[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:45

Lijkt me ook moeilijk. Is altijd rot als er dan ineens andere huizen in je straat te koop komen. Ik hoop ook echt dat er hier niks anders te koop komt voor dat van ons verkocht is. Iets verderop in onze straat staat er nog eentje te koop maar inmiddels al bijna 2 jaar en het huis is echt uitgeleefd en sinds het gebouwd is niks meer aan vernieuwd, overal vloerbedekking en ze hebben in de woonkamer een muur gebouwd om een aparte keuken te creëren maar het zijn nu dus 2 kleine ruimtes met veel minder lichtinval. Dat is dus gelukkig ook absoluut geen concurrent voor ons.

Wat voor ons trouwens ook nog een optie is, is dat wij mijn ouderlijk huis kunnen overkopen. Is een 2-onder-1 kapper, 165 m2 woonoppervlak en 300 m2 tuin. Moet wel een nieuwe keuken in, boven nieuwe vloeren en boven is nog enkel glas maar is voor de rest wel helemaal af en vernieuwd. Ik heb er zelf 21 jaar gewoond dus ik weet dat het een heel fijn huis is en mijn ouders hebben het altijd goed bijgehouden. Enige waar wij over twijfelen is dus of we naar een ander dorp willen verhuizen. We wonen volgende maand 7 jaar in dit dorp en hebben hier inmiddels ook veel opgebouwd, kennen veel mensen in de wijk en bij school. We werken beide hier in de buurt, mijn schoonouders wonen hier vlakbij en we zitten hier in een echt dorp maar wel op fietsafstand van een grote stad. In mijn oude woonplaats zullen we weer helemaal opnieuw moeten beginnen en ik vond het vroeger altijd een groot nadeel dat daar helemaal niks in de buurt zit. Nu woon ik wel al 12 jaar niet meer in mijn oude dorp dus daar is ook veel veranderd en er zijn inmiddels gelukkig wel veel meer voorzieningen. Voordeel is dat het wel echt heerlijk dorps is waar de kinderen bij wijze nog op de straat kunnen spelen. Moeilijk hoor om zo'n ingrijpende beslissing te nemen want je bent ook niet zomaar even terug als het toch niet blijkt te bevallen!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:09

Yes wij zijn in onderhandeling! Vanmiddag een bod gekregen en vanavond een tegenbod gedaan. Liggen gelukkig niet ver uit elkaar dus dat zal wel goed gaan komen!

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:09

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:20

Succes Flore, hopelijk komen jullie er snel uit!

Wij helaas nog geen enkele reactie op ons bod van vrijdag, hoop niet te lang meer duurt want echt wel spannend!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:17

Spannend Haike, hopelijk snel nieuws!

En Flore succes!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:26

Spannend voor beide!

Hier helaas nog geen nieuws verder wat betreft de kopers van het bouwkavel. Vlot ook niet echt en ons contactpersoon is nogal lui, daar moeten we echt zelf naar bellen want hij zal ons niet uit zichzelf op de hoogte houden.. Moeizame communicatie. Vorige week uit frustratie de makelaar gebeld maar die was daar ook niet helemaal gelukkig mee. Zeikerds := Ze schijnen en of ander interactief ding te hebben op internet waar we alles kunnen volgen maar niemand heeft de inloggegevens dus daar hebben we ook geen bal aan. Echt fijn allemaal..

Ondertussen duim ik voor iedereen hier :Y) En ook een beetje voor mezelf +:)+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:40

Flore schreef:
Yes wij zijn in onderhandeling! Vanmiddag een bod gekregen en vanavond een tegenbod gedaan. Liggen gelukkig niet ver uit elkaar dus dat zal wel goed gaan komen!

spannend *\o/*

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:45

Flore schreef:

Super Spannend Flore :)

Hier heeft het verhaal weer een nieuwe wending gekregen, wordt vervolgd :+ :z

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:50

Jemig BloemBloem, ze houden het spannend bij jullie is het niet :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:52

BloemBloem schreef:
Flore schreef:

Super Spannend Flore :)

Hier heeft het verhaal weer een nieuwe wending gekregen, wordt vervolgd :+ :z

wow wat een slopende tijd voor jullie :=

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:01

wij hebben verleden week overdracht gehad
echt spannend voor ons want we gaan van een half leven Belgie naar een volgend hoofdstuk Nederland
Hoewel we al bijna elk weekend op cc waren met de paarden in Nederland nu dus "vast "
ik ontvang graag tips van mensen over de simpele dingen ..zoals televisie aansluiting , nutsmaatschappijen zoals water en elektriciteit ( welke zijn goed of slecht ..scheelt opzoeken )
Aan het huis moet weinig gebeuren alleen verf en inrichten ..paardengedeelte is wat " uitgewoond "door de huurder dus we zijn volop in de klus voor de /3 .. op 2 dagen al 3 hectare omheining weggehaald ( was met rubber banden , verschillende palen , kapot hekwerk etc .. zo kan de loonwerker mooi omploegen en alles opnieuw inzaaien en later kunnen we dan een mooie houten omheining plaatsen ..gras zal dus pas voor volgend jaar zijn en dus nog veel pendelen want heb 8 veulens die hier nog eerst moeten geboren worden

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:15

Nou .... het is wel spannend, maar wij zijn nu de beslisser, dus
dat is ook wel fijn :)

Wow wat gaaf Besita!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:19

Hopelijk dan toch nog 'eind goed, al goed' bloembloem!
Van huizen kopen en verkopen word iedereen wel wat nerveus denk ik, maar jullie worden echt heen en weer geslingerd!
Jullie gaan ook een drukke tijd tegemoet besita! Succes met alles.
Wij hebben morgen een bezichtiging. Een gaaf huis met land genoeg voor de paarden.
Ons huis is bijna verkoopklaar. Nog wat hekken verzetten en snoeihout afvoeren. We wachten nog even op wat warmer weer zodat al het groen mooi uitloopt.
Dat staat wat gezelliger op de foto's .

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:47

Ik kom even binnenvallen, 3 jaar geleden alweer dat ik mee praatte in dit topic :D.

Wij wonen nu 3 jaar in ons eerste koophuis en zijn tot de conclusie gekomen dat we binnenkort graag weer willen verhuizen. Hoe gaat dat in zijn werk? Zet je eerst je eigen huis te koop en wacht je tot die verkocht is, waarna je snel op zoek moet na een andere woning omdat je anders geen dak meer boven je hoofd hebt?
Nu zijn er hier vast mensen die daar ervaring mee hebben en er het een en ander over kunnen vertellen. Dubbele hypotheek is sowieso geen optie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:02

Doorgaans wordt eerst eigen huis te koop gezet en shoppen ze in de tussentijd wel, maar wacht men tot het huis verkocht is. Soms kun je ook een "onder voorbehoud van verkoop eigen woning" afdwingen.
Zelf hebben wij het andersom gedaan, eerst woning gekocht, toen onze eigen woning in de verkoop gezet, maar dat kwam omdat wij geen concrete plannen hadden en ineens deze woning voorbij kwam. Iedereen verklaarde ons voor gek. Maar, wij hadden een overdracht die 8 maanden later was dus meer tijd, en konden wel een dubbele hypotheek aan. Uiteindelijk hadden we in een week ons huis verkocht en hebben we ruim 4 maanden in een tijdelijk onderkomen gewoond.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:06

Neonlight schreef:
Doorgaans wordt eerst eigen huis te koop gezet en shoppen ze in de tussentijd wel, maar wacht men tot het huis verkocht is. Soms kun je ook een "onder voorbehoud van verkoop eigen woning" afdwingen.
Zelf hebben wij het andersom gedaan, eerst woning gekocht, toen onze eigen woning in de verkoop gezet, maar dat kwam omdat wij geen concrete plannen hadden en ineens deze woning voorbij kwam. Iedereen verklaarde ons voor gek. Maar, wij hadden een overdracht die 8 maanden later was dus meer tijd, en konden wel een dubbele hypotheek aan. Uiteindelijk hadden we in een week ons huis verkocht en hebben we ruim 4 maanden in een tijdelijk onderkomen gewoond.

Bedankt voor je antwoord *D! Wij hebben eigenlijk ook al wel een huis op het oog, maar eigenlijk hebben we meer in gedachten om volgend jaar te gaan verhuizen. Het huis wat wij op het oog hebben staat al 6 jaar te koop, de reden kunnen wij niet echt bedenken maar misschien dat we die wel tegen komen bij een bezichtiging.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:12

Is iets dat je ook tijdens de bezichting kunt vragen, hé :D Waarom staat dit huis eigenlijk al zes jaar te koop?

En dan de reactie van de stotterende, zoekend naar antwoorden makelaar afwachten :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:13

Sammie schreef:
Is iets dat je ook tijdens de bezichting kunt vragen, hé :D Waarom staat dit huis eigenlijk al zes jaar te koop?

En dan de reactie van de stotterende, zoekend naar antwoorden makelaar afwachten :D

Haha :') :') , dat soort vragen zijn nog leuker met de openhuizendag.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:53

Ik denk dat of je je huis eerst verkoopt of dat je eerst aankoopt en dan verkoopt ook af hangt van de 'gewildheid' van je huis.
Het scheelt nog al in welke prijsklasse je huis ligt en waar het staat denk ik.
Wij hebben onze boerderij gekocht voordat ons andere huis verkocht was. We hebben negen maanden dubbel gewoond....en ik kan je wel vertellen dat dat niet zo fijn voelt.
Nu was ons vorige huis ook alleen aantrekkelijk voor mensen die hun paarden aan huis wilden. Dus je hebt al een klein publiek.
Een rijtjeshuis in een stad is makkelijker verkoopbaar denk ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:02

mirim schreef:
Ik denk dat of je je huis eerst verkoopt of dat je eerst aankoopt en dan verkoopt ook af hangt van de 'gewildheid' van je huis.
Het scheelt nog al in welke prijsklasse je huis ligt en waar het staat denk ik.
Wij hebben onze boerderij gekocht voordat ons andere huis verkocht was. We hebben negen maanden dubbel gewoond....en ik kan je wel vertellen dat dat niet zo fijn voelt.
Nu was ons vorige huis ook alleen aantrekkelijk voor mensen die hun paarden aan huis wilden. Dus je hebt al een klein publiek.
Een rijtjeshuis in een stad is makkelijker verkoopbaar denk ik.

Ben ik inderdaad met je eens, maar als er in de buurt al heel veel rijtjeshuizen te koop staan in dezelfde prijsklasse dan kan het ook zo een tijd duren voor je je huis verkoopt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:34

Dat is ook weer zo.
:)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:42

Ik zou zelf gewoon voor safe gaan, eerst verkopen en dan pas kopen.
Je kunt wel gewoon huizen in de gaten houden en bewaren via funda,
mocht je huis dan zijn verkocht (al dan niet onder voorbehoud), dan ga je echt serieus kijken en zoeken naar een ander huis, hoef je geen uren meer op funda huizen te selecteren.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:45

bridgetF schreef:
Ik zou zelf gewoon voor safe gaan, eerst verkopen en dan pas kopen.
Je kunt wel gewoon huizen in de gaten houden en bewaren via funda,
mocht je huis dan zijn verkocht (al dan niet onder voorbehoud), dan ga je echt serieus kijken en zoeken naar een ander huis, hoef je geen uren meer op funda huizen te selecteren.

Maar dan heb je dus wel het risico dat je geen huis vind en tijdelijk ergens moet wonen, dat lijkt mij ook zo'n gedoe allemaal. Maar misschien valt het ook wel mee.
Bedankt allemaal voor de tips en ervaringen!
Ik heb op funda al ingesteld dat ik een mail krijg wanneer er een nieuw huis geplaatst word in de buurt. Zo ben ik altijd op de hoogte.

Dit huis vind ik zelf heel erg leuk <3
http://www.funda.nl/koop/ijsselmuiden/h ... astraat-3/
Staat 6 jaar te koop en is 70.000 gezakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:51

Wat een apart huis, zitten allemaal railingen in het plafond.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:01

Sammie schreef:
Wat een apart huis, zitten allemaal railingen in het plafond.

Volgens mijn ouders woont er een gezin met een gehandicapt kind. Vandaar ook de uitbouw en de badkamer beneden. De rails zal voor de tillift zijn, die hangt er nu nog omdat die eventueel over te nemen is. Ik ga er vanuit dat ze die meenemen als ze verhuizen.