Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:55

Aranel schreef:
Hebben jullie ervaring met meubels van Ikea? :) Ik heb mijn halve inrichting in mijn boodschappenlijstje staan daar (boekenkast, salontafel, bed +bodem en matrassen, eettafel en stoelen), maar ik weet niks over de kwaliteit ervan.. De prijzen zijn wel fijn natuurlijk, maar ik wil straks geen seats & sofas kwaliteit in mijn kamer hebben staan :=

Wij hebben een bed,bodem en matras van de Ikea, kwaliteit is prima. Hij ligt al 3 jaar goed :D Boekenkast heb ik denk ik al 10 jaar (de Billy :) ) en die gaat met de verhuizing weer mee, ook niks op aan te merken dus. Ik denk dat de kwaliteit wel erg verschilt daar. M'n moeder had een slaapbank gekocht en dat ding ligt verschrikkelijk, geen aanrader.. Maar verder vind ik de prijs-kwaliteit verhouding van Ikea goed. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:54

Ik heb ook alles van ikea, dit omdat je het daar gelijk mee kan nemen. Het staat wel net pas maar t staat leuk en ging makkelijk in elkaar

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:00

oeh bij ex had ik ook een ikea bed + bodem + matras, sliep heerlijk :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:54

Ik ben geen fan van IKEA meubels :n Ik betaal liever wat meer voor kwaliteit.
Ik heb wel een IKEA matras, maar geen bedbodem van IKEA.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:58

Zo he hedwig das al een aardig klus verzet.
Wel een hoop wespennesten zeg,maar hopen dat er idd niks meer in zit,en dat je ze zo kan verwijderen.

Ik hoop dat ik vandaag de buiten boel bij de voordeur kan opleuken, ik heb al 2 rieten punt manden met gietijzer bewerkje er achter gekocht,en 2 leuke vogelhuisjes komen er te hangen :)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:12

Mag ik jullie om advies vragen? 15mei krijg ik de nieuwe sleutel van mijn studio. Nu probeer ik deze via floorplanner alvast een beetje in te richten. Ik ben een aantal weken terug in de studio wezen kijken en schrok er toen van hoe klein het was (leeg). Als ik nu de maten invoer op floorplanner lijkt het alleen alsof ik toch meer ruimte heb dan ik dacht. Willen jullie meekijken wat een praktische, gezellige maar ook functionele indeling van mijn nieuwe huisje is?

http://nl.floorplanner.com/projects/250 ... s;q=boeken
De muur bij de ramen is 3795cm de muur van de ramen tot de badkamer is 4950 het vervolg stuk van deze muur (badkamer) is 2280 het stuk muur van de badkamer wat de woning in gaat (bed) is 200. Hoe groot het kleine hokje op de galerij is weet ik niet, deze is wel van mij maar daar zit de meter in. De keuken word in de woning geplaatst. De totale oppervlakte moet 30a33m2 zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:20

:= Krijg de melding 'Oeps, je had dit niet mogen zien'... :D
Heel misschien dat je ook nog even kunt googlen op bijvoorbeeld dingen als 'inrichting kleine ruimte', en dan op afbeeldingen kijken! Soms doe je daar hele leuke ideeen op!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:22

Ik zou proberen denk ik om mijn bed ergens anders te plaatsen, zodat je meer een kook / eet gedeelte krijgt en dan woon en slaap. Ik kan zo niet helemaal inschatten hoe dat past.

Wellicht de tafel op de plaats van de kast, en het bed een slag draaien.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:27

ow dat is jammer dacht dat het wel kon.. dan doe ik het even op een andere manier

Afbeelding

Mijn bed is 120x200 en ik zat te denken om een bartafel te nemen om een beetje hoogte
verschil in de kamer te krijgen.. Ik moet ook nog diep nadenken over kleur laminaat.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:33

Ik ben ook geen Ikea fan voor echt de meubelen. Voor handige dingetjes vind ik het ideaal.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:40

annehoe, volgens mij kon hedwig hem wel zien/openen?! :)
Wil je perse die maat bed? Ik weet bijvoorbeeld bij de IKEA dat ze een mooi 1 persoonbed hebben, met lades eronder en een grote lade, waarmee je er een 2 persoonbed van kunt maken!
Is het een idee om zeg maar een opklapbaar barblad te maken?
Als je dit bed een kwartslag draait, zou je voor een bureaublad kunnen kiezen die zeg maar over het voeteneind heen komt te staan!?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:42

annehoe is het een koop of huur woning ?
Voor koop heb ik nog wel wat ideeën voor je

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:43

mmm, ik zou bij beperkte ruimte kijken of je het bed kan laten dubbelen als bank, of omhoog kan met bureautje oid er onder?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:52

Ik vond deze docu wel heel erg leuk te zien met een hoop leuke ideeën
search.php?search_id=egosearch
Vooral die gozer op 45 min heeft erg veel leuke ideeën

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:14

Mootje schreef:
Ik ben geen fan van IKEA meubels :n Ik betaal liever wat meer voor kwaliteit.
Ik heb wel een IKEA matras, maar geen bedbodem van IKEA.

:wow: Bestaan er mensen die geen fan van de Ikea zijn?! ;). Ik vind de Ikea helemaal leuk, je koopt er heel veel en betaalt niet zo veel: als je wat laat vallen/stuk maakt is het niet zo erg en kun je altijd nieuwe bij kopen. -bij mij thuis is bijna alles van de Ikea, nooit problemen mee gehad. Alhoewel het in elkaar zetten soms wel lastig is...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:19

Hier nog een iets mindere ikea fan... We hebben 1 kast van de ikea en de deurtjes zijn met geen mogelijkheid recht af te stellen of recht te houden...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:35

Wij hebben in ons eerste huisje de houten meubels gehad, binnen een jaar incl. verhuizen zag het er niet mooi meer uit.
We hebben nu enkel de pax kast, deze hebben we gekregen en die mensen boden het aan om bij de ikea te kijken en bij het krijgen van spulletjes ben ik erg bescheiden.
En het is opzich een fijne kast staat alleen nog maar vanaf Sept dus weet de levensduur van zo kast nog niet. :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:38

Ik denk dat het ook wel echt afhankelijk is van welk ikea meubelstuk je hebt.
Bij mijn ouders staat een billy? boekenkast die doet al jaren perfect dienst.
Zo heb ik een aantal kasten uit de Expedit serie, die doen ook precies waar ze voor gemaakt zijn. Ik ben ze zat, maar ze zouden rustig nog een paar rondes mee kunnen. Hoewel ik ze niet weer uit elkaar en daarna in elkaar durf te schroeven. Ik ben dan wel weer verslingerd aan Ikea gordijnen, ik heb ze met veel plezier in mijn vorige huis gehad en ik haal waarschijnlijk dezelfde weer omdat ik ze nog niet zat ben maar ze te ver zijn ingekort om nu weer te gebruiken.

Maar als je budget geen volledige meubelboulevard inrichting toe staat en je wilt veel nieuw is het prima. Maar ook in een huis waar je geen jaren zit of een studentenkamer is het ideaal wat mij betreft. Wat mij "tegenstaat" aan de ikea is de eenheidsworst. Het is al heel snel zo dat half Nederland dezelfde meubels heeft. Die expedit kast is daar een goed voorbeeld van. Maar als Ikea wordt gemixt met niet Ikea spullen dan vind ik er nog best leuk spul tussen zitten.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:42

SAKKIA schreef:
Ik heb geen honden :+ Heb alleen katten en die zijn wat lastig te trainen :D
Die agent doet verder niet echt het onderzoek hoor, dat doen de agenten die 's nachts zijn geweest.
Hij is er alleen omdat ie mij een hart onder de riem wil steken ;)

Hahaha dan heb ik het totaal verkeerd begrepen/ gelezen :+ , maar inderdaad maar je katten toch beter trainen dan ;)! Hoewel die van mij eerder kopjes komen geven dan aanvallen, weinig succes..

Vandaag heb ik de foto van mijn paard binnen gekregen, deze is gedrukt op houten planken. Staat echt onwijs leuk. Nu heb ik wel een foto, maar ik weet niet hoe ik dit via mijn iPad op bokt moet zetten -O- .

Over ikea meubels ben ik best tevreden! Ik heb de "Liatorp" meubels in de woonkamer en ze zijn na 5 jaar nog erg goed. En ik zat nog wel elke dag met mijn voeten op tafel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:44

Het moet geen Ikea huis worden inderdaad, dat vind ik niet mooi. Maar ik ben verder best te spreken over Ikea, wel heb ik liever de 'duurdere' spullen van Ikea ivm kwaliteit.
Wij hebben een Pax slaapkamerkast met allerlei extra's erin als mandjes enzo. Ook een luxere schuifdeur van hoogglans.
Een groooot tvmeubel
En een boxspring die erg goed uit de test kwam en die ik lekkerder vind slapen dan de Auping die ik hiervoor had.

Verder in de werkkamer ook zo'n Vakkenkast en op m'n werk (ben juf) heb ik ook 2 vakkenkasten voor de boeken en dit gaat prima :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:51

Annehoe, tijdje geleden had ik allemaal tijdschriften gekocht om inspiratie op te doen aan accesoires.
Stonden ook paar ideetjes in om een studio/kamer toch apparte ruimtes te geven door middel van gordijnen en boekenkasten etc. erg leuk creeert echt zweer en gezelligheid misschien kan je dat wel eens googlen. :)

Dat is ook zeker zo hedwig daarnaast varieren de prijzen ook erg bij de ikea in ons eerste huisje hadden we bijv. een salon tafel in de 30,- daar verwacht je natuurlijk niks van en onze pax kast was bijv. erg prijzig daar veranwacht je dan ook meer van. En het is indd jammer dat door het budget half nl de zelfse inrichting heeft.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:49

Shantal, bah wat een vieze buurman!

Michje heb ik al geantwoord via pb, maar indien er nog interesse is in het tv meubel, het merk is Loddenkemper :)

Kentaro, bedankt :o Ik ben ook wel trots wat ik op mijn eentje al heb bereikt, wel met dank aan mijn ouders maar heb op mijn 25 jarige leeftijd toch al fijn een eigen auto, huis, eigen paard en enkele verzorgpaarden :D :D (valt het op dat ik even een gelukkig moment heb :D )

Spannend PSM!

Hedwig, ik vind kleur ook moeilijk bij de nu aardetinten.. Ik heb beige, taupe, het walnoot en wit.. Witte gordijnen wil ik niet, ik wil iets levendigs en fris :D
En ik vind je puinhoop nog "schoon" :D Komt allemaal goed, ik kwam ook van dit:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 0cbe9d.jpg
Alles is zowat vernieuwd terwijl ik dit niet wist, maar alles komt dus goed :D

Noah, de schouw inderdaad ook vernieuwd :j
Zo was hij:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... kachel.jpg
Met nieuwe kachel al:
http://i74.photobucket.com/albums/i260/ ... 161950.jpg
En spannend, de sleutel!! *\o/*

Aranel, echte meubels zoals een bank heb ik niet van ikea, maar wel een ladenkast enzo en die gaan allemaal toch al een aantal jaar mee en daar is nog niets aan :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:11

Ik vind ikea inderdaad wisselend. Bij ladekastjes heel goed de bodem van de laatjes nakijken, die slappe bodems kunnen niets hebben. Het ene meubeltje kan een paar maanden mee, sommige dingen zijn wat robuuster. We hebben nu een pax kledingkast en dat ding is echt retesterk!
Ik heb eigenlijk met name ervaring met kasten van ikea, minder met andere meubels.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:22

Gordijnen.... Ik kan alleen nog steeds echt geen inschatting maken van de kleuren die passen bij jouw kleuren...
Deze had ik in mijn vorige huis en neem ik waarschijnlijk ook weer in mijn huidige huis.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... uery=henny

Dit vind ik gewoon echt heel heel heel erg mooi
http://www.belvedere-interior.nl/wordpr ... -groen.jpg

Deze petrol gordijnen vind ik ook wel heel mooi
Afbeelding

Ik zelf vind deze erg grappig maar je moet maar net van printjes houden en rare kleuren...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00221582/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:39

Die eerste foto, van die slaapkamer, is idd heel mooi zeg!
Ik wil graag lange gordijnen in de kamer, maar de bank staat redelijk strak onder het raam dus dat gaat helaas niet. Mooi lichtbruin of creme ofzo... Voor de slaapkamer ook nog wat uitzoeken, maar ik wil niet te duur aangezien we hier geen jaren meer gaan wonen...