Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:18

Nikass schreef:
Dank voor de tip van iemand om koud af te wassen. Gaat prima :j

Ik doe de was iok een stuk.kouder
Ipv 40graden nu 30graden en op een uur wassen ipv.2,5 uur

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:21

Xyris schreef:
Wat vinden de infrarood paneel gebruikers van een paneel met deze specificaties?

Ik zal hem voornamelijk gebruiken bij mijn bureau. Ik vraag me ook af of er dan nog een paneel nodig is voor het verwarmen van mijn benen/voeten want die zijn altijd een drama :p.

Ik zal waarschijnlijk de kachel laag aanhouden, 14 graden oid al ist maar voor het behoud van mijn computerapperatuur en een basiscomfort.

Tips en ideeen zijn wat dat betreft ook erg welkom!

Ik heb een elektrische deken, moest vanochtend even voor een spoed klus me laptop om 5 uur in de ochtend aanzetten en ik was erg blij met de deken om me benen heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:26

K_nolan schreef:
Xyris schreef:
Wat vinden de infrarood paneel gebruikers van een paneel met deze specificaties?

Ik zal hem voornamelijk gebruiken bij mijn bureau. Ik vraag me ook af of er dan nog een paneel nodig is voor het verwarmen van mijn benen/voeten want die zijn altijd een drama :p.

Ik zal waarschijnlijk de kachel laag aanhouden, 14 graden oid al ist maar voor het behoud van mijn computerapperatuur en een basiscomfort.

Ik heb een elektrische deken, moest vanochtend even voor een spoed klus me laptop om 5 uur in de ochtend aanzetten en ik was erg blij met de deken om me benen heen!

Huh vanochtend? Is je huis dan zo slecht geisoleerd? Het is hier nog altijd 22 graden in huis :=

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:46

[/quote]
Huh vanochtend? Is je huis dan zo slecht geisoleerd? Het is hier nog altijd 22 graden in huis :=[/quote]

Nou we hebben een boerderij en mijn 'kantoor' staat in de oude kalverensxhuur dus die was toen 15 graden en als ik uit een huis kom van 22 is dat wel "koud" haha. Als me vriend er niet is zit ik in de woonkamer maar die lag nog te slapen dus die werd niet blij van een vroeg overleg

belle_boef

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:00

Ik ben as we speak bezig met radiatorfolie. Helaas is mijn tape op dus kan niet verder.
Over een aantal weken komen er rolluiken.

Ik wil bij de bank en onder de eettafel nog leuke vloerkleden hebben, dat geeft iig ook een aangenaam gevoel onder je voeten.

Ik ben heel benieuwd wat het me gaat besparen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:26

belle_boef schreef:
Ik ben as we speak bezig met radiatorfolie. Helaas is mijn tape op dus kan niet verder.

Folie vast zetten met magneetjes op de radiator is makkelijker. Hier viel het spul met tape al snel jaar beneden. Folie met magneetjes hangt er al bijna een jaar

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:38

Echwel schreef:
Nikass schreef:
Dank voor de tip van iemand om koud af te wassen. Gaat prima :j

Ik doe de was iok een stuk.kouder
Ipv 40graden nu 30graden en op een uur wassen ipv.2,5 uur

Wassen deed ik al nooit hoger dan 30 graden, en altijd korte wasjes. Maar ik kan misschien nog wel iets meer opsparen en daardoor minder vaak wassen. Maar koud afwassen was ik nooit opgekomen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:41

Helaas wordt mijn vaat niet schoon met een kouder programma... :( heb en 40 graden, eco wat 50 graden is en 70. Deed altijd 70, nu de koudste geprobeerd. Werkt dus niet en vaat was helemaal niet heel vies. Jammer, want dat programma is ook een stuk korter

De was die ik altijd op 30 graden en kort. Alleen beddengoed, handdoeken en schoonmaakdoekjes op 60 en kort.

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:34

Xyris schreef:

Ik heb vorige winter een infrarood paneel (staand) in m’n werkkamer gebruikt. Ik heb hem naast en soms ook achter m’n bureaustoel gezet. Dan verwarm je dus ook het deel onder je bureau. Is me prima bevallen. Het bureau zelf wordt ook verwarmd dus koude handen heb ik niet gehad.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:58

Ik heb in de winter een terras verwarmer achter mijn pc stoel staan.
3 standen er op. Heerlijk!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:36

Ik heb maar vast een elektrische deken besteld die je aan kan doen als een snuggie, dus met mouwen, gebruikte in de winter al een dekentje op de bank maar krijg dan vaak koude armen. Denk dat ik deze ook wel achter mijn bureau aan kan met thuiswerken (alleen voor meetings even uit doen :Y) ).

Verder is mijn huis al heel energiezuinig, vandaag nog een vergelijkend onderzoekje gedaan met een vriend die ongeveer hetzelfde woont en heeft qua apparatuur, maar 2x zoveel verbruik had. Hij had een koelkast met een kapotte thermostaat, die is vervangen en dat heeft wat geholpen. Maar nou blijkt dat zijn Oled 55 inch tv 3X zoveel stroom trekt als mijn gewone 55 inch. Met een avondje tv aan zit hij gewoon al op een hele kwh per avond. Heb hem sowieso maar aangeraden de tv niet meer als "achtergrondgeluid" te gebruiken :+ .

Verder overweeg ik zelf nog een trucje van mijn oma toe te passen, een dik gordijn ophangen in het trapgat naar zolder, kom daar nooit dus zonde als alle warmte naar boven toe ontsnapt. Al is mijn zolder intussen wel geisoleerd, dus heel veel kan er ook weer niet ontsnappen, denk ik?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:44

Tieme schreef:
belle_boef schreef:

Folie vast zetten met magneetjes op de radiator is makkelijker. Hier viel het spul met tape al snel jaar beneden. Folie met magneetjes hangt er al bijna een jaar

Helpt folie echt? Ik had dat ookal op het lijstje staan. Samen met elektrische deken. Dan gaat de verwarming op minimaal verwarmen. Wellicht nog een elektrische kachel en slowcooker.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:00

Folie heb ik destijds gedaan toen ik verhuisde (en oude huis had het ook). Tape is kennelijk goed, want het zit al zo'n 15 jaar probleemloos vast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:34

Dat van korte programma's op de (af)wasautomaat he.

Wij hebben hier best goede kwaliteit (af)wasautomaat (Miele en AEG) gekocht de afgelopen paar jaar en gebruiken eigenlijk altijd de ECO stand maar die duurt werkelijk eeuwen. De normale stand is veel sneller. Maar blijkbaar is er iets energie besparends aan die super langzame stand...?

Nu zeg ik natuurlijk niet dat elk lang programma op elke (af)wasmachine zuiniger is.
Maar wij vinden het wel een beetje maf dat een 3 uur durend programma zuiniger zou zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:36

Met de eco-knop was je zuiniger en net zo schoon. Het eco-programma heeft een lagere temperatuur en duurt langer dan een gewoon programma: de was wordt met minder energie toch schoon. Dat de machine langer bezig is, kost nauwelijks energie: het stroomverbruik zit vooral in het opwarmen van het water.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:38

Met de ecostand kan ik niet al m’n was er in een dag doorheen jagen :=
Die duurt 4uur per was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:39

Ik vraag me bij mijn vaatwasser af of de eco stand niet alleen zuiniger is qua water.
Bij wasmachine is korte programma zuiniger volgens app. Maar moet eco programma bij beide machines eens vergelijken op de app.

Eco is dus niet altijd zuiniger qua energie, kan ook zuiniger met water zijn. En als je al op lage temperatuur wast ligt het er maar net aan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:46

Gister met mijn zus haar meterstanden doorgenomen. Zij gebruikt echt mega weinig gas, we snappen beide nog niet hoe dit kan (hoekwoning, 2 personen waarvan 1 langdoucher , traditionele cv, gas koken en dan toch maar 300 m3).
Elektra is juist enorm hoog. mini koelkastje gaat uit, 1 van de 2 vriezers en de vissen moeten jasje aan. Wat is een aquarium een stroomvreter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:04

Huisdieren zijn altijd een kostenpost toch? Eentje waar ik niet op bezuinig, maar wel de reden dat we geen terrariumdieren hebben. Die kosten best wel wat extra energie.

Eef_Bam, ik zou het ophangen. Ookal is je zolder nu geïsoleerd, je warmte naar daar is nog steeds nutteloos als je er amper bent.

Ik zit te denken een gordijn bij de woonkamer deur te hangen. Die kan niet helemaal dicht ivm de kat, maar de warmte verdwijnt dan dus deels in onze hoge tochtige keuken/hal.

En m'n vriend vast gezegd uit te kijken naar een onesie. Die zijn altijd erg warm :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:32

MyWishMax schreef:
Helaas wordt mijn vaat niet schoon met een kouder programma... :( heb en 40 graden, eco wat 50 graden is en 70. Deed altijd 70, nu de koudste geprobeerd. Werkt dus niet en vaat was helemaal niet heel vies. Jammer, want dat programma is ook een stuk korter

De was die ik altijd op 30 graden en kort. Alleen beddengoed, handdoeken en schoonmaakdoekjes op 60 en kort.

Met de hand afwassen?
Ik heb bewust geen vaatwasser, ik haat die dingen :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:42

Waarom kopen mensen een electrische deken?
Het lijkt me niet erg gezond om te gebruiken en het kost toch ook stroom?
Waarom volstaat een gewone deken niet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:48

Nikass schreef:
Waarom kopen mensen een electrische deken?
Het lijkt me niet erg gezond om te gebruiken en het kost toch ook stroom?
Waarom volstaat een gewone deken niet?

Wat zou er niet gezond zijn aan een verwarmde deken? Het is juist heerlijke warmte die je niet krijgt onder een gewone deken/dekbed. Je kunt daardoor de CV een graadje lager zetten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:01

Met de hand afwassen kan ik niet. Dan moet ik het een week lang laten staan tot hulp er is.

Wat is er niet gezond aan een elektrische deken? Warm hebben is beter dan koud hebben en verwarming is duurder dan stroom. Alleen een deken is gewoon niet altijd genoeg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:13

Mijn vaatwasser is momenteel kapot :Y) Dus daar moet ik eens naar kijken wat er mis is. Effect is wel dat ik moet afwassen _O-

Hier ook bezig met radiatorfolie. Beneden zit het er op, nu mijn kantoortje en slaapkamer nog. wat een K-klus met het plakken := Hierna nog op zoek naar goede deurstrips voor de 2 buitendeuren. De achterdeur heeft een beste kier, dus ook daar gaat heel wat warmte verloren. Als ik goed heb gekeken kom ik dit jaar op 900m3 gas aan verbruik. Mijn eerste jaar in deze woning (tussenwoning). Hoop komend jaar onder de 800 uit te komen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:15

Ik heb wel ns gelezen dat met de hand afwassen duurder is dan de vaatwasser laten draaien.