[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:29

Jup! Had meteen gekeken! Hoesje ook niet kapot haha, is zon case met een flapje :) Flip case heet die geloof ik xd
cloud5.lbox.me/images/176x176/201104/lhikcr1303711989266.jpg

it_is_me

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:08

Ik heb de iPad 3 en wil apps kopen, maar kan dit alleen met creditcard of toch ook anders?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:15

nee, kan ook met een itunes-giftcard (ook online te verkrijgen) of met een clickandbuy-account.
zelf gebruik ik de kaarten. werkt prima. clickandbuy heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord en creditcard heb ik niet.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:25

Danseresje schreef:
nee, kan ook met een itunes-giftcard (ook online te verkrijgen) of met een clickandbuy-account.
zelf gebruik ik de kaarten. werkt prima. clickandbuy heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord en creditcard heb ik niet.

iTunes-giftcard is geschikt voor alle soorten apps?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:29

jup. je koopt zo'n kaart, wisselt hem in de appstore in en dan heb je een bepaald bedrag (van de gift-card) staan waar je dingen voor kan kopen. je hoeft het geld niet in een keer op te maken en volgens mij zit er sowieso geen einddatum op het tegoed.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:02

Kan iemand mij vertellen wat het verschil id tussen de iPhone 4 en 4s ??

Ik krijg een nieuw abonnement, maar zit nog al wat verschil in prijs. Vroeg me af of dit ook is in het toestel zelf.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:05

Goed, ik heb nu een iTunes-giftcard en wil bij een app thema's bijkopen, echter kan ik nergens de code invoeren en wordt er alleen naar een creditcard gevraagd. Overigens is die app wel onder Genius te vinden. Geen idee of dat wat uitmaakt?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:12

eerst je kaart inwisselen in itunes, dan staat het op je account.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:18

Jeah! Het is gelukt. Bedankt!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:45

Christyj138 schreef:

Ik krijg een nieuw abonnement, maar zit nog al wat verschil in prijs. Vroeg me af of dit ook is in het toestel zelf.

http://www.google.nl/search?q=verschil+ ... ent=safari

Is heel veel te lezen op internet over de verschillen :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:55

Edit: probleem al opgelost :+
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 04-11-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:56

Christyj138 schreef:

4s is iets sneller en een iets helderder beeld.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:03

4s heeft betere camera, 8mp ipv 5.
Heeft siri
Je kan facetimen via 3g

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:22

Ik heb de iphone 5 en ben flink aan het uitvogelen hoe alles werkt, dit is mijn eerste iphone.

Nu kreeg ik via whatsapp een "muziekstukje" van mijn dochter die ik in wil stellen als beltoon.
Ik kan dit "stukje" maar niet verplaatsen naar mijn muziekmap.

Ik vraag niet snel om hulp, ik kom hier dus echt niet uit.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:36

Neem aan dat dat hetzelfde werkt als met de 4, via i tunes. Staat "ergens" in dit topic wel omschreven.... Meermaals volgens mij :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:37

Saskiaatje schreef:
Gevonden!

Poeh, eens even kijken.
We beginnen in ieder geval in de bibliotheek van iTunes.

1 Kies het nummer waarvan je een gedeelte als ringtone wilt gebruiken.
2 Noteer ergens (op een blaadje of wat dan ook) welk gedeelte je wilt gebruiken (maximaal 40 seconden), bijvoorbeeld van 1:10 tot 1:45.
3 Rechtsklik op het gewenste nummer in je bibliotheek, en klik op "Toon info".
4 Ga naar het tabblad "Opties" en verander de begintijd en de eindtijd in de tijd die je gekozen hebt.
[ Afbeelding ]
5 Klik op OK.
6 Rechtsklik op het nummer, en klik op "Maak versie voor AAC aan".

Dan komt er nu een tweede nummer onder het bestaande nummer. Dit is slechts de tijd die jij gekozen hebt, dus dat zal je uiteindelijke ringtone worden.

7 Rechtsklik nu op deze versie (de korte/ringtone versie) en klik op "Kopieer".
8 Ga naar je bureaublad/een willekeurige map en plak het nummer.
9 Rechtsklik op het zojuist geplakte nummer en verander de .m4a naar .m4r.
[ Afbeelding ]
10 Verwijder de AAC-versie van het bestand uit je iTunes.
11 Dubbelklik op het .m4r bestand, dan opent deze in de Bibliotheek.

Als je nu synchroniseert zou 'ie op je iPhone moeten staan bij Instellingen - Geluiden - Beltonen, mits het Beltonen tabblad aangevinkt staat in iTunes. :)

Succes!

:D

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:02

Saskiaatje schreef:
We beginnen in ieder geval in de bibliotheek van iTunes.

1 Kies het nummer waarvan je een gedeelte als ringtone wilt gebruiken.
2 Noteer ergens (op een blaadje of wat dan ook) welk gedeelte je wilt gebruiken (maximaal 40 seconden), bijvoorbeeld van 1:10 tot 1:45.
3 Rechtsklik op het gewenste nummer in je bibliotheek, en klik op "Toon info".
4 Ga naar het tabblad "Opties" en verander de begintijd en de eindtijd in de tijd die je gekozen hebt.
[ Afbeelding ]
5 Klik op OK.
6 Rechtsklik op het nummer, en klik op "Maak versie voor AAC aan".

Dan komt er nu een tweede nummer onder het bestaande nummer. Dit is slechts de tijd die jij gekozen hebt, dus dat zal je uiteindelijke ringtone worden.

7 Rechtsklik nu op deze versie (de korte/ringtone versie) en klik op "Kopieer".
8 Ga naar je bureaublad/een willekeurige map en plak het nummer.
9 Rechtsklik op het zojuist geplakte nummer en verander de .m4a naar .m4r.
[ Afbeelding ]
10 Verwijder de AAC-versie van het bestand uit je iTunes.
11 Dubbelklik op het .m4r bestand, dan opent deze in de Bibliotheek.

Als je nu synchroniseert zou 'ie op je iPhone moeten staan bij Instellingen - Geluiden - Beltonen, mits het Beltonen tabblad aangevinkt staat in iTunes. :)

Succes!

:D

Even een aanvulling bij punt 9, voordat je de extensie kan wijzigen moet je eerst het volgende doen;

Rechtsklik op het nummer en klik op “In Windows explorer tonen”. Nu komt er een nieuw scherm naar voren van Windows. Ga nu eerst naar “Extra” boven in het venster, kies daar “mapopties”. Ga vervolgens naar het tabblad: “Weergave”, zoek nu naar de volgende regel: “Extensies voor bekende bestandstypen verbergen” en haal daar het vinkje weg!
Vervolgens kan je de extensie veranderen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:28

IKbenEllen schreef:
Christyj138 schreef:

4s is iets sneller en een iets helderder beeld.

Onjuist ;) De iPhone 4 en 4S hebben hetzelfde Retina LCD paneel. Heb al vaak zat schermpjes vervangen bij beide types en kan altijd hetzelfde scherm gebruiken :) Zet maar eens een nieuwe 4 en 4S naast elkaar, allebei helderheid maximaal en Pas automatisch aan uit, precies hetzelfde :)

Overigens zou ik nu toch wel een 4S nemen. De iPhone 4 zal nog twee major software updates krijgen en dan is 't gedaan voor het telefoontje qua updates. De extra processorkracht is ook wel echt lekker in het dagelijks gebruik. Camera kan ik niets over zeggen want die gebruik ik amper, maar ik heb ze (m.u.v. de i5) allemaal gehad en ik merk het verschil wel degelijk :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:42

Ik kom me even in dit topic melden om mee te lezen. Ik vond de ipads altijd veel te groot en onhandig. Maar nu ben ik straal verliefd geworden op de iPad mini. Had hem van de week in de winkel in mijn handen, en wat is het een plaatje! Het is maar goed dat ik gedwongen word te wachten, want eigenlijk heb ik er helemaal geen geld voor. Ik zit op het moment in Portugal, en ik wil dat ding dus echt niet daar kopen, maar gewoon in Nederland.

Ik heb op het moment een iPhone 4, met een ontzettend duur abonnement. Ik zit erover te denken om dus een iPad aan te schaffen, waar je gewoon mee mee kan, met een internet abonnement. En dan als mijn telefoon abonnement afloopt een simonly te nemen met hooguit 200 mb internet of zo. Uiteindelijk ben ik dan goedkoper uit per maand (aanschaf van de iPad erbuiten gelaten) en doe ik het internetten onderweg gewoon vooral op de iPad.

it_is_me schreef:
Danseresje schreef:

iTunes-giftcard is geschikt voor alle soorten apps?

Yep, het werkt als een soort beltegoed, maar dan voor de itunes store.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:46

Choiix schreef:
De iPhone 4 zal nog twee major software updates krijgen en dan is 't gedaan voor het telefoontje qua updates. De extra processorkracht is ook wel echt lekker in het dagelijks gebruik.

Dat zal wel meevallen hoor. De laatste software update was zelfs nog voor de 3GS beschikbaar. En dan nog, nog 2 major software updates, dat is nog minstens 1,5 jaar, en dan duurt het nog een hele tijd voor nieuwe applicaties niet meer geschikt voor je telefoon zijn. Ik verwacht dat de 4 echt nog wel een jaar of 3 mee kan hoor!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:51

_flo_ schreef:
Ik heb de iphone 5 en ben flink aan het uitvogelen hoe alles werkt, dit is mijn eerste iphone.

Nu kreeg ik via whatsapp een "muziekstukje" van mijn dochter die ik in wil stellen als beltoon.
Ik kan dit "stukje" maar niet verplaatsen naar mijn muziekmap.

Ik vraag niet snel om hulp, ik kom hier dus echt niet uit.

Als je hem in je itunes krijgt als liedje, kun je daarna rechtsklikken op het liedje en zeggen "AAC-versie aanmaken" als je die dan weer op de telefoon zet, zou die tussen je ringtones moeten staan volgens mij. Helemaal zeker weten doe ik het niet, want het is alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan hebt.

[edit] ownee, het was ietsje ingewikkelder.... hier de uitleg
http://forum.iculture.nl/wiki/Handleidi ... via-iTunes

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:50

Ik heb een paar boeken (PDF) doorgemaild naar een i pad 2. Mail komt daar gewoon binnen, met bijlagen. Echter, hoe bewaar / installeer ik die nu? Als ik ze aantik is de enige optie die hij geeft "mail", nergens "opslaan" of "open" :o? Help?
Op mijn i phone heb ik er nooit problemen mee gehad.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:52

Eh..ff denken hoor...ik kreeg laatst ook boeken via de mail...
Ogenblikje...

He ships..kan t niet meer vinden Y;(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:15

heb je een pdf reader geinstalleerd of iets dergelijks? Goodreader is vrij goedkoop/gratis volgens mij en is best geschikt...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:17

Ja I books staat er gewoon op, daar staan de boeken op mijn telefoon ook gewoon op.