https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... ogoord-89/
Ze vonden de bank hier zo lelijk dat ze hem maar achter gelaten hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Bedrijfsmatig paarden houden (paardenhouderij) is wel wat anders dan 2 hobby paarden in een weiland. Maar altijd belangrijk om goed te onderzoeken.
manzano schreef:996981 schreef:Een 20x40m rijbaan mag je in eigenlijk iedere
gemeente zonder vergunning aanleggen
Dat is zeer afhankelijk van de bestemming. Het mag vaker niet dan wel. Heb er al zo vreselijk veel problemen mee gezien.
996981 schreef:Volgens mij heeft het ook te maken met de regels die de gemeente per bestemming hanteert. De ene gemeente is makkelijker dan de andere. Het is sowieso altijd goed na te vragen bij de gemeente wat wel en niet mag. Wetten en regels zijn niet altijd makkelijk juist te interpreteren
manzano schreef:Dat klopt. En binnen gemeenten heb je nog weer verschillende bestemmingsplannen per locatie.
Maar heb er afgelopen jaren aardig wat ervaring mee op gedaan.
Edit: ze hoeven helemaal niet altijd op het bouwblok overigens. In heel veel bestemmingsplannen is het bouwblok namelijk niet groter dan het woonhuis.
Vaak werken ze dan met afstanden vanaf het woonhuis.
manzano schreef:Dat is idd altijd goed (op schrift). Zeker met gemeenten....
Brainless schreef:manzano schreef:Dat is idd altijd goed (op schrift). Zeker met gemeenten....
En dan nog kan dat verkeerd gaan.
Vriendin had op mail staan dat iets mocht, nee hoor helemaal geen probleem.
Later een brief dat ze het toch moest verwijderen/aanpassen omdat het toch niet voldeed, met de mededeling dat degene van de mail niet gemachtigd/gerechtigd was daar over te beslissen.
Brainless schreef:manzano schreef:Dat is idd altijd goed (op schrift). Zeker met gemeenten....
En dan nog kan dat verkeerd gaan.
Vriendin had op mail staan dat iets mocht, nee hoor helemaal geen probleem.
Later een brief dat ze het toch moest verwijderen/aanpassen omdat het toch niet voldeed, met de mededeling dat degene van de mail niet gemachtigd/gerechtigd was daar over te beslissen.
gewoonmarie schreef:Weet iemand van jullie hoe het zit, om te wonen op een agrarische bestemming? Zonder bedrijf? Is het zo simpel te omzeilen als mij word voorgedaan, even een kvk nr aanvragen en 2 paarden daarom zetten. Of een stukje aan een bedrijfsmatige stal verhuren?
Of word me dit echt te makkelijk me voorgehouden en is het een slechte optie.
Mijn plan is als om het privé te houden eigelijk en wel jaarlijks een paar veulens te gaan fokken voor de verkoop.
Letsdunit schreef:Of omzetten naar prive maar daar zitten ook kosten aan verbonden.
gewoonmarie schreef:Weet iemand van jullie hoe het zit, om te wonen op een agrarische bestemming? Zonder bedrijf? Is het zo simpel te omzeilen als mij word voorgedaan, even een kvk nr aanvragen en 2 paarden daarom zetten. Of een stukje aan een bedrijfsmatige stal verhuren?
Of word me dit echt te makkelijk me voorgehouden en is het een slechte optie.
Mijn plan is als om het privé te houden eigelijk en wel jaarlijks een paar veulens te gaan fokken voor de verkoop.