De afgelopen tijd is als een stroomversneling gegaan. We hadden geen haast maar het montone ritme van de dag maakte dat de dagen in elkaar over gleden door de vele bezigheden.
Het voorjaar was weer aangekomen op onze kleine hoeve. Het prachtige en wispelturige Zweedse voorjaar. Dagen van uitbundige zonneschijn en helder blauwe luchten worden opeengevolgt door grillige en gure hagelbuien. Koude glinsterende ochtenduren en rode zonsondergangen. Van het onluiken van de natuur tot een overdaad van hemelse geuren en kleuren van de seringen en vogelkers.

Onder de appelboom ligt een tapijt van delicate zachtroze bloemblaadjes, is de lente niet heerlijk? Net voordat eindelijk de langverwachte regendruppels kwamen was het tijd om mijn vlas te zaaien. Dit is mijn tweede jaar dat ik vlas kweek en de zaden die ik van mijn 1 m² vlas van vorig jaar heb bewaard, bleken genoeg voor 5 m²! Nu had ik dit jaar ook een zilveren lepel, wat volgens een oud gezegde een linnen met een zilvergloed zou moeten geven

Koolzaadjes had ik binnen gezaaid. Voorzichtig heb ik ze water gegeven en verplaatste ze van raam naar raam met het draaien van de zon. De zaadjes zijn mooie stevige plantjes geworden en nu zijn ze in de zwarte aarde geplant.

De tuin is bijna helemaal ingezaaid, een aantal laatste zaailingen staan nog te wachten om geplant te worden.