[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:56

Manja: Plafond, Keuken excl. plint, vloer, plint :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:06

Hangt van de vloer af. Als je zeil of linoleum legt, kan de keuken daar ook op staan (doen mensen vaak bewust met een randje, zodat deze doorloopt en er dus geen kier kan ontstaan tussen vloer en keuken). Maar dat hangt dus ook weer af van de plinten in je keuken ;)

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:54

thanks! Nee het wordt hout of tegels...weten we nog niet.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:52

@Mootje lijkt me ook een juiste volgorde! Je kunt ook (zoals wij doen) ALLES er in 1 keer uitslopen. :D ...maar we wonen er niet dat scheelt..
Krijg zo kijkers om 17 uur, zit effe uit te hijgen van het poetsen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:05

Nou , jullie gaan allemaal lekker hier zeg !! Gefeliciteerd met alles +:)+

Volgorde hangt erg van de preciese situatie af , voor het plafond kan het ook fijn zijn als je weet waar bvb. het gat voor de slang van de afzuiger moet komen , waar er lampen komen , enz. Als je bvb. Agnes-platen vasttackert is het wel lekker als je die niet nog een keer later los hoeft te maken :P

Hier meldde de makelaar zich vanochtend met een geïnteresseerde voor het huis van mijn vriend. Het huisje staat tot in detail beschreven op het internet , en nu kwam er iemand die zeer geïnteresseerd was kijken. Belt de makelaar net op dat ze na bezichtiging er toch niet verder mee wil.....want ze vindt dat er beneden te weinig ruimte is , en boven te veel ?? Ze wil liever 1 slaapkamer boven , alleen voor zichzelf , en hij heeft 3 slaapkamers.....tja dat stond dus al gewoon in de advertentie , en zijn woonkamer is ruimer dan die van de meeste andere woninkjes in de straat.... keuken is ook niks mis mee....tja.

Nu maar duimen dat de volgende kijker wat wordt , ben benieuwd wanneer er weer iemand zich meldt :)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:14

Haha ja dat is altijd, die kijkers lezen vaak niet eens. Zo hadden wij een keer een koppel dat kwam kijken naar een woning met 2 slaapkamers, bleek dat ze 4 kinderen hadden....

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:16

pff.. ja dat is best wel frustrerend... al dat gepoets voor niks :S

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:33

Ach , ze wilde toch ook al een huis voor onder de 150.000 euro hebben , terwijl ze hier in de straat voor (ruim) 165.000 te koop staan.... dus hopelijk blijkt het nu goed geweest te zijn en komt er iemand anders waardoor er bij een eventuele verkoop geen restschuld achterblijft :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:37

Ik heb zojuist 2e bezichtiging gehad samen met de hypotheekadviseur. (studio 40m2) Hij vond het er allemaal netjes uitzien en ook kwa prijs was het goed. Ik ben nu nog hard aan het nadenken, maar ik neig momenteel meer naar ja dan naar nee.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 18:35

Ik ben zonet aangenomen bij de juwelier hier in het winkelcentrum :D Mag morgen al inwerken, ochtend. Zou naar Concour Kootwijk (Het gouden ei) maar daar kan ik nu dus pas 'smiddags heen. :+

Verder zou de makelaar mij al 2 dagen lang bellen en heb nog steeds niks gehoord dus ik ga er maandag nog maar een keer langs waar hij in hemelsnaam mee bezig is. :\

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:44

gefeliciteerd Femke!
Kijkers waren enthousiast, ben benieuwd..

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:49

hoi Ginger, huis bekeken met hypotheekadviseur?

Wij krijgen a.s. dinsdag de sleutel! Eindelijk ons eigen tuintje!!!
Wel nog een heeeele hoop klussen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:53

denz schreef:
hoi Ginger, huis bekeken met hypotheekadviseur?

Wij krijgen a.s. dinsdag de sleutel! Eindelijk ons eigen tuintje!!!
Wel nog een heeeele hoop klussen.

Ten eerste proficiat.
Ja inderdaad hypotheekadviseur.
Hij is ook makelaar en hij ging mee om te kijken of het allemaal in orde was.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:54

ooh vandaar, vond het al zo raar ;)
Ga je nu bieden of nog niet en wat zou je tegenhouden?

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:59

Ja heb ik misschien ook niet zo duidelijk neer gezet.
Het probleem is: ik woon nu in goirle, mijn verzorgpaard staat in tilburg en ik werk in waalwijk. Deze woning staat in waalwijk, echt 2 minuten van mijn werk af (al is dat niet mijn reden om daar te gaan wonen, want ik weet niet eens of ik daar blijf werken). Als ik daar dus ga wonen ben ik 130 euro reiskosten vergoeding kwijt, maar ik maak nog even veel kilometers.
Dus dat is het gene waar ik nog over twijfel. Maar ik denk dat ik wel een bod ga doen.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:03

Je bedoelt dan kwijt aan je verzorgpaard?
Daar zou ik persoonlijk niet een woning voor laten schieten.
Als het een eigen paard was geweest is het een ander verhaal, al zou je die dan ook nog kunnen verhuizen ;)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:19

Ja dat bedoel ik inderdaad. Dan moet ik elke dag van waalwijk naar tilburg rijden en ook regelmatig naar goirle om mijn ouders te zien.
Maar mijn verzorgpaard geef ik echt niet zomaar op. Zij is al 7 jaar lang het belangrijkste in mijn leven. Maarja dan maar wat goedkoper boodschappen doen en bezuinigen op andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:52

Ik zou ook een woning niet laten schieten voor een verzorgpaard :n
Wellicht denk je nu dat zij 'het belangrijkste in je leven' is, maar met alle respect, dat lijkt mij wat sterk uitgedrukt.

Wij zijn ook het hele weekend druk geweest in ons nieuwe huis, badkamer is nu best ver, deze week komt de stucadoor en komend weekend kunnen we schilderen, jee eindelijk! :D Hele dag lopen schuren gisteren, pff wat een hitte en stof, niet zo'n fijne combi... maar het resultaat was echt top.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:02

Voor mij is dat niet sterk uit gedrukt hoor.
Het is gewoon zo. Al mijn vrije tijd gaat naar haar.
Maar ik heb zowiezo besloten om er wel voor te gaan. Hypotheekadviseur is nu het een en ander aan het bekijken over de vereniging van eigenaren en als dat in orde is, dan gaan we kijken wat voor bod ik ga doen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:37

Nou ik kom ook even binnen vallen.. Wij hebben vanochtend ons eerste orientatiegesprek gehad bij de Hypotheekshop. We hadden een erg leuk huisje gezien hier in de buurt, met wat land erbij. Helaas gaat dat voorlopig nog even niet in ons budget passen ;( Maar we hebben nu wel een idee wat we kunnen gaan doen. Moet zeggen het duizelt me nog wel van alle papierwerk (nu al!!) en alle mogelijkheden. Voordeel is wel, we kunnen nu in alle rust even bekijken wat de mogelijkheden zijn, en goed er over nadenken. Mocht iemand hier nog tips en trics hebben waar we nuttige informatie weg kunnen halen: Graag!
(Heb een groot deel van het topic al wel gelezen, maar bepaalde links ed zijn altijd nuttig :D )

Voor de mensen die net de sleutel hebben gekregen, veel succes met klussen ed! (Vind ik altijd het leukste gedeelte, huis inrichten en lekker eigen maken :D )

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:02

Even een vraagje tussendoor: Hebben jullie ook een bouwkundig rapport op laten stellen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:44

Ja, wij wel (was ook nodig voor onze hypotheek).
Ons huis is 90 jaar oud en wij wilde zeker weten dat het casco (muren/vloeren) goed waren.
Ook moest er voor de NHG een NWWI keuring bij komen.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:11

Ik meld me ook weer even.
We hebben eerste bod gehad op onze woning. Weliswaar nog veel te laag maar we zijn in onderhandeling. Spannend, hoop dat we het samen eens gaan worden. :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:10

Wij hebben geen bouwkundig rapport op laten stellen. Wel hebben we onze aannemer mee genomen om mee te kijken en een kostenplaatje op te stellen. Het dak zat verstopt achter een beschot en op de vloer lag laminaat, daar kan ook degene die het rapport opstelt niet achter/onder kijken. Aangezien we het huis zowat in zijn geheel gaan strippen kijken we dan naar de kwaliteit van de balken.

Wij moeten nog een ruime maand wachten op de sleutel, we zijn er bijna klaar voor, maar hebben er zoveel zin in!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:08

Vandaag de koopovereenkomst getekend en naar de makelaar gebracht. Nu nog even bij het bouwbedrijf de nieuwe tekening met alle aanpassingen ophalen en dan wachten tot we de overeenkomst getekend terugkrijgen en dan naar de notaris, wwhiieee!