Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:19

Gisteren langsgereden en rondgelopen: https://www.funda.nl/koop/heikant/huis- ... straat-18/
En ook meteen maar met elkaar afgesproken dat we geen bezichtiging afspreken. Dit is echt mijn type huis, alleen zie ik een verbouwing van jaren niet zitten. En bij zo'n project zie ik ook altijd wel tegen de kosten op. Je kunt calculeren tot je een ons weegt, maar je komt altijd voor onvoorziene dingen te staan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:21

Prachtig huis met veel potentie inderdaad :j Maar je moet er inderdaad maar net zin in hebben.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:50

foutje
Laatst bijgewerkt door EllyC op 27-02-23 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:52

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:17

Achterom schreef:
Prachtig huis met veel potentie inderdaad :j Maar je moet er inderdaad maar net zin in hebben.

Juist. En je moet ook zeker weten dat die zin de komende jaren blijft. Want dit is niet "zo, half jaartje in de troep en we zijn klaar"

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:26

Stond op de vorige pagina :D

Daannvd92 schreef:
https://www.funda.nl/koop/nibbixwoud/hu ... wijzend-3/

Iemand deze al gezien?
Grap is dat er gewoon een oud stel (kennissen van mijn schoonouders) in dat witte huisje erachter woont, wat echt grenst aan je boerderij. Dus de oprit deel je er ook mee. Leuke prijs dan... :Y)

Edit; ik zie net dat ze foto 32 hebben toegevoegd, dit was dus niet zo en ze kregen onwijs veel commentaar dat bovenstaande dus niet bekend was.

pjer schreef:
als ik de fotos dus goed begrijp is het eigenlijk een 2 onder 1 kap ? wel raar dat dat dan niet in de tekst staat.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:17

Ik vind 'grenst aan' toch wel wat anders dan 'is onderdeel van hetzelfde gebouw' en dus gewoon iets wat vermeld hoort te worden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:19

Ik had dat ook niet eruit opgemaakt dat er dat mee bedoeld werd. Ik maakte daaruit op dat het huisje op de erfgrens staat en op die manier grenst aan het perceel dat te koop staat.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:22

Mag ik ook meekletsen? Het eerste bod is hier uitgebracht maar helaas werd er ver boven de vraagprijs geboden. Even in een hoekje gehuild maar we moeten weer door :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:44

Damelza schreef:
Mag ik ook meekletsen? Het eerste bod is hier uitgebracht maar helaas werd er ver boven de vraagprijs geboden. Even in een hoekje gehuild maar we moeten weer door :')

Tuurlijk mag je meekletsen, Ook uithuilen mag hier ook, we hebben allemaal alle stadia al doorlopen hier, bij de aan- en verkoop van een huis. Maar... uithuilen en indd weer doorgaan. Heb je al een ander huis op het oog?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:52

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:27

zat er ook net naar te kijken, wat een locatie zo aan de rand van de veluwe.
Garage ombouwen naar woonkamer met zicht op de paarden......
Al die ruitjesverdelingen vervangen (wordt mijn hoofd erg onrustig van) en verhuizen maar.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:34

Zulke huizen vind ik interessant, want er zijn twee woongedeeltes (los gastenverblijf, dan vergeten we even dat er nog huurders in zitten) en room for a pony. Maar dan blijf ik toch liever zitten waar ik zit, ondanks onze minder mooie locatie.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:41

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:20

Sansevieria schreef:
Daannvd92 schreef:

Iemand deze al gezien?
Grap is dat er gewoon een oud stel (kennissen van mijn schoonouders) in dat witte huisje erachter woont, wat echt grenst aan je boerderij. Dus de oprit deel je er ook mee. Leuke prijs dan... :Y)

Edit; ik zie net dat ze foto 32 hebben toegevoegd, dit was dus niet zo en ze kregen onwijs veel commentaar dat bovenstaande dus niet bekend was.

Denk dat daar heel veel kopers op afhaken, je hebt die mensen te pas en te onpas langs en achter je huis voorbij. In die prijsklasse wil je dat zeker niet.

Je ziet op de kadastrale kaarten precies hoe het zit. Paardenstallen zitten op het zelfde kadastrale stuk als de boerderij. Maar dan nog...

Ik zou dat denk ik alleen kopen als ik met de eigenaar van het witte huisje erachter tot overeenstemming kon komen dat er links naast de boerderij (over het huidige terras) een aparte toegang (en met schuttingen o.d. dichtgemaakt) tot dat huis gemaakt zou kunnen worden, en dat ze in ruil daarvoor de ramen uitkijkend op het perceel van de boerderij blinderen. Dat ze nog wel recht van overpad hebben, maar dan links van de boerderij, en niet meer rechts.
Waar ze dan hun auto laten is eigen zaak, anders heb je die ook nog in de weg staan op je erf :=

Dit krijg je zo toch niet verkocht lijkt me?
Ik zou het niet willen in elk geval, nog niet voor een heel stuk minder :wave:

Ja en de grap is dat je dus niet links van de boerderij kan, dus dat je écht vastzit aan het pad aan de rechterkant van de boerderij. Ben ook heel benieuwd hoelang dit nog te koop blijft staan. :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:46

pillow schreef:
pantarhei schreef:
Prachtig paardenplekje aan het bos, had 10 jaar eerder moeten zijn
https://www.funda.nl/koop/elspeet/huis- ... mp-16-16a/

Het is met een vierkante meter prijs van 9500 euro wel vreselijk duur.

Het scheelt wel dat het 10 jaar terug waarschijnlijk een heel stuk goedkoper was geweest. :D

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:03

Ze rekenen met vierkante meter prijs van woonhuis, dat 132 m2 meet, dus dan hoge prijs
Ik vind het wel meevallen door tweede huisje en grote garage plus stal en rijvak/weide
Ziet er netjes uit het geheel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:05

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:15

chevax schreef:
Damelza schreef:

Tuurlijk mag je meekletsen, Ook uithuilen mag hier ook, we hebben allemaal alle stadia al doorlopen hier, bij de aan- en verkoop van een huis. Maar... uithuilen en indd weer doorgaan. Heb je al een ander huis op het oog?

Nog niet echt, maar wel twee bezichtigingen gepland deze week. Ik dacht dat we niet veeleisend zouden zijn, maar we willen het liefst in het centrum blijven of eventueel net eruit maar dan dicht bij het park. En daarnaast redelijk instapklaar. En als ik zo zie wat er te koop komt is dat toch wat veeleisender dan in eerste instantie ingeschat :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:19

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:35

ik mis even wat, over welk bord hebben we het?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:47

Blijft toch echt jammer van de omgeving... Ik vind zo'n huis er dan gek uitzien. Wel plenty ruimte in huis.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:49

Dat Flodder bord op de schouw denk ik?

Vind ik ook Lorette, zoiets past beter aan een bosrand dan midden op een industrieterrein.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:14

EllyC schreef:
ik mis even wat, over welk bord hebben we het?

Dat megagrote "Welkom in Zonnedael" bord in de tuin! Ze hebben zelfs een Flodder-auto! *D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 14:54