Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:41

Mijn kattenbak staat in de bijkeuken. Je ruikt dat ding altijd wel iets, ben blij dat hij daar kan staan.

iemand ervaring met het opnieuw bekleden van stoelen??
Ik heb leuke stoelen gezien voor bij de eettafel op marktplaats, maar ik zou er wel andere bekleding op willen. Geen idee hoe of wat, hoe doen jullie dat? hoe gaat dat? :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:10

Wat is het rustig hier! Is iedereen hard aan het klussen? Het is wel echt klusweer natuurlijk!

Onze kattenbak komt waarschijnlijk ook in de bijkeuken. Nu staat ie in een opbergruimte bij de keuken, maar we hebben er nooit last van. Die van ons wil ook eigenlijk nooit op de kattenbak, gaat altijd naar buiten. En als ie erop wil en de deur zit dicht krabt ie er tegen de deur aan en dan horen we dat wel. Straks in het nieuwe huis moet ie eerst wel op de kattenbak, want dan gaat ie nog niet naar buiten deze winter!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:22

Als trouwe meelezer nu toch dan een post:
want heb deze week eindelijk de kist afgekregen.....
En zo enthousiast geworden dat het schoenenbankje uit de gang ook geverfd is en nu dient als tv meubel...

Afbeelding

1 april krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!!!! Jeej!!!!
Daar komt een donkergrijze vloer in, denk dat het dan nog mooier staat!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:45

Mooi hoor sana! Was de kist al een tafel of heb je er zelf een tafel van gemaakt?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:50

Wow Sana, die kist is wel errug cool zeg!! K moet zeggen dat ik zo'n kist sowieso wel erg stoer vind!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:37

marquez1 schreef:
Heeft iemand ervaring met krijt of kalkverf op muren? Ik ben bij de verfwinkel geweest waar ik tot nu toe al mijn verf vandaan heb, maar die verkopen alleen Sikkens, en die heeft geen kalkverf. De verkoper rade het mij af om met kalkverf te schilderen. Hij zei dat het ontzettend af geeft en dat je het niet kan afnemen met een doekje. Sikkens heeft wel verf die heeeel mat opdroogt, volgens de verkoper gaf dit het zelfde effect. Maar ik twijfel, ik ben wel erg verliefd op kalkverf :o

Ik was er ook helemaal weg van, vooral de matheid van de kleuren. Het werd ook door meerdere mensen afgeraden, omdat het gewoon heel lastig netjes te houden is. Een hand op de muur geeft bijv. al snel een vette vlek die er niet meer uit gaat. En inderdaad heel lastig weer over te schilderen met iets anders.
Omdat ik toch zo bleef drammen heeft mijn man de kleuren laten namaken in buitenkwaliteit latex, is ook supermat. Ik heb hem met een kwast opgebracht ipv met een roller, dan krijg je aardig hetzelfde effect. Ik ben er erg blij mee en het is makkelijk met een evt. vlekje want een vochtige doek erover en het is weg.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:38

Goof schreef:
Ik heb leuke stoelen gezien voor bij de eettafel op marktplaats, maar ik zou er wel andere bekleding op willen. Geen idee hoe of wat, hoe doen jullie dat? hoe gaat dat? :D

In Ridderkerk zit een goeie om stoelen opnieuw te laten bekleden, wij hebben een eetkamerstoel laten doen, is echt mooi geworden :j .

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:40

Ja, hier even druk met het klussen. Vrijdag komen ze het laminaat leggen, dus dan moet het allemaal klaar zijn.
glasvezelbehang op de muren en de boel in de kleur sausen. Het plafond moet nog gesausd worden. De kozijnen heb ik in de grondverf gezet en kan ik nu aflakken. Sinds donderdag staat de keuken in onze kamer. :D
Hebben al een beetje gespiekt! Maandag en dinsdag gaan ze hem plaatsen. Ik kan bijna niet wachten.

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:42

@ marquez1: ik heb er zelf een tafel van gemaakt. het was gewoon een kist.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:00

Het is mooi geworden sanapril!!! Ook het tv meubeltje staat er zo leuk bij :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:20

Laurabram schreef:
Goof schreef:

In Ridderkerk zit een goeie om stoelen opnieuw te laten bekleden, wij hebben een eetkamerstoel laten doen, is echt mooi geworden :j .

Laten doen kost klauwen met geld zeker??

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:39

Geen idee, is al een tijd geleden en ik weet helaas niet meer wat het toen heeft gekost. En wij hadden toen het geluk dat de stof precies paste bij ons behang en dat was een reststuk wat hij nog ergens van had liggen.
Dit is de site: http://www.stoffeerderijrembrandt.nl misschien kun je prijzen opvragen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:40

Thanks, ik zal eens kijken op de site.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:49

Marquez schreef:
Heeft iemand ervaring met krijt of kalkverf op muren? Ik ben bij de verfwinkel geweest waar ik tot nu toe al mijn verf vandaan heb, maar die verkopen alleen Sikkens, en die heeft geen kalkverf. De verkoper rade het mij af om met kalkverf te schilderen. Hij zei dat het ontzettend af geeft en dat je het niet kan afnemen met een doekje. Sikkens heeft wel verf die heeeel mat opdroogt, volgens de verkoper gaf dit het zelfde effect. Maar ik twijfel, ik ben wel erg verliefd op kalkverf :o

Kalkverf zou ik niet doen, dat geeft enorm af en je krijgt er heel snel vlekken op. Je hebt wel speciale muurverf die een kalkverf effect heeft, in allerlei antieke kleuren, heel gaaf! Ik weet alleen het merk niet, volgens mij verkopen ze die bij de Karwei.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 04-12-10 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:52

Hihi, je hebt de quote misbruikt Rinske, dat was de vraag van Marquez en nu is het net of hij van mij is.
Die antiek verf bij de Karwei ziet er op de stalen inderdaad mooi uit, zit nog een extra laag bij voor dat gestreepte effect. Alleen geen ervaring hoe ze zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:12

Oh, sorry, haha, heb ik inderdaad verkeerd gedaan, zal het ff wijzigen :D .

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:29

Dank voor alle tips. Ik ben vrijdag bij een deco speciaal zaak geweest en daar om advies gevraagd. De verkoper gaf ook aan dat je niet persé kalkverf hoeft te gebruiken als je een mat effect wil bereiken. Hij had saus van de flexa die ook erg mat was, en die kan je in werkelijk álle kleuren krijgen. Dus er hangt nu een heel arsenaal aan kleurstalen aan mijn muur :D

Weet iemand hoe ik hier een linkje naar een foto op internet kan zetten? Ik wil jullie graag laten zien wat ik mooi vindt, misschien dat jullie mee kunnen denken over kleuren? Ik wil namelijk wel iets een kleurjte, maar ik wil het wel rustig houden, maar met een warme uitstraling. Tips?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:54

Op de foto gaan staan, rechter muisknop klikken.
Dan eigenschappen aanklikken, het adres/url kopieren, en dat adres/url hier neerzetten.
Dan voor het adres/url [img]zetten,%20en%20achter%20het%20adres/url[/img]

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:14

sanapril schreef:
@ marquez1: ik heb er zelf een tafel van gemaakt. het was gewoon een kist.

Jeetje wat goed zeg, ziet er echt top uit! :))

Ik ben ook uit mijn -ik-doe-niks-meer dip. Vanochtend t huis gepoetst en de gordijnen er afgehaald, die zitten nu in de was en ik ga ze zodadelijk (na bijna 2 jaar :o ) op maat maken. :D Volgend weekend rustig, mss dat ik dan mijn project met het grijze schoorsteenkanaal ga doen. Zit ik er met kerst gezellig bij. :+

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:22

Ziet er erg gezellig uit!!!! :D Mooi
sanapril schreef:
Als trouwe meelezer nu toch dan een post:
want heb deze week eindelijk de kist afgekregen.....
En zo enthousiast geworden dat het schoenenbankje uit de gang ook geverfd is en nu dient als tv meubel...

Afbeelding

1 april krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!!!! Jeej!!!!
Daar komt een donkergrijze vloer in, denk dat het dan nog mooier staat!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:16

Wat een vreselijk leuk topic!

Ik wil mijn interieur ook gaan veranderen. Heb het nu allemaal koloniaal met een creme leren bank en een donkere vloer hierbij, met creme wanden en een donker bruine wand erbij.

Wil in ons nieuwe huis alles wit hebben en daarbij een stuk of 2 wanden grijs/antraciet hebben. En dan witte meubels met een antraciet/grijs blad erop. (riviera maison stijl)

Alleen zoek ik me suf naar een leuke bank!

Zwart is zo hard bij die zachte muurkleuren van riviera maison. Ik moet wel leer hebben, want heb 2 heilige birmaan katten die zo wat het hele jaar door verharen en 3 chihuahua's.

Maar leer is zo sfeerloos.... Wit of creme past er ook niet bij, want dan word het allemaal zo wit...

Helpppp??

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:19

Zelf vind ik banken van piloten leer heel mooi. Redelijk donkerbruin en echt een beetje 'ruig' leer. Omdat het geen glad (glanzend) leer is vind ik het toch een warme uitstraling hebben.

Zoiets (let niet op stiksels enzo, t gaat om t leer):
Afbeelding

edit: overigens net mijn gordijnen ingekort, dat is een hit! Ze hangen achter het bed dus je ziet de onderkant niet maar nu ze op maat zijn hangen ze veel mooier uit. Ben er heel blij mee!!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:22

Waarom neem je geen grijze/antraciete bank? Wij hebben een donker grijze, bijna zwarte leren bank maar er liggen een hoop dekens in en zo is de bank een stuk gezelliger :)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:27

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 15:33

Goof schreef:

Zelf bekleden zou ik niet doen als je er geen verstand van hebt, dan wordt het vaak rommelig en scheef en niet zo netjes :o . Ik zou gewoon een offerte aanvragen bij een meubelstoffeerder, maar de prijs ligt heel erg aan de stof die je hebt. Het ligt er nogal aan of je stof hebt van 15 euro per meter of van 80 euro per meter ;) .
Bij www.padouk.nl stofferen ze echt super goed, en je kunt zelfs een cursus volgen zodat je het zelf kunt doen. Ik heb daar ook een aantal jaren antiekrestauratie/meubelstoffering gedaan, heel erg leuk!
Voor het stofferen van een stoel heb je iig meer nodig dan een stukje stof :D .