Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 09:38

Ik zit inmiddels vol in de verbouwing :D De badkamer is inmiddels heerlijk een bouwput. Vorige week woensdag hebben ze de boel gestript en inmiddels zijn de loodgieter en elektricien ook geweest. Mijn badkamer was 1.20m x 5m en wordt nu opgesplitst in een badkamer en een berging. De badkamer wordt dan ongeveer 2,50m en nu ik de splitsingmuur zie staan valt de grootte me zeker niet tegen :)

De vloertegels worden 60x60 Tao Corten B tegels, zowel in de badkamer als in de berging. Deze hebben een glanzende roestlook.

Afbeelding

De muren worden simpel mat wit met tegels van 60x30. Er komt een inloopdouche met een glazen deur en in de douche komt dan achter de douchestang een mozaïek strip van dezelfde tegels als de vloer. Ik wilde graag de hele muur in mozaïek maar dan kostte de muur €1000 en dat vond ik toch even te enthousiast :=

Afbeelding

Deze kast en wastafel komen er in. De wastafel is 1.02m breed. De kleur van de kast wordt alleen Leather Grey.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan echt niet wachten tot het klaar is!

pol013

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:10

Ik doe met je mee negerzoen. Wij hebben afgelopen paar dagen de hele boel gesloopt. Op de begane grond en er komt vloerverwarming. Dus de vloer moest ook uitgegraven. Flinke klus maar vanaf gister is de aannemer begonnen aan de opbouw.

Ik ben blij met de foto van de groene tegeltjes hierboven want wij hebben last minute moeten switchen van muurtegel naar handvorm (in wit). Ik vond die altijd al mooier maar omdat vlakker tegels iets praktischer zijn hadden we dat bestelt. maar je raad het al: die werden na 2 keer uitstellen (2 maanden!) toch niet op tijd geleverd. Dus toch weer terug naar langwerpige handvorm tegels.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:13

Tsja, die mozaïektegels zijn best prijzig.. Wij doen de wand achter douche en toilet met deze mozaïektegels
https://www.maxaro.nl/upload/slide/tege ... 20101b.jpg
De rest wordt 30x60 wit op de wanden.

Omdat de ruimte vrij klein is hebben we bewust niet voor kleur gekozen, maar houden we het op neutraal wit en deze vloertegel in 30x30
https://www.bouwmaat.nl/vloertegel-quar ... 0000710615

grotere vloertegels zou nergens op slaan want daar is de ruimte echt te klein voor, dan zou er anderhalve tegel liggen voor het bad :x

Zometeen gaat manlief weer verder klussen met het leidingwerk en de wanden plaatsen.

Ik stap lekker op de motor richting mijn 1 pk :P

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:26

Ik zou voor optie 1 gaan qua indeling, maar ik ben praktisch gezind. Enige is dat je met optie 2 een extra wand hebt om nog wat tegen aan te doen. Ok optie 2 dan maar.
De groene tegels zijn mooi, erg subtiel!
Wat flauw zeg van de nieuwbouw, ik zou daar ook flink van balen van zulke regels.
succes met de verbouwing Negerzoen en Pol

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 23:29

@ amethyst. Zo van bovenaf zou ik voor optie 2 gaan, ziet/voelt vloeiender uit. Plus je hebt bij de muur links, tussen het bad en de deur (tegenover de wasbak) waar je hoge kasten ofzo kan plaatsen. Maar het is wel extra werk en dus waarschijnlijk ook extra kosten plus de hal (of waar je het schuine hoekje ook van afhaalt) dat je ook moet afwerken. Ik weet niet of dat het waard is voor jullie?

@imandra ik zou persoonlijk ook liever €200 betalen om het ‘af te kopen’. Dan bijna € 10.000,- voor iets wat je eigenlijk helemaal niet mooi vind. Dat geld kun je dan gebruiken om iets moois te maken wat wel na je zin is. Met handige mensen in je omgeving, goed zoeken en onderhandelen kom je een heel eind

@negerzoen. Wat een mooie materialen zo! Ik ben benieuwd hoe het straks in het geheel eruit ziet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:25

Ik ben even nieuwsgierig, met welke badkamerzaken hebben jullie goede ervaringen? Gaat om aankoop sanitair + montage (tegels hebben we al iemand voor)

We zijn er even achteraan gegaan en kunnen dus inderdaad zonder extra kosten voor casco gaan als we het op tijd aangeven, dus we gaan even aan de bak haha (we krijgen welgeteld 3300 terug voor toilet + badkamer, stelletje afzetters :))). Neigen er wel naar om gewoon casco te doen ipv tegels wel door project en dan basissanitair eruit halen & vervangen. Mijn vriend zijn zwager is tegelzetter en maakt een fijn prijsje voor ons, en dan weten we in ieder geval zeker dat het er netjes en mooi in wordt gezet. Plus korting op tegels :D.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:37

Ik heb nav een foto van een bokker de meubels bij Q1 sanitair gekocht

Ik had bijna hetzelfde wiollen kopen bij jan van Erp maar was daar stukken duurder uit

Stucadoor is ook klaar, nu nog kitten en zodra alles droog is verven en meubel ophangen en kranen eraan en klaar

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:42

Ik kijk voor materiaal vaak op Tegeldepot, omdat die een groot assortiment hebben en de prijzen me netjes lijken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:01

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb nav een foto van een bokker de meubels bij Q1 sanitair gekocht

Ik had bijna hetzelfde wiollen kopen bij jan van Erp maar was daar stukken duurder uit

Stucadoor is ook klaar, nu nog kitten en zodra alles droog is verven en meubel ophangen en kranen eraan en klaar

Toevallig hebben we daar ook al gekeken + offerte op laten stellen, maar die laten het niet plaatsen. En we hebben wel iemand nodig voor de installatie haha :))

Edit: oh misschien toch een apart iemand gevonden voor installatie! ff kijken of die geschikt is
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 01-03-21 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:18

Arma! Niet goedkoop, maar wel fantastisch werk en service!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:17

Iemand ook ervaring met Hudson Reed?

Heb daar ooit wel wat besteld en was wel prima geloof ik, maar nu lees ik er nooit wat over verder.

Hebben een paar dingen die ik wel leuk vind, maar wil eigenlijk alles bij 1 of max 2 afnemen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 15:37

superpony schreef:
Iemand ook ervaring met Hudson Reed?

Heb daar ooit wel wat besteld en was wel prima geloof ik, maar nu lees ik er nooit wat over verder.

Hebben een paar dingen die ik wel leuk vind, maar wil eigenlijk alles bij 1 of max 2 afnemen.

Ik heb mijn kranen van Hudson Reed (niet direct) en ben er heel tevreden over :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:32

Kennis van mij is ook positief over Hudson reed dus zal vast betrouwbaar zijn als er goede verhalen gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:34

Ooit radiator bij hudson besteld. Ging prima, niet duur en snel bezorgd

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:48

Oke, top. Ik wilde een radiator, maar liefst bestel ik alles op 1 plek.

Na 2 kranen van Ikea die snel kapot gingen, durfde ik geen goedkope kraan meer. Hoewel ik die van Ikea wel interessant blijf vinden als ze zeggen hoe zuinig die zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:20

Ik zit er over te denken om een dakkapel te plaatsen bij de badkamer. Deze kan niet over de hele breedte maar wel een stuk. Ik kan alleen geen online module vinden waar ik dat kan toevoegen. Ik wil weten of ik dan een bad zou kunnen plaatsen onder het raam. En waar de rest dan moet. Is maar klein, 2.33 X 2.33 m. En dan schuin dus je kan echt niks. De dakkapel zou ongeveer 1.60 m breed worden aan de linkerkant van de ruimte.
Wat is een makkelijke module om dit te kunnen maken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 03:07

Dan zou ik iemand laten komen die een dakkapel op maat kan maken en dit voor je kan uitrekenen.

Wij gaan boven 2 dakkapellen plaatsen en maken ze zelf en passen ze aan op het huis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:34

superpony schreef:
Dan zou ik iemand laten komen die een dakkapel op maat kan maken en dit voor je kan uitrekenen.

Wij gaan boven 2 dakkapellen plaatsen en maken ze zelf en passen ze aan op het huis.

Ja dat laat ik ook doen. Maar ik wil graag in een online iets zoals floorplanner de badkamer ontwerpen. Maar dan kan ik alleen de ruimte ontwerpen en ik wil graag zien hoeveel meer ruimte ik krijg met de dakkapel. Op het vloeroppervlak niks natuurlijk maar ik kan wel onder raam meer kwijt.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:09

Misschien kun je een plattegrond gebruiken op stahoogte? Dan moet je alleen het vloeroppervlak intekenen op die plaatsen waar het plafond 1,80 (?) is of zal zijn.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:16

Inmiddels wonen we in onze noeiwe woning. Ik zal het eindresultaat nog even laten zien van onze badkamer.
We zijn er ontzettend blij mee, is altijd evem afwachten hoe jet wordt, maar zouden vooralsnog geen andere keuze gemaakt willen hebben.
Kunnn ook gewoon prima beide in de spiegel kijken met bijv tandenpoetsen.
Hadden natuurlijk wel liever een grotere badkamer gehad, en een raam, maarja dat is nou eenmaal niet (badkamer is inwendig en wilden de slaapkamer ook niet kleiner hiervoor)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 08-03-21 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:17

Ziet er netjes uit!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:29

Wauw, ik vind hem prachtig hoor <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:42

Suzanne F. schreef:
superpony schreef:

Ja dat laat ik ook doen. Maar ik wil graag in een online iets zoals floorplanner de badkamer ontwerpen. Maar dan kan ik alleen de ruimte ontwerpen en ik wil graag zien hoeveel meer ruimte ik krijg met de dakkapel. Op het vloeroppervlak niks natuurlijk maar ik kan wel onder raam meer kwijt.

Ik ken je ruimte niet, maar zou het niet helemaal aandurven. Wij willen 2 dakkapellen en ik had boven ook alleen het gat gerekend, maar zo werkt het helaas niet.

Ik zou echt te bang zijn dat je niet goed gaat uitkomen.

KletsKoekje schreef:
Inmiddels wonen we in onze noeiwe woning. Ik zal het eindresultaat nog even laten zien van onze badkamer.
We zijn er ontzettend blij mee, is altijd evem afwachten hoe jet wordt, maar zouden vooralsnog geen andere keuze gemaakt willen hebben.
Kunnn ook gewoon prima beide in de spiegel kijken met bijv tandenpoetsen.
Hadden natuurlijk wel liever een grotere badkamer gehad, en een raam, maarja dat is nou eenmaal niet (badkamer is inwendig en wilden de slaapkamer ook niet kleiner hiervoor)

[ [url=m/YzapTa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NyecsN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bvRG6E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SOLHVk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Netjes. Mooie kleuren en lijkt me ook prima indeling zo. Is dat zwarte blokje onder de douche de bediening van de kraan??

Ik baal ook dat er geen raam mogelijk is, maar we hebben onwijs zitten tekenen en toch keuzes moeten maken.
Het had gekund, maar dan moesten we de achterkant van ons huis nog erger verbouwen en dan werd de verbouwing nog eens zo groot en duur voor 1 raam in en badkamer.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:16

Bediening van de douche zit bij het inlopen op de muur, te zien op deze foto. Weet niet of je dit bedoelde? Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:50

Ja, zat al te kijken, Jammer dat het niet duidelijk is. Ik had nog niet naar zo modern gekeken, maar willen nu misschien toch inbouwen.