Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:01

Vandaag uit nieuwsgierigheid toch maar eens over de markt gelopen en hoewel het absoluut goedkoper is dan in de winkel, is het me nog steeds een raadsel hoe Mri zo goedkoop aan haar groenten en fruit komt. Zooo goedkoop was het bij ons nou ook weer niet. Of ik heb iets over het hoofd gezien. Anyway... toch maar eens iets vaker naar de markt. :)

En, ook enigszins in het kader van de bezuinigingen, ik heb een flexpas aangevraagd bij de bieb. Anders kom ik nogal eens in de verleiding om een boek te kopen, want ik ben een enorme boekenwurm, maar dat kost al snel 10 à 15 euro. Nu kan ik voor 1,50 euro een boek bij de bieb lenen. En dat voor een eenmalige inschrijving van 3,50 euro. :D

Jannepauli

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:49

Iki doe toch echt iets niet goed geloof ik... vandaag minimaal boodschappen gedaan en toch bijna 18 euro kwijt voor:
Twee zakken pistolets ( 12 stuks)
1 zakje thaise roerbakgroente
1 doosje zuivelspread Euroshopper
1 bakje kipfilet blokjes ( okay, ongesneden zou ietsje goedkoper zijn)
1,5 kg suiker
1 pak euroshopper krakelingen (400 gr)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:51

Hm ja, vind ik ook erg veel! Misschien afbakpistoletjes nemen, of had je die al?
Verder erg herkenbaar hoor, veel geld kwijt zijn voor niks :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:56

Ik neem altijd afbak vd es

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:14

Wij hebben vandaag weer veel boodschappen gedaan om de voorraad aan te vullen. We zijn bij de C1000, AH en Lidl geweest. In totaal hebben we €36,94 uitgegeven, maar we hadden ook weer wat lege flessen ingeleverd. Dit hebben we gekocht:

Zak aardappels
Netje knoflook
3 pakken ACE drink
Fles Grenadine siroop
Kattenbrokken
2 verpakkingen reinigingsdoekjes
Handzeep
Fles bak en braad
2 flessen ES cola
2 flessen ES 7-up
2 flessen ES Cassis
Pak brownie mix
3 bruine broden
ES afbak pistolets
ES afbak stokbrood
Pak worstenbroodjes
2 zakken diepvries wokgroente (Italiaans en Mexicaans)
2 dozen Ariel waspoeder
1 bak shoarma
8 kipschnitzels
8 gehakt stammetjes

Ik vond het wel netjes gedaan! En waarschijnlijk hoeven we volgende week dan vrij weinig boodschappen te halen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:00

Chanen schreef:
Vandaag uit nieuwsgierigheid toch maar eens over de markt gelopen en hoewel het absoluut goedkoper is dan in de winkel, is het me nog steeds een raadsel hoe Mri zo goedkoop aan haar groenten en fruit komt. Zooo goedkoop was het bij ons nou ook weer niet. Of ik heb iets over het hoofd gezien. Anyway... toch maar eens iets vaker naar de markt. :)

En, ook enigszins in het kader van de bezuinigingen, ik heb een flexpas aangevraagd bij de bieb. Anders kom ik nogal eens in de verleiding om een boek te kopen, want ik ben een enorme boekenwurm, maar dat kost al snel 10 à 15 euro. Nu kan ik voor 1,50 euro een boek bij de bieb lenen. En dat voor een eenmalige inschrijving van 3,50 euro. :D

Ik ga naar de Haagse markt ;)
Goedkoopste markt van nl volgensmij. Groot, veel groente en fruit en dus ook veel concurrentie.
Daardoor lagere prijzen. Er staan zeker meer dan 25 kramen met groente en fruit, allemaal bij elkaar aan 1 kant van de markt. Het is een vast terrein, 4 dagen pw markt, in de schilderswijk is en er vooral buitenlandse (veel Turkse en Marokkaanse) mensen die er rondlopen
Natuurlijk zegt dat laatste niet direct wat over de prijs, maar het verklaart wel de tropische vruchten en de apartere groentes die er in overvloed verkrijgbaar zijn.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:19

Haagse markt is leuk. Wij gaan er ongeveer 2 a 3 keer per jaar heen. Komen met vanalles thuis van tropischhe vruchten tot kleding of schoenen. Er is altijd wel iets goedkoops te vinden.

Verder heb ik vaak met boodschappen dat ik denk, ooh het is maar weinig dus ik hoef niet veel te betalen en dan is het best een groot bedrag. Maar ook vaak dat ik veel boodschappen heb en dat ik minder moet betalen dan ik dacht.

Overigens ander vraagje, hoelang duurt het voor een mango rijp is? Heb hem al 3 dagen liggen maar wordt niet echt zachter.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:37

Kan wel even duren !

Haagse markt is idd leuk :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:48

Markt is hier niet goedkoper volgens mij. Maar dan spreek ik ook over de gewone markt in het dorp en dat is dan meestal de plaatselijke groentenboer die gewoon buiten gaat staan :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:15

Dat is in ons dorp ook zo: één winkelhandelaar en één echte markthandelaar. De ëén roept nog harder dan de ander.. maar veel verschil in prijs zit er niet in. Oh.. soms mis ik die markten van de grote stad..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:05

In Groningen is de markt zelfs vrij duur vind ik, ik ben goedkoper uit bij de AH (met uitzondering van enkele zinloze aanbiedingen als '2 ananassen voor 3 euro' ofzo. Wat moet je nou weer met 2 ananassen. Die eet ik dus vervolgens ook niet op.
Op de Albert Cuyp (nog geen andere markt redelijk dichtbij ontdekt in A'dam) heb je wel een winkeltje met leuke aanbiedingen, maar het zijn nooit echt de groenten die ik vaak gebruik, en de groenten die ik vaak gebruik zijn goedkoper dan deze groenten.
En tot slot ervaringen met de markt in Rouen (Frankrijk): dat is echt een uitje op zondag en je hebt er van alles, en daar was het wel iets goedkoper dan bij de Carrefour, maar je had juist ook veel 'bijzondere' kraampjes (met luxe kaas en biologische groentekramen) zodat het nog niet veel goedkoper was. desondanks kocht ik wel steeds mijn groente op de markt omdat de groenten in de Franse supermarkten om te huilen zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:22

De gewone markt is hier ook duur, supermarkt prijzen of hoger.
Haagse markt is een stuk goedkoper, maar ook een stukje verder voor mij. Zo rond de 5 km fietsen, en dan ook door een wijk waar ik persoonlijk niet wil met mn fiets wil komen in het donker.
http://www.dehaagsemarkt.nl/

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat het moeilijk te bevatten is hoe goedkoop ik dingen op de markt kan halen.
Vridjag had ik 2 granaat appels gekocht, in dit geval goedkoop = duurkoop.
Beide waren niet lekker :n pitjes waren niet rood maar grauwig/lichtroze en behoorlijk smakeloos.
Omdat ik ze toch moest hebben voor een gerecht gisteravond heb ik bij de AH maar een bakje pitjes a 2 euro gekocht.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:28

Meiden dilemma hier!!

Mn vriend is zn pinpas verloren gisteren, geen contant geld meer.
Ik heb mn pinpas thuis liggen, zo'n 5 euro contant nog.
Wat koeten wij in godsnaam eten voor t avondeten?!
Bij zijn ouders eten gaat niet, die zijn een weekeindje weg samen. En bij mijn ouders kan ook niet.
Dit word wel heeeeul erg budget eten.
Jullie ideeën? Gewoon een boterham kan ook natuurlijk, maar liefst toch wel warm eten!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:31

Eitje bakken?

Chanen

Sheran schreef:
In Groningen is de markt zelfs vrij duur vind ik.

Aha! Vandaar dat ik altijd vol verbazing naar Mri's lijstjes kijk, ik woon in de verkeerde stad! Over die onzinnige aanbiedingen... Gisteren zag ik 3 mango's voor 1 euro. Tsja, die krijg ik in m'n uppie inderdaad niet op voordat ze overrijp zijn. Of ik moet iedere dag met mango ontbijten, lunchen en dineren. :+ Aan de andere kant... dat geld was ik bij de AH kwijt voor 1 mango. Achteraf bezien een beetje sneu geld. Eigenlijk zou ik een inkoop maatje moeten hebben voor dat soort bulk aanbiedingen. Wel profiteren van de kortingen, zonder dat ik met meer opgescheept zit dan ik op kan.

Jannepauli schreef:
Iki doe toch echt iets niet goed geloof ik... vandaag minimaal boodschappen gedaan en toch bijna 18 euro kwijt voor:
Twee zakken pistolets ( 12 stuks)
1 zakje thaise roerbakgroente
1 doosje zuivelspread Euroshopper
1 bakje kipfilet blokjes ( okay, ongesneden zou ietsje goedkoper zijn)
1,5 kg suiker
1 pak euroshopper krakelingen (400 gr)

Oei, dat is inderdaad aan de prijs. Nou zijn voorgesneden groenten natuurlijk erg duur in verhouding met verse groenten en zoals je zelf al aangeeft kun je beter ongesneden kipfilet kopen. Maar dan nog... Jeetje wat een geld!

Steenbok12

is die 5 euro voor vanavond of de hele week.
Voorraad uitpluizen?? En eventueel nog wat vers kopen van die 5,-? Het is zondag dus misshien gewoon lekker makkelijk eten, soep met een broodje knakworst ofzo

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:32

hazira schreef:
Meiden dilemma hier!!

Mn vriend is zn pinpas verloren gisteren, geen contant geld meer.
Ik heb mn pinpas thuis liggen, zo'n 5 euro contant nog.
Wat koeten wij in godsnaam eten voor t avondeten?!
Bij zijn ouders eten gaat niet, die zijn een weekeindje weg samen. En bij mijn ouders kan ook niet.
Dit word wel heeeeul erg budget eten.
Jullie ideeën? Gewoon een boterham kan ook natuurlijk, maar liefst toch wel warm eten!

Pizza?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:32

Of pitabroodjes met tonijn uit blik en iets van sla en tomaat/paprika? Zou ook beneden de vijf euro moeten kunnen, lijkt mij?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:33

Broodje hamburger ofzo.
Je kan zoooo veel maken voor 5 euro. Ook gewoon warm eten. Is niet bijzonder weinig.

Edit: ik maak uit je post op dat het voor 1 dag is

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:37

Het is idd voor alleen vandaag gelukkig!!
Ik denk dat we idd lekker gewoon makkelijk doen en een broodje knakworst/hamburger eten ;)

Het leek even heel veel erger dan dat t eigenlijk is haha!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:41

Chanen schreef:
Sheran schreef:
In Groningen is de markt zelfs vrij duur vind ik.

Aha! Vandaar dat ik altijd vol verbazing naar Mri's lijstjes kijk, ik woon in de verkeerde stad! Over die onzinnige aanbiedingen... Gisteren zag ik 3 mango's voor 1 euro. Tsja, die krijg ik in m'n uppie inderdaad niet op voordat ze overrijp zijn. Of ik moet iedere dag met mango ontbijten, lunchen en dineren. :+ Aan de andere kant... dat geld was ik bij de AH kwijt voor 1 mango. Achteraf bezien een beetje sneu geld. Eigenlijk zou ik een inkoop maatje moeten hebben voor dat soort bulk aanbiedingen. Wel profiteren van de kortingen, zonder dat ik met meer opgescheept zit dan ik op kan.

Stille meelezer meld zich ook. Ik doe ook vaak boodschappen op de markt in Groningen maar je moet wel goed opletten op de prijzen inderdaad. Soms zijn dingen echt een stuk goedkoper bij de AH of de Lidl. En zaterdags hebben ze vaak acties waarvan je denkt, wat moet ik daar in me eentje mee? Vorige week kon je een heel kistje mango's meenemen voor 1 euro. Maar waar laat ik die dingen dan? Haha. Dus heb een beetje hetzelfde probleem als jou Chanen. Eerder deelde ik nog wel eens met mijn huisgenootje dingen maar die zit nu in Spanje.

Ik probeer iedere week met 25 euro rond te komen voor voedsel. (Dus alle drogmetica producten en huishoudartikele koop ik daar niet van) En tot nu toe gaat dat best aardig. Betekent wel dat ik soms 2 dagen hetzelfde eet, maar ik probeer het altijd af te wisselen. Bijvoorbeeld met oosterse dingen eet ik het de ene keer met rijst en dan de volgende keer met noedels of wraps. Ik eet vaak woensdags met mijn jaarclub, dat bespaart ook geld en soms moet ik s'avonds werken bij de appie en dan betaald de AH mijn avondeten. Maar als ik daarmee dan dus geld bespaar dan mag ik van mezelf altijd iets extra's kopen. Zo had ik deze week 4 euro over en daarvan heb ik een lekker zakje notenmix gekocht op de markt.

Volgende week wordt waarschijnlijk wel een beetje duurder omdat mijn zusje op bezoek komt en ik haar eventjes wil verwennen. Maar dat moet kunnen eens in de zoveel tijd. Het is niet dat ik helemaal een krap budget heb, heb nog aardig wat op me spaarrekening staan. Maar toch probeer ik wel een beetje bewust rustig aan te doen met mijn geld. Maar ik hou enorm van lekker eten dus soms geef ik ook iets meer uit, ik geef tenslotte bijna alleen maar geld uit aan eten. Kleding en alles koop ik amper. Ik ga dus niet van die opwarmpannenkoeken eten, dan geef ik liever iets meer geld uit aan eieren en bloem etc.

@Hazira: je kan met een broodje hamburger ook nog veel doen. Weet niet of je nog uien in huis hebt, dan kan je die lekker opbakken en laten karamelisseren. Misschien wat sla halen bij de supermarkt, heb je toch al best een aardige maaltijd.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:42

Alleen voor vandaag en dan 5 euro? Dat is toch makkelijk te doen? Daar maak je een grote pan pasta met groente + saus enzo voor en dan kan je er nog makkelijk een keer van eten. Of rijst met groente en saus ook voor 2 dagen. Of misschien heb je nog wat in voorraad, dat scheelt ook weer.

De afgelopen 2 weken ben ik vol over budget gegaan, heb mijn verjaardag gevierd en vlaai getrakteerd op het werk. Pff, duur... Maar wel gezellig. Komende week heb ik hopelijk niet zoveel nodig. Moet weer goed op gaan letten. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:48

5 euro voor avond eten is echt goed te doen hoor :)
Even kijken wat de basis dingen zijn die je in huis hebt en kijken wat je daar mee kan maken :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:53

Chanen, dan gaan wij samen gezellig naar de Groningse markt 100 mango's kopen! :D

5 euro avondeten is heeeeel goed te doen, daar kun je zelfs nog vleesvervanger bij kopen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 14:17

Hier nog een shopper op de Groningse markt :)) Ik wilde gisteren met een vriendin gaan maar die zei helaas af. Ik zeg: meeting :D