Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:40

Staat leuk zo bij elkaar :D

Mijn Variegata heb ik vandaag in stukken gehakt ivm wortelrot.
Hopen dat een aantal stekken het gaan overleven :))

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:53

Hee,

Ik heb nu 4 cactussen op m'n kamer en mijn 2 'normale planten' zijn overleden. Ik ben over 2 weekhes jarig, dus wil ik weer wat nieuwe planten. Wat vinden jullie nou echt een geweldige plant? Ik wil er sowieso een stuk of 3 nemen, maar misschien meer. Het liefst ook eentje die ik ik over mijn bed rnd kan laten groeien, die hang ik dan aan mijn plafond. Iemand ideeën? Xx

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:24

Ik heb een hoya lucky hearts van de zweedse gigant die langzaam mijn keuken overneemt. Leuke plant, makkelijk en niet duur. Ik ben hem langs de ramen aan het leiden, echt leuk.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:30

Zamioculcas. Lekker makkelijk in de zon :)

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:26

Lisette1205 schreef:
Hee,

Ik heb nu 4 cactussen op m'n kamer en mijn 2 'normale planten' zijn overleden. Ik ben over 2 weekhes jarig, dus wil ik weer wat nieuwe planten. Wat vinden jullie nou echt een geweldige plant? Ik wil er sowieso een stuk of 3 nemen, maar misschien meer. Het liefst ook eentje die ik ik over mijn bed rnd kan laten groeien, die hang ik dan aan mijn plafond. Iemand ideeën? Xx

Rhaphidophora tetrasperma of Monstera andansonii zijn leuke plantjes, niet bijster moeilijk en grote woekeraars <3
Een Pilea peperomioides is ook leuk, en helemaal hip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:18

Het ligt ook erg aan hoe het zit met zon/schaduw in je kamer. Je kan niet elke plant zomaar ergens neerzetten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:21

Dat is heel persoonlijk denk ik. Ik houd vooral van grote aparte planten met kleur. Misschien een keer gaan kijken in het tuincentrum?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:11

Hedera's zijn ook niet heel moeilijk imo! Ik heb 2 Helixen staan, een "normale" en een Jessica, de Jessica staat in de woonkamer en de normale in de slaapkamer, ze hebben beide een lichte plek maar niet vol in de zon en die doen het prima :j

Philodendron Scandens bv zijn ook niet heel ingewikkeld, en anders een Chinees Lantaarntje/String of Hearts misschien? Zijn ook leuke hangers!

Monstera Adansonii (die onterecht meestal Obliqua's worden genoemd :roll: ) zijn inderdaad ook leuk en niet zo moeilijk. Begonia's (stippenplant) is ook goed te doen, of misschien gewoon wat leuke vetplantjes of iets?

Gisteren even een familieportretje gemaakt :')

Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:38

Omg zo jaloers <3 Kan niet wachten tot mijn baby monstera gaten krijgt, maar dat gaat nog wel ff duren denk ik . Die variegata van je ook <3

Omg ik heb mn baby monstera gisteren verpot.. was geen overbodige luxe hahaha.

Afbeelding

Kreeg m amper uit zn vorige pot omdat ie er zo strak in stond hahaha. Hebben t stekje van mn huisgenootje dr oma gehad, en die had onderin de pot een schoteltje gedaan, maar dat schoteltje zat dus ook helemaal vast omdat de wortels daar helemaal omheen gegroeid waren oops. Maar hij staat weer netjes, schotelloos, in een nieuwe pot :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:39

Hoe veel licht komt er in je kamer en wat voor plant qua onderhoud zoek je Lisette1205?

Leuk portret Warboel :D

Zo, verpotten was idd nodig zo te zien Navatu! Nu kan ie lekker verder groeien :))

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:52

Net op marktplaats een hele gave plant gezien in een veel te klein potje := Hopelijk kan ik die goedkoop overnemen en redden :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:59

Leuk :D wat voor eentje?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:01

Een Croton Petra :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:01

Zo, die had inderdaad een nieuw potje nodig! :)) Ik vind baby Monstera's juist zoooo schattig, met die blaadjes zonder gaatjes <3 Die Variegata is mooi hè! Via Marktplaats overgenomen! In het echt is 'ie nog mooier dan op de foto <3

Geven jullie je planten ook namen? :') Mijn Pilea heet Molly, ik heb een palm die Frits heet en m'n Philodendron heet Phil _O- Frits is overigens van m'n werk, m'n collega's hebben 'm zo genoemd haha. Hij was een beetje sad, het filiaal wordt nu verbouwd dus is hij bij mij aan het logeren. Hij is echt mega opgeknapt!

Coconut, leuk! Ben benieuwd! Zou leuk zijn als je 'm een beetje kan opfleuren! <3

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:07

Jaaa hij is prachtig! Ik wil er ook echt heel graag 1 :))

Hahahah ja wij geven ze ook namen _O- Onze palm heet Karel, graslelie heet Frida, dracena heet Freek, zon vliegenvangerplant heet Snappie.. en kan nog wel even doorgaan.

Karel heeft het een beetje moeilijk op het moment, is eigenlijk de enige in huis die niet zo lekker gaat.. hangt een beetje en best veel verdorde bladeren :(

Ohh leuke plant Coconut! Moest m ff googlen maar wat een beauty <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:13

_O- Gelukkig ben ik dus niet de enige :')
Frits de palm is ook heel wisselvallig... Hij gaat nu wel lekker, maar z'n bladeren verdorren wel heel snel inderdaad.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:25

Flinke kluit Navatu :D

Ik ga proberen mijn sanseveria te stekken. Heb een paar bladeren in stukken gesneden en op water staan. Ze groeien vooral omhoog, en ik wil de pot juist wat voller. Hopelijk lukt het :)

En er zijn baby Kalanchoe daigremontiana onderweg, mother of thousands :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:05

Nice, daar heb ik ook een paar babies van staan! <3
Ik vind ze zo lelijk he die Mother of Thousands, maar ook wel weer schattig. Net als met babyvogeltjes eigenlijk, gewoon leuk van lelijkheid _O-

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:31

Ik vind ze eigenlijk ook niet zo mooi als ze volwassen zijn :o Maar al die babies zijn zo schattig. En ik wil graag een makkelijk stekbare plant omdat ik met een groepje medestudenten een botany club aan het opzetten ben, en we willen planten-uitdeel-dagen/ruildagen organiseren. Dus we hebben gewoon makkelijk en veel stekjes nodig :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:45

Autsj....mevrouw heeft hem al in de kliko gegooid...
Eeuwig zonde :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:04

Ahhh zonde :\

Ze wilden op werk Frits ook wegdoen omdat hij wat dor werd en het filiaal verbouwd moest worden, maar hij was nog prima op te lappen!

Frits nog op werk, stuk voller maar wel een beetje verdrietig
Afbeelding

En Frits bij mij, van zn eerste dag tot nu :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:11

Oh ik vind Frits er best goed uitzien! Karel staat er droevirger bij, die lijkt een beetje op de before versie van Frits _O-

Zal morgen eens een foto maken, nu staat heel de kamer vol met bende :))

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:27

Aaaahh zonde Coconut :(

Frits ziet er goed uit Warboel!

Leuk dat jullie je planten namen geven! Ik onthou dat niet :))

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:41

Wat een knapperd die Frits :))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 21:51

Mijn bromelia is aan het vermeerderen. In plaats van alleen zitten ze nu met zn 5en in het potje van het tuincentrum.
Mocht er iemand uit het gebied Gouda-Alphen aan den Rijn interesse hebben, je mag ze eraf komen snijden!

Afbeelding
Afbeelding