (nog mini) oleandertje, las inderdaad dat ze erg giftig zijn, ook voor mensen. Handschoentjes aan met knippen dus.

Wij hebben ook een paar jaar andermans en eigen katten + clematis, laurier en narcis in de tuin gehad, nooit een kat dood zien vallen of eraan zien knagen.
Ook de echte kerstboom is giftig voor katten.

Wel knagen ze aan het gras en de kruiden. Tip: plaats ook kattengras :+ of andere soorten kruiden.

Klimop is overigens ook giftig, de lijst 'beter niet eten poezen' is eindeloos.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:38

Nicolletje schreef:
In een kuip gaan de katten toch niet aan oleander knagen? Je moet alleen niet met dezelfde schaar takjes afknippen en daarna het zakje kattenvoer :=
Ik heb ook sinds net een (nog mini) oleandertje, las inderdaad dat ze erg giftig zijn, ook voor mensen. Handschoentjes aan met knippen dus.

Wij hebben ook een paar jaar andermans en eigen katten + clematis, laurier en narcis in de tuin gehad, nooit een kat dood zien vallen of eraan zien knagen.
Ook de echte kerstboom is giftig voor katten.

Wel knagen ze aan het gras en de kruiden. Tip: plaats ook kattengras :+ of andere soorten kruiden.

Klimop is overigens ook giftig, de lijst 'beter niet eten poezen' is eindeloos.

Ga idd een tuinschaartje aanschaffen hiervoor... Wist niet dat het voor mensen ook giftig is.
Er staat idd heeeel veel op de lijst: giftig voor katten. Ze snuffelen altijd wel aan alles, maar heb ze nog niet aan iets zien eten.
In principe ben ik altijd in de buurt als de deur open staat. Als ik ga douchen bijv gaan ze naar binnen. (ze komen nl alleen op het balkon, verder niet buiten)
Heb de oleander in een pot staan, misschien dat ik 'm op nog een verhoging kan zetten, komen ze nog iets minder ermee in aanraking denk ik?

Bedankt voor je reactie iig!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:55

Ja als je je echt zorgen maakt zou ik eerst proberen om de planten op een soort tuintafeltje te zetten.
Eerlijk gezegd maar ik me nooit zo druk :o In de tuin komen ze nu nog niet maar als ik die lijst zie heb ik het vol geplant met giftige zooi :=
Er staat nog een mini kerstboom, heb jasmijn geplant en oleander in pot.
Wat ik wel altijd weghaalde was die gele plant die ook giftig is voor paarden, kruiskruid. Omdat dat er soms uitziet als blaadjes sla of gras, in elk geval lekker zacht en sappig en het groeide bij ons precies aan de randjes van de tuin.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:39

Tssss.... even beetje off topic.
Ik zit bij te lezen en onderaan bij die advertenties van Google komt gewoon een advertentie van de tuinman die bij ons de tuin heeft aangelegd. Dat werkt wel een beetje eng zeg.

Mooie tegels Destino, mazzel dat jullie het zo konden regelen.

Michelle77, je balkon ziet er wel gezellig uit zeg.
Wel lastig die inkijk, hopen dat je goede tips krijgt hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:33

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:36

Mooi ding! Ook leuk dat hij van dec t/m feb bloeit.... Dan heb je al wat kleur (naast groen) in de tuin!
Van katten en giftige dingen heb ik geen verstand!

Goed dat jullie zeggen dat een oleander giftig is, want die heb ik inmiddels ook staan. Zal dus een dedicated snoeischaar aanschaffen!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:38

Nicolletje schreef:
Ja als je je echt zorgen maakt zou ik eerst proberen om de planten op een soort tuintafeltje te zetten.
Eerlijk gezegd maar ik me nooit zo druk :o In de tuin komen ze nu nog niet maar als ik die lijst zie heb ik het vol geplant met giftige zooi :=
Er staat nog een mini kerstboom, heb jasmijn geplant en oleander in pot.
Wat ik wel altijd weghaalde was die gele plant die ook giftig is voor paarden, kruiskruid. Omdat dat er soms uitziet als blaadjes sla of gras, in elk geval lekker zacht en sappig en het groeide bij ons precies aan de randjes van de tuin.

Zit in twijfel. Op een tafeltje oid zetten zal niet echt helpen, klimmen ze gewoon bij haha. Maar op het birmanenforum hebben de meeste gewoon allerlei planten id tuin staan zonder problemen.

Laurabram schreef:
Michelle77, je balkon ziet er wel gezellig uit zeg.
Wel lastig die inkijk, hopen dat je goede tips krijgt hier.

Thanx! Hopelijk krijg ik 'm dit jaar ook weer leuk. Inkijk is op zich makkelijk te verhelpen met zo'n mat, maar die was na 1 jaar al kapot. Dus vind ik een beetje zonde. En ik vind het juist leuk om vd winter ook nog iets van kleur ipv zo'n betonnen bak te hebben.
Ik voel dus heel veel voor klimop.

En dan het liefste in combinatie met een klimmende zomerplant.

Nicolletje schreef:
Ik zit ook een beetje (mee) te kijken voor wintergroene klimplanten, maar wauw deze is mooi zeg

http://www.jacobsplant.nl/plantinfo.php?plantid=102

(of http://www.clematisonline.nl/clematis-s ... p-184.html )

Afbeelding

WOW die is leuk! En vooral dat die in de winter bloeit.

Ik zit gelijk de site te bekijken, allerlei leuke dingen zeg, krijg veel inspiratie zo.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:41

o wat leuk dat ik dit topic tegen kom zal even kijken of ik onze tuintekening kan laten zien.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:55

Destino, zijn dat die tegels waar ik het over had! Geoantica, beton met een split toplaag?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:58

Klopt betonsteen met een toplaag van natuursteen en daardoor kleurvast! Het is idd Geoantica superieur Milano, er was ook nog geoardesia milano, was in principe hetzelfde alleen die was minder lekker om met blote voeten op te lopen zeiden ze..
Welke heb jij Jamiroquai?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:59

Ik denk dat wij die andere hebben, ik wist niet dat er verschil was.

Maar met blote voeten lopen is bij ons sowiso niet zo'n goed idee, dus dat is net erg. Welke maat heb je? De maat op de foto?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:02

Het verschil is dat die geoardesia meer relïef/golven erin heeft zitten..
Wij hebben 60x60 genomen! En jullie?
Die tegels zijn trouwens wel loeizwaar zeg :oo !

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:06

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:08

Ha ha, laat die tuinmannen maar fijn sjouwen! Zijn die op de foto 60 x 60? Ze lijken wel kleiner.....

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:09

Ik heb geen idee, heb die foto van google afgehaald. :+
Onze tuinman is een vriend van ons, dus vriendje en hij gaan samen sjouwen vrees ik :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:11

Ik zie alleen maar sneeuw! :P

Destino, die op de foto lijken me eerder 40 bij 40....

Ik heb de hoveniers nog eens gemail, van allebei nog geen prijsopgave. Ik wil nu wel eens weten wat de schade is!