Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:54

Bij mij zitten er hulpstukken bij, soort van stofzuigermond bij en daar kun je een dweil tussen klemmen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:23

Janine1990 schreef:
Optiwolk schreef:
Ik heb een klein hulpstukken voor muren etc op de stoomreiniger

Ik zoek trouwens iets om snel(ler) vlekken mee van de vloer te poetsen.
De stoomreiniger is tof, maar tegen dat ik die uit garage gehaald heb…
Ik was naar de stoffer werker aan t kijken, maar dat vind ik dan weer veel afval. Tips?

Wat voor vloer?

Verschillende soorten tegels.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:50

Wat vinden jullie een fijn niet te dure dweil?
Ik dacht loop gewoon de winkel in en koop er eentje maar er was zoveel keuze met verschillende systemen dat ik besef dat een klein beetje research geen kwaad kan haha. Moet voor alle vloeren kunnen we hebben zowel hout als laminaat liggen. We gebruiken nu gewoon zo'n ouderwetse mop maar het resultaat daarvan is super vlekkerig en vind het onhandig werken dus vandaar mijn zoektocht naar iets nieuws. Mijn moeder gebruikte altijd Ha-Ra dweil en alhoewel dat ding oerdegelijk is en super werkt gaat het me beetje boven budget.
Ik wil wel iets wat je kunt hergebruiken dus niet van die doekjes die je maar een dweilbeurt gebruikt, wil een beetje aan onze planeet denken :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:55

Leifheit. :j

Vileda ook gehad maar daar kan ik helemaal niks mee.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:58

Op zoek naar ‘de’ tip om mijn vloerkleed goed schoon te maken. Denk dat ik anders maar een tapijtreiniger moet gaan huren.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:06

Kasmir schreef:
Wat vinden jullie een fijn niet te dure dweil?
Ik dacht loop gewoon de winkel in en koop er eentje maar er was zoveel keuze met verschillende systemen dat ik besef dat een klein beetje research geen kwaad kan haha. Moet voor alle vloeren kunnen we hebben zowel hout als laminaat liggen. We gebruiken nu gewoon zo'n ouderwetse mop maar het resultaat daarvan is super vlekkerig en vind het onhandig werken dus vandaar mijn zoektocht naar iets nieuws. Mijn moeder gebruikte altijd Ha-Ra dweil en alhoewel dat ding oerdegelijk is en super werkt gaat het me beetje boven budget.
Ik wil wel iets wat je kunt hergebruiken dus niet van die doekjes die je maar een dweilbeurt gebruikt, wil een beetje aan onze planeet denken :)

De HaRa is idd erg duur maar heb de mijne meer dan twaalf jaar, gaat gewoon mee in wasmachine en is nog als nieuw.
Dus dan uiteindelijk toch goedkoper

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:08

Ik heb die van Leifheit. Helemaal prima.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 21:14

Ik heb een simpele van de action. Gebruik altijd microvezel dweilen want die nemen het vuil op ipv het uit te smeren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:43

Leifheit! Fan van dat merk!

Hmm kan geen foto's toevoegen... Maar ik heb vorige week van die borstels bij de action gekocht die je op je boormachine zet en daar mijn douche voegen mee gedaan. Wat een feestje!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:51

Ooohhhhhh Janine!
Nu wil ik een foto :j

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:19

L_iek schreef:
Op zoek naar ‘de’ tip om mijn vloerkleed goed schoon te maken. Denk dat ik anders maar een tapijtreiniger moet gaan huren.

www.deschonebank.nl

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:29

Janine1990 schreef:

Hmm kan geen foto's toevoegen... Maar ik heb vorige week van die borstels bij de action gekocht die je op je boormachine zet en daar mijn douche voegen mee gedaan. Wat een feestje!

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:20

Ik zie wel een borstelen staan op de site van ‘l actione :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:23

L_iek schreef:

Was het een echt heel duur kleed, lees meer dan duizend euro? Dan kan je een stoomreiniger proberen of inderdaad de link hieronder van De schone bank. Kost je 8 euro per vierkante meter en met een minimum van 69,95 euro.
Als het een kleed is van Max een paar honderd euro….. oprollen en naar de vuilstort en lekker een nieuwe halen bij Karwei, Kwantum of Leenbakker. Hebben vaak aanbiedingen van 25% korting. Ik heb er laatst eentje gehaald, prachtig dik kleed. Niks mis mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:24

Janine1990 schreef:

Ik ook een foto! Ik doe het meestal met een harde tandenborstel. Werkt ook als een tierelier. En vooral met chloor zijn je voegen zo weer wit.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:53

Ik heb mijn voegen en tegels met een afwasborstel gedaan. Werkte eigenlijk prima, had dag vantevoren al helemaal ingesprayd met een badkamerspray dus had lekker los kunnen weken.Op mijn tegels zie je eigenlijk niet echt dat ze vies zijn maar kwam toch wel wat bruine drap vanaf := Kan nu wel zien dat het weer goed schoon is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:13

chanicha schreef:
Ik zie wel een borstelen staan op de site van ‘l actione :))

Moet zijn borstelset, iets van autocorrect en net wakker 8)7

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:52

Is die badkamerspray (en chloor ?) te gebruiken op alle soorten tegels? Ik heb een soort natuursteen achtige tegel, en ik ben als de dood dat aggresief schoonmaakmiddel gaat vlekken..
Chloor kan dan toch niet eigenlijk?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 09:58

Zou wel uitkijken met natuursteen inderdaad, anders eerst klein hoekje proberen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 10:25

Cer schreef:
Is die badkamerspray (en chloor ?) te gebruiken op alle soorten tegels? Ik heb een soort natuursteen achtige tegel, en ik ben als de dood dat aggresief schoonmaakmiddel gaat vlekken..
Chloor kan dan toch niet eigenlijk?

Nee, absoluut niet! Wij hebben natuursteen en chloor is hoe dan ook echt niet gewenst op alle soorten typen tegels. Die badkamerspray van de Action is erg agressief en heb hem dan ook niet in huis (bewust).

Over de voegen: ik heb speciale voegenspray welke je op de voegen sprayt en met een oude afwasborstel of tandenborstel ga ik alle voegen in de douche langs. Nu hebben wij sowieso al geen vieze voegen, maar toch fijn om regelmatig bij te houden :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 11:33

Afbeelding

Ik probeer up te loaden, maar Bokt weigert dienst :/

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:21

Waar vind je deze dingen bij da Action?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:22

Uploaden is gelukt; ik zie de foto ;)

Wat een goed idee, een borstel op een boormachine. Die ga ik zeker proberen. Ik heb al een paar weken een zere pols, die steeds opnieuw opspeelt als ik gepoetst heb. Dit lijkt me ideaal *\o/*

https://www.action.com/nl-nl/p/borstelset-/

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:34

PSvanLot schreef:
Waar vind je deze dingen bij da Action?

Het doe het zelf schap. En anders de auto was spullen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:37

CairnTerrier schreef:
Over de voegen: ik heb speciale voegenspray welke je op de voegen sprayt en met een oude afwasborstel of tandenborstel ga ik alle voegen in de douche langs. Nu hebben wij sowieso al geen vieze voegen, maar toch fijn om regelmatig bij te houden :)

Welke spray heb jij dan? :)

Ik weet niet of ik het met een boorborstel durf... doe je dan niet in de loop van de tijd je voegen beschadigen?

Ik denk dat ik een hogedruk / stoomreiniger ga aanschaffen... en dan een muur/vloer combi ding.. volgens mij was daar een topic over.. even zoeken.. is nog best veel verschil in kwaliteit geloof ik.. :P