Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:15

Wij waren er op tijd bij hoor, maar in West Europa schijnen de weersomstandigheden
nogal beroerd te zijn ... .:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:21

Sonja ik denk het ook :j , toch is wel irritant := .

De hoge plinten hebben een dikke laag stof :') , even simpel met de mond van de stofzuiger is al teveel moeite . Laat staan een doekje erover :x , vind het wel best .

Ik kies hierna zeker een vloer met lelijke plinten , liever lelijk en makkelijk dan mooi en onhandig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:23

BloemBloem schreef:
Wij waren er op tijd bij hoor, maar in West Europa schijnen de weersomstandigheden

Daar ben ik dus ook bang voor. Levertijd wordt of 4 of 12 weken. Hoe handig haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:26

WME
Wat zijn je zorgen met katten en een houten vloer?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:28

Rebecca schreef:

De hoge plinten hebben een dikke laag stof :') , even simpel met de mond van de stofzuiger is al teveel moeite . Laat staan een doekje erover :x , vind het wel best .

Ik kies hierna zeker een vloer met lelijke plinten , liever lelijk en makkelijk dan mooi en onhandig

Ik kan je vertellen dat plinten op de vloer een nog groter drama zijn :') vooral bij een houten vloer die werkt.. Plinten komen los, staan omhoog of je hebt ineens kieren tussen de muur en vloer/plint in.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:29

vonneke schreef:
BloemBloem schreef:

Daar ben ik dus ook bang voor. Levertijd wordt of 4 of 12 weken. Hoe handig haha

Wij gaan richting 16 weken ....., maar ik wacht pas echt sinds 21 januari, want vanaf die datum zijn we verhuisd.

Als ik 's morgens aan het ontbijten ben met mijn dochter zet ik de voorraadkast open en doe daar het licht aan, anders zitten we in het donker :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:30

MarjanB schreef:
Rebecca schreef:

Ik kan je vertellen dat plinten op de vloer een nog groter drama zijn :') vooral bij een houten vloer die werkt.. Plinten komen los, staan omhoog of je hebt ineens kieren tussen de muur en vloer/plint in.

En het is geen gezicht, sorry dat ik het zeg :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:34

Szan schreef:
Ik zag een paar keer verschillende soorten landkaarten voor op de muur voorbij komen... wij overwegen zoiets voor in onze 'bijkamer' (logeer + studeer + 2e woonkamer + mancave ;) ), deze soort zag ik nog niet voorbij komen hier:

https://mapawall.com/nl/

Wauw! Die zijn mooi!

Vonneke fijn dat jullie het meeste al kwijt zijn!
Ik moet hier ook nodig verder met wegdoen.

In Duitsland dus ook veel donkere decoratie :=
In ons vorige huurhuis ook donkere lambrisering in de keuken op het plafond, in de woonkamer donker houten plafond, boven bruin behang, keuken bestaat meestal uit de wasbak en de twee onderkastjes.
En om het geheel af te maken geen (zo min mogelijk) ramen op het noorden en de andere ramen niet te groot :roll:
Wij zoeken dus een huis dat of netjes gerenoveerd is (en dus modern met veel licht) of iets waar alles aan gedaan moet worden en de prijs daar ook naar is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:35

@ BloemBloem Ik vind het ook niet mooi, maar goed t ligt hier nu eenmaal haha vriendlief ergert zich er groen en geel aan. Ben blij dat we dat straks niet meer hebben. Lekker makkelijke pvc vloer en hoge plinten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:53

Sonja_vR schreef:
WME
Wat zijn je zorgen met katten en een houten vloer?

Dat de kotsplekken er in trekken vooral.
Wij hebben een kat met ziekte van crohn, hij heeft er prednison voor maar ja soms kotst hij, en de andere kat kotst soms haren ivm zijn lange vacht ook niet gek.

Maar daarnaast ook hun nagels.

Wij hebben momenteel marmoleum en dat vind ik wel echt heel makkelijk kwa onderhoud.
Alleen ik vind het wat kil net alsof je in een gymzaal of in het ziekenhuis bent daar ligt vaak marmoleum.
Dus marmoleum wordt het niet.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:57

Waxmeltsenzo, voor welke buitenisolatie gaan jullie? Ons huis is rondom bekleed met steenstrips op pur platen, maar dat is echt geen gezicht. Allemaal voegen die om het minste en geringste los knappen en de platen komen zo langzamerhand los van de muur. Eén en al ellende, dus hoop niet dat jullie daar voor gaan.. dit zit er ondertussen al 20 jaar op, maar zou nu dus weer helemaal opnieuw gedaan moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:58

Wij gaan voor vloerverwarming en tegels. Waarschijnlijk wordt het betonlook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:59

wiifke schreef:
Waxmeltsenzo, voor welke buitenisolatie gaan jullie? Ons huis is rondom bekleed met steenstrips op pur platen, maar dat is echt geen gezicht. Allemaal voegen die om het minste en geringste los knappen en de platen komen zo langzamerhand los van de muur. Eén en al ellende, dus hoop niet dat jullie daar voor gaan.. dit zit er ondertussen al 20 jaar op, maar zou nu dus weer helemaal opnieuw gedaan moeten worden.

Dat is ook heel ouderwets of niet?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:02

vonneke schreef:

Ik heb hele gave gezien van PVC! Helaas was bij ons het geld even op haha :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:02

ik weet nog niet voor welke buiten isolatie we gaan. Ik weet alleen dat er buiten isolatie moet omdat er grotere kozijnen in moeten, we gaan o.a een schuifpui of mogelijk meerderen plaatsen.
Wat ik wel weet is dat een deel bekleed zal gaan worden met keralit, mijn vriend werkt veel met keralit. Hij zit in de kozijnen ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-02-17 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:03

MarjanB schreef:
[naam] schreef:

Ik heb hele gave gezien van PVC! Helaas was bij ons het geld even op haha :)

Ik wil echt tegels. Ideaal met schoonmaken. Heb echt een hekel aan laminaat, hout, pvc etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:05

Ik vind met schoonmaken tegels ook echt het makkelijks, maar over het algemeen vind ik het ook echt het minst mooi. In de hal,badkamer,keuken vind ik het wel mooi, maar in een woonkamer dus echt niet. En als we voor 1 vloer gaan vallen tegels gewoon af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:07

Dan heb je toch niet echt goed rondgekeken. Er zijn tegels waar je echt het verschil met hout niet van ziet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:12

vonneke schreef:
Dan heb je toch niet echt goed rondgekeken. Er zijn tegels waar je echt het verschil met hout niet van ziet.

Nou, ik vind dat hout sowieso in de loop der jaren alleen maar mooier wordt dat is een eigenschap van hout, wat je echt bij geen tegel vind. Daarbij blijven tegels koud ook als ze een houtlook hebben.
Voor een houtlook heb je geen tegel nodig dat vind je ook al bij laminaat en scheelt je toch behoorlijk in de kosten. Kwa tegel vind ik travertine en de marmerlook erg mooi bijvoorbeeld, maar het allermooist blijf ik gewoon hout vinden en dan old look.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:13

Wist niet dat hier een interieur topic was, wat leuk :D mag ik binnenvallen?

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar het buitenland en hebben hier een huis gehuurd. Heb gisteren toevallig foto's gemaakt om een 'voor&na' te doen.... ben best trots op onze huurcottage met onze (deels) meeverhuisde meubels :D
Op de bank ligt nog een zwart wit gestreept kussen trouwens.

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:15

Je zult er vloerverwarming onder moeten leggen. Zowel bij mijn ouders als bij vrienden van me licht een tegelvloer waarvan steeds mensen vragen wat voor materiaal het is. Maar je moet daar wel het geld aan uit willen geven.

Hout vind ik echt vies, onvoldoende schoon te krijgen. Mooi is het inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:16

woepsie90 schreef:

Wij zijn vorig jaar verhuisd naar het buitenland en hebben hier een huis gehuurd. Heb gisteren toevallig foto's gemaakt om een 'voor&na' te doen.... ben best trots op onze huurcottage met onze (deels) meeverhuisde meubels :D

Voor
[ [url=m/5nh0jt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/XJdfo3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er mooi uit! Waar wonen jullie?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:16

Het is gezellig geworden zo. Heel leuk.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:17

vonneke schreef:
woepsie90 schreef:

Voor
[ [url=m/5nh0jt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/XJdfo3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er mooi uit! Waar wonen jullie?

Bedankt! We wonen op Isle of Man (eiland tussen Engeland/Schotland en Ierland)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:19

Dat klinkt romantisch! Hoe ben je daar terecht gekomen?