Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tilmar schreef:ehhh, geen mail op je smartphone??
De ereader is echt niet geschikt om te internetten, mijn kobo Glo kan het, maar ik heb dat maar 1x gedaan. Met een ereader kan je perfect lezen, that's it.
Shiloh schreef:Op zich moet enkel checken of je email hebt echt wel kunnen hoor, maar echt fijn werkt het niet inderdaad. Kun je niet gewoon outlook of Thunderbirds of zo installeren op je laptop? Laat je die gewoon aanstaan terwijl je leest en zit je er een geluidje op terwijl je leest en dan krijg je vanzelf een pingel te horen als er mail binnen is. Dan hoef je ook alleen naar de laptop toe als je dat geluidje hoort.
Citaat:Extra’s
De Kobo Glo heeft een aantal extra functies. Je vindt onder het menu Instellingen een schaakspel, schetsblok, sudokupuzzel en browser. Het zijn allemaal niet officieel ondersteunde functies, maar ze werken naar behoren. De browser is wel heel basaal, en eigenlijk alleen handig voor snel het nieuws te lezen of, iets op te zoeken op Wikipedia of je mail te bekijken.
DaniBanani schreef:Er zijn ook Kindles met gratis 3G wereldwijd. Daar kan je ook vrij gemakkelijk email op lezen heb ik gelezen, al heb ik dat zelf nog niet getest.
Marley schreef:Maar ik denk dat het op de reader ook niet zo ideaal is om je mail te doen. Ik stel me zo voor dat je wat menu's door moet om bij je mail te komen en dan vrij lastig kan openen, nog lastiger iets kan typen (kan dat überhaupt op de Glo?) en dan weer menu's door moet om terug te komen bij je boek. Ik zal m'n Glo zo eens aan de pc hangen en kijken hoe of wat.... Als ik er zo zin in heb...
Annick75 schreef:Ik heb ook een Glo en heb net even gekeken, je kunt op zich wel je webmail controleren, maar ik vind het verre van ideaal, omdat kleuren omgezet worden in grijswaarden en lichtere kleuren daardoor moeilijker leesbaar worden. Je kunt de boel wel gemakkelijk vergroten, waardoor het leesbaarder wordt, maar dan moet je heen en weer scrollen geloof ik. Heb het niet heel uitgebreid uitgeprobeerd. Maar als je alleen even snel wilt checken en dan weer wilt lezen, is het wel te doen.
Van rechts naar links scrollen is op veel sites sowieso nodig, omdat je natuurlijk een verticaal schermpje hebt ivp een horizontaal en voor zover ik heb kunnen ontdekken, draait het beeld niet mee als je het scherm draait.
Verder vind ik de Glo een heerlijk apparaat met z'n ingebouwde lampje. Ideaal in een trein waar het licht uitvalt, 's avonds in bed als ik nog wil lezen, maar mijn lief niet of in een auto. Lekker lezen, zonder er iemand bij te storen met hinderlijk licht.