Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:39

Het is wel een hele onhandige ruimte om in te richten! Ik begrijp dat jullie het uitzicht op de raampartij willen behouden? Op de plek van de tv zou ik zeker geen bank in de hoek ‘proppen’. Eerder een mooie, grote fauteuil of loveseat. Zo ook in de andere hoek met een hoge plant ernaast. Of grote klimpaal voor de katten erbij? Die groene bank is erg mooi, zit deze ook comfortabel? Ik zou m ook op dezelfde plek zetten als de huidige bank. Ik denk dat de ruimte niet handig is voor een hoekbank. De tv (ik zou noooooooit een tv voor het raam zetten) zou je ook op het dressoir tegen de muur kunnen zetten. Enige is dat je enkel tv kan kijken vanaf de fauteuils of de bank moet omdraaien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:54

Sheran schreef:
(mijn kamer is weer in de oude opstelling... Ik kreeg vandaag gasten en die waren niet zo dun als ik, dus die kwamen niet achter de bank langs aan tafel :') Ik miste zelf ook een beetje mijn beschutte hoekje. Maar ik ga nog even doordenken over een soort scheiding tussen zitgedeelte en werkgedeelte, jullie tips waren heel handig, dus bedankt!)

Ik ben nog even gaan kijken, ik vind het echt heel erg moeilijk.

Het is inderdaad een heel erg klein woonkamertje, maar er zitten zulke charmante elementen in! Het balkenplafond, het raam... En ik denk dat je het een stuk ruimtelijker kan krijgen hoor...

Ik weet niet hoeveel opbergruimte je hebt, maar persoonlijk zou ik de hele kast er uit halen. Ik zou een bureau/eettafel aan het raam zetten.
De muur waar nu je schoolplaat aan hangt of de muur waar nu de kast tegenaan staat een kleurtje geven, dit creëert een ruimtelijker gevoel is mijn ervaring.
Voor wat rust zou ik de deur en het kozijn in dezelfde kleur verven als de muur, ik gok 9010. Ook dat maakt een ruimtelijker idee omdat de deur dan wegvalt in de muur.

Het weghalen van de kast levert je al snel een cm of 40 op, tegen deze muur kan je dan je tv zetten en je bank kan je dan met de rug naar het raam zetten. Als je besluit deze muur besluit te verven, hou het dan een lichte kleur.

Een andere optie is in mijn ogen ook het weghalen van de kast en aan deze muur je tafel te zetten. En de bank op eenzelfde manier als je nu hebt.

Voor aan de muur zou je eens kunnen kijken naar muurcirkels, rond en niet gecentreerd geeft een speels gevoel. Daarnaast zou ik de belangrijkste/mooiste/leukste/uniekste boeken alleen presenteren in je woonkamer op een paar planken die niet te recht onder elkaar hangen. En de planken niet helemaal vol maar met iets leuks er op.

Kort samengevat, minimalistischer inrichten biedt ruimte.

Oh en als je van je spiegel af wilt... :oo

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:16

Dat is een moeilijke kamer om in te richten. Persoonlijk ben ik ban niet teveel en overzicht houden. Enkele grote objecten ipv veel kleine snuisterijen.

Wij zijn voor de tweede keer bij de architect geweest. Hij kon zich goed vinden in onze aanpassingen en gaat nu aanpassen voor het definitieve plan.

Ondertussen al aan het snuffelen geweest naar meubels.

Deze kasten vind ik echt geweldig voor in de keuken. Afbeelding

Deze is ook tof, maar wel heel erg aan de prijs.
Afbeelding

Deze bank vind ik vanaf de foto ook erg tof!
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:22

Oeeeeh die bovenste kasten <3

Onderste is ook heel gaaf, maar meer voor een laundry room naar mijn idee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 22:31

Moet je wel een gigantische waskamer hebben haha.

De bovenste zijn ook mijn favoriet. We willen een pvc/houtlook vloer en een eiken houten keuken. Harmonicadeur en kozijnen worden zwart. De tafel is van geleefd hout met zwart. Van een oude Indische boot. Daar passen deze kasten denk ik heel gaaf bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 23:03

Stille meelezer aast ook op de kasten :oo Waar zijn die van? We hebben nu een super hoog plafond in ons huis, dus dat zou echt heel mooi staan <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 23:10

Het looiershuis in Chaam. Super toffe winkel. Hebben ook een mooie site

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 23:24

Heeft iemand hier ervaring met een soort stoomreiniger?

Ik wil kijken voor een nieuw kleed (altijd gehad maar er ligt nu al een tijdje niks), echter hebben wij 3 honden die behoorlijk door de woonkamer kunnen rausen… ik hou zielsveel van ze, maar ook heel erg van een schoon huis.

Het kleed wat ik op het oog heb is wel gemeleerd, alleen het blijven honden en wil hem zelf af en toe kunnen “reinigen”.

Ik twijfel over dit kleed (wij hebben royal blue als accent kleur in de woonkamer in combi met wit/grijs/zwart);

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 23:37

Hele mooie kasten! Mooie bank ook, haha.

Een goede ervaring met een stoomreiniger heb ik niet, maar ik had dan ook een hoogpolig tapijt (niet extreem, maar beetje). Heerlijk aan je voeten maar met honden zou ik het niet aanraden.

Sheran schreef:
(mijn kamer is weer in de oude opstelling... Ik kreeg vandaag gasten en die waren niet zo dun als ik, dus die kwamen niet achter de bank langs aan tafel :') Ik miste zelf ook een beetje mijn beschutte hoekje. Maar ik ga nog even doordenken over een soort scheiding tussen zitgedeelte en werkgedeelte, jullie tips waren heel handig, dus bedankt!)

Ik ben nog even gaan kijken, ik vind het echt heel erg moeilijk.

Het is inderdaad een heel erg klein woonkamertje, maar er zitten zulke charmante elementen in! Het balkenplafond, het raam... En ik denk dat je het een stuk ruimtelijker kan krijgen hoor...

Ik weet niet hoeveel opbergruimte je hebt, maar persoonlijk zou ik de hele kast er uit halen. Ik zou een bureau/eettafel aan het raam zetten.
De muur waar nu je schoolplaat aan hangt of de muur waar nu de kast tegenaan staat een kleurtje geven, dit creëert een ruimtelijker gevoel is mijn ervaring.
Voor wat rust zou ik de deur en het kozijn in dezelfde kleur verven als de muur, ik gok 9010. Ook dat maakt een ruimtelijker idee omdat de deur dan wegvalt in de muur.

Het weghalen van de kast levert je al snel een cm of 40 op, tegen deze muur kan je dan je tv zetten en je bank kan je dan met de rug naar het raam zetten. Als je besluit deze muur besluit te verven, hou het dan een lichte kleur.

Een andere optie is in mijn ogen ook het weghalen van de kast en aan deze muur je tafel te zetten. En de bank op eenzelfde manier als je nu hebt.

Voor aan de muur zou je eens kunnen kijken naar muurcirkels, rond en niet gecentreerd geeft een speels gevoel. Daarnaast zou ik de belangrijkste/mooiste/leukste/uniekste boeken alleen presenteren in je woonkamer op een paar planken die niet te recht onder elkaar hangen. En de planken niet helemaal vol maar met iets leuks er op.

Kort samengevat, minimalistischer inrichten biedt ruimte.

Oh en als je van je spiegel af wilt... :oo[/quote]

Bedankt voor het meedenken! Ik vind je suggesties super leuk en aan een paar had ik zelf ook gedacht, maar het is een historisch huis (monument) en muren, deuren, plafond etc mogen niet geschilderd worden (dit zijn de originele kleuren van het huis). Ik vind de kleur op de deuren erg diarree, maar niks aan te doen _O- Liefst zou ik ze ivoor schilderen en dan 1 wand inderdaad een andere kleir. Ik vind dat altijd zo leuk staan in huizen! Ik mag wel schilderijen ophangen en een beetje boren, dus daar is nog wel van alles mee te doen :) Wandtapijt? Haha

Ik zal ook even verder nadenken over de kast! Als de kast weggaat moet ik qua opbergruimte wel iets anders hebben, want dit is de enige kast in huis (met uitzondering van kledingkast en keukenkastjes). Het lijken enorm veel boeken maar ik heb een nogal literair beroep :') en ik gebruik ze allemaal met regelmaat en heb een groot deel ervan echt nodig :). Een tafel gebruik ik dan weer nooit (ik eet op de bank, haha), vandaar dat de tafel er als klaptafel in zit. De vorige eigenaar van mijn woning had het wel zo gedaan: die had een enorme eettafel onder het raam staan (met maar liefst 6 stoelen) en dan een bankje tegen de achtermuur met een grote spiegel erboven. Maar die had het op zich heel hoarderig ingericht, haha, want overal stonden kasten en lagen stapels kranten, boeken en andere zooi :P.
Het is verder echt een minihuisje, ik heb deze kamer en nog een slaapkamer die de helft van deze kamer is.

Ik heb in ieder geval weer wat nieuws om mee te stoeien! Stukje bij beetje wordt het steeds leuker en mooier :). Ben super blij met jullie tips, al kan ik ze niet allemaal toepassen. Het zorgt toch weer voor inspiratie en dingen waar je zelf niet aan had gedacht!

De spiegel is overigens van Marktplaats!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 06:53

PSvanLot schreef:

Gaaf zeg! Ik houd van deze sfeer en Chaam is niet heel ver weg bij ons.

Wat de serre betreft, ik snap dat jullie daar graag zitten zeg met zulke ramen. <3 Qua inrichting is het idd geen makkelijke ruimte. Nu komt het vol en rommelig bij mij over. Met hoeveel mensen zitten jullie daar normaal gesproken? Als dat met twee mensen is, zou ik minder zitplaatsen er in zetten. Maar goed, ik weet niet hoe jullie leven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 06:56

Die bovenste kast is wel heel erg mooi. <3

Dank je noviceh dat is mijn gevoel ook met die 2 zits bank daar in de nis waar nu de tv staat.
Dan gaan we kijken naar een andere mooie stoel voor vent.

Nee voor het raam wil ik niets hadden de oude bewoners wel maar vond ik niet mooi.

Ik pruts nog even verder.
Planten hebben we niet, dat werkt niet met 3 katten is mijn ervaring. Zelfs bos bloemen overleefd hier niet. _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 07:04

Ceetje_bokt schreef:
PSvanLot schreef:

Gaaf zeg! Ik houd van deze sfeer en Chaam is niet heel ver weg bij ons.

Wat de serre betreft, ik snap dat jullie daar graag zitten zeg met zulke ramen. <3 Qua inrichting is het idd geen makkelijke ruimte. Nu komt het vol en rommelig bij mij over. Met hoeveel mensen zitten jullie daar normaal gesproken? Als dat met twee mensen is, zou ik minder zitplaatsen er in zetten. Maar goed, ik weet niet hoe jullie leven.

Hebben ook een super service. Ben er laatst gaan geweest en vind zo moeilijk wat qua maat passend is straks in het verbouwde huis.
Nu komt er een interieurstylist aan huis! Zo’n fijne service!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 07:32

Sheran schreef:

Misschien heb ik het gemist, maar heb je ook ergens een plattegrondje/de afmetingen van de ruimte gedeeld? Vind het wel leuk om nog even te puzzelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:53

Thanks PSvanLot!

Wiwabalia, ik huur er elk jaar een bij de bouwmarkt. Kost geloof ik €85 borg (die je terugkrijgt) en €15 huur. Doe ik het vloerkleed mee, de autostoelen, soms de bank. Werkt echt super! Het kleed wordt er meestal weer een tint lichter van :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 13:56

Renee1991 schreef:
Thanks PSvanLot!

Wiwabalia, ik huur er elk jaar een bij de bouwmarkt. Kost geloof ik €85 borg (die je terugkrijgt) en €15 huur. Doe ik het vloerkleed mee, de autostoelen, soms de bank. Werkt echt super! Het kleed wordt er meestal weer een tint lichter van :')

Ga ik daar eens naar kijken! Onze bank kan ook wel een opfrisbeurt gebruiken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 16:31

Ja, werkt echt super hoor! :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:10

xSwanHeart schreef:
Sheran schreef:

Misschien heb ik het gemist, maar heb je ook ergens een plattegrondje/de afmetingen van de ruimte gedeeld? Vind het wel leuk om nog even te puzzelen!

Als jij daar blij van wordt! Haha.
Overigens ben ik best blij met mijn plekje zoals het nu is hoor, ik zat vooral met de grote witte muur.
Het belangrijkste in mijn kamer is dat ik een plek heb om te relaxen en neer te ploffen. Ik eet/werk eigenlijk nauwelijks aan tafel, dus een echte tafel is een beetje zonde van mijn ruimte. Wel belangrijk is dus een relaxte bank en een boekenkast :) Het is er vrij donker (hofje, geen zonkant). In de opening naar de keuken zit geen deur, dit mag ook niet :) Je kijkt aan die kant van de kamer dus recht de keuken in.

Ook belangrijk om te weten is dat het wel erg hoog is, de kamer is iets meer dan 3 meter :) De kast die tegen mijn muur staat is dus ook speciaal verhoogd om gebruik te maken van de ruimte :)

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:15

Mando, ik zou dan juist weer wel een bank in de nis van de tv doen. Maar hem dan wel op maat inbouwen van hout met lades er onder en dan lekkere kussens er op en een paar boekenplanken aan de muur boven hoofd hoogte (als je tegen de muur aan zit op de bank). Heerlijke nis om in weg te kruipen met een boek en een kop thee. Je kunt het op die manier ook zien als een diepe vensterbank en er een grote plant in de hoek bij de ramen opzetten of boven hangen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:24

Afbeelding
Op een van de paarse plekken de tv aan de wand op zo'n arm zodat je hem kunt draaien.

En dan bank plus stoel en hocker of een hoekbank plus hocker. Waarbij ik dan het deel voor het raam bij voorkeur geen rugleuning zou geven.

Achter de rugleuning van de bank een leuke sidetable met daarop twee tafellampen oid.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 20:11

Ziet er leuk uit.
Is best wel een idee idd. Kan wel eens schuiven met wat ik nu heb.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:14

Ik den dat je vooral er achter komt wat je mooi en fijn vindt door veel te schuiven. Hopelijk kan die ook qua bedrading etc.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 10:51

Zojuist de definitieve tekening binnen gekregen van de architect. Hij moet nog een kleine verandering doen en dan kan het definitief gezet worden.

De lichtstraat wordt een grote glasplaat. Dat vind ik mooier dan verschillende stukken.

Afbeelding

Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:38

Nieuw hoekje op het tv meubel. Ernaast het plan om een plant in hogere bak te zetten.
Afbeelding

En kreeg net een super mooie dadeltak cadeau. Die moet ook nog ergens een plekje krijgen.

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:19

Oe mooi die tak!!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:52

Gaaf hè :):)
Plekjes gevonden! Moet alleen nog een warmere kleur lamp in de kruiklamp.
Afbeelding
Afbeelding