Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:39

Blinnii schreef:
Hoezo maakt je vriend je extra zenuwachtig Nina? Is hij je aan het plagen?

Gelukkig heb je je rijbewijs terug gevonden!!
zijn dure grapjes om die kwijt te raken

Nouja mijn vriend is zenuwachtiger als mij dus die maakt daarmee mij weer zenuwachtig
(hij heeft al ruim 7 jaar zijn rijbewijs)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:16

Blinnii schreef:
Polly, hoe leer jij je leerlingen de halve draai aan?

Wij beginnen altijd op een ruime parkeerplaats met wat draaiwerk, dus rustig aan in 1 met een beetje gas en achterrem gebruik om ons heen draaien om dat gevoel een beetje te krijgen. Als dat er is breiden van daaruit uit naar de halve draai, eerst nog zonder pionnen en uiteindelijk laten we de koppeling erbij pakken (dan hebben we tussen de cirkels en het moment dat de koppeling erbij komt ookal gewerkt aan stapvoets rijden, langzame slalom (op een ruimere afstand) en wegrijden uit het vak) en gaan van daaruit de halve draai oefenen, afhankelijk van de leerling ook op een grotere afstand dan de examenafstand van 6mtr

Snoevie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:24

Klinkt logisch idd.

Ik heb morgen weer les. Duimen voor knap weer!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:23

Wow vandaag voor het eerst de snelweg op,had het gevoel dat mijn hoofd eraf waaide. Wel cool,ik heb een nieuwe bijnaam,Yvonne Rossi :P

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:31

Snoevie schreef:
Wow vandaag voor het eerst de snelweg op,had het gevoel dat mijn hoofd eraf waaide. Wel cool,ik heb een nieuwe bijnaam,Yvonne Rossi :P

haha is even wennen he.
Vandaag dan (hopelijk) mijn een na laatste les gehad :D
Al ik zo op mijn examen rijd dan ga ik gewoon slagen aankomende donderdag
Wel rot door de miezer regen en de schemer zag ik helemaal niks meer door mijn bril als er een tegenligger aankwam :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:04

Straks een gediplomeerde motorchick :D spannend nina.

En idd wel even wennen ja, haha. Maar wel spannend, en jammer dat ik t gas niet helemaal lekker open kon gooien omdat t vrij druk was

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:10

Snoevie schreef:
Straks een gediplomeerde motorchick :D spannend nina.

En idd wel even wennen ja, haha. Maar wel spannend, en jammer dat ik t gas niet helemaal lekker open kon gooien omdat t vrij druk was

dat is inderdaad jammer, mocht vandaag over een nieuwe oprit bij ons in de buurt, is een hele mooie gelijkmatige bocht. die ging echt super soepel, kreeg nog een compliment erover :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:19

Lekker hoor, wat zal het lekker zijn om straks zelf te rijden

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:45

Ik heb vandaag wegrijden uit vak er bij gekregen, wat een draak van een oefening zeg :)) had ik niet verwacht haha. Ging op zich wel maar nu al bang voor rechtsom :D

Vandaag voor het eerst plensregen op de weg. Ook harde wind, had het idee dat mijn hoofd een windvanger was. := en dan reed ik nog maar 60/70.
Super koud ook, vingers weer helemaal verkleumd. Moet echt maar achter goede handschoenen aan..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 22:46

Fijn om te lezen dat het goed gaat!!

Wij gaan bijna de winterstop in, de laatste leerling moet morgen examen doen en dan hebben we begin januari nog 1 her. Ik heb vorige week mijn voorlopig laatste motorles gedaan, motor is inmiddels helemaal gesopt en staat te wachten om naar de dealer te gaan voor groot onderhoud samen met wat lesmotoren.
Ik blijf wel lekker toeren op de scooter en heb daarnaast nu wat spoedklantjes voor de auto, hopelijk blijft de winter zacht en kunnen we snel weer van start.

Wij kiezen voor een winterstop omdat de ervaring leert dat er anders behoorlijk wat lessen uitvallen door het seizoen heen, daarnaast vinden veel leerlingen het wel leerzaam om in de regen en kou te rijden maar leuk is anders. Wel zorgen we dat de kandidaten die laat begonnen zijn iig AVB binnen hebben en waar mogelijk AVD, de mensen die doorgesluisd zijn naar het voorjaar waren de mensen die nog geen theorie hadden en die soms op eigen verzoek liever met mooi weer verder gingen. De mensen die de laatste weken examen hebben gedaan (en dat waren er heel wat) wilden zelf ook door. We doen het dus in goed overleg, dat jullie niet denken dat we op een gegeven moment gewoon zeggen dat we ermee kappen ;)
Het is wel even lekker dat alle motoren nu groot onderhoud krijgen, in de zomer is dat soms echt passen en meten en zijn het noodzakelijke beurtjes tussendoor. Nu kunnen ze gewoon naar de dealer en helemaal nagekeken worden, zijn ze over een paar weken weer als nieuw :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:03

Snap ik ook hoor polly. Ik ben wel blij dat ik door kan en mag gaan zolang het mogelijk en veilig is, ik ben niet zo snel en hoop hem dan voor t voorjaar te hebben zodat ik dan mooi kan gaan rijden.

haha ja leo, wegrijden uit parkeervak kan wel tricky zijn. Bij mij was links ook soepeler dan rechts. Voor mij voelde t als een precieze mix van koppeling en gas geven, en vrijwel direct kantelen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:08

Ik vind het ook een rotoefening :=
Mijn instructeur gaat door zolang het veilig is, vind het wel fijn want ik ben ook niet zo'n snelle leerling... Al neemt hij nu ineens wel heel vaak het woord examen in z'n mond :') paniek :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:47

Nee joh niet in paniek raken :D ik zal een overwinningsdansje voor je doen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:52

Gisteren de 8 op een andere plek gedaan, waa daar veel krapper leek wel... Dus was ff gek. Zei voor de grap als de pionnen straks op het examen nog andere kleuren hebben is het helemaal drama :') toen keek m'n instructeur heel serieus, ja ze hebben verschillende kleuren.... Aaaaah :=

Was wel ff gek gisteren, eerst snelle slalom en toen de langzame... Wat staan die pionnen dan ineens eng dicht op elkaar. Moest zo omschakelen, dus dat is nog ff oefenen :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:55

De leerlingen die door willen gaan ook door maar de meeste willen zelf naar het voorjaar

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:11

Ahh vandaar. Tja ik vind t ook best koud nu, maar ik ga stug door :p

En ik heb op t examen oranje, blauwe en groene pionnen gezien goldie, weet je dat alvast ;)
Moet je naar Heerhugowaard?

Ik had trouwens een knap rijmaatje gisteren......pff damn, haha. Wel een echte kerel, het was echt een mannenuurtje, hij en onze instructeur hadden praatjes voor we vertrokken, haha. En hij was onderweg even afgeleid door een dame met strakke billen op een fiets. Dat werd meteen gezien door onze instructeur :p

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:39

Haha geweldig :')
Ja ik moet ook naar hhw, weet ik dat idd alvast :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:59

op mijn AVB examen hadden we ook verschillende kleuren pionnen(elke kleur was 1 oefening).
Net mijn laatste les voor mijn AVD gehad, volgens mijn rijinstructeur moet het goed komen morgen als ik zo blijf rijden!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:15

Komt wel goed goldie,is vrij duidelijk hoor en je instructeur zal t je nog uitleggen ook.

Ik zal voor je duimen nina!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:18

En de examinator ook en als het niet duidelijk is gewoon vragen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:44

Mijn examinator legde niks uit,maar dat was misschien ook omdat hij al had gezien dat mijn instructeur t uit had gelegd. Daarom konden we ook zo snel achter elkaar de oefeningen afwerken, ik was zo klaar

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:20

Nina, succes vandaag. Hoelaat moet je op?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:26

Brrr hoop maar dat het bij mij ook snel gaat := maar eerst maar eens aanvragen.. Ga begin januari wintersporten, dus daarna wordt het denk ik. Eerst maar eens kijken of ik weer heel thuis kom :+

Succes Nina!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:28

Nou dat schiet ook al op goldie. Komt vast goed!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:03

Spannend Nina, succes alvast morgen! :)

Komt goed Goldie.. schiet inderdaad al lekker op zeg! En jij kunt na je AVB redelijk snel door voor AVD toch?