[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 09:32

Prairy schreef:
Leuk hè, zoveel werk dat je niet meer weet wat eerst :')

Hahaha daar komt 't vaak wel op neer inderdaad _O- En dan trek ik me maar weer terug in m'n hangmat om even goed na te denken :P

Rebel_Jits schreef:
Geen beige maar Dije :D

Hahaha jaa :')

different1 schreef:
Stille meelezer hier.
Je hebt het in een van de laatste updates over een speciale olie voor Jay, mag ik vragen wat dat precies voor spul is?

Hoi different!! Tuurlijk mag je dat vragen! Even zoeken:

Afbeelding

En een kennisje van mij die dit verkoopt: https://www.mdwesternstore.nl/p/excel-eq-pro-elite

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:16

Ahhh wat een update weer :D toch best 'rustig' voor jullie doen _O- lekker chill allemaal, zo in het mooier wordende weer :j met je werklui :')

Wat staan ze er allemaal toch goed bij <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 11:02

DeniseES schreef:
Ahhh wat een update weer :D toch best 'rustig' voor jullie doen _O- lekker chill allemaal, zo in het mooier wordende weer :j met je werklui :')

Wat staan ze er allemaal toch goed bij <3

Dankjewel :+: Haha ja hè.. zo komen er een hoop weken aan geloof ik := Soms even stapje terug is ook wel fijn, en daadwerkelijk genieten van alle pracht en praal aan huis <3 :+:

Ja, zo blij mee!! Als we nog twijfelden of we de juiste beslissing hebben gemaakt, hoef je alleen maar even naar de paarden te kijken en dan weet je gelijk dat het zeker weten de beste beslissing was :+: Zo ontzettend blij dat ze stuk voor stuk zo opgeknapt zijn en precies krijgen wat ze nodig hebben nu <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 14:19

29 juli 2019; de dag dat we de sleutel kregen... nu alweer een jaar verder!! Mannn, wat is dat hard gegaan zeg!! Ergens had ik gehoopt al véél verder te zijn, maar ergens hebben we ook al veel meer geleerd/gedaan/veranderd dan we hadden gedacht :D Van tevoren heb je een idee, maar gaandeweg blijkt dat de realiteit toch anders in elkaar zit, en worden andere dingen prioriteit :P We hebben in ieder geval niet stil gezeten. Het lijkt me een mooi moment om even stil te staan bij alle veranderingen..

Allereerst is er een nieuwe luchtfoto geüpload op Google! Perfecte timing!! Deze foto is van 'vroeger', zo zag het eruit toen wij hier kwamen wonen:

Afbeelding

En laatst is de foto geüpdatet, je ziet hier al duidelijk een 'paardenpand' ontstaan :P Op deze foto woonden we er nog maar nét, want de 'nieuwe weide' is nog in 2en gedeeld, de achterste weide is net gemaaid en Tamme en Splash staan bij de mini's aan het hek te hangen :') Daar hebben ze maar even gestaan, daarna hebben we de bak afgezet waar ze alles kaal hebben gegeten.

Afbeelding

In het rode rondje Tamme en Splash. In het blauwe rondje zie je Jay half uit z'n schuilhokje staan :D

Afbeelding

Zo hebben wij het momenteel, aangezien er nog geen up to date luchtfoto is, even provisorisch zelf gemaakt :P

Afbeelding
1: Blue
2: Kevin en Kaatje
3: Dije
4: Jay
5: Tamme en Splash (in de bak)
6: Wilg

Nog wat vergelijkingsplaatjes:
Vanaf de weg gezien, links van het huis:
Afbeelding
Afbeelding

De achterste weide:
Afbeelding
Afbeelding

Een blik naar achteren geworpen:
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit de nieuwe weide naar het huis gezien:
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit het huis, langs de mini's, de nieuwe weide in gezien:
Afbeelding
Afbeelding

Jay z'n paddock:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Maar ook binnen is hier en daar een hoop veranderd! Nog geen echte verbouwing gehad, maar wel helemaal 'ons' gemaakt :+: Verbouwing komt hopelijk volgend jaar, als we over het paardendeel tevreden zijn :D De woonkamer:

Afbeelding
Afbeelding

De eetkamer:
Afbeelding
Afbeelding

De logeerkamer:
Afbeelding
Afbeelding

Onze slaapkamer:
Afbeelding
Afbeelding

Enkele highlights: <3
- Eerste keer maaien
- Paarden voor het eerst een rondje op eigen terrein laten lopen.. hun forever home
- Een eerste ritje in de nieuwe omgeving
- Lieve Flitser naar huis halen
- Aanschaf van de pick-up, nog een droom die uitkwam
- Midden in de nacht bezoek van Tamme onder het slaapkamerraam, vreemd soort serenade... en nog een keer bij terugkomst van werk op die manier verrast worden
- Aansluiten van de tuinverlichting
- Halloween haunted housewarming
- Eerste keer haardje aan
- Het weiland opnieuw inzaaien
- Met ouders en oma kerst vieren en oma die daarna blijft logeren
- Oud en nieuw met de paarden doorbrengen, op oudjaarsdag nog een heerlijke rit gemaakt
- Dije verwelkomen, het eerste trainingspaard op 'de Warnaar Hoeve'...
- Het ontwerpen en bestellen van de stallen
- Eerste keer les in je eigen achtertuin
- De grondwaterpomp aan de praat krijgen
- Ons eigen gras wat ineens zo mooi opkwam
- Geboorte eerste nestje konijntjes
- Hooi van eigen ingezaaid land

Sowieso alle mooie nieuwe ervaringen: :+:
- laatste rondje voor het slapen gaan, over het erf lopen en alle dieren welterusten zeggen
- genieten van de heldere sterrenhemel, met af en toe een vallende ster
- alle vrienden die, ondanks de groter geworden afstand, toch nog heel vaak gezellig langskomen
- de nieuwe dierenvrienden die we hebben mogen verwelkomen
- wakker worden met het geluid van vogeltjes, en verder niets :+: oké, af en toe een briesend paard
- samen met mijn ouders mijmeren en dagdromen over wat we allemaal nog kunnen aanpakken
- de prachtige ritjes met de paarden hier in de omgeving
- heel veel nieuwe dingen leren over heel veel nieuwe onderwerpen
- heel veel thuis werken door de corona-crisis
- alle prachtige zonsondergangen aan de voorkant van het huis

De diertjes <3
Want dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait <3 Het heeft ook duidelijk een erg positief effect gehad op de paarden, en dan met name bij Jay en Splash.

Jay:
Afbeelding
Afbeelding

Splash: Kon geen betere foto vinden, maak niet graag foto's van een graatmager paard blijkbaar :=
Afbeelding
Afbeelding

In de openingspost kun je zien wie wij allemaal al meenamen naar ons prachtige nieuwe plekje, maar sindsdien zijn er toch nog best een aantal bijgekomen! Namelijk:

Snow:
Afbeelding

Storm:
Afbeelding

Alle konijntjes, waarvoor ik jullie doorverwijs naar mijn profiel, als jullie ze allemaal willen zien :') Maar als kers op de taart wel ons prachtige eerste nestje, van Cinna en Choco samen:

Afbeelding

Wilg mag bij ons haar oude dag slijten en heeft in Splash daarvoor een goeie partner gevonden:
Afbeelding

Dije:
Afbeelding

Blue:
Afbeelding

Brego is inmiddels in een jaar tijd ENORM gegroeid..
Afbeelding
Afbeelding

Over de stallen hopen we zeer binnenkort mooie updates te kunnen gaan plaatsen, dus die houden jullie nog tegoed 8-)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:33

Mooie voor en na fotos. Wat een verschil kan je overal zien. Het is mooi geworden <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:37

Zo dat is nog eens even een jaar in een notendop :D een flinke update zo :D jullie mogen trots zijn met wat jullie al voor elkaar hebben gekregen.

Olympia96

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:42

Súper leuk om te zien! Wat een klap werk hebben jullie verzet zeg!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:27

Wat leuk om zo de voor en na foto's te zien, wat is er een hoop gebeurd in een jaar! Dat valt echt 0 op wanneer je er middenin zit, maar jullie hebben zoveel werk verricht :j

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:32

Wauw!! Wat gaaf om te zien hoeveel jullie in een jaar tijd al hebben bereikt! Erg leuk om dat zo op een rijtje te zetten, want zelf vergeet je snel hoe het eruit zag en wat je al wel niet hebt gedaan!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:31

Jay is echt goed bij gekomen, lekker veel spieren erbij op de voor- en achterhand. *\o/*

Splash is ook lekker bijgetrokken.

Is toch fijn om te zien dat zij er zo van opknappen, daar doe je het voor!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 10:49

rocymax schreef:
Mooie voor en na fotos. Wat een verschil kan je overal zien. Het is mooi geworden <3

Dankjewel :+:

Mer1980 schreef:
Zo dat is nog eens even een jaar in een notendop :D een flinke update zo :D jullie mogen trots zijn met wat jullie al voor elkaar hebben gekregen.

Haha inderdaad :P Dankjewel <3

Olympia96 schreef:
Súper leuk om te zien! Wat een klap werk hebben jullie verzet zeg!

Dankje :D Af en toe zo die foto's naast elkaar zetten maakt wel dat je inderdaad ziet wat je allemaal al gedaan hebt! :oo

DeniseES schreef:
Wat leuk om zo de voor en na foto's te zien, wat is er een hoop gebeurd in een jaar! Dat valt echt 0 op wanneer je er middenin zit, maar jullie hebben zoveel werk verricht :j

Nou hè, zie je echt niet dan! Dan zie je alleen maar wat je allemaal nog wilt doen, en dat is nog véél meer dan wat er al gedaan is _O-

Strohalmpje schreef:
Wauw!! Wat gaaf om te zien hoeveel jullie in een jaar tijd al hebben bereikt! Erg leuk om dat zo op een rijtje te zetten, want zelf vergeet je snel hoe het eruit zag en wat je al wel niet hebt gedaan!

Jaa dat is ook zo inderdaad!! Je vergeet echt hoe het eruit zag. Nu ook bij sommige foto's: ojaaa, dat zat toen nog zo :')

Toverbal schreef:
Jay is echt goed bij gekomen, lekker veel spieren erbij op de voor- en achterhand. *\o/*

Splash is ook lekker bijgetrokken.

Is toch fijn om te zien dat zij er zo van opknappen, daar doe je het voor!

Ja hè!! Vooral Jay heeft er echt heel veel baat bij gehad! Dat paard was ook wel de grootste reden om ze op deze manier te gaan houden, hij heeft dit echt nodig :j En Splash gaat met z'n 21 jaar nooit meer een spierbundel worden, maar dat hoeft ie ook niet :+: Als ie maar weer vet op z'n ribbetjes heeft en niet zo'n opgeblazen buik.. :(:) Nu ie fysiek redelijk stabiel blijft, eens kijken of we 'm mentaal ook nog wat kunnen helpen om rust te vinden :P Maar inderdaad, daar hebben we alles eigenlijk voor gedaan <3

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:57

Ik vind dit toch zo'n heerlijk topic om te volgen! Word er helemaal happy van :D Op naar het volgende jaar! :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 23:22

Smee__ schreef:
Ik vind dit toch zo'n heerlijk topic om te volgen! Word er helemaal happy van :D Op naar het volgende jaar! :))

Superleuke reactie Smee, dankjewel :+: En uiteraard neem ik jullie mee in dit volgende jaar :):) Staan grote dingen te gebeuren! :oo

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:30

Ik denk, jeeeeuh *\o/* Natas heeft gereageerd!

Geen update -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:57

_O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 12:22

DeniseES schreef:
Ik denk, jeeeeuh *\o/* Natas heeft gereageerd!

Geen update -O-

Hahahaha _O- Oké, ik beloof je: m'n volgende reactie is een update :') {:}

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 15:37

Oké oké, here goes!! We laten april achter ons en beginnen aan mei! De week van 27 april t/m 3 mei :D

Vorige week al een start gemaakt met het opruimen van het puin van de kas, deze week gaan we er mee verder. Maandag koningsdag, dus lekker vrij :D

Afbeelding

Het startpunt van deze week:

Afbeelding

Terrasje leggen met de tegels uit de kas :P

Afbeelding

Brego helpt wel :')

Afbeelding

Kijk eens hoe netjes dat is geworden!! :oo

Afbeelding

Lekker plekje zo <3

Afbeelding

Zo trots op <3

Gelijk maar gebruik gemaakt van, lekker gegeten daar saampjes :+:

Afbeelding

Samen nagedacht over hoe we de pergola uiteindelijk willen maken, ideeën genoeg weer :D Dus maar even wat geschetst :D

Afbeelding

Spoiler:
Gaat uiteraard weer veel te lang duren tot wij dit gaan/kunnen bouwen, dus is m'n pa alvast begonnen om de druif in ieder geval iets beter te ondersteunen := Door alle bladeren en trosjes was ie aardig zwaar geworden, en onze tijdelijke pergola hield 'm niet meer :') Gisteravond heeft hij hem afgemaakt, en het is zo'n heerlijk plekje geworden!!

Afbeelding

Afbeelding

Het gras blijft ook groeien als een malle :+: :9

Afbeelding

Afbeelding

Deze week ook afscheid genomen van Marsh... :knuffel: Lief meisje..

Afbeelding

Dije houdt ervan om zichzelf te versieren _O-

Afbeelding

En maar weer 's aan 'het werk' gezet, voor het eerst een dekje onder z'n singeltje.. nou, deed 'm natuurlijk weer niks :P Dus gelijk ook maar balkjes in de paddock gelegd om overheen te lopen, dat was een iets grotere uitdaging, weer lekker spelen met 'm <3 Toch wel gek om overheen te moeten stappen :P

Afbeelding

Maar al gauw ging het gesmeerd :+:

Afbeelding

Dus maar gelijk geleidelijk wat balkjes erbij :D

Afbeelding

Mooi leren waar z'n voeten zich eigenlijk bevinden :D +:)+

Even dikke vriendjes tussendoor :+:

Afbeelding

Ook weer tijd voor de tandarts! Eerst arme Wilg aan de beurt, deed het super :+: Hoop aan gedaan, nu hopen dat ze wat minder last heeft van proppen maken en ontstekingen in d'r mond.. :(:)

Afbeelding

En Dije ook gelijk, voor het eerst naar de tandjes kijken. Hij heeft een net gebit _/-\o_ Wel lekker aan het wisselen en een klein beetje geholpen :P Tandarts is ook bitfitter, dus gelijk gekeken welke maat hij heeft en wat voor bitje bij hem zou passen :D Ook Dije deed het natuurlijk super <3

Afbeelding

En een mooi aandenken voor de toekomstige eigenaar :P

Afbeelding

Wilg vindt mij nu alleen niet meer zo leuk _O- Merries... :roll:

Afbeelding

Wel weer een mooie zonsondergang :+:

Afbeelding

En een heel lief kaartje van m'n werk (zorg) <3

Afbeelding

Lieve Timmie van Ilse (Calice @ bokt) was jarig, en omdat het allemaal toch wat gek is zo, in deze tijd, hebben Tamme en ik ook een filmpje opgenomen :D Tamme staat ook alles <3

Afbeelding

Nog een leuk pakket binnen gekregen :D Brego weer happy :):) En de paardjes ook, lekkere snoepjes :9

Afbeelding

Er zat nog een cadeautje bij!

Afbeelding

Konijntjes ook weer blij <3 :9

Afbeelding

Afbeelding

M'n lieve mannetjes alleen... maar niet voor lang, want toevallig had ik voor Marsh haar overlijden al contact met een vrouw die niet meer voor haar konijntjes kon zorgen. Twee knappe dames :+: Deze zijn wij deze week op wezen halen <3 <3

Afbeelding

Even kennismaken met de buren :P

Afbeelding

Afbeelding

Zelf zit ik er natuurlijk bij om te zorgen dat ze zich niet alleen voelen :P :') :+: <3

Afbeelding

Omgedoopt tot, Noga:

Afbeelding

Afbeelding

En Cinna:

Afbeelding

Afbeelding

Blij mee, ze zijn zo leuk <3 Cinna inmiddels moeder natuurlijk en dat doet ze echt fantastisch <3 Heeft er ook nog eens voor gezorgd dat wij samen veel closer zijn :+: Wie weet gebeurt ooit nog eens hetzelfde met Noga <3 Volgens mij zijn de mannen er ook wel content mee, Toff :+:

Afbeelding

Die Choco _O-

Afbeelding

Dames in het middelste hok:

Afbeelding

En de heren ernaast, allebei hun eigen hok.

Afbeelding

Ooit, wil ik hier graag een mooie ren maken. Vanaf het begin van de hokken, tot achterin bij het muurtje. De 'put' wil ik dan voldoen met zand, zodat ze lekker kunnen graven :D

Afbeelding

Druk weekend voor de boeg!! Dus even opladen met wat lekkers :D

Afbeelding

Genieten van alle rust om ons heen :+:

Afbeelding

Kevin houdt de wacht <3

Afbeelding

Lekker samen chillen :+:

Afbeelding

Totdat het voedertijd is _O- Te leuk dit.. tip: geluid aan :D

Flits.. is zichzelf :')

Afbeelding

En Snow ook :') Dametje :+:

Afbeelding

Prachtige bloemen komen er ineens weer tevoorschijn <3

Afbeelding

Zo mooi altijd, met dauw erop :+:

Afbeelding

Fijn doorkijkje <3

Afbeelding

Zaterdag eerst bezoek gehad van de smid! Braverd :+:

Afbeelding

Daarna zelf op JayJay gereden <3

Afbeelding

En Kevin weer met Splash geoefend! *\o/*

Afbeelding

Later op de avond Dije nog gelongeerd :D

Afbeelding

Prachtig plekje :+: Zo verliefd <3

Afbeelding

Zondag.. Het was ook weer hoog tijd om de schuur even op te ruimen :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna voor het eerst de wei gemaaid.... en hoe... :') Omdat de grond nog niet sterk genoeg is voor trekkers en wij alleen deze gazonmaaier hebben.... _O- Is Kevin van 14.30 tot 20h bezig geweest _O-

Afbeelding

Zelfs Dije denkt..... "waar ben je mee bezig" _O-

Afbeelding

Ik hele stukken onkruid verwijderd, ook zo'n leuk klusje :')

Afbeelding

Maar, het is gelukt! :D

Afbeelding

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:13

Leuke update :D !
Ach, arme Kevin, de hele dag grasmaaien :') . Beste workout :+

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:25

Heerlijke update weer! Dat grasmaaien herken ik zo! haha! Wij hadden dezelfde uitdaging, maar gelukkig de beschikking over een zitmaaier. Mijn vriend heeft het samen met mijn vader gemaaid als ze maar elk rondje een nieuw biertje kregen hahaha! Uiteindelijk hebben ze 1,5 uur gedaan over zo'n 3/4 hectare denk ik.

En wat is die pergola mooi geworden! Gaan jullie vast veel gebruik van maken!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:53

:') die grasmaaier... Investeer in een goede tweedehands zitmaaier, zo leuk!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 17:11

Coconut schreef:
Leuke update :D !
Ach, arme Kevin, de hele dag grasmaaien :') . Beste workout :+

Haha ja die was aardig kapot _O-

Strohalmpje schreef:
Heerlijke update weer! Dat grasmaaien herken ik zo! haha! Wij hadden dezelfde uitdaging, maar gelukkig de beschikking over een zitmaaier. Mijn vriend heeft het samen met mijn vader gemaaid als ze maar elk rondje een nieuw biertje kregen hahaha! Uiteindelijk hebben ze 1,5 uur gedaan over zo'n 3/4 hectare denk ik.

En wat is die pergola mooi geworden! Gaan jullie vast veel gebruik van maken!

Oh, maar dat was nog een stuk beter te doen :') En fijn, elke ronde een biertje _/-\o_ Ik ben een rondje gaan rijden _O- := :D
Hebben er gisteravond gelijk lekker onder gezeten 's avonds <3 Zo fijn, paardjes om je heen horen scharrelen, lekker drankje erbij :+:

Prairy schreef:
:') die grasmaaier... Investeer in een goede tweedehands zitmaaier, zo leuk!

Haha zoiets staat wel op de planning ja :') :=

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:38

Superleuke update weer. Altijd genieten :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:49

Hahaha, met die grasmaaier is zó herkenbaar :') :') die van ons heeft inmiddels helaas de geest gegeven :+ Dus nu doen we net als vorig jaar alles weer met de bosmaaier :D :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 17:50

rocymax schreef:
Superleuke update weer. Altijd genieten :)

MarliesR schreef:
Hahaha, met die grasmaaier is zó herkenbaar :') :') die van ons heeft inmiddels helaas de geest gegeven :+ Dus nu doen we net als vorig jaar alles weer met de bosmaaier :D :+

Jeutje! Jullie spannen wel de kroon dan hahaha :') _/-\o_

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:10

Wat is het toch een heerlijk plekje.