Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:50

nee en het erge is dat ze de huur elke keer nog meer omhoog gooien. Ik ben als laatste hier komen wonen en betaal ook echt het meeste. idioot gewoon.
Maar je mag toch niet een huis verhuren met een gebrek als dit? Bij paarden zou het ene verborgen gebrek zijn en ligt de schuld bij de verkoper :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:51

Ik weet niet of het wel of niet mag. Daarvoor zou je het misschien hogerop moeten zoeken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:53

Kijk, als de electra is verbruikt, dus het niet aan de meter ligt, ligt het aan het huis. Alleen al het feit dat de vorige bewoners ook hebben geklaagd over het hoge verbruik sta ik gewoon ontzettend sterk. Dan komt het inderdaad bij de woningbouw en mogen zij voor alles opdraaien. Althans, zo zie ik het, het zal in de realiteit wss veel minder simpel zijn :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:55

Ik denk inderdaad dat de realiteit niet zo simpel is. Als er niks uit de ijking komt (wanneer ging die nou plaatsvinden?), ben ik bang dat je zelf voor de kosten kunt opdraaien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:55

Voer voor een advocaat :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:04

Sammie schreef:

Als je een redelijke kans maakt om het te winnen, zou dat zeker een optie kunnen zijn. Maar dan moet je wel behoorlijk zeker zijn van winst, anders kan je nog veel meer gaan betalen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:08

Je weet pas iets over je kansen als t voorlegt, maar dat bedoelde ik niet. Juridisch is dit een interssante case bij wie welke verantwoording ligt. Het is niet dat ts gelijk een advocaat er nu op moet zetten.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:13

Heeft de fraude inspecteur al contact met je opgenomen?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:21

Diablo schreef:
Ik denk inderdaad dat de realiteit niet zo simpel is. Als er niks uit de ijking komt (wanneer ging die nou plaatsvinden?), ben ik bang dat je zelf voor de kosten kunt opdraaien.

Dat denk ik ook.

Je zal toch bewijzen moeten hebben dat jij het niet hebt verbruikt.
Dat het geen normaal verbruik is en dat je veel weg bent etc is niet genoeg. Dat de vorige bewoner heeft geklaagd over het energieverbruik is een voordeel, maar nog geen hard bewijs.

Hoop echt voor je dat er wat uit de ijking komt.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:37

Of de belbus van de vara inschakelen....

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:38

Diablo schreef:
Sammie schreef:

Als je een redelijke kans maakt om het te winnen, zou dat zeker een optie kunnen zijn. Maar dan moet je wel behoorlijk zeker zijn van winst, anders kan je nog veel meer gaan betalen.

over onverklaarbaar hoog verbruik is al aardig wat jurisprudentie, mits de papier winkel goed op orde is.. de verdediging correct is opgebouwd.

het komt zeer weinig voor dat er echt geen verklaring wordt gevonden, in die zaken waar er echt niets gevonden wordt, wordt er uiteindelijk geschikt op een bepaalde manier.

heb zo'n zaak ooit behandeld, slechts 1 in de 5 jaar dat ik verbruik en nota's heb uitgelegd. Met extreem veel pijn, moeite, zweet en tranen gegaan.. omdat de processen en procedures immers geen rekening houden met 'onverklaarbaarheid'. in the end, is er altijd ergens een verklaring (al vind je m niet). dus zulke cases zijn altijd een gesteggel tot en met en je bent dan volkomen afhankelijk van de medewerker die je treft.. is die bereid de kont tegen de krib te gooien, tegen heilige huisjes te schoppen en kan deze medewerker dat ook doen zonder dat het de baan kost. meestal niet, daarom komen dit soort zaken altijd uiteindelijk voor de rechter of geschillencommissie. En als het werkelijk onverklaarbaar is, is de uitkomst altijd een schikking geweest voor zover mij bekend.

dat gaat dan echter niet over het onverklaarbare verbruik dat plaatsvond maar het grove verbruik van de rekening.

*zwaait weer uit de discussie naar meeleesmodus*

heb volgens mij daarvan al een uitspraak ook naar TS gezet via pb een tijdje terug.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 25-06-15 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:39

Woningbouwverenigingen doen waar ze zin in hebben. Mijn ouders huren een woning wat volgens de woningbouw geen vrije sector is. Ze zitten wel aan de 775 euro per maand. In je eentje begin je niks tegen zo'n grote organisatie

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:09

TS, kan je niet achter de vorige huurders komen? Moet te doen zijn lijkt me. Want als die idd ook mega rekeningen hebben gehad sta je met meer mensen sterker dan wanneer je alleen vecht. Is het proberen waard lijkt me.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:12

sneeuwpop schreef:
Diablo schreef:

Dat denk ik ook.

Je zal toch bewijzen moeten hebben dat jij het niet hebt verbruikt.
Dat het geen normaal verbruik is en dat je veel weg bent etc is niet genoeg. Dat de vorige bewoner heeft geklaagd over het energieverbruik is een voordeel, maar nog geen hard bewijs.

Hoop echt voor je dat er wat uit de ijking komt.

De bewoner daarvoor heeft ook geklaagd over het hoge verbruik :+ Dus dat maakt het alleen maar sterker. Daarbij, mijn apparaten zijn allemaal gemeten en die zijn niet de oorzaak. Heb nu ca een week een verbruiksmeter bij mijn ijskast en geloof ik 7 kwh gestegen, dus ook geen gekke dingen daarmee...

Tot nu toe, alles wat ik heb gemeten, al die uren TV en uren IJskast en computer etc over deze maanden heen, heb ik 26 kwh in totaal gemeten :+

Ik weet wie de laatste huurder is. Maar denk niet dat die mee wilt doen gezien zijn schulden, althans, toen ik net in het huis kwam kreeg ik de melding dat deurwaarders langs zouden komen :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:18

Misschien denk je juist verkeerd.. want op deze manier kan hij eventueel 1 schuld inlossen met wat mazzel

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:23

Tjah, het voelt een beetje stom om hem te benaderen, ken hem zelf niet en ik weet enkel zijn naam door de brieven en nota's die ik allemaal heb binnengekregen. Is toch een beetje schending van privacy

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:35

lifaya schreef:
Tjah, het voelt een beetje stom om hem te benaderen, ken hem zelf niet en ik weet enkel zijn naam door de brieven en nota's die ik allemaal heb binnengekregen. Is toch een beetje schending van privacy

Tja, niet geschoten is altijd mis, als die vorige verhuurder ook in zijn recht blijkt te staan dan levert hem dat geld op ipv dat het geld kost en daar zijn veel mensen gevoelig voor.
Maar wacht eerst maar even af wat er gaat gebeuren. Ik denk dat het wel verstandig is om zsm te ijken, mocht er niets mis zijn met de meter dan woon je gewoon in een levensgevaarlijk huis, als elektra weglekt dan zit er ergens een plek die link is. En als je bewijst dat het aan de woning of meter ligt dan kun je volgens mij al je gemaakte kosten verhalen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:05

Hoeft natuurlijk niet, dat de vorige huurder er niet blij mee zou zijn.
Misschien dat als er iets mis blijkt te zijn, hij ook het een en ander terug kan claimen.
En als er geld te halen is, zijn de meeste mensen in eens je best vriend :P

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:28

Citaat:
De bewoner daarvoor heeft ook geklaagd over het hoge verbruik :+ Dus dat maakt het alleen maar sterker. Daarbij, mijn apparaten zijn allemaal gemeten en die zijn niet de oorzaak. Heb nu ca een week een verbruiksmeter bij mijn ijskast en geloof ik 7 kwh gestegen, dus ook geen gekke dingen daarmee...

Tot nu toe, alles wat ik heb gemeten, al die uren TV en uren IJskast en computer etc over deze maanden heen, heb ik 26 kwh in totaal gemeten :+

Ik weet wie de laatste huurder is. Maar denk niet dat die mee wilt doen gezien zijn schulden, althans, toen ik net in het huis kwam kreeg ik de melding dat deurwaarders langs zouden komen :+

Dat is idd wel wat bewijs , maar niemand is erbij geweest.
Dus dat er een mogelijkheid zou kunnen zijn dat je eerder een apparaat hebt gehad die wel dat heeft verbruikt.

Ik geloof je wel hoor dat je dat niet hebt gedaan, maar de energiemaatschappij wsl niet. Die wil gewoon geld.
Tenminste zo denk ik er over.

Ik hoop dat er wat uit de ijking komt, dan is het snel duidelijk en anders dat ik hetmis heb.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:34

Misschien is hij via fb te vinden?
Stel dat hij zo in de schulden is gekomen.
Geen idee of het kan maar misschien kan hij dan een vergoeding krijgen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:26

Kun je je groepen testen?
Even je koelkast, tv en lampen op dezelfde groep zetten, daarna met z'n allen op een andere groep etc. Je hebt hoogstens wat verlengsnoeren nodig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:28

Ik zou niet weten waarom ik dat moet doen, mijn apparaten zijn het gewoon niet...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:31

Daarom juist. Je test dan ook niet je apparaten maar je "draden".
Wellicht heb je op een andere groep veel minder verbruik. Apparaten op 1 groep, de rest uit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 15:08

Ik zal vandaag even bellen. Meterstand is momenteel 88600 precies.

Ben nu met Liander aan de lijn, of ik kon worden doorverbonden met de betreffende fraude inspecteur. Maar volgens haar word er normaal helemaal niet zo te werk gegaan en moet de volgende stap gewoon een ijking zijn of binneninstalatie checken :+ Ja, wat kan ik daar mee? Mij is verteld dat een fraude inspecteur mij zou bezoeken, gewoon om even de meter te checken of alles klopt. Zo moeilijk is dit niet :+

edit: Bij hun is niks bekend betreft de fraude inspecteur en zo werken ze dus normaal niet. De zaak is in elk geval in behandeling en ze gaat het bespreken zus en zo.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:36

Dit voelt een beetje als 'van het kastje naar de muur', balen!