[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:42

Hier 3 kijkers gehad vandaag. Tweede stel was volgens ons het meest geïnteresseerd. Stelde ook echt vragen waarom we weggingen en hoe de buurt was. Komen we er net achter dat dit het stel is dat afgelopen donderdag voor de tweede keer is komen bezichtigen. Nu zijn ze dus al 3 keer geweest en gisteren hadden ze via de makelaar de woz waarde e.d. opgevraagd. We zijn dus benieuwd wat we volgende week hiervan gaan horen.

Misschien wilden ze even kijken met wie ze gaan onderhandelen? :P

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:47

Mag ik hier ook meekletsen? :)
Wij hebben sinds een week ons huis ook TK staan.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:04

Even ego.....

Wij hebben geen deal, ben er letterlijk ziek van!

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:11

Dat meen je niet?! Jeetje wat een domper (understatement). :(:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:16

:( wat jammer! Het zag er zo veel belovende uit!

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 23:30

BloemBloem schreef:
Even ego.....

Wij hebben geen deal, ben er letterlijk ziek van!


Wat ****!!

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 00:04

Zwaar k*t BB! Hebben jullie daar al die wkn op gewacht. Waarom is het niet door gegaan?

mirim

Berichten: 4438
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 07:10

Pfff...dat is zwaar, zwaar irritant.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 08:43

Tussen ons eindbod en taxwaarde zat een verschil van 5K......

Inmiddels waren wij ook wel zo ver om geen euro meer te willen zakken.

Balen he.... al die moeite, om niks!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:11

Meen je dat nou?? Wat jammer! En voor de koper hoop weggegooid geld..

Angelaa2
Berichten: 4238
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:15

Spannend Flore! Duimen op goed nieuws!

En wat flink balen zeg Bloembloem! Al die tijd voor niets in spanning gezeten.. Was nog even naar jullie appartement gaan kijken maar vind het een leuk appartement, snap niet dat er nog geen gegadigde is.

Wij hebben gister uiteindelijk 6 kijkers gehad.
Van 4 denken wij dat het waarschijnlijk niets wordt, 1 ouder stel die vond het erg leuk maar die zaten nog in de orienterende fase en 1 jonger stel had ook wel interesse en kon overal wel doorheen kijken. Dus dat was wel positief. Nu maar duimen dat er iets uit komt.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:26

Sammie schreef:
Meen je dat nou?? Wat jammer! En voor de koper hoop weggegooid geld..


Ja, ben bloedserieus.

Wie weet belt ze nog na het weekend, maar de prijs blijft voor ons staan. Ben 12,5K gezakt. Het is mooi geweest.

Wat fijn dat jullie tijdens de open dag kijkers hebben gehad :-)

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:42

Wat balen zeg :( 12.5 is best een hoop ja!

Hier wel goed nieuws, we kregen vrijdag te horen dat onze hypotheek is goedgekeurd! Nu kan het plannen echt beginnen :D

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:50

Maar volgens haar is de taxatiewaarde dus lager dan wat julie er minimaal voor willen hebben en daarom bied ze niet meer? Of heeft ze inmiddels aangegeven dat ze ook niet meer kan bieden?

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:45

Wij hebben inmiddels besluiten genomen, afgelopen vrijdag is er een bouwtechnische keurig geweest.
Helaas kwam er we uit dat er wat grote duurdere dingen per direkt vervangen moesten worden (o.a zwaar geroest leidingen). Na overleg met de verkopers hebben we een goed slot akkoord kunnen bereiken en hebben we onder voorbehoud een woning gekocht.

Wowww....zo spannend. We gaan de stad uit naar een voor ons nog onbekend dorp. De kinderen moeten naar andere scholen, andere sport club ... of te wel we gaan een heel nieuw leven krijgen.

Op het moment dat ik dit tik, gieren de zenuwen door mijn buik.

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:51

Wij hebben gisteren 2 huizen bekeken. Er stonden er meer op ons lijstje maar die vielen uiteindelijk allemaal af vanwege verschillende uiteenlopende redenen, dus daar zijn we ook maar niet binnen gaan kijken ivm valse hoop voor de verkopers.

Het ene huis was een flink project maar wel een huis met potentie. Mijn vriend ziet het wel zitten maar ik weet het nog niet.. De locatie is heel fijn en het kan een leuk huis worden maar ik krijg een beetje de zenuwen bij het idee. Misschien nog een keer met de makelaar kijken. Ik weet het niet. Ik heb er in elk geval niet echt een lekker gevoel bij dus ik denk dat we het gewoon niet moeten doen.

Het andere huis daarentegen vinden we allebei erg leuk. Mijn vriend vond het alleen wat krap ogen maar dat had ik dan weer helemaal niet. Kwam denk ik vooral door alle traphekjes die de doorgang een beetje belemmerden. Het enige nadeel van dit huis was dat er alleen beneden een toilet was. Ik zie ook nog niet zo erg een mogelijkheid om die boven te realiseren dus dat was voor mijn vriend een beetje een struikelblok. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, maar is wel zonde natuurlijk. Straks met evt kindjes is het wel lastiger als er boven geen toilet is.. dilemma!

Ook hebben we een reserve optie op een nieuwbouwwoning in de buurt. Komende week laat de makelaar ons weten of de mensen die er nu een optie op hebben de financiering gaan proberen rond te krijgen of niet, zo niet dan gaan wij dat wel doen :D En zo wel dan hoop ik voor hun dat het lukt en voor ons dat het niet lukt. Gemeen he.. maarja we zijn er wel helemaal verliefd op :=

Spannende tijdennnn! :D

Vandaag even geen huizenstress, morgen weer volle katrol op jacht. Ik merk wel dat ik naar mate ik langer aan het zoeken en bezichtigen ben dat ik wel iets meer eisen ga stellen. Keukens en badkamers kijk ik nog steeds doorheen maar ik wil geen badkamers gaan verplaatsen en alle ellende. Dat is bij huis 1 het geval en daar heb ik echt eigenlijk geen zin in. Er hing ook echt een boiler in het toilet daar.. gewoon op ooghoogte :oo zo idioot. Echt een enorme boiler, moest je je echt omheen vouwen als je als man zijnde wilde plassen :=

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:52

Oooh spannend zeg! Hopelijk kunnen jullie het rond krijgen, ik ga duimen!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:54

Bridget, spannend zeg!!! :):)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:56

Onze buurtjes vragen ong. 11 duizend euro meer. 30.000 onder t bedrag waar ze t zelf voor gekocht hebben.

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:07

Sammie schreef:
Onze buurtjes vragen ong. 11 duizend euro meer. 30.000 onder t bedrag waar ze t zelf voor gekocht hebben.


au dat doet zeer, gaan ze scheiden dat de NHG het gat opvult?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:23

Nee ze kopen een nieuwbouwhuis :')

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:34

BloemBloem, kan me voorstellen dat je niet nog verder wilt gaan zakken maar wel zwaar kl*te!

Angelaa2, wat veel 6 kijkers! Hopelijk komt er nog iets uit voort!

BridgetF, kan me voorstellen dat het spannend is! Hoe oud zijn je kinderen en wat vinden zij er van? Onze kinderen zijn nog vrij jong (2, 4 en 6) en kunnen dus nog vrij makkelijk wennen aan een nieuw dorp (hoewel we nog steeds niet zeker weten of we nu in dit dorp blijven of toch naar het dorp waar ik opgegroeid ben).

Liesje89, hopelijk wordt het nieuwbouwhuis dan wat!

Sammie, wonen ze er al lang? Of hebben ze gewoon geld teveel dat ze voor zo veel minder weg doen :')

Het huis waar wij vorige week zaterdag zijn geweest kijken is al verkocht -O- . Echt balen want het was tot nu toe het enige huis waar we echt voor wilden gaan. Maar goed, dat van ons is ook nog niet verkocht dus wie weet wat er nog te koop komt. Er wacht vast nog iets mooiers op ons :j .
Toevallig kreeg ik gisteren ook een mail van Funda dat er hier in het dorp een huis te koop is gekomen en mij lijkt het wel iets voor ons, vrijstaand huis met 4 slaapkamers en 600 m2 tuin. Het is hier ook maar 3 straten vandaan dus de kinderen zouden gewoon hier op school kunnen blijven etc. Het is een oud huis en de keuken, vloeren e.d. zijn ook heel gedateerd maar het huis op zich is wel netjes onderhouden en in goede staat. Ik ben er gisteravond even met de hond langs gelopen en ik vind het wel wat. Mijn man is helaas niet zo van het klussen dus hij zou liever een huis hebben als dat ene dat nu net verkocht is maar dat staat er momenteel dus niet te koop. We gaan dit huis ook pas bekijken als dat van ons verkocht ov is want anders gaan we dadelijk kijken en is het weer weg voordat we kunnen gaan bieden. Hopelijk komen onze geïnteresseerden dus morgen of overmorgen met een bod!

Angelaa2
Berichten: 4238
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:54

Flore schreef:
BloemBloem, kan me voorstellen dat je niet nog verder wilt gaan zakken maar wel zwaar kl*te!

Angelaa2, wat veel 6 kijkers! Hopelijk komt er nog iets uit voort!

BridgetF, kan me voorstellen dat het spannend is! Hoe oud zijn je kinderen en wat vinden zij er van? Onze kinderen zijn nog vrij jong (2, 4 en 6) en kunnen dus nog vrij makkelijk wennen aan een nieuw dorp (hoewel we nog steeds niet zeker weten of we nu in dit dorp blijven of toch naar het dorp waar ik opgegroeid ben).

Liesje89, hopelijk wordt het nieuwbouwhuis dan wat!

Sammie, wonen ze er al lang? Of hebben ze gewoon geld teveel dat ze voor zo veel minder weg doen :')

Het huis waar wij vorige week zaterdag zijn geweest kijken is al verkocht -O- . Echt balen want het was tot nu toe het enige huis waar we echt voor wilden gaan. Maar goed, dat van ons is ook nog niet verkocht dus wie weet wat er nog te koop komt. Er wacht vast nog iets mooiers op ons :j .
Toevallig kreeg ik gisteren ook een mail van Funda dat er hier in het dorp een huis te koop is gekomen en mij lijkt het wel iets voor ons, vrijstaand huis met 4 slaapkamers en 600 m2 tuin. Het is hier ook maar 3 straten vandaan dus de kinderen zouden gewoon hier op school kunnen blijven etc. Het is een oud huis en de keuken, vloeren e.d. zijn ook heel gedateerd maar het huis op zich is wel netjes onderhouden en in goede staat. Ik ben er gisteravond even met de hond langs gelopen en ik vind het wel wat. Mijn man is helaas niet zo van het klussen dus hij zou liever een huis hebben als dat ene dat nu net verkocht is maar dat staat er momenteel dus niet te koop. We gaan dit huis ook pas bekijken als dat van ons verkocht ov is want anders gaan we dadelijk kijken en is het weer weg voordat we kunnen gaan bieden. Hopelijk komen onze geïnteresseerden dus morgen of overmorgen met een bod!


Vorig jaar ook mee gedaan toen kwam er niemand, compenseert t n beetje :D Was toen echt zenuwslopend en teleurstellend..

Wij nemen ons ook voor om weer te gaan kijken als we het appartement verkocht hebben. Zijn al n paar potentiele huizen verkocht dus erg jammer! Hebben destijds ook een stuk of 4 huizen bekeken, was niet echt aan te raden :P Zeker niet als je geen geduld hebt O:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:18

Bloembloem balen zeg maar ja niks aan te doen.

Wij hebben in Lelystad toen niet meegedaan met open huis officieel mar wel kijkers gehad toen }> heb toen gewoon bij de buren weggelokt gnagna. Huis is uiteindelijk wel toen aan een openhuis kijker verkocht. Die was bij de overkant geweest en had bij ons even naar binnen gegluurd en toen meteen een bod gedaan. Pas gekeken binnen na tekenen van voorlopig koopcontract. Was echt best bizar.

Gister geen huizen gezien op open dag. Ik vond sauna hangen een stuk betere dagbestededing. Ik kan toch nog tot mogelijk 1 juli niks doen. Termijn is weer opgeschoven.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:23

@flore, die huizen zijn op dit moment dat bedrag al niet eens waard. Woning is wel af, maar ben benieuwd of t snel verkocht raakt op deze manier. Vorig huis in de straat stond ook voor dat bedrag en is voor 15.000 minder verkocht. Het geeft ons alleen veel dubio wat te doen op dit moment..