[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:38

Teveel animo gehad en bedacht dat ze er waarschijnlijk meer voor konden krijgen?!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:41

He wat een raar verzoek, vraagprijs heeft toch geen biet met bezichtiging te maken. Voor hetzelfde geld past de nieuwe vraagprijs jullie ook. :o? Liezel dan nog. Is een erg domme beslissing. Dit was bij ons ook gebeurt de dag dat we dit huis kochten. De bezichtiging de dag erop werd opeens geschrapt omdat ze een bod hadden. De dag erop gebeld dat de mogelijke kopers zich hadden teruggetrokken. En toen waren we de avond ervoor gebeld door de makelaars van dit huis na ruim een half jaar. Terwijl dat andere huis wel onze voorkeur had. Huis heeft daarna nog lang te koop gestaan.

Gefeliciteerd met accpeteerde bod trouwens nog, ben naam even kwijt. :+

Hier de bezichtiging gister gehad voor de tweede keer. Twijfel wat verstandig is. Heb eea opgevangen over de buren waar ik aan vast zou komen te zitten, en ze zijn erg niet netjes (druk me zachtjes uit, is een risico dat ik het hier neerzet mogelijk zitten ze op bokt, jammer dan) met het geleende weiland. Dat is zowiezo dillema twee. Oude tinker is zwaar allergisch voor stro en de buren zijn erge stroliefhebbers. Nu hebben ze de geleende wei helemaal vol met stro gestort. Geen idee waarom trouwens. En ook tussen de twee weides in (strook van een cm of 80 breed) ligt nu helemaal vol. Moet echt even heel hard denken of ik dat risico kan lopen met hem. Wel knap balen want in de buurt, heel goede ligging en paarden aan huis dan en binnen budget. -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:46

Is het de wei die jij zou gaan lenen of die hun nu lenen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:57

Zij mogen hem gebruiken zolang huisje niet verkocht is. Eigenaren (nabestanden)waren zaterdag op zijn zachtst gezegd niet blij toen ze de ravage van stro zagen. Afgelopen dagen is er alleen maar meer bijgekomen en is dus ook het tussenstuk volgestort. Is geen meststro maar droog schoon stro lijkt het. Volgende week is open dag en heb de makelaar gister ook gezegd dat een dergelijke puinzooi mogelijke kopers kan afschrikken die het niet melden waarom, idem ook gezegd wat ik hier en daar heb opgevangen over de buren. Die zijn nu gewend aan een jaar geen buren en kennelijk verandert dat mensen. Knap balen omdat normaal binnen budget niet iets te koop is in de regio. Bij lange na niet zelfs,

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:10

Ik zou me daar dus niet druk om gaan maken. Hun lenen het stuk nu dus, straks niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:12

Liezel1 schreef:
Teveel animo gehad en bedacht dat ze er waarschijnlijk meer voor konden krijgen?!

Het staat nog niet eens officieel te koop dus dat ook niet. Vorige week via via gehoord en contact gehad eigenaar die mij een prijs noemde maar verder doorstuurde makelaar. Die bevestigde mijn prijs en afspraak gemaakt. Maar nu zijn ze gaan twijfelen over de prijs en hebben ze besloten dat wij dus nog niet mogen komen. Echt heel apart en ook vervelend want hadden hele week al zin in, en na komende week vriend ook voor werk naar buitenland voor 3 weken....
Afspraak nu ovb verzet, makelaar hoopte dan wel al wat wisten en we welkom waren. Wel erg stressvol zo!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:22

Neonlight schreef:
Ik zou me daar dus niet druk om gaan maken. Hun lenen het stuk nu dus, straks niet meer.

Dat klopt, maar het tussenstuk ligt ook helemaal vol. En stroallergie van oude man is er een van het punda allergie voor mensengehalte. Een stroaar opeten is een bijna stikkend paard. -O- en strostof inademen betekent hoesten uit zijn tenen. Longblaasjes die knappen en een luchtpijp vol met slijm. Dat is hem al een paar keer bijna fataal geworden. Dus niet even wat hijgerig maar het kan hem zijn leven kosten. Kan slecht van de buren eisen dat ze ook de helft van tussen stuk niet meer mogen volgooien. Zaterdag dacht ik ook. Stro van wei af en klaar. Alleen gister lag dus ook tussenstuk helemaal vol. En als je zo met geleend spul omgaan in combinatie met wat ik hier en daar opgevangen heb en het korte gesprekje dat ik heb gehad met een van de bewoners. Maakt dat ik heel hard moet nadenken. -O-

Haike dat maakt het helemaal een raar verhaal zeg.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:30

Haike, wat vreemd en vervelend!

Sommige dingen die gezegd worden zijn volgens mij niet helemaal up to date.. Wij hebben in samenlevingscontract wel opgenomen dat ander erfgenaam is van gemeenschappelijke goederen; dit geldt alleen niet meer als er kinderen in het spel komen. Daarbij is in ons contract ook opgenomen dat we ieder naar rato moeten bijdragen aan alle kosten. Dat is niet geheel in gemeenschap van goederen, dat wilden we ook niet, maar wel een zorgplicht.

We hebben donderdag de sleutel gekregen en zijn gisteren verhuisd :D Helemaal leuk! Dinsdag komen twee bouwbedrijven kijken voor een offerte..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:58

Hihi Dondeyne, volgens mij is dat precies zo gezegd, partner kan alleen recht hebben op gemeenschappelijke goederen.

Neonlight schreef:
Alleen als er een verblijvingsbeding is opgenomen kun je het regelen met een huis als dat gemeenschappelijk goed is. Alleen gemeenschappelijke goederen kunnen daarin opgenomen worden. Voor niet gemeenschappelijke goederen geldt het erfrecht, en partner met samenlevingscontract is geen erfgenaam.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:29

Ow sorry, dan heb ik verkeerd gelezen! Begreep uit eerdere berichten iets anders :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:27

Ik kan me hier ook eindelijk melden! Na 6 jaar met mijn vriend bij zijn ouders te hebben gewoond (wel redelijk uniek met een soort appartementje in huis met een eigen zithoek en slaapvide), is mijn vriend ook eindelijk tot de conclusie gekomen dat het misschien op zich wel een keer tijd gaat worden om iets voor onszelf te gaan zoeken. We hebben al wat huurappartementen bekeken maar daar is hier in de omgeving zo vreselijk veel vraag naar dat dat op een 10 jarenplan lijkt.. Vandaar dat we besloten hebben om toch maar te gaan kopen.

Wij zijn op zoek naar een niet te dure woning, mag een eengezinswoning zijn maar ook een appartement met liefst minimaal 3 slaapkamers. Omgeving Lansingerland (Berkel, Bergschenhoek, Bleiswijk), Zoetermeer, Hazerswoude, Boskoop, Waddinxveen, Moerkapelle, Zevenhuizen.. Zo'n beetje een straal van 10 km rond Bleiswijk ivm werk, paarden en familie.

Er is zat te vinden in de omgeving, de planning is dat we in mei serieuze stappen gaan ondernemen wat betreft bezichtigingen en dergelijke, tot die tijd hebben we het toch veel te druk met van alles en nog wat. Ik moet alleen echt stoppen met kijken op funda want ik zie echt steeds leuke huizen en dat levert weer een stresssituatie op want is dat leuke huis er straks nog wel :')

Geduld..... Is een schone zaak! :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:36

hahaha, leuk is dat he, dat rond neuzen en kijken op funda.
Als ik de computer aan zet, doe ik altijd een rondje bokt en funda.
Beide zijn toch wel een beetje mijn favoriet :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:46

Hahaha ik word er alleen maar zenuwachtig van :P Drama is het!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:48

Liesje89 schreef:
Hahaha ik word er alleen maar zenuwachtig van :P Drama is het!

Verkopen.... daar kan je ook behoorlijk zenuwachtig van worden :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:49

Hahahaha ja daar weet ik helaas ook alles van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:52

bridgetF schreef:
hahaha, leuk is dat he, dat rond neuzen en kijken op funda.
Als ik de computer aan zet, doe ik altijd een rondje bokt en funda.
Beide zijn toch wel een beetje mijn favoriet :P

Ik doe hetzelfde! Gelukkig zijn ook echt op zoek dus als wat lijkt, kunnen we ook gaan kijken. Helaas momenteel maar weinig aanbod wat ons aanspreekt dus ook maar goed aan het zoeken huur oplossing nu.

Liesje veel plezier met oriënteren! Komende zaterdag open huizen dag, misschien dat al leuk?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:57

Ik moet helaas werken naar ga wel even proberen te schuiven zodat we een paar huisjes kunnen bekijken :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:28

Ben ik weer...... nog steeds niets vernomen :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:35

Ik heb hier keihard fingers crossed voor jullie :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:37

Sonja_vR schreef:
Ik heb hier keihard fingers crossed voor jullie :j

Super lief :*, ik heb letterlijk buikpijn van onzekerheid!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 09:50

Hier is het ook spannend, we zitten al een dikke week in onderhandeling.
Ik hoop dat er nu spoedig duidelijk word of we er wel of niet er uit komen.

Dan weten we ook waar we aan toe zijn ... dadelijk komen we er niet uit en is huisje 2e keus weg.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:15

Wij hadden echt zo'n leuk huisje gevonden! Hele familie enthousiast, vanmorgen meteen gebeld om te kijken.. is het al onder voorbehoud verkocht |( stond helaas niks van op funda. Wel gegevens genoteerd dus als het niet rond komt gaan we alsnog kijken. Helaas! Echt balen. Er is niet echt heel veel in onze prijsklasse te koop waar je niet een nieuwe badkamer en keuken in hoeft te plaatsen en 1000 kilo aan schoten van de muren en de plafonds moet trekken haha.

Verder nog wel en leuk huisje gezien maar bruin sanitair, ouderwetse eiken keuken, overal schrootjesplafonds (die wit wel leuk zijn maarja, hoop werk..) en dan nog 200.000 vragen. Wel een huis met mogelijkheden, maar tegelijk ook een enorme uitdaging..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:16

Ik duim ook mee voor jullie!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:19

Wij zitten denk ik allebei op dezelfde huizen te azen. Nog meer concurrentie. :P

Lees mijn berichten eens terug, dan merk je dat je dit echt nog heel vaak gaat krijgen. :=

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:21

Wij focussen het minst op zoetermeer, dus wat zoetermeer betreft heb je van ons weinig tot geen concurrentie. Ook hebben wij een hoop handige harries in onze directe omgeving, schilders, klussers en schoonvader zit in de projectvloeren dus die heeft ook zat kennissen achter de hand gelukkig. Dus woningen waar veel aan moet gebeuren zoals nieuwe badkamer, keuken, vloeren, verven etc kijken we ook gewoon naar hoor, ik kijk overal wel doorheen. Als het huis zelf maar de moeite waard is en de locatie goed dan maken we er zelf wel een paleisje van. En dat is ook echt wel vinden tot 2 ton gelukkig. We gaan het zien. Komt echt wel goed :)

Ik baal alleen wel echt als een stekker van dit huisje :=