Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:32

__Laura schreef:
Bezitters van een Ipod touch hier :D ?
Ik heb de nano en de shuffle, heerlijke dingen!
De batterij van m'n nano is alleen inmiddels zo naar de stinkmodder dat 'ie 't nog geen dag volhoudt (ding is al wel een paar jaar oud) & m'n shuffle heeft maar 1gig geheugen dus dan houdt 't snel op :+
Vind de touch een errug interessant dingetje, maar ben benieuwd hoe tevreden jullie er mee zijn?

Ik meld me :')

Is ook zeker een leuk ding :))
Echt z'n geld waard!

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:20

Ik heb nu dus de update voltooit, heb nu zelfs SP3 en nu zegt mn pc(ook na uitschakelen en opstarten) nog steeds dat ik geen SP2 heb :(

Suus__

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:51

Heerlijk hé de touch? :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:27

Ik heb nu geen tijd om 53 pagina's door te lezen of het antwoord al ergens staat, sorry. :o Hoop dat iemand mij even kan helpen.

Mijn computer is vorige week vrijdag gecrasht, naar de dokter geweest en nu heb ik hem terug. Al mijn bestanden zijn er gelukkig nog, in een mapje Recoverd Files. Maar ik moest Itunes opnieuw installeren, en om mijn muziek opnieuw te importeren, moest ik het van de map Recoverd Files naar Mijn Documenten over zetten (kopieren) en daarna in Itunes zetten. Aangezien mijn harde schijf beschadigd is, heb ik een stuk minder ruimte nu. Daardoor kon ik niet al mijn liedjes (6000 stuks..) opnieuw in Itunes importeren, en maar een klein deel. Daarvan zijn 2 nieuwe albums, die nog niet op mijn Ipod staan. Maar als ik mijn Ipod aansluit, ben ik bang dat hij automatisch synchroniseert en dat ik alle nummers die nog wel op mijn Ipod staan, maar niet meer in Itunes (door crash) verwijderd worden, omdat ze dus niet meer in Itunes staan. Hoe zorg ik ervoor dat die twee nieuwe albums (+- 20 nummers) wel op mijn Ipod komen, maar er niets verwijderd wordt?

Alvast bedankt!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:30

Ik weet wel dat als je je ipod aansluit je een aantal opties hebt en oa ook dat je kan instellen of hij wel/niet automatisch gaat synchroniseren. Misschien even heel goed tussen de instellingen en eigenschappen zoeken?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:05

_Florien_ schreef:
Ik heb nu geen tijd om 53 pagina's door te lezen of het antwoord al ergens staat, sorry. :o Hoop dat iemand mij even kan helpen.

Mijn computer is vorige week vrijdag gecrasht, naar de dokter geweest en nu heb ik hem terug. Al mijn bestanden zijn er gelukkig nog, in een mapje Recoverd Files. Maar ik moest Itunes opnieuw installeren, en om mijn muziek opnieuw te importeren, moest ik het van de map Recoverd Files naar Mijn Documenten over zetten (kopieren) en daarna in Itunes zetten. Aangezien mijn harde schijf beschadigd is, heb ik een stuk minder ruimte nu. Daardoor kon ik niet al mijn liedjes (6000 stuks..) opnieuw in Itunes importeren, en maar een klein deel. Daarvan zijn 2 nieuwe albums, die nog niet op mijn Ipod staan. Maar als ik mijn Ipod aansluit, ben ik bang dat hij automatisch synchroniseert en dat ik alle nummers die nog wel op mijn Ipod staan, maar niet meer in Itunes (door crash) verwijderd worden, omdat ze dus niet meer in Itunes staan. Hoe zorg ik ervoor dat die twee nieuwe albums (+- 20 nummers) wel op mijn Ipod komen, maar er niets verwijderd wordt?

Alvast bedankt!

Je hebt iTunes geherinstalleerd?
Normaal is de standaard instelling bij iTunes dat je iPod niet automatisch synchroniseert, tenzij je dat zo instelt (iPod aansluiten en dan bij één van de tabbladen zou je dat kunnen aanvinken of niet). Normaal zou je dus je iPod moeten kunnen aansluiten zonder dat hij automatisch alles met je Library begint te synchroniseren. Eens je iPod aangesloten is, sleep je gewoon de nummers die je wil naar je iPod in de linkerkolom.

En als je iPod toch zou beginnen synchroniseren, klik je heel snel op het kruisje naast "synchronising", dan houdt hij er meteen mee op :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:52

Aah oke dankje Mien! :D Ga daar eens naar kijken. :)

Weer een vraagje, over last.fm dit keer. Maar t gaat ook over mijn Itunes, dus het mag hier vast wel.
Sinds ik dus Itunes opnieuw moest installeren, pakt Last.Fm mijn gespeelde nummers etc niet meer, omdat last.fm helemaal op mijn oude Itunes staat ingesteld? Hoe "importeer" ik deze nieuwe Itunes (waar ik nu de liedjes mee afspeel) naar mijn last.fm account?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:01

Daar heb ik ook heel lang problemen gehad. En toen was het plots om één of andere onbekende reden opgelost :?

Staat iTunes bij jou ingesteld als standaard programma om muziek af te spelen? Als in: zijn de icoontjes van jouw mp3-bestanden iTunesicoontjes of iets anders, bv. WMP-icoontjes? Ik dacht dat het daar misschien iets mee te maken had... Misschien moet je dat voor de zekerheid toch instellen. Volgens mij was het bij Windows: een mp3-bestand rechts aanklikken, dan "andere programma's" > iTunes uit het lijstje aanduiden > "standaard programma om gelijkaardige bestanden te openen".

Of misschien was het ook iets met een plug in die je moet installeren, maar daar kan ik ook niet meteen iets over terugvinden.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:02

Last fm even opnieuw installeren?
(al zit er volgens mij ook ergens een fout in last.fm want hij herkent al een paar versies mijn iPod niet meer..)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:03

Nu ik erover nadenk was het toch iets met een plugin die je moet installeren. Anders moet je even Googlen op "Last.fm iTunes plugin", Florien.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:06

Dankjewel. :) Ik ga even googlen, en anders probeer ik inderdaad die icoontjes te veranderen. :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:14

_Florien_ schreef:
Dankjewel. :) Ik ga even googlen, en anders probeer ik inderdaad die icoontjes te veranderen. :)

Gelukt! Ik moest gewoon even mijn last.fm software opnieuw downloaden. :')

Hahah yeeuh. Dankjewel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:32

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:42

Heb je ge-add. ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:50

Ik moet morgen dus 4 uur in de auto zitten,
alleen mijn ipod is nog niet leeg, maar hij red zeker niet de hele autorit.

Is het nu wel verstandig hem 'm nu op te gaan laden terwijl hij nog niet eens leeg is?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:51

Doe ik wel vaker, en mijne heeft nog steeds een top batterij. Sterker nog, ik laad hem best vaak tussentijds op, maar de batterij blijft goed.
Vroeger was dat een probleem, de batterijen van tegenwoordig kunnen het wel hebben. Zeker als je het maar 1 keertje doet.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:53

Dan ga ik hem nu even verder opladen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 23:15

Voor één keer kan het inderdaad absoluut geen kwaad. Alleen als je het op een hele lange termijn systematisch doet, en dan nog is het beperkt zoals hierboven gezegd is.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:48

En ja hoor, mijn ipod is weer vast gelopen _-:(

Ik ontkoppel netjes mijn ipod van de computer en toch loopt dat rot ding weer vast. Reageert nergens meer op, ook niet als je de middenknop ingedrukt houdt. Moet nu maar wachten tot de batterij op is en vervolgens weer opnieuw opladen.

Grrrr :( de 1e en laatste keer dat ik een ipod koop.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:28

Je moet de middenknop tegelijk met MENU indrukken, dan reset hij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:50

Oh, ik heb ook een vraag over last.fm.
Heb die dinges uitgezet, waarmee hij automatisch je liedjes corrigeert (zeg ik dat goed. :') ) als er 'n fout inzit oid. Nu wil ik hem toch weer hebben, maar ik kan nergens vinden waar ik 'm weer aan kan zetten. _O-

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:52

highwaykind schreef:
Je moet de middenknop tegelijk met MENU indrukken, dan reset hij.

Dank je wel :+: !!!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:02

Anthea schreef:
Oh, ik heb ook een vraag over last.fm.
Heb die dinges uitgezet, waarmee hij automatisch je liedjes corrigeert (zeg ik dat goed. :') ) als er 'n fout inzit oid. Nu wil ik hem toch weer hebben, maar ik kan nergens vinden waar ik 'm weer aan kan zetten. _O-

Naar je eigen profile page gaan en rechtsboven het pijltje naast je username klikken > "settings" > "website" > "spelling correction" aanvinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:09

Jaaa, thanks. Daar heb ik dan dagen naar gezocht. :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:10

Je kan ook gewoon de Help-functie gebruiken :')