Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:44

wauw dat is echt een mega verschil, het knapt echt enorm op, wanneer denk je dat jullie de keuken af hebben?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:29

Netjes hoor Maris! Wordt steeds een beetje mooier.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 12:04

Dank jullie wel!
Deze hadden jullie nog te goed.. Zo ziet het er bij daglicht uit:
Afbeelding

Dit weekeinde willen we in ieder geval de keuken gaan behangen, dan kunnen de kastjes op hun plek en kunnen we het aanrecht gaan bestellen.

Waarschijnlijk wordt het deze:
Afbeelding
Afbeelding

Laminaat, en dan het wat dikkere blad dan standaard. Twijfel alleen nog over het achterblad.. Ben bang dat hout te houtig wordt, maar wit is een beetje saai aangezien de muren al wit zijn verder..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:21

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:39

Ohhhh, wordt een echt mooi huis zo! <3 *\o/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:06

Het wordt echt gaaf. Een aanrechtblad en de muur erachter in hetzelfde hout zou mij niet te houtig zijn, maar het ligt wel aan de grootte van de oppervlakte en de rest van de inrichting.

Ik kan alleen niet zo goed wennen aan die pilaar midden in de ruimte. Ik snap dat ie moet blijven om het huis rechtop te houden ... Komt ie aan de kopse kant van een tafel of zoiets? Het zou typisch iets voor mij zijn anders om constant tegen dat ding aan te botsen :D.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 13:11

Maflinger_S schreef:
..
Ik kan alleen niet zo goed wennen aan die pilaar midden in de ruimte. Ik snap dat ie moet blijven om het huis rechtop te houden ... Komt ie aan de kopse kant van een tafel of zoiets? Het zou typisch iets voor mij zijn anders om constant tegen dat ding aan te botsen :D.

Haha, ja daar komt de tafel tegen aan, dus dan loop je er ook niet meer tegen aan :D.

We hebben hiervoor een aanrechtblad gehad met stenen motief, maar wil eigenlijk iets dat een wat warmere uitstraling heeft. Ik was eerst bang dat omdat er een houtnerf pvc vloer in komt het niet kan, maar bij de Hornbach hadden ze zo'n opstelling staan en we vonden het beide wel mooi. Deed een beetje landelijk aan, maar hé we wonen landelijk :D

Wil geen echt houten blad, vrees dat dat te zacht is en te snel beschadigd.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:32

Als je een goed houten blad hebt valt dat reuze mee hoor !
Heb er zelf ook een en heb hem in de hardwaxolie gezet. Dan kunnen ze veel hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:38

Ik heb zelf jaren een beukenhouten blad van de Ikea gehad. Na 3 lagen jachtlak was dat keihard.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:24

Stille meelezer komt even uit de meeleeshoek. Wij hebben ook gekeken voor een beuken blad, maar dat werd ons sterk afgeraden ivm met vlekken en kringen. Dat schijnt er heel snel in te trekken en moeilijk weer te verwijderen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:41

Ik weet niet precies welke wij op het werk hebben, maar ook een massief houten blad. Vreselijk. Zit er nu een jaar in en al meerdere keren moeten oliën, de vlekken zitten er snel weer in. Voornamelijk kringen van metalen blikken (ranjafles, koektrommel) die vochtig worden weg gezet. Direct zwart :(. Dus als iemand daar toevallig nog tips voor heeft. Nu schuren we het maar weer en dan nog een laag lak, alleen beschermt dat niet goed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:06

Zoals ik het lees willen ze gaan voor een aanrecht van laminaat dus dan zit je wel redelijk safe van vlekken en kringen betreft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:44

DubbelDun schreef:
Ik heb zelf jaren een beukenhouten blad van de Ikea gehad. Na 3 lagen jachtlak was dat keihard.

:j Enne, als beuken je toch te zacht lijkt, neem een meranti blad (moet je misschien wel de kastjes versterken).

Achterkant boven aanrecht kun je ook in RVS doen. De gematteerde versie zie ook niet zo snel vlekken op, maar een houtmotief is ook geen punt, omdat de kastjes en de muur wit zijn.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:23

Wij hebben tegen de muur boven het aanrecht schrobvaste muurverf. Heb je ook in verschillende kleuren. Wij kunnen het prima schoonhouden. Vetspetters ed.zijn er ook zo af.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:28

Sting schreef:
Ik weet niet precies welke wij op het werk hebben, maar ook een massief houten blad. Vreselijk. Zit er nu een jaar in en al meerdere keren moeten oliën, de vlekken zitten er snel weer in. Voornamelijk kringen van metalen blikken (ranjafles, koektrommel) die vochtig worden weg gezet. Direct zwart :(. Dus als iemand daar toevallig nog tips voor heeft. Nu schuren we het maar weer en dan nog een laag lak, alleen beschermt dat niet goed.

Waarmee lak je hem ?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:35

Sting schreef:

Een goedde jacht lak evt op epoxy basis.
als wij daarmee een andere boot meer schade aan brachten als die ons ramde kunnen jullie zeker daar jullie blad mooi houden.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:46

Bedankt. Zal het doorgeven. Wij hebben hem nu, op advies Ikea, alleen geolied.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 00:06

Nou, de eerste meters behang zitten er tegen aan. Wordt mooooooooooi :D.

Jullie brengen mij wel aan het twijfelen hoor.. Toch echt hout doen dan? Heeft het voordelen t.o.v. Laminaat? Kan sowieso niet wachten totdat de keuken klaar is, wordt volgens mij echt zo gaaf straks.. :D

We willen trouwens het blad bij Ikea bestelen, daar komt de keuken ook vandaan, en we willen dan meteen een verzonken gootsteen erin laten zetten.

Nog acht dagen, en dan is het precies een jaar geleden dat we de sleutels kregen. :D Had je mij toen verteld dat we zo'n ingrijpende verbouwing zouden gaan doen die zo lang zou duren had ik je denk ik niet geloofd.. :P :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:26

Het voordeel van echt hout ten opzichte van laminaat vind ik dat het minder erg is als het er wat "geleefd" uit ziet na een tijdje. Bij echte materialen als marmer, staal, hout enz vind ik het niet storend dat je kan zien dat het gebruikt wordt. Bij namaak (laminaat met houtprint) vind ik het er dan versleten uit zien. Maar dat is persoonlijk. Op m'n werk heb ik een hardhouten blad en een hardstenen blad. Daar zie ik nooit wat op. Terwijl die flink gebruikt worden en met chemische middelen in aanraking komen. Thuis heb ik een laminaat blad in de keuken en dat ziet er inmiddels oud en versleten uit.
Maar nogmaals het is een persoonlijke keuze. Ik woon niet in een showroom. En mijn huis hoeft er ook niet zo uit te zien.

Overigens: een jaar alweer? Klinkt zo lang. Maar er is al zoveel gebeurd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:58

Mariska zo zitten wij hier ook al, we dachten er van de week nog aan :+ ..
Wij zijn iets later dan jullie maar pfoe ...
Het is hier ook extremer geworden dan verwacht en wij hadden ook verwacht dat we nu zo onderhand wel klaar zouden zijn..
Al heeft het bij ons andere redenen dat het zo lang duurt .......

Maar goed hier bij ons gaan over 2 a 3 weken de laatste 4 muren er uit en constructie er in.
Dan pas zijn wij toe aan de vloeren :+
Ik hoop tegen de zomer aan dat we zover zijn als jullie nu zijn :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 05:12

Mijn ouders hebben een houten blad maar mijn moeder zegt nooit meer, je ziet alles erop vlekken trekken super snel in als je knoeit moet je het gelijk wegvegen enzo.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:00

Wauw het is prachtig!
Ben benieuwd naar het behang ook!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:52

Hout met jachtlak trekt niks meer in hoor, dat zou ik echt wel aanraden. Is een stuk mooier dan laminaat, en kan een stuk meer hebben!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:04

Voordeel van echt hout is ook dat je het gewoon kunt schuren en opnieuw lakken.

Overigens was ik ook heel blij met mijn stukje Corian blad, maar dat was wel een flink stuk duurder :)