Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:42

Leuk dit topic! Onlangs is mijn nieuwe keuken geplaatst. Gekocht bij SuperKeukens. Heel tevreden over. Werkblad is van keramiek. We koken op een Bora en de kraan is een Quooker. Frontjes zijn zwart eikenlook met zichtbare houtnerf. Naast de kleine koffiebar zit een grote koelkast zonder vriezer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:55

Anja_Joost schreef:
[ [url=m/bytxir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben denk ik een vergelijkbare opstelling. 4 dubbele spots boven het eiland. Ook nog een spot in de nis en boven de deur naar de bijkeuken. In de plank in de nis zit een lichtstrip en om het geheel wat speelser te maken hebben we twee hanglampen.

En inderdaad, dit is nav het lichtplan wat voor ons is gemaakt.

Is je eiland 120 x 300? Kom je goed weg met alle bergruimte? En wat hebben jullie in. de 2 grote kasten als ik vragen mag? Wij willen graag een grote vriezer en een grote koeler. Ik ben benieuwd of ik genoeg bergruimte over hou (we zijn. met zn 2en).

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:01

yvetjes schreef:
Anja_Joost schreef:
[ [url=m/bytxir.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben denk ik een vergelijkbare opstelling. 4 dubbele spots boven het eiland. Ook nog een spot in de nis en boven de deur naar de bijkeuken. In de plank in de nis zit een lichtstrip en om het geheel wat speelser te maken hebben we twee hanglampen.

En inderdaad, dit is nav het lichtplan wat voor ons is gemaakt.

Is je eiland 120 x 300? Kom je goed weg met alle bergruimte? En wat hebben jullie in. de 2 grote kasten als ik vragen mag? Wij willen graag een grote vriezer en een grote koeler. Ik ben benieuwd of ik genoeg bergruimte over hou (we zijn. met zn 2en).

Klopt! Dat zijn ongeveer de afmetingen. We hebben bijna allemaal lades, behalve bij de gootsteen en dat geeft ontzettend veel ruimte. De ene hoge kast is een koelkast, de andere een kast voor glazen, bekers ed. Helemaal bovenin de kasten hierboven nog de spullen waar je niet vaak bij hoeft. Vazen, koeltas ed.

Ik kan me niet voorstellen dat je te weinig pakruimte in zo’n keuken hebt als je met zijn tweeën bent. Wij zijn met z’n vieren. Al maakt dat denk in servies ed helemaal niet zoveel uit.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:20

eenitraM schreef:
Wie heeft de afzuiging in de kookplaat?

Heb jij daar ook speciale pannen voor aangeschaft?

Wij hebben de Bora en nee geen speciale pannen aan geschaft. We dachten proberen gewoon ( hebben een erg dure set gekocht bij samen wonen 12 jaar geleden en die is nog top staat) en bevalt ons prima. Ik kook wel met raam open of in ieder geval ventilatie roosters trouwens

Anja_Joost

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:05

Onze Ikea kookpannen van 15 jaar oud doen het prima op de inductie plaat met geïntegreerde afzuiging. Heb wel nieuwe koekenpannen gekocht.
Wij hebben een Siemens kookplaat. Luchtdicht huis, dus geen ventilatie roosters. Ben positief verrast over de afzuiging. Werkt minstens net zo goed als een kap.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:22

Wij zijn ook begonnen.

Afbeelding

Afbeelding

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:48

joyce_eddy schreef:
eenitraM schreef:
Wie heeft de afzuiging in de kookplaat?

Heb jij daar ook speciale pannen voor aangeschaft?

Wij hebben de Bora en nee geen speciale pannen aan geschaft. We dachten proberen gewoon ( hebben een erg dure set gekocht bij samen wonen 12 jaar geleden en die is nog top staat) en bevalt ons prima. Ik kook wel met raam open of in ieder geval ventilatie roosters trouwens

Inmiddels ruim een week wonend en kokend in ons huis en ben ik toch maar gezwicht voor nieuwe pannen.

Amazone had een tweede kans op WMF downdraft pannen. Nog steeds belachelijk duur, maar wat kookt dat fantastisch zeg. Super snel warm, afzuig systeem, glazen deksel. Heel erg blij mee :D

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 21:05

Heel erg tevreden over de afzuiging van de geintegreerde afzuigkap in de Bora. Hier ook geen speciale pannen. Mijn pannenset van Fissler zag er nog prima uit en deze doen het ook erg goed er op. Bij de Bora kreeg ik trouwens bij aankoop ook drie bijpassende pannen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 23:19

Hier staat de kastenwand. Binnenkort het kookeiland.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 05:24

Mooi hoor! Nog iemand die apothekerskasten heeft, daar ga je plezier van krijgen! Welke kant is de koelkast, links of rechts? En de hele hoogte?
Ik vind de symmetrie van jullie wand prachtig.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 05:29

Links de koelkast en rechts de vriezer, volledige hoogte.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 07:21

Prachtig hoor! Mooie symmetrie. En leuke kleur ook in het koffienisje <3

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:16

_lautje_ schreef:
Hier de spots weggewerkt in het plafond. Alles is dimbaar en in te stellen qua warmte van licht. [ [url=m/V6HKx0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat hebben wij ook gedaan, ook in de koof apart bedienbaar, ik vind het ideaal.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:27

Heeft iemand hier toevallig een Kvik-keuken? Wij overwegen dit en was benieuwd of er hier ervaringsdeskundigen zitten O:)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:48

Ja ik! In ons vorige huis en heb voor mijn nieuwe huis er net een besteld.
Wat wil je weten?
Je kan foto's zien als je naar mijn berichten kijkt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:54

Nou, dan hoef ik niet te vragen of je er nog steeds blij mee bent :')

Tot hoe ver voor levering/plaatsing kon jij nog aanpassingen doen? (En kon er dan ook nog iets afgehaald, of alleen aangepast?) En hoe vond je het kostenplaatje ten opzichte van andere aanbieders?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:38

Ik ken ook iemand met een Kvik keuken. Was prima voor zover ik weet.