We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 15:18

Hi, welkom +:)+
Heb geen tips voor de wine gums voor je sorry!
Mooi wat je zegt, tevreden zijn met wat je wel hebt _/-\o_
Wil je wel eventueel de gaskachel / geiser gaan vervangen? Dat kan op de lange termijn erg veel opleveren. Hoe is het met de isolatie van je huis, is het je eigen huis?
Bij mijn vorige appartement heb ik vorig jaar de cv ketel vervangen door een zeer nieuwerwets exemplaar met een soort van terugwinning of zoiets, ik kan het zo niet uitleggen hoe dat precies ging. Was best een mega investering (bijna 5000 Euro alles bij elkaar, moest ook wat bij de schoorsteen en bij de radiatoren worden veranderd). Maar het bespaarde me wel zo'n 40% in gebruik per maand. Vond dat echt veel, was ook meer dan was 'voorspeld'...

Zo ik heb weer wat op marktplaats en Whoppah gezet. En de zwarte kliko helemaal volgestouwd met spullen die ik niet kwijt kan aan anderen en zelf ook niet meer wil bewaren. Sommige dingen stamden nog uit de tijd dat ik een B&B had (bijv 3 mini kerstboompjes... erg schattig maar ja...). Dus járen bewaard... maar nu toch weggedaan.
Heb ook nog veel servies van de B&B maar daar ben ik nog erg aan gehecht. Dus dat blijft nog gewoon ingepakt staan. Bepaalde onderdelen gebruik ik wel maar ja kan lang niet alles gebruiken (was 12-delig...). Zie het nu maar als soort reserve onderdelen (en al jaren gaat er niets stuk }:0 )...

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:04

VanHuisUit schreef:
Wil je wel eventueel de gaskachel / geiser gaan vervangen? Dat kan op de lange termijn erg veel opleveren. Hoe is het met de isolatie van je huis, is het je eigen huis?

Het is een huur-appartement in de sociale woningbouw :) De buurt zit wel enorm in de lift, in de afgelopen 5 jaar zijn er verschillende oudere flatgebouwen zoals het mijne gesloopt, en in plaats daarvan honderden rijtjes- en vrijstaande huizen bijgebouwd, waaronder ook een (veel) duurdere sector.
Er moet nog een stukje sociale woningbouw overblijven, dus daarmee heb ik voorlopig geluk. Ik neem aan dat we binnen afzienbare tijd wel van het gas af moeten gaan. Maar zelf onderneem ik daarvoor nu niets. Lang geleden zijn de buitenmuren geïsoleerd en kunststof kozijnen met dubbel glas geplaatst, ik heb een convectorkacheltje bij mijn werktafel, en een electrische onderdeken op bed. Mijn energievoorschot is al tijden zo'n €60 per maand.

Goed bezig met ont-rommelen trouwens!
In de hal van onze buurtbibliotheek staat een grote weggeefkast, voor huisraad en speelgoed, en eentje voor boeken. Zo handig! Alles aan overtollig spul wat ik niet (meer) gebruik of lees breng ik daarheen, en haal er af en toe ook iets vandaan. Een goed boek, of zoals laatst een pureestamper - die ik toevallig juist wilde gaan kopen :D

tita

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:08

Ik betaal ruim 8€ voor 300g kip |(

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:44

De Turkse supermarkt hier heeft regelmatig kipfilet in de aanbieding voor €5 de kilo..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:48

6 euro voor 8 kippendijen, 5 euro voor 9 drumsticks. Op de markt, en is verantwoorde kip, voor zover dat kan tenminste voor slachtvee.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:51

Liesjuh: waren 2 filets. Zelf nog snijden. 1 ster vlees dus.

Zelf kom ik van een bio-pluimveehouderij. Inmiddels gestopt, maar daar wel meegekregen om minimaal 2 sterrenkeuze te maken. Liever 3. Dus t houdt in dat ik minder kip ga eten en mijn eiwitten meer ga uitzoeken. Zal alsnog wel wekelijks eens kip eten, maar dan wel duurzaam

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:25

deksel schreef:
joyce_eddy schreef:
Laatst mega ingeslagen bij Scoupy met de wasmiddelen. 2 accounten ( man en ik) dus alles dubbel en voor een jaar wasmiddel denk ik en dat gratis… als ik thuis ben , maak ik er wel even tijd voor om het te halen want ze zijn meestal zo op. Maar dat soort dingen zijn echt de moeite

Ik kan deze niet vinden op Scoupy, dus ik denk dat die er niet meer op staat. Klopt dat?

Dat was inderdaad maar een paar dagen. en later nogmaals

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:54

Zojuist voor de 1+1 Bonus even naar Albert Heijn gelopen: met 4x kattenbrokjes, 2x roerbakgroenten en 2x handzeep maar liefst €23 korting :D

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 20:44

Welkom Zolala!

Ik ben volop spullen aan het verkopen ivm mijn aanstaande verhuizing komende zaterdag.
En dat is heerlijk! Minder gesjouw, rustiger in huis en het levert aardig wat op alles bij elkaar!
Vandaag een kinderwagen verkocht voor €190, fijn!
Ook mijn voorraden zijn zo goed als leeg, even wennen maar scheelt veel gesjouw haha.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-24 22:42

@Zolala dan kan je inderdaad huis-technisch gezien niet zoveel nee. Wat grappig een puree stamper op zo'n manier :) ik zet ook regelmatig wat weg bij de verschillende punten, zit bij ons wat verspreid over de buurt. Soms haal ik een boek uit een bieb kastje, soms zet ik er ook wat in. Bij ons in de buurt is ook een planten-ruil, in de zomer dan (nu zouden ze doodvriezen) daar gaan regelmatig stekken van me heen. Morgen gaat nog wat speelgoed en kleding wat ik toch nu ook echt kwijt wil naar een opvanghuis en naar de kringloop, zijn goede spullen, hoop dat ik iemand er nog een plezier mee kan doen.
En ik weet ook hoe het is om aan die andere kant te staan, de kant van de ontvanger dus.

Kijk Vetra dat is mooi scoren met de kinderwagen fijn zeg.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:25

Hier weer een aantal maaltijden geprept, nu met
roerbak. Ik begin het steeds leuker te vinden ook. En ideaal met aanbiedingen waar je op deze manier meer aan hebt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:40

Ik had echt een nieuwe herfstjas nodig, ik had die van mij wel meer dan 10 jaar en die zag er echt niet meer uit door beschadigingen :')

Nu was er sale bij c en a en ik zag een jas tussen de 50% korting maar de kleur vond ik niet zo, toen zag ik m tussen de niet korting in een leuke kleur. Ik ben het gaan vragen en deze was inderdaad ook met korting, de jas was eigenlijk 90 euro maar 50%, korting en 10% member korting en ik had een vvv bon heb uiteindelijk 14,50 afgerekend :D daar werd ik wel blij van

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 08:14

Dat is leuk Moonsparkle!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:35

Ik had bij de ANWB outdoorlaarzen gekocht, 31 oktober.

Daar lagen de binnenzolen binnen een paar weken al uit, daarna ging de binnenkant los en net zag ik dat ook de zool loslaat van de schoen.

Had van de ANWB echt totaal wat anders verwacht! Ik ben benieuwd hoe ze met garantie omgaan. Wil graag mijn geld terug.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 21:01

Nou zeg...
Mijn ervaring is trouwens erg goed met de ANWB-(winkel dan, Rotterdam). Had daar ooit een keer een best dure jas gekocht, was na geloof ik 2 of 3 maanden de rits echt kaduuk. Kreeg tegoedbon twv de jas.

@Moonsparkle zoooo _/-\o_ kijk, dat is pas korting :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:33

Tegoedbon is geen nette oplossing. Wettelijk gezien horen ze het op te lossen, dwz het gekochte artikel repareren of een nieuwe, kan dat niet moeten ze geld terug geven en geen tegoedbon.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:35

Neonlight schreef:
Tegoedbon is geen nette oplossing. Wettelijk gezien horen ze het op te lossen, dwz het gekochte artikel repareren of een nieuwe, kan dat niet moeten ze geld terug geven en geen tegoedbon.

Ze kan met die tegoedbon toch ook een zelfde nieuwe jas halen?
Nu kan zij evt ook wat anders aanschaffen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:43

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:59

Neonlight schreef:

Ik wil ook geen tegoedbon, maar mijn geld terug. Wil deze laarzen niet nog een keer kopen. Een klein ding oke. Maar en binnenzolen er uit, en binnenvoering kapot, en zool los. Daar wil ik niet nog eens gedoe mee.

Maar volgens mij staat er op de site ook dat je je geld terugkrijgt. Dus van de week maar even naar de ANWB winkel met die dingen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:28

Mijn laarzen zijn zo'n 6 jaar meegegaan. Toen liet de zool los en dat lukte de schoenmaker niet om te plakken (tot 2x toe)
Dus ga het nog bij een andere proberen maar de laarzen zelf zijn nog helemaal top. Misschien andere productie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:45

Neonlight schreef:
Met geld terug ook en kun je eventueel wat anders bij een andere winkel kopen.

Zie ook:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 0Nederland.

Klopt, maar jij zegt: a: eerst maken, niet mogelijk b: vervangen voor een nieuwe..
Ze kan voor die bon een nieuwe kopen.. dus eigenlijk is een bon beter.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:05

Macs schreef:
Mijn laarzen zijn zo'n 6 jaar meegegaan. Toen liet de zool los en dat lukte de schoenmaker niet om te plakken (tot 2x toe)
Dus ga het nog bij een andere proberen maar de laarzen zelf zijn nog helemaal top. Misschien andere productie?

Ik hd er ook echt veel van verwacht. Heb wandelschoenen van de ANWB en die gaan echt al jaren mee!

Dit was de eerste keer outdoorlaarzen. Had vorige keer Dubbari. Dat had ik achteraf beter kunnen doen. Die gingen 6 jaar mee

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:39

Verkoper heeft het recht het eerst op proberen te lossen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 20:41

Ik vond het toen wel netjes want officieel zat er geen garantietermijn oid op dacht ik.
Naja, ik was er blij mee :D

Ik heb nog steeds niet besloten of ik mijn auto nou wel of niet weg wil doen cq over wil stappen op elektrisch. Ben ook zo'n twijfelkont ...
Dus ik rij nog steeds maar gewoon door }:0 denk eigenlijk dat dat nog wel het goedkoopste is eigenlijk :7

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:18

Zelfde Hema kinder pyjama’s. Vorige week 1+ 1 en nog 10a% eraf! Had nog een bon en moest bijna €100 betalen. Ging heel veel af toen moest ik nog €46 over en toen nog een bon van €25 dus nog €21 betalen en nog cashback XL erover heen