Was hij niet gewend zei hij

Ik ruim dan ook wel echt alles op, maar de gangkast boven heb ik maar op slot gedraaid want die zat echt propvol

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ClaudiaHS schreef:De duitse makelaar die vorige week bij mij de bezichtigingen heeft gedaan, vond mijn huis extreem netjes.
Was hij niet gewend zei hij![]()
Ik ruim dan ook wel echt alles op, maar de gangkast boven heb ik maar op slot gedraaid want die zat echt propvol
Swah schreef:ff een vraagje; als ik een bieding doe zonder voorbehoud van financiering (ik weet ook wel zeker dat het wel rondkomt, huis is goedkoper dan ik nu woon), hoef ik toch alleen maar nu eerst de 10% snel te betalen (dat kan uit eigen zak), en dan pas bij de overdracht in maart de rest? Dit omdat we sterk vermoeden dat dat de doorslag gaat geven bij hun keuze.
karuna schreef:Waarom geloof ik hier geen barst van?
Jaja woning zondag in de verkoop gekomen volgens makelaar gister al onder voorbehoud verkocht? Vreemd, geloof er geen barst van dat dat gister pas bekend was.Zullen vast al onderhandelingen zijn geweest. Zet dat dan neer of zet de woning niet online. Flauwe manier van info binnenhengelen.
karuna schreef:Maar stond er toen in onderhandeling of verkocht onder voorbehoud? Volgens makekaar zou dat gisterochtend vroeg allemaal zijn rondgekomen. 12 uur gebeld en toen was bezichtiging gepland en geweest die ochtend en verkocht onder voorbehoud. Dus binnen 3 uur.
karuna schreef:Dan heeft er nog een weekend tussen gezeten, kan ik nog voorstellen. Maar een huis waar kleine kindjes wonen binnen drie uur bezichtiging gepland gedaan en verkocht![]()
mwa niet heel waarschijnlijk. Maar ben er als makelaar dan eerlijk over als dat niet zo is.
rina schreef:Het kan wel hoor Karuna. Daarbij de makelaars moeten zelfs al verkochte huizen online zetten. Funda is van de NVM, en die verplicht ze dat. Het zou best kunnen dat die mensen al voordat hij online kwam bezichtigd hebben, en precies op de dag waarop de makelaar hem online zet het ok van de bank hebben gekregen. Of dat ze al van te voren wisten dat dit huis te koop zou komen, ze direct een afspraak gemaakt hebben en gekocht.
En ja het is heel vervelend voor iemand die ook zoekt, maar de markt is op het moment gewoon zo. En soms kan je er niet tegen bellen. Dat is al meerdere hier in het topic overkomen.
Niello schreef:Is een NVM makelaar verplicht een NVM koopcontract te gebruiken? Hebben een huis gekocht, maar de NVM verkoopmakelaar komt met een zelfgemaakt koopcontract. Ons inziens worden de rechten van de koper in dit contract minder goed beschermd. De NVM verkoopmakelaar piekert er niet over het NVM koopcontract te gebruiken. Nu zitten wij met een dilemma. Iemand een idee?