[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:25

Ik weet nog iemand met een heel huis in Zoetermeer.
Wat is het budget waar jullie naar kijken?

Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:26

Ah ok. Wij kijken inderdaad ook gewoon naar alles. Ook heel veel handige mensen in onze omgeving.
Afgelopen twee weken waren mijn vriend en ik allebei afwisselend een paar dagen weg, dus niks kunnen doen. Vanaf nu weer flink op zoek.

Hier een maximale hypotheek van ongeveer 195.000

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:26

Wij tot 200.000 :)

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:28


Fee_
Berichten: 6459
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:32

Die staat al op mijn lijstje inderdaad. :D Ben wel benieuwd waarom hij een tijdje uit de verkoop is geweest. Dit huis heeft namelijk een paar maanden geleden ook al te koop gestaan als ik het me goed herinner.

BloemBloem

Berichten: 16630
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:37

Fee_ schreef:
Die staat al op mijn lijstje inderdaad. :D Ben wel benieuwd waarom hij een tijdje uit de verkoop is geweest. Dit huis heeft namelijk een paar maanden geleden ook al te koop gestaan als ik het me goed herinner.


Daar kan ik je geen antwoord op geven. Wellicht vov, maar konden de "kopers" de financiering niet rond krijgen, ik roep maar wat hoor :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:38

Grrr.. Ik baal een beetje... Nu gaan onze buren het huis ook te koop zetten :(

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:57

Spannend Bridget, hopelijk snel meer nieuws!

Liesje dat klinkt helaas bekend, hier ook veel snel verkocht!

Sammie, dat maakt het ook lastig! Hier buren gewacht tot onze verkocht was. Wel aantal bovenburen die te koop hadden staan maar gelukkig wij een tuin en daardoor wel een voorsprong.

Hoop deze week nog wat interessante huizen bij komen voor open huizen route, nu nog niks gepland. Jullie al wel?

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:08

Ik denk dat dat overal een beetje het geval is nu de rente zo laag is en de markt weer aantrekt. Voor de verkopers alleen maar gunstig!

Vandaag was er iemand bij de makelaar van ons stuk bouwgrond, hopelijk is dat een serieus geinteresseerde en zijn we dat binnenkort ook kwijt, dan kunnen we het budget een beetje opschroeven misschien :D

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:31

Sammie schreef:
Grrr.. Ik baal een beetje... Nu gaan onze buren het huis ook te koop zetten :(


O ik kan me voorstellen dat je daar van baalt. Nu maar hopen dat jullie huis mooier is en beter geprijsd.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:50

Dat laatste wel, dat eerste niet.. Moet meer aangebeuren. Zitten nu in dubio om de prijs flink te zakken of er toch nog even het eea aan te doen en hopen dat t zo aantrekkelijker wordt.. Ben wel benieuwd wat de buren gaan doen met de prijs. Die hebben het op het toppunt gekocht en zitten daarmee 45-50.000 hoger dan waar de huizen nu voor weggaan :oo

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:34

Wat moet je er zoal aan doen nog dan?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:40

Nou ja.. de keuken zal de smaak niet zijn van de meeste mensen. Maar dat gaan wij niet veranderen, omdat je de smaak van de koper niet weet. Verder andere vloer zou mogen. Badkamer heeft een kleurtje, maar is verder goed. Beneden heeft nog behang ipv gladgestreken muren. Meeste commentaar dat we gekregen hebben is dat er teveel aan moet gebeuren.

Dus al met al valt het imo nog wel mee, maar onze kijkers hebben er tot nu toe geen zin in gehad :')

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:48

Ik lees hier al een tijdje mee. Ons huis staat nu een half jaartje te koop. In de eerste maand twee kijkers gehad maar die waren zich vooral nog aan het oriënteren. Daarna een tijdje niks (markt lag hier een beetje plat, werd nauwelijks wat verkocht) en nu hebben we begin van de maand de prijs wat omlaag gezet en gelijk was ons huis in trek bij de kijkers. Vorige week een hele serieuze kijker die daarna ook bij de hypotheekverstrekker is geweest die bij onze makelaar in het kantoor zit (volgens onze makelaar ging het gesprek ook specifiek over ons huis met een positieve uitkomst) en nu komen ze morgen terug voor een tweede bezichtiging. De makelaar zei ook al dat hij zeker wel een bod verwacht, spannend! Nooit geweten dat het zo zenuwslopend is om een huis te verkopen := . Bovendien komen er morgen ook nog nieuwe kijkers dus veel animo voor ons huis nu. Hopelijk is het nu dan snel verkocht.

http://www.funda.nl/koop/tegelen/huis-8 ... sdodde-46/

Dit is ons huis, als het iets groter was geweest en een (veel) grotere tuin had gehad waren we hier nooit meer weggegaan.

Zelf zijn we dus al een half jaar op zoek naar een huis met 4 ruime slaapkamers en een grote tuin. Maar wat een drama is dat zeg. We hebben inmiddels 8 huizen bezichtigd en de eerste 7 waren vreselijk. Op de foto's zagen ze er heel netjes uit maar in het echt was er heel veel achterstallig onderhoud, vochtplekken, rotte kozijnen en ga zo maar door. Het 8e huis was eindelijk raak! Precies wat we zoeken en compleet gerenoveerd tussen 2009 en 2012. Alles ook nog naar onze smaak dus ik ga heel hard duimen dat die niet voor onze neus verkocht gaat worden!

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:50

Sammie, wij hebben voordat we ons huis te koop zetten beneden een nieuwe laminaatvloer gelegd. Er lag een donkere eikenhoutenvloer in (die ik zelf ook al jaren spuugzat was) die er al in lag toen wij het huis kochten. Nu ligt er licht laminaat en dat doet zoveel voor de hoeveelheid licht beneden. Hadden we jaren eerder al moeten doen :j .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:14

We worden vaak zat bekeken, dus daar ligt het niet aan.

Charaz

Berichten: 24385
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:27

Leuk huis hebben jullie Flore!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:17

Sammie, tegenwoordig vinden veel mensen een beklede trap terug brengen naar een houten trap al te veel werk.
Het is gewoon een kwestie van de juiste kopers treffen...
Je zou misschien de muren een neutrale tint kunnen geven op veel plekke als je iets wil doen... maar zou zelf idd niet de hele bende overhoop gaan halen zoals sanitair etc...

Liesje89

Berichten: 9940
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:30

Nee dat zou ik ook echt niet doen.. Tenzij je er echt mee blijft zitten dan misschien met witte tegelverf de badkamer aanpakken? En anders een handige photoshopper of aannemer een plaatje laten maken hoe het kan worden?

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:58

Of ietsje zakken in de de prijs en: nu met gratis cheque twv 5000,- voor een badkamer of keuken bij XX
Mensen zijn gevoelig voor gratis.
Door iets te zakken met de prijs krijgen wel mensen via funda een mail dat er iets veranderd is.
De tip van Liesje89 met een photoshopper is ook een hele goede.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:05

Best stom eigenlijk. Maar merk dat bij veel huizen die ik bekijk. Die vallen ondet de categorie moet wat aan gebeuren kwa smaak. Boeit mij een bruine badkuip of groene tegels. Maar is wel dat als ik in nl een huis koop waar de keuken vervangen moet worden, trek ik die hier weg. Zal toch iemands smaak niet zijn. Kan ik hem beter hergebruiken zelf en dit huis zonder keuken aanbieden, scheelt mensen weer slopen ook.

haike
Berichten: 13527
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:08

Spannend flore, succes!!

Sammie, lastig dan idd, maar als de buren dan veel hoger gaan zitten lijkt die van jullie misschien juist goedkoop en is het werk minder storend dan de prijs?

Hier vandaag contact gehad makelaar, wss bezichtiging vrijdag nog niet door want nog geen vraagprijs. Of evt onder optie kon als komende 2 weken bekend werd ivm werk buitenland vriend moest in overleg met verkoper. Gelukkig daar ook nummer van dus heb die net gebeld, er was sinds vandaag een prijs en die morgen naar makelaar dus ben erg benieuwd wat nu geworden is! En wanneer dan dus eventueel kunnen gaan kijken of optie kunnen nemen. Blijft wel een soap zo, pfffffff

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37455
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:07


Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:11

Dank je Charaz! Ik vind het zelf ook nog steeds een heel fijn huis waar we wonen maar het is net een slagje te klein geworden met drie kindjes.

Badkamer of keuken die er uit moet of vloeren vernieuwen zou ik ook geen probleem vinden als het daar dan tenminste bij blijft. Maar wij zijn dus ook bij huizen geweest kijken waar we dachten dat het alleen een nieuwe badkamer of keuken zou worden en dat de rest wel prima was maar dan blijken alle kozijnen rot, huis niet geïsoleerd, overal nog enkel glas, scheve vloeren, vochtplekken op het plafond. Bij 1 huis kwam zelf de vloer op de eerste verdieping omhoog! Dan wordt het gewoon teveel om allemaal aan te pakken.
Toen wij in dit huis kwamen wonen (5 jaar geleden) lag hier ook nog vloerbedekking boven en op beide trappen, kozijnen waren kaal, veel wanden behangen en op zolder stond een muur op nog geen halve meter voor het grote raam dat uitkijkt op het dakterras 8)7 . Maar het huis was verder wel gewoon helemaal in orde dus dan vind ik zo'n cosmetische aanpassingen doen geen probleem.

Idee van Bridget vind ik wel slim!

Och jee ik was weer eens aan het rondkijken op Funda en ik vind echt mijn droomhuisje. Staat helaas toch een flink stuk buiten het gebied waar wij iets zoeken. Damn! Zelfs even gecheckt hoe ver het rijden is naar ons werk maar zowel mijn man als ik zouden dan zo'n 50 km moeten rijden, enkele reis dus dat is toch echt te ver.

Deze is het <3
http://www.funda.nl/koop/nederweert/hui ... -kraan-28/

mirim

Berichten: 4438
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:33

Wel een heel mooie omgeving karuna! Het is vlakbij vrienden van ons.