Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:25

Ooh, wat een gaaf huis Kaula :)

En een leuk toilet!

Wij hebben deze regenachtige zondag goed besteed, we zijn naar de woonboulevard geweest en goed geslaagd. We wisten precies wat we wilden hebben en hebben dat uiteindelijk ook gekocht, een 3 zitter met otomane, eethoek met 6 stoelen en een tv dressoir. Normaal 3250, nu uiteindelijk 2700. 1ste artikel 20%, 2de 15% en 3de 5% korting. verkoper maakte een rekenfout en na wat onderhandelen op het totaal dus +- 17% korting, terwijl er op Henders en Hazel normaal amper marge zit :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:30

Ik ben twee weken op vakantie en Dems heeft een gave keuken besteld, Kaula & Fank hebben beiden een geweldig huis gekocht :~ en shantal is decoratief geweest!
Cindy, Leuke wc!
Susem, Ik ben benieuwd hoe het gaat worden :)

Hier eerst weer nieuwe planten in de potten op het terras voordat ik weer aan het interieur kan uitgeven... Alles, op twee planten na, hebben mijn vakantie niet overleefd!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:46

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:08

cindybijl wat een gaaf toilet! <3 Ik moet die van mij nog steeds pimpen haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:54

Kentaro schreef:
Kaula, wat een ontzettend leuke woning!! (persoonlijk sta ik er dan weer van te kijken dat iemand met smaak voor een modern interieur voor zo'n type woning kiest?! :o )
Vind de vloer ook schitterend, maar inderdaad bij rood kleurige meubelen is het weer niet mooi. Is een grijs eiken kleur vloer een idee??

Oh ik wilde juist ook zo'n huis en hou ook van strak en modern :j :D Kan prima gecombineerd worden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:00

Oud huis met modern interieur kan heel gaaf zijn! Moeten er wel oude elementen binnenshuis bewaard blijven :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:34

Loiz schreef:
Ik zou het even goed opmeten of het past. Want als hij achter je bed of bureau komt, kan je m niet meer gebruiken :+
Want dan zitten de lades klem lijkt me

Het pas wel in de lengte, heb zelfs nog 20cm over aan beide kanten, kan zelfs het bed en bureau nog iets naar achteren schuiven, maar ik hoopte dat iemand anders nog suggesties had, misschien voor andere ladekasten? :3

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:43

Wat een leuk toilet zag ik op de vorige pagina, komt me bekend voor hihi :D

Afbeelding

En wat een schattig dijkhuisje, ik vind de woonkamer wel meevallen, badkamer is idd een beetje over the top :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:32

Mootje, hoe was je vakantie??

:o Lekker bekrompen van mij..... Dacht eerlijk dat als je smaak meer naar modern ging, je niet op zo'n heerlijke dijkwoning zou vallen... :P

Nog zo'n super leuk toilet!! (mag ik vragen of je ook echt de kaarsjes brand daar?? :o )

Manzano, ben je nog verder gekomen met je plinten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:49

Nee nog niet, maar ook nog niet naar gezocht...... even niet zo veel tijd voor gehad. Wordt denk ik een projectje voor na de vakantie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:51

Ik brand ook kaarsjes in de wc, dat vind ik wel gezellig :D
Vakantie viel tegen, ik had wat anders van verwacht... Gelukkig heb ik nog een vakantie in het verschiet!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:53

ja mae! ik heb hem nagemaakt, vond hem zó leuk!!
(ik heb ook pb contact gehad met je toch?)

bedankt voor de leuke reacties!! iemand vroeg wat ik op de vloer heb? gewone hele simpele witte tegeltjes met donkere voeg

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:58

Oh dat is balen Mootje. Wat heb je gedaan??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:59

Dat was ik :D Was benieuwd of in de vloer de kleur van het behang terug kwam...

Heb veel kaarsjes in huis, maar nog nooit in m'n toilet gehad... :D
Wat jammer dat je vakantie een beetje tegen viel! Nu maar hopen dat de volgende dubbel leuk wordt dan!! ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:00

Een rondreis door Cuba (georganiseerd). Het programma was alleen erg leeg en mega touristisch icm een erg grote groep, dus volgende keer zelf met de Lonely Planet op stap!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:03

Wat balen van je reis!!!! Het is toch iets dat je niet 'even' over doet......

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:11

Dat dijkhuis is leuk zeg!
Oud huis met moderne inrichting kan idd wel heel erg mooi zijn. Oude elementen moeten wel bewaard blijven (vind ik), maar kan echt een mooie combi zijn :j

Zag hier een MP-advertentie voorbij komen, zal de mijne ook even plaatsen. Willen van onze moderne spullen af omdat we in het nieuwe huis een andere stijl willen doorvoeren...

Kast:
http://link.marktplaats.nl/565054259

Paneelgordijnen:
http://link.marktplaats.nl/561725412

@Mootje: Wat ontzettend jammer zeg! Idd geen reis die zomaar even overdoet... Zonde hoor. Hopelijk bevalt je andere vakantie beter!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:13

Die paneelgordijnen zijn geweldig! Jammer dat mijn plafond te hoog is :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:37

Wat vreselijk zonde van je vakantie!!!!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:52

Balen Mootje, ik ben niet zo van de groepsreizen maar ik kan me goed voorstellen dat je ervoor kiest in bepaalde situaties :j

Ook jammer dat de planten stuk zijn gegaan...

Hahaha wat grappig!

cindybijl schreef:
ik kom even mn toilet laten zien, hij is eindelijk (bijna) af!

Afbeelding
en

Mae schreef:
Wat een leuk toilet zag ik op de vorige pagina, komt me bekend voor hihi :D

Afbeelding

Sorry ik moest de kwoots verkloten voor de plaatjes

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:15

Kaula, ik zou oppassen met de vloer verven en eerst de rest doen zoals je het hebben wilt, mocht het tegen vallen, die vloer in de verf is het onwijs lastig om het terug te draaien,(vooral veel erg vervelend werk) terwijl als je eerst de rest doet (steenstrips weghalen , muren en plafonds opnieuw afwerken, al dat goud weghalen etc) je kans hebt dat de vloer juist wel weer mooi is in die setting

verder onwijs leuk huisje, ben gek op die oude dijkhuisjes

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:34

Naah, de vloer word sowieso geverfd. Op de foto ziet de vloer er ook nog mooi uit, maar er zitten een hoop beschadigingen op. Ook maakt het de ruimte een stuk donkerder en kleiner, want zoveel licht als op de foto komt er maar op schaarse momenten binnenvallen. Aan de achterkant (stoepkant) zitten dus die twee raampjes, maar die zitten op ooghoogte en zijn vrij klein. De twee ramen aan de voorkant zitten in een smalle steeg, heel veel licht komt er dus niet de ruimte in vallen.

Iedereen schrikt trouwens meteen van een witte vloer, dus ik had al 'angstige' reacties verwacht haha.

Bij mijn moeder thuis hebben wij overigens ook de houten vloer geverfd en haar huis is 3x zo groot als het onze, dus ik weet waar ik aan begin hoor :). Maar bedankt voor de waarschuwing.

Het is overigens ook de bedoeling het karakter van het huis te bewaren, het word ook niet glimmend, strak en koud modern.
Zou niet weten hoe ik het moet omschrijven, maar comfortabel modern komt denk ik het meeste in de buurt van wat ik wil.

Wat een vrolijke wc's btw :D.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:47

Ik heb een witgeverfde houten vloer gehad, in een boshuis en i.c.m. huisdieren.....en hoe mooi ik het ook vond, ik doe het nooit weer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:00

Persoonlijk zou ik niet meteen de vloer wit verven nee, ik zou eerder kijken of je het kan beitsen.

Maargoed, ja smaken verschillen, ik hou nou eenmaal van de warme looks van echt hout, en het gebeurt niet vaak meer dat er een echt houten vloer in huizen zit, meestal is het laminaat.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:06

cindybijl schreef:
ja mae! ik heb hem nagemaakt, vond hem zó leuk!!
(ik heb ook pb contact gehad met je toch?)

bedankt voor de leuke reacties!! iemand vroeg wat ik op de vloer heb? gewone hele simpele witte tegeltjes met donkere voeg

Klopt inderdaad, we hebben toen gepb't!
En met jou nog meer, heb geloof ik in totaal wel 3 bokkers gehad die wilden weten waar het behang vandaan kwam :))

Ben er nog steeds blij mee (en dat zegt iets bij mij haha := ), echt een vrolijke wc :D