Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:16

3km stappen heen en dan weer terug is best een eind als je daarna nog echt een ritje wil maken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:27

Happinez schreef:
3 km afstand naar een bos met een rijpaard is peanuts.
Met een mini voor de wagen is het inderdaad best een stukje.

Maar dat is persoonlijk.
Ik persoonlijk vind dat een best stuk.
Mijn nieuwe paard stapt 5 km/u.. dus niet echt snel :+
Mijn mini loopt sneller :D

Mijn arabier (20+) rij ik max 10/12km mee, dan kan ik nog maar een klein stukje door het bos en je moet eerst op een smalle weg langs een grote gracht en aan de andere kant een sloot.
Dan door een woonwijk ri bos.
Voordat je echt "vrij" kan rijden moet je nog 1,5 km over een zandweg.
Dus heen en terug is dan 9 km.

Ik vind het juist lekker om snel het bos in te kunnen, dan kan ik vaker even gaan rijden en hoef ik daar niet langere tijd vrij voor te maken.
Ik werk 's middags tot 's avonds en vind het fijn om 's morgens even een ommetje te kunnen maken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:29

manzano schreef:
3km stappen heen en dan weer terug is best een eind als je daarna nog echt een ritje wil maken.

Ik heb een oudere pony, met haar wandel ik rondjes van 5-7 km. Heb je net de eerste boom aangetikt, kan je weer terug. Dus ik ben blij dat we nu zo het bos in wandelen, dan kunnen we tenminste echt het bos in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:47

Ideaal zou zijn als je een buitenrijgebied echt op steenworp afstand zou hebben.
Maar ja dan mag je een fikse beurs meenemen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:55

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:11

Cayenne schreef:
Tenzij je zelf aan de klus gaat.

Dit vind ik toch best een leuke! Jammer dat er niet veel foto's bij staan.
https://www.funda.nl/koop/beek-gem-mont ... gseweg-28/

Dat is hier in de regio, alleen die locatie is al goud waard vind ik. Leuk dorp direct aan het Montferlandse bos en dan ook nog 2 hectare erbij. Jammer dat ik een paar ton te weinig heb :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:04

Die in Amsterdam, is dat anti kraak of zo? Dat toilet moet je bewaren. Bijzonder :j maar pfff wat een geld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:08

Is niet zo duur voor Grachtengordel. En dan ook nog Keizersgracht. Dat is zo weg, vermoed ik.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:24

Cayenne schreef:
Wat is je budget? en max hoeveel km rond Eindhoven?

We zoeken het liefst in Veldhoven of de Kempen dorpen. Qua budget ligt eraan, klushuis graag maar dan ligt vraagprijs wel weer lager dan kant en klaar huis :D zou rond de 450 hopelijk wel iets kunnen vinden, maar liefst dus wel lager dat we meer kunnen klussen. Langgevelboerderij mag ook, dan zou ik het eventueel mijn ouders kunnen splitsen. Dus ik kijk zelf al best breed of verschillende sites. Helaas nog geen geluk. Maar jullie komen af en toe met mooie examplaren, dus wie weet vinden jullie wel mijn droomhuis :D dromen mag he, paardjes aan huis :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:14

mysa schreef:
Is niet zo duur voor Grachtengordel. En dan ook nog Keizersgracht. Dat is zo weg, vermoed ik.

nou idd...dat die nog kans kreeg om op funda te komen zonder al verkocht te zijn.
Is nog goedkoop voor die locatie, helemaal idd Keizergracht.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:17

manzano schreef:

Bij mij hoort die 3 km bij het buitenrijden

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:28

xxCYNNxx schreef:
mysa schreef:

nou idd...dat die nog kans kreeg om op funda te komen zonder al verkocht te zijn.
Is nog goedkoop voor die locatie, helemaal idd Keizergracht.

En toch staat hij er al 6+ maanden op. Dat geeft dan wel weer vraagtekens.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 01:07

De staat waarin het is in combi met monumentaal zal niet heel makkelijk zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 01:17

pillow schreef:
manzano schreef:

Bij mij hoort die 3 km bij het buitenrijden

Voor gewoon buiten rijden hoef ik niet te verhuizen... dat kan ik hier ook.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:39

Even een iets andere vraag maar weten jullie toevallig hoe je snel zo ongeveer de waarde van een huis kan checken? Ik had huispedia maar die klopt totaal niet. Wij hebben hier thuis een enorme discussie wat on huis waard is :') mijn ouders denken 450 en mijn broertje en ik 595-625. In de buurt staan nirt echt vergelijkbare huizen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:43

Makelaar laten komen voor gratis waardebepaling?

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:01

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:09

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:02

tirzasarah10 schreef:
Even een iets andere vraag maar weten jullie toevallig hoe je snel zo ongeveer de waarde van een huis kan checken? Ik had huispedia maar die klopt totaal niet. Wij hebben hier thuis een enorme discussie wat on huis waard is :') mijn ouders denken 450 en mijn broertje en ik 595-625. In de buurt staan nirt echt vergelijkbare huizen

WOZ-waarde + 20% extra? WOZ-waarde is (in theorie) het huis 'in bewoonde staat'. Waarde in bewoonde staat wordt meestal op 60% van de verkoopwaarde gezet, maar gemeente bepalen de WOZ-waarde op basis van recent verkochte vergelijkbare woningen in de buurt, dus die zitten hoger dan die 60% met hun WOZ-waardes over het algemeen.
Vandaar mijn suggestie plak 20% bovenop de WOZ, dan lijkt het me dat je aardig in de buurt zou moeten zitten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:33

Ibbel schreef:
tirzasarah10 schreef:

WOZ-waarde + 20% extra? WOZ-waarde is (in theorie) het huis 'in bewoonde staat'. Waarde in bewoonde staat wordt meestal op 60% van de verkoopwaarde gezet, maar gemeente bepalen de WOZ-waarde op basis van recent verkochte vergelijkbare woningen in de buurt, dus die zitten hoger dan die 60% met hun WOZ-waardes over het algemeen.
Vandaar mijn suggestie plak 20% bovenop de WOZ, dan lijkt het me dat je aardig in de buurt zou moeten zitten.

Verschil tussen de WOZ waarde en de geschatte waarde kan makkelijk nog een ton zijn, dus lijkt me niet een heel precieze methode.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:36

Waardebepaling van huizen is dan ook geen exacte wetenschap.
Op bedragen van 450 ton (ouders) en 600 ton (kinderen) zou dat dus wel eens precies de marge tussen WOZ-waarde en verkoopwaarde kunnen zijn :P

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:03

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:58

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:25

Ibbel schreef:

De WOZ is niet de waarde in bewoonde staat maar officieel de marktwaarde "nu" (nou ja.. 1 a 2 jaar terug).
Citaat:
Wat is WOZ-waarde?

De WOZ-waarde is het bedrag dat je huis oplevert als deze wordt verkocht en wordt gebruikt als uitgangspunt voor gemeentelijke belastingen.

De WOZ waarde zegt helaas helemaal niets (ja, hoeveel gemeentebelastingen je moet gaan betalen), maar over de verkoopwaarde .. nope.
Er staan huizen te koop (die ook snel verkocht zijn) voor bedragen die veel hoger zijn dan de WOZ.
Maar het komt ook wel voor dat het te hoog wordt ingeschat (en dan kun je in bezwaar).

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:39