Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Ja in het contract stond dus 20 april blijkbaar. Onze fout dat ons dat niet opgevallen is, maar dat voorlopige contract hadden we donderdag 14de eind van de dag pas en maandag was passen en dinsdag hebben getekend. Waardoor die 20 april nergens op slaat. Ik bedoel, waarom heb ik een clausule voor bouwkundige keuring nodig voor verlopen bedenktijd?? Tot verlopen bedenktijd heb je geen enkele reden nodig om te zeggen “toch maar niet”.
Maar vind het vooral kwalijk dat als ik de 13de aan de aankoopmakelaar vraag of er nu iets moet gebeuren, dat hij dan niet zegt dat we die keuring zsm moeten gaan regelen. Hoe moeten wij dat nou weten?
Maar goed. Even afwachten, komt vast goed.
Shiloh schreef:Nou. Lekker hier. Totale miscommunicatie over de bouwkundige keuring. Blijkbaar is normaal dat je dat zo’n beetje binnen een week regelt. Weten wij veel, wij hebben nog nooit van een particuliere verkoper een huis gekocht.
Had de middag nadat we savonds akkoord op het bod hadden, de aankoop makelaar een appje gestuurd die begon met “mij is niet helder of er nu iets moet gebeuren?” gevolgd door een aantal vragen.
Waarop hij reageerde met “we wachten op het koopcontract, dan hoor je weer van ons”
Ben ik nou gek of mag ik van een aankoop makelaar verwachten dat die dan zegt “ja, je moet een bouwkundige keuring gaan regelen”
Maar toen ik hem daarop aansprak hield hij een beetje af. Hij zei, maar we hebben het er toch meerdere keren over gehad. Ja, over die voorwaarden, maar niet dat dat binnen een week geregeld moet zijn! Maar goed. Hij is nu met de verkoopmakelaar contact aan het zoeken of dat een weekje verlengd kan.
Nu verwachten we daar op zich geen gekke dingen uit. Maar toch.
Beetje raar verhaal alles bij elkaar. Lekker stress weer.
Al is het ook gek om ontbindende voorwaarden te hebben op basis van een bouwkundige keuring, die uiterlijk 20 april blijkbaar er moet zijn (compleet over het hoofd gezien ook die datum), terwijl we op 19 april getekend hebben. Dan zitten we nog midden in de bedenktijd, waar hebben we die clausule dan voor nodig.