Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BloemBloem schreef:Flore schreef:Yes wij zijn in onderhandeling! Vanmiddag een bod gekregen en vanavond een tegenbod gedaan. Liggen gelukkig niet ver uit elkaar dus dat zal wel goed gaan komen!
Super Spannend Flore
Hier heeft het verhaal weer een nieuwe wending gekregen, wordt vervolgd![]()
Neonlight schreef:Doorgaans wordt eerst eigen huis te koop gezet en shoppen ze in de tussentijd wel, maar wacht men tot het huis verkocht is. Soms kun je ook een "onder voorbehoud van verkoop eigen woning" afdwingen.
Zelf hebben wij het andersom gedaan, eerst woning gekocht, toen onze eigen woning in de verkoop gezet, maar dat kwam omdat wij geen concrete plannen hadden en ineens deze woning voorbij kwam. Iedereen verklaarde ons voor gek. Maar, wij hadden een overdracht die 8 maanden later was dus meer tijd, en konden wel een dubbele hypotheek aan. Uiteindelijk hadden we in een week ons huis verkocht en hebben we ruim 4 maanden in een tijdelijk onderkomen gewoond.
mirim schreef:Ik denk dat of je je huis eerst verkoopt of dat je eerst aankoopt en dan verkoopt ook af hangt van de 'gewildheid' van je huis.
Het scheelt nog al in welke prijsklasse je huis ligt en waar het staat denk ik.
Wij hebben onze boerderij gekocht voordat ons andere huis verkocht was. We hebben negen maanden dubbel gewoond....en ik kan je wel vertellen dat dat niet zo fijn voelt.
Nu was ons vorige huis ook alleen aantrekkelijk voor mensen die hun paarden aan huis wilden. Dus je hebt al een klein publiek.
Een rijtjeshuis in een stad is makkelijker verkoopbaar denk ik.
bridgetF schreef:Ik zou zelf gewoon voor safe gaan, eerst verkopen en dan pas kopen.
Je kunt wel gewoon huizen in de gaten houden en bewaren via funda,
mocht je huis dan zijn verkocht (al dan niet onder voorbehoud), dan ga je echt serieus kijken en zoeken naar een ander huis, hoef je geen uren meer op funda huizen te selecteren.
Sammie schreef:Wat een apart huis, zitten allemaal railingen in het plafond.