Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:55

Ik vind links wel de meest sprekende kleur, maar op een hele muur kán het wat teveel worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:52

Links, lijkt op de kleur hier in de woonkamer. Nog steeds blij mee!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:13

Links :j heb ik hier in de woonkamer in combinatie met 2 witte muren en een steigerhouten wand , normaal ben ik daar in 4 maanden op uitgekeken maar dit zit al een mooi stuk langer :):)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:27

Ik zou de middelste nemen. Ik had die linker in ons vorig huis in de bureau/dressing-kamer en ik was dat heel snel beu omdat het zo'n sprekend aanwezige kleur is.

Lorette, ik zou net als Dubbeldun voor een hangplant in die hoek gaan! ideaal ook met de ramen dichtbij... en ik vind groen in huis een must dusja :+

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:36

nanka schreef:
Ik heb vandaag dit super leuke krukje van m’n moeder gekregen!

[ [url=m/HPq142.png]Afbeelding[/url] ]

Ja ik denk dat ik de poten zwart ga maken ja :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:14

Ik zou voor de middelste kleur gaan :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:20

Ik vind links mooi maar wel heftig (zegt iemand met een volledig blauwe slaapkamer).
Zou voor de middelste gaan, maar dat is wel de veilige keuze.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:26

Relaxed schreef:
[ [url=m/jJWVBI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lastig om het zo te bepalen, maar de rest van de muren is wit en dat wil ik graag zo houden :+

Ik ben wel fan van de linker icm verder witte muren..

https://pin.it/wiibepnd4obfvj

Is de linker de peacock pride? Nu heb ik, vanwege een mengfout, de peacock pearl op de muur. Die is net een tintje blauwer, de pride is net iets groener. Ik vind het zelf en erg mooie kleur in contrast met wit. Het idee was dat ie alleen op de muur van de kapstok kwam maar bij wijze van experiment zit het ook op de deurposten van de slaapkamer en in de vensterbank daar en dat is niet slecht bevallen. Wel denk ik dat een hele muur idd behoorlijk aanwezig kan zijn maar tegelijkertijd denk ik ook dat het heel gaaf kan staan met dat hoofdbord! Mocht je foto's willen zien kan ik ze wel even opzoeken :)

Heel gaaf krukje Nanka!

Hier toevallig iemand een idee wat we kunnen doen met het raampje in de deur? Plakfolie mag niet ivm 3dubbelglas en boren/spijkeren in de deur/kozijnen mag eigenlijk ook niet ivm de warmteterugwininstallatie. Maar vanuit daar kijk je wel precies de slaapkamer in en aangezien ze hier tegenover nog aan het bouwen zijn en wij de eerste op de gallerij zijn vind ik het eigenlijk wel fijn om er iets voor te hebben.. Maar bij voorkeur wel iets dat nog wel wat licht door laat..
Het is 27cm breed bij 137,5 lang..

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:28

Hoe bedoel je plakfolie mag niet ivm 3dubbel glas?

Wij hebben er in de badkamer van die folie opzitten van de action geloof ik, die trek je er zo weer af. Blijft ook niets achter oid.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:36

Volgens mij bestaat er ook speciale folie voor dubbelglas.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:38

Blacky94 schreef:
Relaxed schreef:
[ [url=m/jJWVBI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lastig om het zo te bepalen, maar de rest van de muren is wit en dat wil ik graag zo houden :+

Ik ben wel fan van de linker icm verder witte muren..

https://pin.it/wiibepnd4obfvj

Is de linker de peacock pride? Nu heb ik, vanwege een mengfout, de peacock pearl op de muur. Die is net een tintje blauwer, de pride is net iets groener. Ik vind het zelf en erg mooie kleur in contrast met wit. Het idee was dat ie alleen op de muur van de kapstok kwam maar bij wijze van experiment zit het ook op de deurposten van de slaapkamer en in de vensterbank daar en dat is niet slecht bevallen. Wel denk ik dat een hele muur idd behoorlijk aanwezig kan zijn maar tegelijkertijd denk ik ook dat het heel gaaf kan staan met dat hoofdbord! Mocht je foto's willen zien kan ik ze wel even opzoeken :)

Heel gaaf krukje Nanka!

Hier toevallig iemand een idee wat we kunnen doen met het raampje in de deur? Plakfolie mag niet ivm 3dubbelglas en boren/spijkeren in de deur/kozijnen mag eigenlijk ook niet ivm de warmteterugwininstallatie. Maar vanuit daar kijk je wel precies de slaapkamer in en aangezien ze hier tegenover nog aan het bouwen zijn en wij de eerste op de gallerij zijn vind ik het eigenlijk wel fijn om er iets voor te hebben.. Maar bij voorkeur wel iets dat nog wel wat licht door laat..

[ [url=m/c11fNs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blacky94: je mag wel privacyfolie plakken hoor, alleen niet iets wat heel erg zonwerend is.

Tekst op foliewebsite:
Mag ik HR+ HR++ en HR+++ glas beplakken met raamfolie?

HR+ en hoger glas mag niet aan de binnenzijde geplakt worden met (donkergetinte) zonwerende raamfolie.

Doordat er in het HR++ glas een flinterdunne ' zonwerende laag ' zit werkt dit elkaar tegen.
Dit kan lijden tot een thermische breuk.

HR++ glas mag dus alleen aan de buitenzijde geplakt worden.

Er is 1 uitzondering: de STARLETT serie, dit is de enige zonwerende raamfolie die de warmte reguleert en als
enige zonwerende raamfolie op HR=, HR++ en hoger aan de binnenzijde aangebracht mag worden.

Bovenstaand geldt niet voor privacyfolie (zandstraalfolie). Deze raamfolie heeft geen
zonwerende werking en vormt geen gevaar als deze aan de binnenzijde van het HR++ glas geplakt wordt

zie https://www.raamfolie-winkel.nl/nl/folie-plakken-hr

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:46

Dit is wat ik toegestuurd gekregen heb. Moet zeggen dat ik er verder ook niet zoveel verstand van heb :o
Afbeelding

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:01

Mocht bij ons idd ook niet maar hebben wij wel gewoon gedaan hoor, zoooooooooo fijn dat er niemand naar binnen kan kijken haha, wij hebben wel een klein 'open' randje erom heen gelaten!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:54

Blacky94: Oh dan zou ik er zeker wel folie op plakken hoor! Wel beetje privacy ;-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:59

@Blacky94: ik heb ook een kunststofdeur en wil er niet in boren oid, maar ik heb afgelopen jaar mijn kerstkrans aan de buitenkant gewoon met een stevig touwtje over de deur naar binnen gehangen en vast gezet met een stuk breed dubbelzijdig plakband. Dit bleef goed zitten.
Als je iets écht vlak voor het glad wilt hebben zou je misschien iets van een vliegengordijn (kattenstaart oid) na de mat achter de voordeur kunnen maken. Dan kan de deur nog gewoon open en kun je er ook nog gewoon door.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:04

Een zelfklevende velcrostrip boven het raampje op de deur, andere kant van de velcro bevestigen op zo'n doorschijnend gordijntje, en zo heb je een gordijntje zonder te moeten boren?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:17

Is plakfolie niet wat anders dan statische folie? Dat hebben wij op een aantal ramen nu.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:37

MarjanB schreef:
Is plakfolie niet wat anders dan statische folie? Dat hebben wij op een aantal ramen nu.

Of het nu plakt of statisch is, het zal wellicht dezelfde thermische storing kunnen geven?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:43

Heeft iemand hier muren met kalkverf gedaan? Ben wel benieuwd naar wat resultaat. Kleur kiezen is nog lastig. Ook vloerbedekking voor de slaapkamer is nog een dingetje. M'n vriend wil graag tapijt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:48

Ik heb krijtverf op de muren, maar dat is weer iets anders natuurlijk...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:21

kimmysan schreef:
Heeft iemand hier muren met kalkverf gedaan? Ben wel benieuwd naar wat resultaat. Kleur kiezen is nog lastig. Ook vloerbedekking voor de slaapkamer is nog een dingetje. M'n vriend wil graag tapijt.

Hier ook wel een geïnteresseerde naar ervaringen hiermee :o

_Lorette_ schreef:
Ik heb krijtverf op de muren, maar dat is weer iets anders natuurlijk...

Uitstraling ervan is toch een beetje gelijkaardig. Wat zijn jouw ervaringen met de krijtverf?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 16:29

Wij vonden krijtverf heel gemakkelijk om mee te werken. Het was alleen wat duurder.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:28

Ilsey schreef:
MarjanB schreef:

Of het nu plakt of statisch is, het zal wellicht dezelfde thermische storing kunnen geven?

Wij hebben glazen raampjes in onze slaapkamerdeuren en daar ben ik met logees ook niet blij mee. Wij hebben heel simpel van die goedkope lichtdoorlatende rolgordijnen van Ikea ervoor gehangen. Bij de logeerkamer van de rol afgehaald en met twee haakjes eraan te pikken omdat er geen ruimte voor de rol was, op onze slaapkamer gewoon opgehangen. Ziet er nog leuk uit hoor en is tijdelijk.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10358763/

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:41

Dat rolgordijn heb ik inderdaad bij de ikea gezien en vond ik ook erg leuk :)
Komt hier in de nieuwe woonkamer voor het raam en denk ook op onze slaapkamer en die van mijn dochter.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:24

Blacky94 schreef:

[ [url=m/c11fNs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kunt ook kiezen voor een gordijn voor de deur. Iets lichts en lichtdoorlatend. Privacy & extra koudewering in de winter 2 in 1. Die kun je boven de deur of in het plafond bevestigen. Lijkt me mooier dan een knip plak optie.