Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:23

Gefeliciteerd leonie!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:45

horsii schreef:
Hier is het zeer ruim boven de vraagprijs getaxeerd maar 9000 onder onze aankoop prijs

Bezichtiging van gisteren kreeg makelaar geen hoogte van. Morgen hele dag bezichtigingen.

Hoe is het gegaan?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:53

Shiloh schreef:
xLeoniee schreef:
Ons bod is geaccepteerd *\o/*

Super! Gefeliciteerd!! *\o/* Mocht je bereid zijn dat te delen (al dan niet via pb) ben ik erg benieuwd naar jullie nieuwe woning! Zo niet snap ik dat ook hoor!

Jawel hoor! Verwacht niet dat bokkers hier in de groep dit huis nog voor ons wegkapen :+

Ons toekomstige huisje! :D
https://www.funda.nl/koop/veendam/huis- ... gterweg-8/

Vanuit de vorige eigenaar liggen er nog bouwtekeningen en zijn de vergunningen rond om de aanbouw nog verder uit te bouwen. Niet meteen onze prioriteit maar toch makkelijk dat het aanwezig is!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:57

Wat een heerlijk huis! En wat een ruimte!

Ja, kan me wel voorstellen dat jullie daarvoor gevallen zijn! Nogmaals fefeliciteerd! *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:44

Wat een leuk huisje zeg! En die prijs ook! Geweldig.
Gefeliciteerd!

opisop_shop

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:58

Gefeliciteerd!
Ziet er uit als een leuk huis, de kleuren zijn niet mijn smaak ( zeker het plafond niet) maar dat kun je natuurlijk heel makkelijk aanpassen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:52

opisop_shop schreef:
Gefeliciteerd!
Ziet er uit als een leuk huis, de kleuren zijn niet mijn smaak ( zeker het plafond niet) maar dat kun je natuurlijk heel makkelijk aanpassen.

Plafond zat ik ook al naar te kijken. Daar zou ik inderdaad iets aan gaan doen. Is een bepaald materiaal zo te zien. Of is het alleen het kleurtje wat vreemd is?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 12:27

Het plafond doet mij denken aan een systeemplafond. Is ook niet helemaal mijn smaak. Een systeemplafond zou wel lekker makkelijk te verwijderen zijn :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:57

Ik gok van die ouderwetse platen met een soort stro structuur erin, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven haha. Mijn ouders hebben het ook in hun huis.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 14:59

opisop_shop schreef:
Ik gok van die ouderwetse platen met een soort stro structuur erin, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven haha. Mijn ouders hebben het ook in hun huis.

Dat denk ik ook, is dat wel brandveilig?
Ik zou het plafond eruit halen, maar je weet nooit wat er achter zit natuurlijk…

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 15:38

Het is cement vezel plaat dacht ik en juist brand vertragend. Mooi nee maar goed :)

Gefeliciteerd met je huis! **\O/**

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:18

Het was mij niet eens opgevallen, pas toen jullie het zeiden.
Ben blij dat ik nu geen huis hoef te kopen want wat zou ik vaak teleurgesteld worden als je de helft maar ziet op de foto

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:40

Poeh de rentes stijgen nu ook flink hé. Hebben de zoekers het idee dat de vraagprijzen hier ook wat door zakken? Zag vanmorgen dat de buren van onze buren het huis te koop hebben staan. Dus voor wie nog een mooie wijk zoekt in Coevorden :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 16:50

Ja. Rentes gaan echt hard. Sinds wij de rente offerte hebben aangevraagd vorige week donderdag (en dus het rente percentage vastgelegd hebben) is de rente alweer met 0,57% gestegen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:14

Alles wordt duurder en de rentes stjgen. Al is de rente nog laag vergeleken met voor 2017.

Ze verwachten dit jaar ook nog een fikse prijsstijging qua huizen. (Alle banken)

Ik moet heel mijn nieuwe huis verven, las dat de verf ook 13% duurder is geworden :')

Ben benieuwd hoe mensen dat met een nieuwbouwwoning doen, alle materialen zijn flink in prijs gestegen.
Aannemers zullen wel flink wat meerwerk gaan rekenen ben ik bang.
Ze kunnen dat volgens mij niet voor de afgesproken prijs realiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:29

Ik zag vandaag reclame van een nieuwbouwproject die eindelijk in de verkoop gaat. Prijzen vanaf 350 tot 750 .. een jaar geleden was nog sprake van tussen de 190 en 450. Eigenlijk zou gewoon niemand zo'n huis moeten kopen -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:03

Ja. Maar geen nieuwbouw is ook geen optie. Er is al zo’n enorm tekort.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:28

Tekort wordt alleen maar groter.

Hier in Eindhoven is ASML flink aan het uitbreiden, en ook bedrijven op de high tech campus, dus ik verwacht enorme vraag naar woningen (nieuwbouw en bestaand).
Eindhoven heeft echt een goede groeiende economie, de huizen zijn al bijna een jaar flink aan de prijs en de vraag is groot.
Veel expats en het aantal inwoners stijgt flink.

Dus ik vrees dat alles nog extremer wordt hier.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:30

Maar hoe kan je dat nou betalen dan? Dat vraag ik me echt af. De nood kan wel hoog zijn maar op een gegeven moment kunnen die huizen toch niet meer verkocht worden? Waar moet je het geld vandaan halen dan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:33

Bedrijven als ASML die betalen echt ontzettend goed. Hele competitieve salarissen en vaak ook nog met stevige verhuisbonussen. Veel expats ook die (vooralsnog) ook nog eens voordeel hebben van de “30% ruling”. Maar die lijkt de overheid nu vrij abrupt af te willen schaffen.

Dat maakt het voor de “gewone man/vrouw” wel vreselijk lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:37

Shiloh schreef:
Ja. Maar geen nieuwbouw is ook geen optie. Er is al zo’n enorm tekort.

Ze moeten het wel bouwen.. maar als niemand 750 neer wil leggen voor een huis die eerst nog werd aangeprezen als 450.. dan zakt die vraagprijs echt wel. Als de vraag naar een woning hoog is, maar de prijs onbetaalbaar wordt.. houdt die prijsstijging ook een keer op. Ook dat heeft een limiet. De gewone man heeft niet zo'n dikke portemonnee.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:01

xLeoniee schreef:
Jawel hoor! Verwacht niet dat bokkers hier in de groep dit huis nog voor ons wegkapen :+

Ons toekomstige huisje! :D
https://www.funda.nl/koop/veendam/huis- ... gterweg-8/

Vanuit de vorige eigenaar liggen er nog bouwtekeningen en zijn de vergunningen rond om de aanbouw nog verder uit te bouwen. Niet meteen onze prioriteit maar toch makkelijk dat het aanwezig is!

Das hier tien minuten vandaan, gefeliciteerd, leuk! :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:03

Wij bouwen een huis en de prijzen voor materialen zijn in twee jaar meer dan verdubbeld. Gelukkig wonen wij voorlopig prima in de stacaravan op het terrein. Maar het is wel even slikken bij elke bestelling van materiaal en vooral heel creatief zijn met oplossingen.

En dan zijn er nog mensen die zeggen "ja maar je huis is nu ook veel meer waard...". En dat kan wel zo zijn. Maar dat is eigenlijk helemaal niet in ons voordeel nu. Dat geld staat immers niet op onze bankrekening en het huis moet wel tegen deze nieuwe hoge prijzen worden afgebouwd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:27

En dan heb je nog geluk dat je in een stacaravan zit op eigen terrein!

De meeste nieuwbouw kopers zitten met dubbele hypotheken.
Vrienden van mij hebben ook nieuwbouw gekocht, die moeten tot 2024 op een houtje bijten.
Begin 2024 kunnen ze er schijnbaar pas in.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:40

Wij kochten ook nieuwbouw maar vanaf het tekenen staat de prijs gewoon vast. Contractueel gezien mag onze aannemer geen andere prijzen vragen dan hij zelf heeft vastgelegd.

Dit gaat trouwens om nieuwbouw in het hogere segment, en binnen een paar maanden was 100% verkocht. Dus dat ‘niemand kan het meer betalen’ valt wel mee. Er zijn genoeg stellen met hoge salarissen en overwaarde op de huidige woning.

Edit, alleen dat op een houtje bijten ivm dubbele hypotheek klopt wel. Je moet ook een hypotheek nemen op je overwaarde voor de nieuwe woning. Dat is wel even slikken.