Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:00

Ik wil de sleutel ook terug hebben, maar moet die knakker wel aan de lijn krijgen. Vanmorgen voicemail ingesproken, maar nog niks gehoord. hopelijk morgen, kan er gelijk woensdagochtend iemand langskomen.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:32

wat een gedoe allemaal zeg!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:20

MarliesV schreef:
Miriam91, die witte saltpeterzuur vlekken op de buitenkant kan je het beste zsm afborstelen met pure schoonmaakazijn.

Hadden wij ook op het huis en mijn vriend heeft dit afgeborsteld, 5 minuten gewacht, nog een keer afgeborsteld en tot op heden (ruim 8 maand verder) hebben we nog geen nieuwe vlekken!

Geen idee wat het was, maar brengt dit schade aan de stenen dan? En waar wordt saltpeterzuur voor gebruikt in de bouw? Het huis is nog niet opgeleverd overigens, dus we kunnen we nog niet bij...

Sammi hadden jullie tijdens de bouw ook al problemen met het bouwbedrijf? Dit is een rot einde van wat toch een leuke spannende tijd moet zijn! :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:34

Nou dat viel wel mee, het zijn vooral de dingen erna. Schuur tot de erfgrens verplaatsen wijkt 10cm af. Nou is het maar 10cm, maar toch :z Hoe blind kun je zijn. Iedereen klaagde over de slechte afwerking van de trappen. "binnen de norm".. Ja ja.. Hele discussie gehad vooraf over berging op aparte groep (want die zat volgens bestek op dezelfde groep als de zoldering) Echt tig mails over en weer dat we berging in tuin misschien op een andere groep wilde en niet met zolder, uiteindelijk besloten om dat niet via hun te doen maar achteraf zelf. Blijkt bij oplevering dat de berging in de tuin gewoon op de huiskamer zit, dus ik een pismail daar overgestuurd oh ja sorry we bedoelden daar de berging op de zolder zelf.. Oké, ja dat schuine hok waar je je kont niet kan keren en niet gebergd kán worden behalve een wm kan een berging genoemd worden en ergens ook wel logisch om dat met de zolder te doen, maar als je tig mailverkeer heb over berging TUIN apart en niet samen met de zolder zou er toch wel een lampje kunnen gaan branden dat er ergens een spraakverwarring is. Noem de zolder dan gewoon de zolder, zoals het op de tekeningen staat aangegeven.. Mechanische ruimte zoals het staat op de tekeningen.. Nou ja.. dat zouden ze in het vervolg wel duidelijker gaan aangeven. Uiteindelijk voor ons geen man overboord, maar vond dit wel slordig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:16

Miriam91 schreef:
MarliesV schreef:
Miriam91, die witte saltpeterzuur vlekken op de buitenkant kan je het beste zsm afborstelen met pure schoonmaakazijn.

Hadden wij ook op het huis en mijn vriend heeft dit afgeborsteld, 5 minuten gewacht, nog een keer afgeborsteld en tot op heden (ruim 8 maand verder) hebben we nog geen nieuwe vlekken!

Geen idee wat het was, maar brengt dit schade aan de stenen dan? En waar wordt saltpeterzuur voor gebruikt in de bouw? Het huis is nog niet opgeleverd overigens, dus we kunnen we nog niet bij...

Sammi hadden jullie tijdens de bouw ook al problemen met het bouwbedrijf? Dit is een rot einde van wat toch een leuke spannende tijd moet zijn! :(:)

Nee brengt geen schade aan de stenen maar die witte uitslag is in mijn ogen wel gruwelijk lelijk.

Saltpeterzuur is een uitwaseming van je cement waarmee wordt gemetseld. Sommige stenen zijn er gevoeliger voor/slaan witter uit dan andere.
Maar om dus je mooie nieuwe huis ook mooi nieuw te laten ogen kan je het beste binnen een aantal weken na oplevering even er overheen met schoonmaakazijn. Is geen rotwerk en je huis lijkt er zoveel mooier van.

Of je moet het natuurlijk niet storend vinden die witte vlekken, dan lekker laten zitten ;)

Sammie, wat een gedoe zeg! Ben zo blij dat wij alles zelf in de hand hadden als ik dit soort verhalen lees en zelf de aannemer hebben uitgezocht voor de casco bouw.
Ga echt voor je duimen dat ze eens een keer normaal doorpakken, telefoon oppakken, sleutel terug en dan ook nog de boel oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:54

Apart van die witte vlekken. Is bij mijn woning niet opgevallen. Huur flat waar ik nu zit heeft het wel. Ik zal in gedachten houden.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:20

Wat een gedoe!! Dat maakt me een beetje bang

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:21

Jeetje Sammi wat een gezeur...

MarliesV: mijn vriend zegt dat het door teveel kalk in het cement komt en dat het vanzelf wegtrekt. We houden het in de gaten. Bedankt voor de tip!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:04

Jemig wat een verhaal! Ik hoop dat het bij ons gewoon allemaal in 1x goed gaat.

Wonen bij je schoonouders is fijn en heel lief maar ik ben toch echt wel toe aan ons eigen plekje samen nu.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:43

Het hoort er allemaal bij geloof ik :P ach ja, voorlopig koop je geen huis meer als het goed is :D

Hoe lang duurt het voor jullie nog, JoycexLynn?

Ik heb net gordijnen voor beneden besteld :) er zijn ook staaltjes binnengekomen voor de keuken en de badkamer, dat wordt speciaal vochtwerend spul.
Maandag hopen we een bus te kunnen huren om de grote spullen te verhuizen :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:14

Gordijnen.... Wordt ook nog een lastige! Wat voor gordijnen heb je besteld mintgroen?

Ze zeggen 3e kwartaal 2016 maar ik hoop zo voor de bouwvak.
De dakpannen moeten er nog op maar ik heb stiekem wel al door het raampje gegluurd en gezien dat de trap staat!

Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:06

Wat goed Joyce !! Je bent dichtbij geweest :) !! Super leuk om zo te zien.
Nemen jullie een trapkast ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:08

Hoe doen jullie met laminaat en plinten?
Ben nog bij een laminaat zaak geweest en die had over eerst laminaat leggen, dan de witten plinten op de muur plakken. Plinten schilderen, en dan pas behangen.

Iemand bekend met deze volgorde?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:41

Tobbes schreef:
Hoe doen jullie met laminaat en plinten?
Ben nog bij een laminaat zaak geweest en die had over eerst laminaat leggen, dan de witten plinten op de muur plakken. Plinten schilderen, en dan pas behangen.

Iemand bekend met deze volgorde?

Nee, of Altans wij gaan eerst de muren doen stucen en de slaapkamer word behangen. Vervolgens de vloer en daarna t plinten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:59

Dat kan ook. Maar begreep wel dat eerst laminaat moet en dan pas te plint en bedoel niet van plak plinten voor op de vloer maar echt de plinten voor tegen de muur.
Ik zal morgen wel collega even vragen. Heb zelf 0,0% ervaring met plinten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:13

Eerst behang, dan kun je twee kanten op. Eerst vloer, dan plint tegen de muur en waar nodig plak plint.of... behang, plintmuur, vloer en overal plakplint..

De volgorde waar behang als laatste gaat kan wel maar dat heeft naar mijn idee alleen zin als je ook echt de plinten wil verven en dan moet je behang er vervolgens heel netjes op. Plinten als laatste erop, dus voor je behang is ook nog mogelijk om te verven, zou je alles in een keer moeten meespuiten.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:30

Wij hebben eerst behangen, gesausd, laminaat gelegd en nu de plinten. Je kan van die speciale beugeltjes kopen die je aan je muur kan bevestigen om je plint in te hangen. Als je dan ooit nog eens een ander kleurtje of behangetje op je muur wilt, kan dat heel makkelijk zo :) Wij hebben boven nu ook ff goedkoop laminaat liggen, omdat we in de loop der jaren nog wat anders willen in alle kamers. We hebben nu nog 2 kamers die nog niet gebruikt worden, maar een kale vloer vond ik ook niks :P

We hebben trouwens Inbetweens besteld voor beneden bij de openslaande deuren. In de badkamer en in de keuken komen jaloezieën die tegen vocht kunnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:36

Niet elke plint past daarop, maar die hebben wij ook. Anders moet je alles gaan lijmen. Wil je dan eens wat anders of ff plint eraf heb je zon gedoe.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:43

Ik zou eerst de muren doen, dan laminaat en dan de plinten. Dan kan het laminaat nog werken :)

Oh spannend Joyce, bij ons zeggen ze ook derde kwartaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 00:46

Plint moet idd op het laminaat en niet er tussen inverband met werken. Klik plinten schijnen nogal te willen gaan kieren aan boven kant is mij gezegd. En dat mooist resultaat krijgt met plinten die je tegen de muur lijmt.
Maar dan moet er niet al behang zitten want je kan de plinten niet tegen behang lijmen.

Eventueel kreeg als advies om behang expres 7 cm aan onderkant niet te lijmen en pas te doen zodra de plint er op zit.
Verfen hoef niet te doen. Voordeel van vlies behang, en dat wordt ook sterk aangeraden. Want als keer wat anders wilt dan rol je dat behang zo weer van je muren af zonder iets te beschadigen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:06

Van plinten en behang geen verstand.

Wij hebben ook inbetweens bij de openslaande tuindeuren gekozen. Voor de keuken en het zijraam, plisé gordijnen top-down.

11-12 april komt de hele handel. Moet nog ff geduld hebben dus.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:49

Tobbes schilderen jullie je vliesbehang niet? Wij hebben meerdere aanbieders gevonden die vliesbehang aanbrengen waar het inclusief witte latex en afkitten is. En ik dacht dat vliesbehang niet meer makkelijk van je muur afkomt maar dat je er simpel overheen kunt behangen/schilderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:59

Niet in de war met glasvezel behang?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:00

Na 4 maanden gedoe en gezeur om de hypotheek rond te krijgen, hebben we EINDELIJK te horen gekregen dat de bank nee zegt. Want stel dat er 1 van de 3 hyotheeknemers z'n baan verliest :roll: Alsof diegene dan thuis op z'n gat blijft zitten niks doen..
Dus nu gaan we wachten tot ik in april m'n vast contract krijg en dan maar op zoek naar iets anders #)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:04

Rebel_Jits schreef:
Alsof diegene dan thuis op z'n gat blijft zitten niks doen..
Dat zal ook niet, maar het is ook niet gezegd dat je snel werk vindt op hetzelfde niveau en voor hetzelfde inkomen.
Vervelende situatie als je daar 4 maanden op moet wachten