Huis nu is een ander verhaal. Hebben we gekocht als kluswoning met flinke achterstand. Zijn best een eind gekomen al maar ja afmaken is er niet meer bij nu.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Met alles leeg bedoelen ze (hoop ik) dat er geen stapels post op de tafel ligt, vieze soepdoekjes op het aanrecht, was aan het rek op de overloop en dat soort dingen.
Een lege en zelfs een halve wc-rol vervang ik voor de foto met een nieuweDat doe ik ook bij kijkers
En onze auto's stonden ook vol met overtollige 'zooi'.
Een badkamer moet imo zo leeg mogelijk. Geen shampooflessen, geen scheermesjes (ieuw!), geen badmuts of schrobber en ook geen kinderplee aan de muur op de foto
Mooi messenblok had ik wel laten staan. Dat kan mooi tonen. Met nadruk op mooi. Een oude en incomplete roestbak had ik ook weggehaald![]()
Gunst.. en ik vond mij al erg met de foto's maken. Het kan dus erger
haike schreef:Jammer Bridget! Op naar de volgende of toch nog hoop uit gaan komen?
Sannert fijn toch gaat lukken zo, wel een soap bij jullie!
Bloem bloem, taxatie moet meestal toch voor hypotheek, alleen nu al eerder dan dus? Lijkt mij iets waar niet te druk over hoeft te maken maar toch weer spannend, succes!
Wij houden elke dag funda in de gaten maar nog niks gevonden daar. Wel via via wat en daar gaan we vrijdag kijken, erg benieuwd!
haike schreef:Maar dat is toch eigenlijk heel vaak en hoor nooit dat daarop stuk loopt.
Hier afgelopen vrijdag taxateur geweest, was zo weer klaar en deze week rapport maar hoefde niks geks te verwachten.
Sonja_vR schreef:normaal gezien is het idd zo dat je een bod doet, huis koopt en dan voor de hypotheek een taxatierapport moet laten maken om voor de geldverstrekker duidelijk op papier te hebben dat het huis idd minstens de hypotheeksom waard is .
maar dan word er ontzettend rekening gehouden met de prijs die overeengekomen is tussen koper en verkoper.
dus snap best dat bloembloem wat zenuwen heeft hiervoor.
maar ik neem aan dat de taxateur met de verkoopmakelaar naar dat huis gaat, of dat de taxateur (meestal een makelaar) de sleutels oppikt bij de verkoopmakelaar etc en dan zullen die het vast wel over de overeengekomen prijs hebben .
maar sowieso, als je huis gewoon een beetje normaal geprijsd is en de overeengekomen koopsom ook niet vreemd is , zal de taxatie echt wel passend zijn.
Sannert schreef:Haike, ja schei uit. Ik word er zelf ook kriebelig van. Ik ben er nu pas zeker van als we de sleutels in handen hebben. Er gaat gewoon niks in een keer goed.![]()
spannend bloembloem ! Ik duim ook mee !