Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dondeyne schreef:Sannert, ik had niet begrepen dat jullie bod nog niet geaccepteerd was gezien jullie al dat gedoe hypotheekadviseur hadden gehad, maar fijn! Gefeliciteerd
Maris89 schreef:Hoe hebben jullie het gedaan met een samenlevingscontract en testament? Wij zijn vandaag naar de notaris geweest en ik schrok eigenlijk een beetje wat dat allemaal kost. Ik neig eigenlijk naar een geregistreerd partnerschap maar mijn vriend vind dat te officieel omdat we ook ooit nog ns willen gaan trouwen.
Sonja_vR schreef:Vlns mij is huis idd geregeld met samenlevingscontract.
In ieder geval als er geen kinderen in het spel zijn.
Wij hebben alsnog testamenten gemaakt waar zelfs de dieren in beschreven staan in geval wij beiden wegvallen.
Die zijn niet overal plaatsbaar en geen familie aanwezig dienze kunnen hebben, dus hebben we specifieke mensen benoemd die dat regelen.
Maris89 schreef:Het enige belangrijkste verschil met een samenlevingscontract en geregistreerd partnerschap is dat je bij een samenlevingscontract geen gemeenschap hebt van goederen (dus je bent niet financieel verantwoordelijk voor elkaar). Daarom zullen sommige mensen hier voor kiezen. Voor ons maakt het niks uit dus ik kies toch voor een geregistreerd partnerschap.