[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:10

oh zijn er foto's?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:12

Ik ging uit van de link in haar onderschrift. Daar staan foto's bij

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:26

Sammie schreef:
oh zijn er foto's?

Ja de link staat in mn onderschrift.

Bedankt voor de feedback beide!
En wat betreft de foto's, hoe zou jij het liever zien dan? Ik vond ze wel aardig. Maar een beetje vlakjes misschien.

In de vloer zitten wel n paar lelijke plekken/scheur. Deurposten zitten ook wat lelijk plekken/gaten in die zouden dus helemaal opnieuw geschuurd en opgeknapt moeten worden.
Toilet is wel toe aan vervanging. Zit er al vanaf het begin in geloof ik. Vind het alleen zonde om veel geld te investeren in n toilet en dat een potentiele koper het dan toch weer niet zijn smaak vind en het weer gaat slopen ofzo :')
Thanks dat jullie meedenken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:41

Oke..! Op zich vind ik het op de foto's niet echt lijken dat er veel aan moet gebeuren. Maar je hebt dus zelfs geen kijkers op basis van deze foto's? Wonen jullie er nog in? Nieuwe foto's en eventueel strakkere meubels (interieur inrichter) kan misschien helpen. Zelf zou ik de deuren van inbouwkast wel verven. Die lijken erg geel, maar de vloer ziet er nog netjes uit. Ik vraag mij af of dat verschil zou maken als je er laminaat in legt. Het huis is gewoon wat 'ouwig', open leidingen enzo. Eigenlijk is het wel jammer dat er nog een aparte woon- en eetkamer is. Die ruimte had ik al lang opengebroken of desnoods een tweede slaapkamer erbij gemaakt. Het heeft dus zeker potentie, maar echt gooi op de schop vind ik dit huis ook weer niet. Ik denk eerder dat het qua smaak wat verouderd is (het is wat hokkerig) dan dat men het niet koopt omdat het te duur is.

Toiletjes worden nu niet echt snel gesloopt. Een hangtoilet met grote witte en zwart of grijze tegels vallen bij de meeste wel in de smaak. Maar ga aub niet voor rood, roze, groen, geel of dat soort trentkleurtjes. Dat is wel heel erg smaakgebonden.

Oh en energielabel E? Zit er nog enkel glas in??
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-06-16 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:41

Wij hebben nog aardig wat geklust aan ons huis voordat het de verkoop in ging (nieuwe badkamer, nieuw toilet, alle kozijnen geschilderd, woonkamer gestuct). Uiteraard ook nog wel een beetje voor onszelf, maar vnl om het zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Het was toen binnen 3 wkn verkocht (ook een appartement). We hebben vrij low budget kunnen verbouwen.

Als ik je foto's zo bekijk valt me als eerste op de scheiding tussen de woonkamer en eetkamer. Komt vrij hokkerig op mij over. Is er geen mogelijkheid om dit door te breken en zo meer ruimte te krijgen? Is natuurlijk wel een grote klus. Verder zou je wellicht nog kunnen denken aan een interieurstylist om de inrichting/stijl wat om te gooien. Dan nieuwe foto's maken en de markt weer op.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:50

Ik vind juist die aparte eetkamer prachtig en ruim. := Hoe smaken dus kunnen verschillen. :D
Dat er maar 1 slaapkamer is staat mij meer tegen, en ik denk dat dit meer mensen tegen houdt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:51

Oh hou op over de indeling. Snap niet dat ze hier ooit voor gekozen hebben :')

M'n vriend woont er gewoon en ik ben er meestal in het weekend (woon nog thuis).

T liefst zou ik hem ook open breken en een aparte slaapkamer maken. Maar ik heb geen idee hoeveel dit gaat kosten. En volgens mij staat mn vriend daar niet heel erg om te springen. T is jammer dat we geen handige klus vrienden hebben..

En energielabel E, geen idee waarom die die heeft gekregen? Mn vriend verbruikt amper wat.. Hij mocht niet eens per maand betalen :+ Er zit volgens mij dubbel glas in..

De eetkamer is iets groter dan de woonkamer zelfs. En het is inderdaad jammer dat er maar 1 slaapkamer is :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 05:59

Ligt het ook niet gewoon aan de locatie van het appartement?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen aan een rotonde wil wonen. Sowieso vind ik Hilversum niet bepaald uitnodigend trouwens.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:58

Begin dit jaar heb ik met de gedachte gespeeld om te verhuizen, Hilversum was één van de mogelijke plaatsen om naar toe te gaan.

Dit appartement zou voor mij afvallen vanwege:
- locatie, je woont nog net niet op de weg
- verwarming via moederhaard
- appartement komt klein over (krappe keuken)

Zo heb ik ook een appartement uiteindelijk niet eens bezichtigd omdat we nergens in de buurt fatsoenlijk konden parkeren :') Mensen stonden zo'n beetje dubbel geparkeerd om maar een plekje te hebben. En dat was echt een heel mooi appartement op een fantastische locatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:17

Ik zou die foto van die rotonde ook zeker verwijderen ja :=

Energielabel heeft trouwens met isolatie te maken. Als er een moederhaard is zal dat er ook wel debet zijn.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 09:35

Op zich heb je niet heel veel last van de rotonde. Als er motoren langs lopen hoor je die wel ja. Je hebt wel altijd wat te zien.

Zelf zou ik ook niet graag in Hilversum wonen, maar je zit hier wel centraal. Je bent in n half uur in Utrecht of Amsterdam. Hoorneboegse hei zit vlakbij.
Zelf zou ik bv ook niet in n grote stad willen wonen, dat is gewoon heel persoonlijk. Maar we gaan het in ieder geval toch iets opknappen en de inrichting wat aapassen. Hopelijk levert dat meer resultaat op.
De makelaar zegt steeds dat de mensen er voor moeten vallen maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mensen kunnen tegenwoordig niet snel door dingen heen kijken helaas..

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:32

@Angelaa2, Ik zou een foto van het severijn park (of plantsoen, wat is het) toevoegen aan jouw foto's. Want dat is echt een leuk stukje Hilversum bij jou om de hoek. Daarnaast zou ik de rotonde en het benzinestation verwijderen bij de foto's.
Misschien kun je een prijsopgave toevoegen van hoe duur het is om centrale verwarming aan te leggen, want die moederhaard schrikt waarschijnlijk inderdaad af. En ik denk dat de kosten van een cv minder zijn dan dat een toekomstige koper denkt. En als het wel giga veel kost, dan vermeld je de offerte niet in je tekst.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:34

CV ketel is sowieso een paar duizend euro.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:19

Foto's van de rotonde, tankstation en aan een drukke weg zouden voor mij ook een reden zijn niet naar een woning te gaan kijken.
En de balkons zou ik persoonlijk met wat groen aankleden.
De foto vanuit de keuken vind ik er netjes uitzien, maar de muur van het balkon dan weer een afknapper.
Die zou ik even netjes verven, evt. wat kunstgras op dat balkon leggen, en een mooie grote plant erop, dan oogt het al heel anders.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:01

Kunstgras op een balkon?? Een leuke plant oké, maar kunstgras zou ik echt raar vinden.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:06

Kunstgras zou ik ook niet doen.
Zaterdag weer wezen kijken bij het huis en zijn nu er zeker van dat dit huis hem word.

Nu word het wachten op de bank vd verkopers of ze akkoord krijgen en indien we wat kunnen regelen dat als ze geen akkoord krijgen wij alsnog kunnen kopen(huis moet nml zoiezo verkocht worden) dan krijgen we vd week het concept vd koopovereenkomst via mail.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:24

Ik heb de link even bekeken. Als fotos van rotonde en tankstation weggehaald worden zou ik me als kijker uit een andere regio knap bedonderd voelen. Ik weet dat soort dingen echt liever vooraf dan een heel eind rijden en er dan achter komen dat het op een rontonde uitkijkt. Ik heb moeten zoeken naar het commentaar over de balkon muur. Maar na lang zoeken gevonden. Ik kan daar werkelijk niets vreemds aan ontdekken. Of ik ben echt heel gemakkelijk ingesteld en kijk daarover heen omdat het oplosbaar is. Is met stip de meest nette woning waarvan ik zelf naar gekeken heb. Zou er niets aan hoeven doen behalve douche wijzigen naar afschot douche.

Nette duidelijke fotos van een mooi licht appartement voor een nette prijs dat helaas alleen tegen een drukke weg aanligt. Wat ik alleen mis is het volgende. De eerste twee fotos was mijn eerste gedachte. Welke flat is het nu. En zelfs nu is me nog niet duidelijk welke het precies is. En hoe zijn de balkons ten opzichte van de rotonde gelegen en hoe groot zijn ze precies? Is uitzicht op de rotonde vanaf welke ruimte? Hoe zit de centrale hal eruit, hoe de berging en hoe groot is die? En is er een lift of trap, heb meerdere keren gelezen maar kan het er niet duidelijk uithalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:22

Er zit een plattegrond bij en volgens mij zijn het twee foto's van 1 flat? :=

Bergingen en schuren op een foto zetten gebeurd echt zelden. Lijkt mij nou ook niet echt een dealbreaker om niet te komen kijken. Hoe groot is eigenlijk de kans dat iemand uit een andere 'regio' hier naar komt kijken? Ik denk toch aanzienlijk kleiner dan iemand die de buurt wel kent. Op het moment dat je je hoofd naar buiten steekt zie je het ook. Dan heb je je kijker wel alvast binnen gehad. Kan die alsnog bepalen of hij of zij het wel of niet neemt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:25

Plategrond ja maar geen maten van balkon duidelijk. -O- op de foto kan ik niet uitmaken welke woning het nu precies is. :o berging foto niet van belang maar de maten wel voor mij tenminste. En ja ik zou dus echt afknappen als ik een drukke rotonde zou zien die niet op foto staat. En bijna meteen rechtsomkeerd maken dan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:26

Ik vind de woning juist onwijs meevallen, waarom zoveel opknappen?
Zou eerder in prijs verlagen, maar dat is volgens mij ook al gebeurd toch.
Foto's van de drukke weg, zou ik ook weglaten :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:28

huh? Alleen het balkon van de eetkamer heeft geen maten die andere twee wel?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:12

karuna schreef:
Ik heb de link even bekeken. Als fotos van rotonde en tankstation weggehaald worden zou ik me als kijker uit een andere regio knap bedonderd voelen. Ik weet dat soort dingen echt liever vooraf dan een heel eind rijden en er dan achter komen dat het op een rontonde uitkijkt.

Ik weet niet hoe jij dat doet, maar voordat ik ergens naartoe ga kijk ik altijd eerst op google maps... daar haal je dat soort dingen al vrij snel uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:48

Altijd inclusief satteliet beelden ook en navraag aan makelaars, maar toch ben ik een aantal keren op onaangname dingen gestoten die met een simpele foto en een eerlijke makelaar veel hadden verhelderd. Inclusief een mooi groene omgeving die bij aankomst verandert was in een bouwplaats omdat er een woonwijk gepland stond. Die dus nergens al verwerkt was op foto of kaart materiaal. Ipv een doodlopende weg voor drie bewoners en rondom rust en vrij uitzicht. Een woonwijk met minstens 40 huizen die over die zelfde weg moesten. Op 10 meter van woonkamer raam was het eerste huis gepland.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:49

Ken je de site www.ruimtelijkeplannen.nl? Die vond ik erg handig om te zien of er ergens bijvoorbeeld een nieuwe wijk of een weg stond gepland...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 18:47

Ik kijk daar ook op maar in het buitenland is dat niet van toepassing en in nl soms niet up to date.

Trouwens ik ben in afwachting van uitslag van een bouwtechnische keuring en een uitzoekwerk van een adviseur. Ivm gewijzigde regels weer word ik langzaam kierewiet van de wel niet wel niet hypotheek. Die ik eerder zeker kreeg is dat nu een twijfel terwijl allimentatie meer dan genoeg is.zucht