[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:29

Die stonden in Lelystad gewoon op de foto ook. De dames wensten niet mee te werken. :D en voor de rest alles even rechttrekken en een handdoek weghalen in de badkamer toen en ze had zelf een fleurige meegenomen. Zijn toen mooi geworden, maar ja 3 jaar oud alles.

Huis nu is een ander verhaal. Hebben we gekocht als kluswoning met flinke achterstand. Zijn best een eind gekomen al maar ja afmaken is er niet meer bij nu. -O- tuin was na 8 jaar hard werken eindelijk zover dat ie bijna klaar was. Steeds een stukje verder. Daar is denk ik alles bij elkaar bijna 100 kuub aan snoeiafval weggekomen in die tijd. Was ruim 4 jaar niets aan de tuin gedaan en echt helemaal dichtgegroeid. Dus eerst ik weg, mijn spul eruit en dan officiele fotos maken en bord in de tuin ;(
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-03-16 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:29

Met alles leeg bedoelen ze (hoop ik :') ) dat er geen stapels post op de tafel ligt, vieze soepdoekjes op het aanrecht, was aan het rek op de overloop en dat soort dingen.

Een lege en zelfs een halve wc-rol vervang ik voor de foto met een nieuwe :D Dat doe ik ook bij kijkers _O- En onze auto's stonden ook vol met overtollige 'zooi'. :')

Een badkamer moet imo zo leeg mogelijk. Geen shampooflessen, geen scheermesjes (ieuw!), geen badmuts of schrobber en ook geen kinderplee aan de muur op de foto :n

Mooi messenblok had ik wel laten staan. Dat kan mooi tonen. Met nadruk op mooi. Een oude en incomplete roestbak had ik ook weggehaald :P

Gunst.. en ik vond mij al erg met de foto's maken. Het kan dus erger :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:32

Sammie schreef:
Met alles leeg bedoelen ze (hoop ik :') ) dat er geen stapels post op de tafel ligt, vieze soepdoekjes op het aanrecht, was aan het rek op de overloop en dat soort dingen.

Een lege en zelfs een halve wc-rol vervang ik voor de foto met een nieuwe :D Dat doe ik ook bij kijkers _O- En onze auto's stonden ook vol met overtollige 'zooi'. :')

Een badkamer moet imo zo leeg mogelijk. Geen shampooflessen, geen scheermesjes (ieuw!), geen badmuts of schrobber en ook geen kinderplee aan de muur op de foto :n

Mooi messenblok had ik wel laten staan. Dat kan mooi tonen. Met nadruk op mooi. Een oude en incomplete roestbak had ik ook weggehaald :P

Gunst.. en ik vond mij al erg met de foto's maken. Het kan dus erger :D

Hahaha ik denk precies zo! Of tandenborstels :r GOOOOOOR! Die kan je toch wel
even ergens in een kastje kwijt?

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:35

Dat vind ik ook logisch, want dat wil ik sowieso niet! Iedereen kan je huis op internet zien en ik wil me niet schamen.
Ik vind foto's met troep erop of een sok op de grond echt niet kunnen!
Maar een wc rol aan de houder, messenblok en leuke woonaccessoires weg, vind ik erg overdreven!

Tandenborstels etc heb ik nooit in het zicht. Vind ik niet mooi en netjes. Ik houd van opgeruimd en mooie woonaccessoires.

BloemBloem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:37

Je hebt zelf ook nog wel wat in te brengen hoor, zo wilde de fotograaf bij ons perse de vitrage open in mijn dochters kamer en ik wilde die dicht houden, en dat heb ik lekker zo gedaan! Zal zo de link plaatsen van ons appartement. Alleen is die muts op mijn bed gaan zitten waardoor mijn bed niet meer strak opgemaakt was, daar ben ik toch ziek van geweest :D :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:38

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:44

Mooi huis en mooie foto's!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:47

karuna schreef:
Ruilen? Alleen geen weiland hier :+

Nee sorry :o
Een huis zonder land voor de paarden is geen optie voor ons :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:40

Was ook een grapje, denk dat jullie huis ietsje meer waard is als dit. :D

Ik zal eens wat fotos opzoeken van huizen die te koop,staan. In Frankrijk niet ongebruikelijk het zo aan te bieden. :P

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:08

Vannorgen naar de andere hypotheekadviseur geweest. Hele verhaal verteld en ze kon er helemaal niks van volgen. Klipte dus van geen kant wat die andere hypotheekadviseur ons verteld heeft. Maar al met al positief nieuws dat we toch de hypotheek rond kunnen krijgen ! :D
Nu nog wat zaken regelen en wachten wat de bank van ons bod zegt. En dan kunnen we verder. Valt een hele last van me af !

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:12

Mooie fotos bloembloem !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:23

Jammer Bridget! Op naar de volgende of toch nog hoop uit gaan komen?

Sannert fijn toch gaat lukken zo, wel een soap bij jullie! :o

Bloem bloem, taxatie moet meestal toch voor hypotheek, alleen nu al eerder dan dus? Lijkt mij iets waar niet te druk over hoeft te maken maar toch weer spannend, succes!

Wij houden elke dag funda in de gaten maar nog niks gevonden daar. Wel via via wat en daar gaan we vrijdag kijken, erg benieuwd!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:24

haike schreef:
Jammer Bridget! Op naar de volgende of toch nog hoop uit gaan komen?

Sannert fijn toch gaat lukken zo, wel een soap bij jullie! :o

Bloem bloem, taxatie moet meestal toch voor hypotheek, alleen nu al eerder dan dus? Lijkt mij iets waar niet te druk over hoeft te maken maar toch weer spannend, succes!

Wij houden elke dag funda in de gaten maar nog niks gevonden daar. Wel via via wat en daar gaan we vrijdag kijken, erg benieuwd!

Nou ja, niet druk maken, verkoop hangt af van de taxatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:28

Maar dat is toch eigenlijk heel vaak en hoor nooit dat daarop stuk loopt.
Hier afgelopen vrijdag taxateur geweest, was zo weer klaar en deze week rapport maar hoefde niks geks te verwachten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:30

haike schreef:
Maar dat is toch eigenlijk heel vaak en hoor nooit dat daarop stuk loopt.
Hier afgelopen vrijdag taxateur geweest, was zo weer klaar en deze week rapport maar hoefde niks geks te verwachten.

Ik zit denk ik anders in elkaar :D
Ik vind het retespannend! En hoop dat het dan ook klaar is, ben
al een maand met deze potentiële koper in de weer := en nu kan ik
weer alles gaan poetsen en doen :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:52

normaal gezien is het idd zo dat je een bod doet, huis koopt en dan voor de hypotheek een taxatierapport moet laten maken om voor de geldverstrekker duidelijk op papier te hebben dat het huis idd minstens de hypotheeksom waard is .
maar dan word er ontzettend rekening gehouden met de prijs die overeengekomen is tussen koper en verkoper.
dus snap best dat bloembloem wat zenuwen heeft hiervoor.
maar ik neem aan dat de taxateur met de verkoopmakelaar naar dat huis gaat, of dat de taxateur (meestal een makelaar) de sleutels oppikt bij de verkoopmakelaar etc en dan zullen die het vast wel over de overeengekomen prijs hebben .

maar sowieso, als je huis gewoon een beetje normaal geprijsd is en de overeengekomen koopsom ook niet vreemd is , zal de taxatie echt wel passend zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:57

Sonja_vR schreef:
normaal gezien is het idd zo dat je een bod doet, huis koopt en dan voor de hypotheek een taxatierapport moet laten maken om voor de geldverstrekker duidelijk op papier te hebben dat het huis idd minstens de hypotheeksom waard is .
maar dan word er ontzettend rekening gehouden met de prijs die overeengekomen is tussen koper en verkoper.
dus snap best dat bloembloem wat zenuwen heeft hiervoor.
maar ik neem aan dat de taxateur met de verkoopmakelaar naar dat huis gaat, of dat de taxateur (meestal een makelaar) de sleutels oppikt bij de verkoopmakelaar etc en dan zullen die het vast wel over de overeengekomen prijs hebben .

maar sowieso, als je huis gewoon een beetje normaal geprijsd is en de overeengekomen koopsom ook niet vreemd is , zal de taxatie echt wel passend zijn.

Klopt en zo verteld iedereen het tegen me, maar ik ben er pas
gerust op zodra de taxatie helemaal rond is en uitkomt op het eventueel
verkoopbedrag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:00

Ik duim mee voor je, en dat je ook snel uitslag hebt dan!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:04

haike schreef:
Ik duim mee voor je, en dat je ook snel uitslag hebt dan!

Mijn eigen makelaar gaat met vakantie, en de paasdagen zitten
er tussen hahahaa, hoe krijgen wij het weer zo voor elkaar, maar dit
is wel echt het laatste stukje.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:43

Haike, ja schei uit. Ik word er zelf ook kriebelig van. Ik ben er nu pas zeker van als we de sleutels in handen hebben. Er gaat gewoon niks in een keer goed. :')
spannend bloembloem ! Ik duim ook mee !

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 12:51

Sannert schreef:
Haike, ja schei uit. Ik word er zelf ook kriebelig van. Ik ben er nu pas zeker van als we de sleutels in handen hebben. Er gaat gewoon niks in een keer goed. :')
spannend bloembloem ! Ik duim ook mee !

Hahaha ik snap je!
Jullie verhaal heeft ook ineens een bijzondere wending he?
Ook super spannend!

Ja de sleutels zeg je, hahaha, dan moet je je meubeltjes nog binnen
krijgen, dan gaat het gezeur weer beginnen, krijg je de verkeerde of onder de krassen :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:44

Bloembloem, ik denk dat ik net zo er in zou staan hoor. Dat je toch de Zenuwen hebtbtot het rond is/zwart op wit staat

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:59

Ja, heel raar allemaal. Nu kan het opeens wel op 1 loon, terwijl bij de vorige ging dat absoluut niet. Als wij zelf berekenen dan komen we ook uit dat het op 1 loon kan.
Meubels enz hoezen we ons al geen zorgen over te maken, we hebben alles al haha. Als alles maar heel van het ene huis in het andere komt. :+

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:06

Bloembloem, ik begrijp je zenuwen helemaal. Ik was bij onze taxatie ook zenuwachtig ondanks alle info van iedereen!

Wat vreemd Sannert! Wel fijn :)

Pff, hier beginnen de zenuwen ook toe te nemen voor de sleuteloverdracht! Nog twee nachtjes slapen! :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:03

*\o/* Ons bod is geaccepteerd ! *\o/*
makelaar had het niet verwacht haha