Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cooky schreef:ik ben sinds het najaar met de tuin bezig, en zit op dit moment een beetje vast, dus als iemand nog leuke tips heeft voor mijn border...dan hoor ik het graag!
het gaat om een border van 5m lang, erachter is een muur van 2m hoog en de voorkant is tegen de vlonder (die nu nog uit kiezel bestaat maar bedoeling is te beklinkeren). op de hoek van de border staat een jasmijn die ik graag zou laten staan.
de grond is zwaar en leemachtig, er komt wel redelijk wat zon maar niet de hele dag.
zelf had ik gedacht aan rhododendron, die vind ik helemaal fantastisch, maar aangezien die planten zo langzaam groeien heb ik dit idee laten varen.
een ander gedacht was hortensia, maar blijkbaar zouden die niet zo goed tegen de zon kunnen? mijn moeder heeft ook hortensia in de tuin, al jaren, op een plaats waar zon aankomt en die doet het heel goed.
ik zou graag iets hebben dat het hele jaar groen blijft, en wat tegen het middellands-zeeklimaat bestand is.
lavendel heb ik al in een heel groot deel van de tuin, dus die had ik liever niet ook daar.
als ik een foto wil plaatsen, moet ik die dan eerst uploaden via mijn album of kan dat ook direct?