Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:47

Thnx! Wij zijn er ook erg blij mee! De snoeren gaan door de muur naar het inbouwkastje! Gelukkig komt het qua indeling uit dat de tv aan die muur het mooist uitkomt. Deze muur hebben we zelf geplaatst namelijk. De rest van de muren stonden er al en alles is bij ons van beton, dus dan is iets dergelijks al bijna niet mogelijk. Achter deze muur zit de trap.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:30

Je moet idd ook wel de ruimte erachter hebben :D Mijn muren zijn niet zo dik als m'n dvd speler namelijk hahaha.
Mooie oplossing!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:39

Haha, wij hebben hier gelukkig wel ruimte achter de muur :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:02

Wij krijgen vanochtend de sleutel, dus dan kan bij ons ook eindelijk het klussen beginnen! :D

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:04

heel veel plezier davinia! ennuh, foto's!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:13

Hier begint de verbouwstress een eind te bereiken.

Verbouwing van Badkamer, toilet en keuken.
Een verbouwing die 8 dagen zou duren duurd nu al 3 maanden. En alles wat fout kan gaan, is fout gegaan. Scheuren in de muur na het breken, door leidingen heen gegaan, geen stroom meer in huis door lekkage in meterkast, stroom vergeten aan te sluiten (thnx electricien) achter de nieuwe keuken (ALLES eraf moeten halen) en een wc waar na 7 keer stucen een lekkage is ontdekt. En ga zo maar door.
Verder lopen we tegen een schadepost aan van enkele duizenden euro's. Die discussie nog maar eens met aannemer aan gaan. Ik heb inmiddels heel wat deuken in de bouwkeet geschopt. Na de laatste deuk kwamen zij eindelijk met oplossingen voor de niet op te lossen zaken (denk aan die lekkage!)

Gisteren hebben we een extra wandje geplaatst, die hopelijk onze gasrekening met tig euro's naar beneden gaat brengen. Wij hebben een open trap in de huiskamer (met een soort van nisje ervoor), wat een ware afzuiging bleek te zijn. Als je op de banken zat, voelde je het gewoon trekken. Het duurde dan ook 2 uur om van 18 graden naar 20 graden te gaan. Vandaag wordt de deur erin gehangen.

Ik heb het helemaal gehad. Ik weet dat het natuurlijk niet zolang verbouwen is als de meeste mensen aan het doen zijn, maar het valt gruwelijk tegen als je op 8 dagen telt.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:51

bosefoso: Jeeee wat balen zeg.... mennn wat ben jij blij als het af is!! Wij zijn na 2 maandjes ook bijna klaar... maar ik ben ook als de dood dat er iets gaat lekken... en bij jou is het gebeurd! Ik hoop dat je eruit komt met de aannemer! Succes iig!

Davinia: Gefeliciteerd! Ga je veel doen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:53

Gefeliciteerd Davinia!! Veel plezier (en sterkte :+ ).

Oh wat balen bosefoso!!! Kan me voorstellen dat je er dan helemaal doorheen zit!!
Al is 8 dagen voor al die klussen die je noemt ook best wel kort eigenlijk.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:58

Haha Texas, dat kun je wel zeggen! Wel haast alles is nieuw nu. Boven een laminaat vloer erin (vloerbedekking konden we weggooien nadat de tegelzetter de kraan aan had laten staan), in de keuken een andere vloer en in de woonkamer/gang moet nog een andere vloer komen. Ook thnx 2 de bouwvakkers. Ik ga de rechten denk ik verkopen aan SBS, verbouwingen uit de hel!

Fijn dat jullie ook bijna klaar zijn! Dat laatste stukje, dat vind ik persoonlijk het ergste. Dan is het bijna af, maar nog niet helemaal. En dat bijna, duurd vaak errug lang.

Manzano, dat zei ik ook voordat ze begonnen. Dat kan toch nooit? Volgens aannemer was het geen probleem, en dachten zij het wel binnen 7 dagen klaar te hebben. Nou, die 7 of 8 dagen zijn maar een heel klein beetje uitgelopen ;)

Al mijn woede trouwens wel super creatief kunnen uitten. Super leuke kandelaars en kaarshouders gemaakt van onder andere zoutdeeg. Lachen, eigenlijk is dat iets voor de kids (waarmee ik dat ook aan het doen was) maar bleek het zelf ook leuk te vinden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:59

Slecht hoor.........
Bij mijn ouders hebben ze een inie-minie badkamer gedaan........ dat duurde al 14 dagen.
Maar als ze dat beloven moeten ze het gewoon waarmaken natuurlijk. En iets uitloop is niet erg, zo lang het dan maar wel goed gemaakt wordt :(:) :(:)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:25

Bosefoo: Wij doen verschillende dingen zelf en hebben door bekende werklui dingen laten doen. Muren gestuuct, schilder behangen en geverfd, keuken laten spuiten. Mijn oom is aannemer, mijn vriend metselaar (tegelt dus ook) en uit zijn werkgebied komt weer de loodgieter. Een bekende van mijn oom heeft laminaat geleverd en bekende van mijn ouders de trapbekleding en raamdecoratie. Ik ken dus alles mensen die in me huis lopen en werken. Dat heeft trouwens ook nadelen :D haha.

Onze badkamer zijn we de eerste week begonnen met slopen (1e week november) en nu moet alleen nog de kast van het badkamer meubel opgehangen worden en gekit worden en kozijntje en plafond verven. Maar we hebben dan ook in de badkamer met uitzondering van het loodgieterwerk alles zelf gedaan.

Nu nog 1 wandje in het toilet beneden tegelen en de vloer en voegen etc en dan toilet ophangen! Dat laatste bij ons gaat wat dat betreft ook prima, maar hierna komen we echt op alle details... en ik wil alles tot in de puntjes (zo ben ik nou eenmaal)... maar ben vanaf volgende week 2 weken vrij en vriendlief ook!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:27

Oh nou dat hebben jullie dan heel snel gedaan Texas!! Lekker hoor!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:16

Ja, bekenden die je helpen in het huis, dat ken ik ook :) gek genoeg kom je als bekende altijd als laatste aan de beurt en ik heb gemerkt dat die vriendenprijsjes ook niet zo vriendelijk zijn. Voor mij geen bekenden meer die 'helpen'. Ik besteed het wel uit en betaal hetzelfde, maar dan voel ik me er een stuk prettiger bij om een aannemers een schop onder hun hol te geven :j

Oh, mijn ouders helpen wel heel erg veel, maar die staan hier buiten :P

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:44

Xono: met bekenden noem ik ook geen vrienden... Dat zijn bekenden omdat zowel mijn Oom en mijn vriend in de bouwwereld zitten... en we hebben wel nette prijzen gekregen... maar ik ben dan ook iemand die dat van te voren eerst uitzoek, bevalt de prijs of kwaliteit niet... dan doen ik het niet! Maar het heeft ook weleens nadelen omdat het niet geheel vreemden voor je zijn, ga je ook niet om bepaalde dingen lopen "zeuren" .... en aan mensen die het zwart doen zitten weer nadelen omdat het tussen het normale werk door moet... dus komen ze weleens niet wanneer jij ze nodig hebt omdat je na hun werk dan juist zelf weer verder kan...

Acchhhh het hele leven bestaat uit voor- en nadelen :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:46

Ja, ik snap wat je bedoelt. Wij kregen een kozijn tegen materiaalkosten, we hebben toen ook geen verdere prijsopgaven opgevraagd, maar dat hadden we beter wel kunnen doen. Maargoed, een vriend...je gaat er vanuit dat het wel goedkomt dan :')

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:35

Vandaag toch een beetje mijn gelijk gekregen. En op wat een vreselijke manier.
6 keer heb ik tegen de mannen verteld dat er wel eens een lekkage achter die muur van de toilet zou kunnen zitten. stucwerk hoort te drogen en vast te zitten. 6 keer werd mij verteld dat dat onmogelijk was, en als ik er geen verstand van had, ik beter mijn mond dicht kon houden. 7 keer gestucd, 6 keer eraf gekapt. Ze zouden het er weer af gaan kappen en opnieuw stucen.

Toen ik het voor de 7e keer zei, kon het toch ineens misschien wel een lek zijn. Vrijdag zouden ze komen, er is niemand geweest (pas 8 keer eerder gebeurd hoor). Gruwelijk uitgevallen tegen aannemer, dit zou echt niet meer gebeuren. Dat had hij me al 7 keer eerder beloofd.

Vandaag om 3 uur was er nog niemand geweest. Maar weer naar die aannemer toe, die was er niet. Mijn bloeddruk was inmiddels gestegen naar een ongekend hoogtepunt. Bellen, niet opnemen? Neem jij niet op? Nog een keer bellen. WEGDRUKKEN? (Marco, bel jij ff de huisarts?) Nog een keer bellen. Toen hij opnam kwam zei hij heel droog, oh ja vergeten je te bellen, ze kunnen vandaag niet. Vanaf dat moment heb ik geen woord meer op een normale toon gezegd. Ieder woord die mijn mond heeft verlaten is eruit geschreeuwd en gebruld.
100 excuses, ik heb ze vriendelijk verteld (toegeschreeuwd) dat ik een factuur klaar heb liggen voor alle uren die ik heb zitten wachten, als er weer eens niemand op kwam dagen.
Hij zou het direct gaan regelen, binnen 5 minuten zou hij me terugbellen. Na een kwartier had hij nog niet gebeld en belde ik hem dus maar weer. Citaat; "oh ja, sorry, ik zou je terugbellen".

Ooooooooooooooooh, jullie willen niet weten waar ik hem voor uitgemaakt heb. Niet netjes en niet slim, dat geef ik toe, maar oh wat was ik vals.
Toen ik ophing ging 5 minuten later de bel; de sloper. Hij kwam het stucwerk eraf kappen. Kappen, en nog eens kappen... En ja, een ZEIKEnatte muur. Nee hoor, daar kan onmogelijk een lek zitten.
Ondertussen zijn door de sloopwerkzaamheden mijn pleeborstel, toiletrolhouder en gloedjenieuwe super gave gastenhandoek rijp voor de prullenbak. Bedankt, ik vond het nog niet erg genoeg.

Ik heb overal foto's van gemaakt, uitgeprint, een dikke vette klachtenbrief uitgetikt, met factuur, en naar het postkantoor gebracht. De aannemer krijgt deze morgen.

Wat ben ik link, ik heb er geen eens woorden voor. Ik voel me zo ontzettend machteloos. Ik zit eigenlijk al heel de avond te brullen van de woede en machteloosheid.

Wel een fijn puntje aan deze dag; de deur hangt erin. De jaarafrekening van de gasleverancier is vnaf komend jaar meer dan welkom, wij krijgen geld van hun volgend jaar!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:04

Bosefoso, ik wens je veel succes. Ik ben ruim 9 maanden bezig geweest met de aannemer om mijn lekkage te verhelpen en de kosten van de vloer, stucwerk en behang terug te krijgen :(
Ik woon er nu 3.5 jaar en mijn huis is nogsteeds niet waterdicht bij een bepaalde windrichting, maar ik wil de aannemer niet meer over de vloer hebben!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:10

Ik ga verhuizen! zal voor en na foto's maken :) We gaan van 28m2 naar 85m2, dus groot verschil!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:12

Jeetje, dat is wel een verschil! Heb je nu een kamer?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:16

1 kamer appartement! We wonen er met z'n tweeën.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:27

op 28m2 met zn 2en?! dan hou je wel heul veel van elkaar :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:27

bosefoso mijn god wat een ellende... ik duim voor je :(:)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:45

jeetje fanatiek hoor.. wonen op 28m2 met z'n tweeën.
Hihi moet wel een beetje lachen om jou reactie Ariebombarie :P

@ bosefoso: jeetje wat een drama zeg... Erg vervelend als je van andere afhankelijk bent en ze dit soort dingen flikken. Hoop dat het gauw opgelost wordt! Ben erg benieuwd hoe de aannemer op jouw factuur gaat reageren.

Wij zijn op dit moment druk bezig met verbouwen. Onze vergunning voor een aanbouw op de 1e verdieping is eindelijk rond en kunnen nu eindelijk gaan bouwen. Niet schrikken van de foto's hihi:

Achtergevel eruit:
Afbeelding

Zeil gespannen en tijdelijk muurtje van hout verwijderen:
Afbeelding

Achtergevel begane grond bijna helemaal weg, laatste stukje moet nog (container zat vol hihi). Hier komt straks openslaande deuren aan de kant van het raam:
Afbeelding

uitzicht van beneden naar boven :+ :
Afbeelding

Balken doorgezaagd, hier komt een stalen constructie vanwege dat we de draagmuur hebben weggehaald:
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:56

Was dat eerst een balkon ofzo?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:57

of alleen een aanbouw beneden met plat dak? gaat wel ruimer worden :)